Ja, dat betekent dat je van de aankoop afwilt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bonprix: toch betalen voor retourzending
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Bonprix: toch betalen voor retourzending
Er zijn altijd webshopeigenaren die onder alle wetgeving uit willen komen.
Re: Bonprix: toch betalen voor retourzending
Als je gebruik maakt van de terugzendservice van Bon Prix voor het totaal bestelde, moet je daarvoor betalen. Niets mis mee.Theotrucker schreef: ↑22 nov 2018 11:59Er zijn altijd webshopeigenaren die onder alle wetgeving uit willen komen.
Stuur je een deel terug, dan is dat gratis.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12
Re: Bonprix: toch betalen voor retourzending
Mocht deze reactie nav mijn opmerking zijn: Gratis retourneren is geen wettelijke verplichting maar een geste van een bedrijf.Theotrucker schreef: ↑22 nov 2018 11:59Er zijn altijd webshopeigenaren die onder alle wetgeving uit willen komen.
Mijn punt: gratis retourneren zie je meer en meer en wordt daardoor steeds meer als normaal ervaren. Zo normaal dat de gedachte bij klanten soms wat doorslaat en je als bedrijf wordt aangemerkt als profiteur als je retourkosten berekend.
Gratis retourneren (en verzenden) is voor niemand mogelijk. In de meeste gevallen wordt dit gedeeltelijk verrekend in de verkoopprijs waardoor zowel de winkelier als de klant een gedeelte betalen.
Mijn opmerking staat los van de case van de TopicStarter. Mijn opmerking is slechts een aanvulling op het standpunt dat betalen voor een retour niet meer van deze tijd is.
Re: Bonprix: toch betalen voor retourzending
webshopeigenaar14 schreef: ↑22 nov 2018 11:25Ai, en wij ons maar afvragen hoe het komt dat er nog maar een paar grote spelers in de markt overblijven. Wist u dat wij zelfs regelmatig opmerkingen van klanten krijgen dat wij extra proberen te verdienen door retourkosten te berekenen? Er zijn heel veel mensen die denken dat gratis verzenden ook daadwerkelijk betekend dat de bedrijven zelf hier geen kosten aan hebben.
IK schrijf nergens dat webshops aan retourkosten willen verdienen en IK begrijp ook nog wel dat dergelijke kosten worden doorberekend in de verkoopprijs. En dat laatste is dus wel van deze tijd.