LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BVA auctions levert defecte spullen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
fmecht
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jul 2011 12:01

BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door fmecht »

Middels een veiling diverse kopieer apparaten gekocht via een veiling van BVA auctions.
Naar de kijkdag geweest en besloten om te bieden.
Op de kijkdag hebben we gevraagd of de machines werkend waren waarop het antwoord van BVA was:
"natuurlijk! Anders hadden we de tellerstanden niet kunnen vermelden op de website"
Daarop dus vertrouwd en 10 kopieerapparaten gekocht.

Wat blijkt: Alle 10 de machines zijn defect!!
Gebeld met BVA en zij zeggen gewoonweg dat hun opdrachtgever aangeeft
dat ze moeten werken. Ik voel me gewoon belazerd en in iedere mailwisseling verschuilt BVA zich achter
hun voorwaarden. Bij het laatste telefoongesprek werd ik ook nog even uitgescholden op de koop toe terwijl ik netjes de rust heb bewaard. Ongeloofelijk wat een beroerde service!

Dus wees gewaarschuwd: koop niets bij dit malafide bedrijf BVA Auctions
Laatst gewijzigd door Radar op 11 nov 2017 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

BVA Auctions is een "honeypot" waar argeloze particulieren op afkomen. Zaken die je er koopt worden "voetstoots" verkocht. Geen enkele garantie dus. Maar de meeste particuliere bieders zijn zich daar totaal niet van bewust. Gevolg is dat de prijzen veel te hoog liggen. En BVA-auctions werft intensief klanten op o.a. Marktplaats.

Het idee dat je bij BVA auctions een koopje binnen kan halen, berust op een hardnekkig misverstand. Ik ben het helemaal met u eens dat deze club absoluut niet kan vertrouwen.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door witte angora »

BVA is een veilingbedrijf, geen winkel. Je koopt wat je ziet, en wat je ziet, dat is wat je krijgt. Die veilingmeester heeft echt geen idee wat er wel of niet staat, en of het wel of niet werkt.

En inderdaad, er komen massa's particulieren op af die vervolgens, vanwege hun hebberigheid, veel te veel betalen. Ik kan me nog zeer goed een partij groene onderplaten herinneren, voor onder de vloerbedekking, de 5 kopers hebben 4 tot 5 keer de prijs betaald wat je bij de bouwmarkt betaald... :lol: :lol:

Mensen zijn er toch echt zelf bij als ze bieden. Dit is ook niet voor particulieren die een koopje willen halen, maar voor kerels die een risico durven te nemen, en als een koop verkeerd uitpakt, kunnen denken, ''pech, volgende keer beter''.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Toch is het een raar bedrijf.

Zij hebben niet zo lang geleden een failliet bedrijf vlak bij mijn werk leeggehaald.
Een vrachtwagen van BVA Auctions (die gelijk ons hele parkeerterrein blokkeerde, maar dat terzijde) en een tiental andere auto`s met kentekens van voornamenlijk ten oosten van ons, en een aantal zuid-oost - en daar liepen de hele dag diverse mensen van diverse komaf in en uit ...

Kan aan mij liggen, maar erg professioneel zag het er niet uit.

fmecht
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jul 2011 12:01

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door fmecht »

Op het moment dat hun tellerstanden aangeven van de machines die enkel
middels het interne menu uit te lezen zijn verwacht je op
z'n minst dat de machines aan gaan. Alle 10 defect door vermoedelijk blikseminslag.

Ik snap dat een veiling altijd een risico is wat betreft koop
maar dit is gewoon oplichting.

Ze organiseren ook verzamelveilingen, iedereen kan daar spullen inbrengen.
Kwaadwillende personen maken daar gebruik van en BVA weet dat!

In mijn ogen niets meer dan een ordinaire malafide oplichters bende!

Rober10no
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2013 18:24

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door Rober10no »

Ik heb bij bva auctions twee kass's gekocht. Kassa 1 is geleverd zonder sleutels, dus heb je er niets aan. Dit stond niet vermeld op de site van bva. Mailtje gestuurd naar ze met uitleg hierover.
Men zei dat er navraag is gedaan bij het bedrijf maar dat er geen sleutels bijzaten.
Bij andere kavels ( kassa's) zoals vermeld op de site, staat er bij vemeld wat de bijzonderheden zijn en dat er wel of geen sleutels bij zitten. Nogmaals niet op het kavel waar ik op heb geboden.
Nog wat heen en weer gemaild maar het komt er op neer dat ik maar op de kijkdag had moeten komen. Maar dan zeg ik : dan moet je het toch ook niet kunnen kopen op internet zonder dat je naar een kijkdag bent geweest?
Staat nergens op de site dat je niet mag kopen als je niet op de kijkdag bent geweest.
Op dit kavel stond niet vermeld dat er geen sleutels bij zaten, anders had ik hem nooit gekocht.
Kortom BVA- Auctions verdiend alleen maar geld over de ellende van een ander en er geeft er geen garantie op tewijl ze er wel aan verdienen.
Bovendien wordt mij medegedeeld dat ' je geen poot hebt om op te staan omdat dit toch buiten het consumenten aankoop recht valt'.
Waarom staat dat niet vermeld op de site? Vervolgens hoor je er niets meer van. En dat is nu net waar het bij mij omgaat.
Heb je geen consumenten recht bij deze aankoop?
Ik denk dat dit zo breed mogelijk bekend moet worden gemaakt op internet.
Koop dus niet bij bva-auctions....garantie bestaat niet.
Maar bovenal klopt dat wel wat bva zegt, heb je geen aankoop garantie?
Valt dit juridisch buiten alle consumenten rechten?
Zijn er helemaal geen rechten die je hieraan kunt ontlenen aan deze transactie?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik heb bij bva auctions twee kass's gekocht. Kassa 1 is geleverd zonder sleutels, dus heb je er niets aan. Dit stond niet vermeld op de site van bva. Mailtje gestuurd naar ze met uitleg hierover.
Men zei dat er navraag is gedaan bij het bedrijf maar dat er geen sleutels bijzaten.
Bij andere kavels ( kassa's) zoals vermeld op de site, staat er bij vemeld wat de bijzonderheden zijn en dat er wel of geen sleutels bij zitten. Nogmaals niet op het kavel waar ik op heb geboden.
Nog wat heen en weer gemaild maar het komt er op neer dat ik maar op de kijkdag had moeten komen. Maar dan zeg ik : dan moet je het toch ook niet kunnen kopen op internet zonder dat je naar een kijkdag bent geweest?
Staat nergens op de site dat je niet mag kopen als je niet op de kijkdag bent geweest.
Op dit kavel stond niet vermeld dat er geen sleutels bij zaten, anders had ik hem nooit gekocht.
Kortom BVA- Auctions verdiend alleen maar geld over de ellende van een ander en er geeft er geen garantie op tewijl ze er wel aan verdienen.
Bovendien wordt mij medegedeeld dat ' je geen poot hebt om op te staan omdat dit toch buiten het consumenten aankoop recht valt'.
Waarom staat dat niet vermeld op de site? Vervolgens hoor je er niets meer van. En dat is nu net waar het bij mij omgaat.
Heb je geen consumenten recht bij deze aankoop?
Ik denk dat dit zo breed mogelijk bekend moet worden gemaakt op internet.
Koop dus niet bij bva-auctions....garantie bestaat niet.
Maar bovenal klopt dat wel wat bva zegt, heb je geen aankoop garantie?
Valt dit juridisch buiten alle consumenten rechten?
Zijn er helemaal geen rechten die je hieraan kunt ontlenen aan deze transactie?
U moet de eerdere postings eens lezen over hoe een veiling werkt. U geeft blijk van weinig kennis hieromtrent.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door devious »

Maar je wil wel voor een habbekrats kassa's aanschaffen èn je verwacht volledige service van een veilingbedrijf? Een bedrijf dat geld verdient door inboedel van failliete bedrijven te verkopen.
En ja, je had echt moeten gaan kijken. Dus ja, beetje dom. En ja, ook hier geldt "goedkoop is duurkoop".

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

BVA auctions maakt bewust gebruik van het feit dat de meeste consumenten hun rechtspositie niet kennen als het om veilingen gaat. De wettelijke regels inzake veilingen wijken totaal af van het kopen bij een winkel (in een pand of op internet).

Het woord waar het allemaal om draait is voetstoots.

Koop je een kassa, dan kan deze met of zonder sleutels worden verkocht. Voetstoots.

BVA is een soort strooppot. Mensen denken met een koopje weg te komen, maar kopen een kat in de zak. Met dat gegeven verdient BVA hun geld. Het maakt ze verder niets uit. Geld is geld.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door devious »

Maar het blijft gek dat mensen dat niet doorhebben. Puur alleen uit op een koopje en verder kijken ze niet. Maar dan moet je ook niet achteraf gaan klagen. Da's mijn mening maar hoor.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Daar ben ik niet mee eens. Kijk maar op o.a. Marktplaats en regionale krantjes: het stikt daar van BVA-advertenties gericht op particulieren. Ze zijn echt op zoek naar "suckers" die er intrappen. Dat kun je toch geen eerlijk zaken doen meer noemen.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door devious »

Nou ja, zolang er mensen in blijven trappen gaat het ze goed af. Vandaar ook dat ik zeg datin mijn beleving die mensen even iets meer tijd moeten nemen om zich goed in te lezen en daarna pas eventueel een bod uitbrengen. Of inderdaad fysiek op visite gaan. Dat voorkomt een heleboel/alle ellende.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben ik het zeker mee eens. Maar het blijft een schimmige toko, die BVA-auctions.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door devious »

Bob Schurkjens schreef:Ben ik het zeker mee eens. Maar het blijft een schimmige toko, die BVA-auctions.
Yup, maar dat vind ik echt van alle veiling-gedoetjes. Het mag van mij per direct worden afgeschaft. Er worden teveel onderlinge afspraken gemaakt door de professionele bieders. Zo heb ik op de autoveiling in A'dam auto's voor 35 euro geveild zien worden. Diezelfde auto staat een paar uur later voor de echte waarde op Marktplaats. Hetzelfde met huizen. En daar is het helemaal een schandaal. Want alleen de profs krijgen die huizen voor weggeefprijzen. Kom je bieden als particulier dan zie je ineens de prijs omhoog vliegen. En na afloop betaalt de koper echt niet het geboden bedrag, het is puur en alleen om de particulieren weg te houden bij dit soort veilingen. Zodra mensen er geld mee kunnen verdienen wordt het snel een vreemde bedoeling.

mollie1
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2013 18:50

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door mollie1 »

ik heb een beetje de berichten gelezen, maar ik heb via deze veiling een badmeubel gekocht, ben niet naar de kijkdagen geweest, heb geboden en gewonnen. ik ben het gaan ophalen. het stond allemaal in dozen, dus ik heb gevraagd hoe dat zit, als ik thuis komt, en er zou iets kapot zijn. hun antwoord was duidelijk, controleer het hier ter plaatse, dan kan er nog wat aan gedaan worden. ik heb op me gemak alles bekeken, en alles was perfect in orde. ik heb voor een prikkie een hele mooie design badmeubel , die ik voor die prijs nooit in de winkel had kunnen kopen. dus het kan ook goed gaan, mijn ervaring . :D

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Bij mij gaat het tot nu toe ook goed... :D

spronk1966
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 dec 2011 10:28

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door spronk1966 »

Koop er niks mensen het zijn gewoon oplichters van de eerste klas!
Vaak staan goederen ook bij andere sites te koop .
De beschrijvingen en het keuren van bijv. auto's kloppen niet
met de werkelijkheid!
Het zou fijn zijn als er eens een onderzoek zou komen naar dit soort praktijken!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Verdiep je eerst eens in het principe "veiling" voordat je commentaar levert. Een veiling is geen winkel, nooit geweest ook. Ook onderlinge afspraken vooraf horen bij een veiling. Dat is ook altijd zo geweest. Als je daar niet mee kunt leven moet je niet naar een veiling gaan. Maar ook hier weer worden veel mensen kennelijk blind en doof zodra ze denken er een koopje te kunnen halen.

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BVA is inderdaad geen winkel, maar je mag er wel van uitgaan dat de informatie die ze geven wel klopt. Zo kocht ik een aantal afstand bestuurbare (vracht)wagens die als compleet en werkend werden aangeboden. Vooraf betalen en bij afhalen blijken er geen accu's in de zitten en zelfs het bedieningspaneel ontbreekt.
Standaard reactie van BVA was dat je dan maar op de kijkdag had moeten komen. Beetje jammer dat er bij deze veiling GEEN kijkdag geweest is. In mijn ogen pure oplichting en samenspel tussen slimme handelaren en een dom houdende BVA.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BVA auctions levert defecte spullen

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee, mensen moeten eens verder kijken dan hun neus lang is. Momenteel is er op facebook een actie gaande waarin men om 'testers' vraagt. Deze keer ging het om fototoestellen: moet je hem een paar weken 'testen', een review schrijven, en dan mag je het ding houden.

Enige 'probleempje' is dat je een heel rij, met name genoemde, bedrijven toestemming moet geven om je mailbox en huisadres vol te stoppen met spam. En dan weet je dat het per definitie om iets heel anders gaat. Een bedrijf dat echte testers zoekt koppelt dat niet aan het legaal aanbieden van een partij spam waar de honden geen brood van lusten. Het is weer eens pure fake.

Je wil niet weten hoeveel mensen er al zwijmelend reageren en berichten plaatsen hoe graag ze het ding willen hebben. Kun je, samen met vele anderen, nog zo hard berichten schrijven dat het pure nep is, mensen negeren dat, in de hoop dat, heel misschien, je kunt niet weten...

En dat is bij BVA exact zo. Dit soort bedrijven heeft een gat in de markt gevonden dat eigenlijk een gat in het gezonde verstand van mensen is. Dat probleem ligt niet bij die bedrijven, want ze handelen keurig volgens de regels. Het zijn de mensen zelf die zichzelf in de maling nemen, die niet verder kijken dan hun neus lang is, en maar niet willen snappen dat ze ook nog een stukje eigen verantwoordelijkheid hebben.

Ik heb, toen ik bij een veiling van Block (ook BVA) spullen weghaalde, wel eens een extra korting gekregen. Het aanbod was nieuw in doos, het ding zat ook wel in de doos, maar het was een showroommodel. Dus ik zeg zo, als ik dit had geweten, had ik dit bedrag niet geboden. Of ik het wel tegen een lager bedrag had genomen? Mwoh, dan misschien wel. Ging er nog een derde van de prijs af. Je moet gewoon kijken wat je koopt, simpel zat.

Gesloten