LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BVA Auctions

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
JochenVetessen
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2018 09:26

BVA Auctions

Ongelezen bericht door JochenVetessen »

Beste

Ik heb via BVA Auctions 2 artikelen aangekocht via een online veiling. Een derde artikel is om onbekende reden niet in mijn gewonnen kavels terecht gekomen. Nu is het zo dat de 2 gewonnen artikelen niet bruikbaar zijn zonder het 3 niet gewonnen artikel.

Ik wil afzien van deze aankoop op afstand en ben opzoek naar ervaringen die eveneens afstand hebben gedaan van hun aankoop op een nederlandse veiling site (faillisementen). Is het mogelijk om beroep te doen op herroepingsrecht op een online veiling waardat er vooraf een mogelijkheid was tot bezichtiging? Let op: De effectieve verkoop van de kavels verloopt niet simultaan met de bezichtingen, hierdoor kan men niet spreken van een openbare veiling, waardoor dit volgens mijn informatie niet valt onder het herroepingsrecht op openbare veilingen.

Alvast mijn dank voor uw bijdrage.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: BVA Auctions

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Op de veilingpagina staat altijd of het een veiling betreft met wettelijk herroepingsrecht (nieuwe en gebruikte consumentenartikelen van handelaren) of dat retourneren niet mogelijk is.

Dat laatste is het geval als het gaat om een faillissementsveiling of een veiling van goederen bedoeld voor professioneel gebruik.

Dat u niet alle 3 de beoogde kavels gewonnen heeft waardoor het door u beoogde gebruik niet mogelijk is, maakt niet dat u de veiling om die reden kunt ontbinden. Door mee te bieden aanvaard u het risico dat u één of meerdere kavels 'wint', maar ook dat u één of meerdere kavels misloopt. Zolang u ontvangt wat er in de door u gewonnen kavels omschreven staat voldoet BVA aan de vereisten.

Om maar wat te noemen: u biedt op accu gereedschap uit een faillissementsveiling en in de advertentie staat dat het apparaat zonder accu geleverd wordt. Daarom biedt u ook op een andere kavel, waarin een geschikte accu wordt aangeboden.

Op de machine heeft u het hoogste bod en op de accu niet: helaas, u kunt de goedwerkende machine niet gebruiken zonder elders een geschikte accu te kopen. Maar u had het hoogste bod op de machine, dus u moet het geboden bedrag betalen.

Het is aan u om hier tijdens het biedingsproces rekening mee te houden mbt de hoogte van uw bod.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: BVA Auctions

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een kavel winnen betekend niet automatisch dat u het ook krijgt. Het kan zijn dat het niet gegund wordt. Er zijn ook 2 soorten veilingen. Bij een faillisementsveiling heeft u geen rechten. Dan is koop koop. Er is ook geen bedrijf om op terug te vallen aangezien deze in faillisement verkeert.
Als het een openbare veiling is, dan heeft u wek recht op herroeping.
Heeft u wellicht een link naar deze veiling zodat we kunnen zien om wat voor veiling het gaat?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: BVA Auctions

Ongelezen bericht door crazyme »

JochenVetessen schreef:
11 sep 2018 09:40
Beste

Ik heb via BVA Auctions 2 artikelen aangekocht via een online veiling. Een derde artikel is om onbekende reden niet in mijn gewonnen kavels terecht gekomen. Nu is het zo dat de 2 gewonnen artikelen niet bruikbaar zijn zonder het 3 niet gewonnen artikel.
Die onbekende reden, zou het kunnen zijn dat u niet genoeg heeft geboden ? Of gewoon helemaal niet heeft geboden ?

In dat geval is het niet echt redelijk om bva iets te verwijten nietwaar ?

Gesloten