De onbetrouwbaarheid van Vinted

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Luz77
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2023 08:26

De onbetrouwbaarheid van Vinted

Ongelezen bericht door Luz77 »

Vinted heeft mijn account geblokkeerd. Ten onrechte, want ik ben gewoon een niets-aan-de-hand type dat haar ongedragen eigen niets-aan-de-hand kleding verkoopt.
Voor 6,95 euro had ik zelfs mijn kleding in ‘de etalage’ gezet, zodat ik hopelijk zichtbaarder zou worden in de jungle van de tweedehands kleding.

Vinted vond het blijkbaar nodig om mijn account te blokkeren. Ik verkoop geen namaak, geen bont, geen andere gekke dingen, maar gewoon doodnormale kleding.

Terwijl ik Vinted vol zie staan met namaak van Nike tot aan Gucci, wordt mijn niets-aan-de-hand account geblokkeerd.
Zonder mijn account gaat het leven ook door, maar het stoort me. Al tijden.
Vinted is eigenlijk een zeer onbetrouwbare website waar zowel kopers als verkopers niet beschermd zijn. Vinted heeft niet eens een fatsoenlijke klantenservice.

Met al die accounts die ten onrechte worden geblokkeerd, al die mensen die via Vinted worden opgelicht en niet door Vinted worden geholpen, lijkt het mij hoog tijd dat zo’n website als Vinted uit de lucht wordt gehaald.

Ik ben benieuwd wie er nog meer ten onrechte is geblokkeerd en hoe je dat hebt opgelost.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted

Ongelezen bericht door Moneyman »

Luz77 schreef:
08 mar 2023 08:45
Met al die accounts die ten onrechte worden geblokkeerd, al die mensen die via Vinted worden opgelicht en niet door Vinted worden geholpen, lijkt het mij hoog tijd dat zo’n website als Vinted uit de lucht wordt gehaald.
Uit de lucht halen? Wie zou dat moeten doen?

De makkelijkste oplossing ligt voor de hand: gewoon geen zaken doen met partijen die je onbetrouwbaar vindt.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted

Ongelezen bericht door BreejKC »

Er zou natuurlijk sprake kunnen zijn van een vergissing bij Vinted. Als Vinted echt zo'n slechte organisatie zou zijn als u suggereert dan hadden ze allang geen recht meer van bestaan.

Op Google heb ik even: Vinted contact ingetypt, doe dat ook eens. Na heel eventjes zoeken heb ik dit gevonden:

GESCHILLEN TUSSEN GEBRUIKERS OF PRO-GEBRUIKERS EN VINTED

Met individuele gebruikers

In geval van onenigheid tussen Vinted en de Individuele Gebruiker, kan de Gebruiker:

In de eerste plaats een schriftelijke klacht indienen bij Vinted Support via het contactformulier;
indien de Gebruiker niet tevreden is met het gegeven antwoord, zullen de Gebruiker en Vinted trachten de klacht van de Gebruiker op een minnelijke wijze op te lossen;
Gebruikers kunnen hun toevlucht nemen tot alternatieve geschillenbeslechtingsmethoden:
i) de Europese Commissie biedt de Europese consumenten een platform voor onlinegeschillenbeslechting
ii) je kunt ook contact opnemen met de e-commerce mediation service van de Fédération du e-commerce et de la vente à distance (FEVAD) (alleen voor Frankrijk), de gemeentelijke dienst voor consumentenvoorlichting ("Oficina Municipal del Consumidor") (alleen voor Spanje) of de consumentenbemiddelingsdienst (Service national du Médiateur de la consommation) (alleen voor Luxemburg), of de consumentenbemiddelingsdienst van de Kamer van Arbitrage van Milaan (Risolvionline.com) (alleen voor Italië).

Gebruik dus dat contactformulier, beschrijf kort, zakelijk en netjes uw grief en tracht samen te werken aan een oplossing. Mogelijk dat Vinted hun gemaakte fout dan opspoort, onderkent en de kwestie gewoon voor u wordt opgelost.

Bewaar uiteraard wel de gevoerde schriftelijke commununicatie (bijvoorbeeld door de tekst in het contactformulier eerst in een tekstverwerker uit te typen en die vervolgens met copy/paste in het contactformulier te plaatsen). Zou u later naar die Geschillencommissie moeten dan heeft u die correspondentie in ieder geval paraat.

Lowieze
Berichten: 6608
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted

Ongelezen bericht door Lowieze »

Breng je kleding naar de kringloop, een vintage kledingzaak of een verzamelpunt voor Oekraïne of Turkije o.i.d.
Heeft een ander, die weinig te besteden heeft, er nog plezier van.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat anderen doen hebt u niets mee te maken. Wat bij u de reden zou kunnen zijn is dat u nieuwe kleding verkoopt. U weet in welke mate en of het onder opruimen van de kledingkast valt, of repeterende handel.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted

Ongelezen bericht door witte angora »

Luz77 schreef:
08 mar 2023 08:45
ongedragen eigen niets-aan-de-hand kleding verkoopt.
Voor 6,95 euro had ik zelfs mijn kleding in ‘de etalage’ gezet, zodat ik hopelijk zichtbaarder zou worden in de jungle van de tweedehands kleding.

Vinted vond het blijkbaar nodig om mijn account te blokkeren. Ik verkoop geen namaak, geen bont, geen andere gekke dingen, maar gewoon doodnormale kleding.
Neo zette me al op het spoor. Volgens mij is Vinted voor tweedehands kleding. Althans, dat suggereert de naam. Als jij 'ongedragen', dus nieuw verkoopt, zou daar inderdaad wel eens de pijn kunnen zitten.

Als je het weten wil: ik krijg van MP intussen ook een sik omdat er m.i. veel te veel handelaren en internetbedrijven tussen zitten. Als ik hun prijzen wil betalen, ga ik wel naar een stenen winkel. Wat er precies tussen jou en Vinted speelt weet ik natuurlijk niet, Maar ik denk, op basis van bovenstaande quote, dat je hier niet de gewenste medestanders zult vinden.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted

Ongelezen bericht door rvjapio »

Veel succes!
"De omzet van het Litouwse bedrijf steeg van 148 naar 245 miljoen euro. Het verlies groeide van 24 miljoen naar 118 miljoen euro. Dat was onder meer het gevolg van groeiende marketinguitgaven. Vinted stak 193 miljoen in tv-spotjes en andere reclame; drie keer zoveel als in 2020."

Joad1
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2023 21:53

Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted

Ongelezen bericht door Joad1 »

Ook hier problemen met Vinted. Inmiddels 280 euro betaald voor spullen die nooit aan mij zijn verkocht. Tevens krijg ik nog 115 euro voor schoenen die retour zijn gegaan. Blijf standaard reacties krijgen waarbij gevraagd wordt naar geduld, 5-10 dagen dan heb ik het terug. Dit duurt nu meer dan een maand. Kan er niet collectief aangifte gedaan worden? Waarom is het mogelijk dat een bedrijf als Vinted zoveel mensen kan duperen zonder ook maar enige sancties?

Olivier666
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2023 14:52

Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted

Ongelezen bericht door Olivier666 »

Het is mij ook opgevallen dat er extreem veel nep spullen verkocht worden. Ik ben een grote fan van het merk Thom Browne en heb meerdere brillen van het merk. En kan bij het merk meestal makkelijk de echte en de neppe spullen filteren maar het valt mij op dat het bij VINTED wel echt extreem is hoeveel nep er tussen zit. En als je er een melding van maakt word er niets mee gedaan terwijl de verkoper wel gewoon de prijzen van Thom Browne proberen te vragen.

Dieneke Koopman
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2023 19:57

Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted

Ongelezen bericht door Dieneke Koopman »

Ik zou een koop doen op Vinted Een deel is betaald met mijn vinted wallet en een deel is met Ideal betaald.

Vervolgens is er nergens een verkoop zichtbaar, maar het geld is wel van mijn rekening afgeschreven.

Ik heb direct vanaf 13 oktober contact opgenomen. Ze geven wisselende berichten. Ze willen onder andere al mijn banktransacties hebben van 13 oktober tot nu. (Wat onveilig en volgens mij illegaal is).

Ze hebben nu al meerdere keren beloofd mijn geld binnen 5 tot 10 dagen terug te storten. Dit is tot op heden niet gebeurd. Vandaag zelfde verhaal, dubieuze berichten, nadat ik opnieuw contact heb gezocht, van Vinted en uiteindelijk vandaag opnieuw de belofte dat ze het binnen 5 tot 10 dagen terug zullen betalen.

Het komt niet fris over. Ik vraag me ook af of Vinted wel zicht heeft op eigen personeel en wat zij doen, zoals vragen naar alle banktransacties.

sammol1905
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2024 11:43

Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted

Ongelezen bericht door sammol1905 »

Ik ben met mijn account al een hele tijd klant bij Vinted. Ik heb minstens 330 positieve reviews en heb nooit problemen gehad met kopers of verkopers.
Met de klantendienst daarentegen, niets dan problemen.
Bij ELKE vraag die ik tot nu toe heb gesteld worden mij eerst standaardberichten gestuurd en geeft men daarna aan dat men eigenlijk niet kan helpen. NIEMAND lijkt daar over enige kennis te beschikken.
Wanneer ik een probleem uitleg of afbeeldingen doorstuur, worden deze nooit goed bekeken, en beantwoorden ze niet mijn vragen.
Afgelopen week liep het echter de spuigaten uit!!!! Ik had een armbandje geuploadt en mijn Vinted account werd geblokkeerd omdat het een authentiek product is. Daarnaast beweren ze dat er twee andere artikelen ook 1:1 producten waren maar dat klopt niet schoenen zijn hartstikke echt en een topje van Vila ook dat kan niet eens nep zijn.
Een dag later is mijn account definitief geblokkeerd omdat ik een meerder accounts heb aangemaakt dat is helemaal niet waar en klopt niet!!!!!!
Weer kreeg ik eerst een standaard antwoord en daarna een incapabele medewerker (Mariana) die zei dat ze niets kon doen en sloot de chat zodat ik niet meer antwoord kon geven, er wordt niet geluisterd.
Ik heb NOOIT problemen gehad met kopers en verkopers (330 perfecte reviews!) en al helemaal niet neppe 1:1 artikelen verkocht en daarnaast heb ik ook geen meerder accounts aangemaakt wat dat is tegen de catalogusregels.
Naar meerdere keren proberen contact te zoeken, luistert er niemand. Vinted vindt het blijkbaar fijn om hun macht over de account toegang uit te spelen eten te misbruiken. Ik heb NOOIT de regels in die mate het reglement overtreden, zodat ik het verdien om zo onbeschoft en arrogant behandeld te worden en dat mijn account geblokkeerd moet worden.
Deze klantendienst is echt beschamend en moet dringend een personeelsvervanging krijgen.
Ik gebruik Vinted heel vaak voor kopen en verkopen, het is volkomen onprofessioneel.

Kamel
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2024 22:58

Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted

Ongelezen bericht door Kamel »

Hallo iedereen, Ik voel me zo triest en onveilig als ik iets koop via Vinted, vorige jaar heb ik met alle mogelijkheid om mijn geld terug te krijgen op mijn rekening rekening, helaas tot nu niks ontvangen en dat was 4 verschillende bedragen. Iedere keer als ik contact met Vinted neem, Vinted zegt dat ik een contact met mijn Bank moet opnemen, ik neem contact met Bank, mijn Bank zei; ik moet contact met Vinted opnemen. En nu ben ik teleurgesteld en mijn geld kwijt.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kamel schreef:
23 feb 2024 23:21
Hallo iedereen, Ik voel me zo triest en onveilig als ik iets koop via Vinted...
Dan gebruik je het toch gewoon niet?

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Gewoon nieuwe kleding kopen bij de Bijenkorf
of bij de society shop. Veel betrouwbaarder dan een of ander platform uit letland.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: De onbetrouwbaarheid van Vinted

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
25 feb 2024 00:57
Gewoon nieuwe kleding kopen bij de Bijenkorf
of bij de society shop. Veel betrouwbaarder dan een of ander platform uit letland.
Wat is er onbetrouwbaar aan Letland? En ik betwijfel of de Bijenkorf momenteel zo betrouwbaar is met een wankelende Oostenrijkse eigenaar en een andere ergens uit Thailand. Bij de Bijenkorf koop ik momenteel alleen nog maar in de winkel. Nu broertje KaDeWe is omgevallen kan de Bijenkorf zomaar ook instorten.

Plaats reactie