LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitalstreet.nl - oplichters?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
tcf
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 okt 2006 14:55

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door tcf »

Digitalstreet.nl zijn naar mijn mening zeker geen oplichters.
Alles wordt keurig netjes en zeer snel geleverd, ook met betaling geen problemen. Ze hebben zelfs zeer concurende prijzen!

Een tevreden klant van Digitalstreet.nl

j.gombert
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jul 2007 21:34

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door j.gombert »

2 jaar geleden canon powershot a620 aangeschaft bij digital street. Na 2 jaar een defecte lens met de melding code e18. Zoek dit vooral op via Google en je zult zien dat de hele wereld gebukt gaat onder de veelvuldig stuk gaande lensmechanieken van alle canontoestellen die nog geen 2 jaar oud zijn.

Het antwoord van digital street is hetzelfde antwoord als is gegeven aan stereo op 12-06-2008. Je mag er volgens digital street niet van uit gaan dat een camera langer dan 1 of 2 jaar meegaat.
Echter digital street is in gebreke dit bij de aankoop te vermelden of ter verduidelijking op de website te zetten.

Nu het kennelijk zo is dat Canon niet thuis geeft wat garantie betreft na een jaar en zich dus m.i. onttrekt aan de regels die er zouden zijn over een minimaal te verwachten levensduur ( bv 5 jaar) is digital street als directe verkoper verantwoordelijk geworden.

Kort samengevat pure misleiding met het kennelijke doel zoveel mogelijk geld te verdienen en zo min mogelijk service te verlenen.

Ik heb mijn zaak voorgelegd aan de juridische afdeling van de consumenten bond.

Zodra ik nader advies heb ontvangen zal ik het hier melden.

Een ieder is gewaarschuwd: zie code e18 op google( dus niets te onderzoeken en onderzoekskosten) en het malafide lenssysteem van canon en de klantgerichtheid van digital street. Onbeschaafd dus.

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door Alice12345 »

M'n vriend heeft inmiddels twee jaar geleden de camera gekocht (die ik nu heb :D ) bij Digital Street in Beuningen (die bij Nijmegen). Daar opgehaald en daar betaald. Voldoet prima, alles zat erbij. Was wel lang wachten in de winkel zelf, lange rij.

blutch
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2008 10:51

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door blutch »

achteraf is altijd makkelijk kletsen. Ik ken deze site en heb er nooit gekocht wegens het ontbreken van een thuiswinkel waarborg.
Dit is voor mij een van de vereisten voor ik bij een online winkel bestel.
Voorbeeld van een site die het wel heeft en waar ik persoonlijk goede ervaring mee heb is coolblue bv. bekend van pdashop.nl en digicamshop.nl

j.gombert
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jul 2007 21:34

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door j.gombert »

Inmiddels op advies van de consumentenbond de zaak voorgelegd aan de Consuwijzer, betreffende de handelwijze van Digital Street. (Zie boven.)
Nader bericht volgt.

stefan1972
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 sep 2004 15:27

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door stefan1972 »

Al een geruime tijd, bestel ik verschillende artikelen bij Digitalstreet uit Beuningen.
Tot op heden nog nooit een klacht gehad.
Ik heb bij hun tot nu toe 3 fototoestellen, centerspeaker, versterker en een tv gekocht, zonder problemen.
Ik ken meerdere mensen die daar, net als ik al meerdere artikelen hebben gekocht, allemaal zonder problemen, dus je kunt gerust stellen dat het absoluut geen oplichters zijn en dat ze niet na een paar jaar ineens verdwijnen van internet, ze bestaan al vele jaren en hebben een winkel in Beuningen waar je de artikelen kunt afhalen.
Ik kan er wel inkomen dat je je opgelicht voelt, maar waar mensen werken kunnen fouten worden gemaakt, hoe vervelend dit ook is.
Wellicht is het een idee, om digitalstreet aan te schrijven om te vragen hoe dit probleem opgelost kan worden of het probleem voor te leggen bij de fabrikant van het fototoestel, misschien kan je daar rekenen op coulance, lijkt me het proberen waard.

wjvwork
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2008 09:05

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door wjvwork »

Ik heb ook slechte ervaringen met Digital Street, inderdaad zolang alles naar behoren werkt is er niet aan de hand. Ik heb daar ooit een camera gekocht die goed werkte dan heb je geen enkel probleem. In mei j.l. een digitale camera voor mijn dochters verjaardag gekocht die het zeggen en schrijven na 2 uur begaf, sloeg vast en deed niks meer, ik terug naar de winkel met de veronderstelling dat ik een ander zou krijgen maar niks was minder waar. Het enige wat ze konden doen was opsturen want hij was ernstig beschadigd! Ze had het ding nauwelijks uitgepakt. Ze zijn daar dus niet voor rede vatbaar dus opgestuurd, heb die camera 2 weken geleden opgehaald en dacht dan gebruik hem zelf wel, mijn dochter heeft inmiddels een andere en afgelopen zondag 10 foto´s gemaakt en er gebeurd precies hetzelfde! Gemaild en voorgesteld om een andere die duurder is daarvoor in de plaats te nemen en het verschil bij te betalen maar dat is absoluut onmogelijk. Het enige wat ze kunnen is opsturen maar de garantietermijn is inmiddels verlaagd en de prijs ook zeggen ze!!! Er is niet redelijk met ze te praten en ik hoop dat iemand mij advies kan geven hoe ik dit op moet gaan lossen, het kan toch niet zo zijn dat een camera van €139,= het na ongeveer 3 uur gebruik begeeft? Ik ben hier ontzettend boos over en vooral om de nietszeggende mailtjes die je van ze krijgt, getuigt niet van enige service van hun kant.

Jelzo
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 okt 2006 20:04

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door Jelzo »

Dit is duidelijk een productiefout en je hebt recht op een nieuwe camera. De wetsartikelen zou ik als ik jou was opzoeken en bellen naar de winkel. Bij een onbevredigend antwoord gewoon langsgaan en naar de bedrijfsleider vragen.

Succes!

wjvwork
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2008 09:05

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door wjvwork »

Ik ben daar al geweest maar je springt bijna uit je vel om de reactie die je krijgt, ben echt niet op mijn mondje gevallen maar je kunt er ECHT niet mee praten. Ik heb gisteren een aangetekende brief verstuurd maar neem aan dat ik daar net zo'n nietszeggend antwoord op krijg, je wilt niet weten hoeveel mailtjes ik al verstuurd heb en ik krijg iedere keer "netjes" antwoord dat wel maar je kont er gewoon niet door heen. De verkopers daar hebben allemaal wel een goede cursus gehad! Ik wacht weer af, ze willen die camera wel weer opsturen om te repareren maar daar gaat het mij niet om, het klopt gewoon niet en ik wil dat ze dat eens toegeven.

mauritscleuren
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2008 19:31

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door mauritscleuren »

Ik koop al enkele jaren spullen bij dit bedrijf. Nog nooit enig probleem ondervonden. Niet altijd de allergoedkoopste, maar wel betrouwbaar. Je kunt er ook gewoon binnenlopen.

digitalstreetbeuningen
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2008 15:24

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door digitalstreetbeuningen »

Hier een paar handige weetjes over digital street !

Uit bijna alle verpakkingen van alles wat ze verkopen worden
kabels, cd's met software en soms ook accus gehaald.

deze zijn uiteraard weer los te koop op de site.

80 % van wat digital street verkoopt komt uit china.

50 % is namaak

40 % is refurbished

en 10 % is nieuw orgineel

heb je een camera die je ter reparatie of garantie aan wilt bieden bij de nederlandse importeur?

vergeet het maar.

de importeur kan namelijk zien of het bij hem is ingekocht .

10 van de 10 keer is dat niet zo.

misschien is het je opgevallen dat alleen de cameras goedkoop zijn, alles eromheen is bijna 2 x zo duur

dussss toch liever een product waar de doos niet van open is geweest?

en die je gewoon op kunt sturen voor garantie?

ga dan niet naar digitalstreet !

Litanic
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2009 09:52

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door Litanic »

Op de reactie hierboven, waar haal jij in hemelsnaam deze onzin vandaan? Indien je een slechte aankoop of ervaring bij deze winkel heb gehad kun je gewoon je verhaal vertellen, maar om een winkel totaal zwart af te schilderen en beweringen te gaan verzinnen die niet waar zijn - omdat jij het ergens niet mee eens bent - vind ik tever gaan.

Digitalstreet is een winkel die zich strikt aan de regels houdt en de regels duidelijk heeft vermeld op hun website. Ze hanteren een 7 werkdagen omruiltermijn en bieden her en der (beperkte) coulances indien bepaalde termijnen of eisen krap werden overschreden bij garantie/omruilhandelingen.

Voor iedereen: Voordat je een bestelling plaatst is het bij alle (web)winkels verstandig om de voorwaarden door te nemen, en indien je het er niet mee eens bent bestel je gewoon bij een andere winkel. Mocht je ergens onzeker van zijn dan kun je het beste vóórdat je iets koopt gewoon een e-mail sturen naar die winkel met je vraag, en dan staat je antwoord ook op zwart-wit wat rechtsgeldig is.

Maargoed wat ik kortom wil zeggen is dat het niet de bedoeling is om een winkel zomaar zwart af te schilderen omdat je het ergens niet mee eens bent. Eerst onderzoeken indien mogelijk en niet zomaar gaan rondblaten wat jij denkt :wink:

cjanssen
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2009 14:30

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door cjanssen »

Digital street in beuningen gaat niet goed om met garantievoorwaarden en reparatiekosten. Ze bieden goedkope producten aan maar absoluut geen service. Koop daar dus geen producten, betaal ergens anders 10 euro meer dan weet je zeker dat je goed zit.

NOGMAALS GA DUS NIET NAAR DIGITAL STREET IN BEUNINGEN!!

cjanssen
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2009 14:30

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door cjanssen »

Het enige wat ik kwijt wil is dat mensen absoluut geen producten moeten kopen bij deze zaak. Ze gaan niet netjes met de garantievoorwaarden om en communicaren eventuele kosten op een slechte manier. Wanneer je het er niet mee eens bent heb je absoluut geen rechten. Koop hier dus geen producten, ga naar een winkel waar je misschien 10 euro meer betaald maar waar je wel op een nette manier geholpen wordt, daar heb je veel meer aan!

GA DUS NIET NAAR DIGITAL STREET!

Stymphy
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2010 08:18

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door Stymphy »

Ik heb een GROOT probleem met DigitalStreet. Ze zijn ronduit onredelijk, onbeschoft en vertonen kenmerken die mogelijk te bestempelen zijn als oplichterspraktijken.

Mijn Home Theater Set (a 350 euro) is kapot gegaan binnen de garantie periode. Het is tot 2x toe ter reparatie opgestuurd maar kon niet gerepareerd worden. Vervanging was ook niet meer mogelijk gezien het niet meer op voorraad was bij de leverancier. Ik kon wel een ander apparaat krijgen, welke maar liefst 70 euro GOEDKOPER was dan wat ik had gekocht, als ik 100 Euro zou bij betalen.....belachelijk!!!!

Ik ben nu al 6 maanden bezig met bellen, emailen en brieven schrijven naar hen. Reacties laten lang op zich wachten als het hun uitkomt. Ze lezen niet goed wat ik schreef, of wat de klacht was, en reageren daarom ook niet op wat ik vroeg. Als ik belde werd ik soms uitgelachen en bestempeld als leugenaar/oplichter. Ze verwijzen mij steeds naar de fabrikant van het product of de reparateur, om zelf het maar te regelen, terwijl ZIJ mij juist zouden moeten helpen.

Ik ben overgegaan tot ontbinding van de koopovereenkomst. Dit heeft als gevolg dat ze verplicht zijn om het aankoopbedrag terug te storten om mijn rekening. Nu willen ze dus maximaal de helft terug geven.....belachelijk en totaal tegen de wet in. Wat is de reden denk je, dat ze maar de helft willen terug geven???; het is de aankoopdatum EN dat ik na 9 maanden gebruik niet meer de originele verpakking heb. Het kan niet gekker worden!!!!!

Na juridisch advies te hebben gekregen (ConsuWijzer, DAS Rechtsbijstand) weet ik dat ik in mijn recht sta, en ga dus nu ook verdere juridische stappen ondernemen...en alle kosten zullen voor DigitalStreet zijn.

janvloemans
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2011 21:00

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door janvloemans »

zolang het apparaat blijft werken geen probleem, maar als het apparaat kapot gaat net na het jaar dat zij zien als garantie periode heb je een probleem.
wij hadden een Jura espresso apparaat na 1,5 jaar kapot. Dus geen garantie, en dan doen ze echt niet vriendelijk meer.

Wat moet je doen, voor 600 euro kun je moeilijk naar de rechter!

dus pas op!

KeesCaaj
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2013 18:20

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door KeesCaaj »

Ik heb eenzelfde ervaring met Digitalstreet gehad. Voor mijn dochter heb ik enkele jaren geleden een digitale panasonic camera gekocht via de website van het bedrijf. Na het uitpakken van de camera uit een ogenschijnlijk complete en gesealde verpakking, bleek dat er een USB-kabeltje miste. Na reclamering bij Digitalstreet werd mij doodleuk het volgende gezegd door de telefoniste: "het gebeurt wel vaker dat mensen die iets bij ons hebben gekocht melden dat er een onderdeel mist van het artikel. Dit doen ze om een gratis extra exemplaar van het onderdeel te krijgen. Daar kunnen wij niet aan beginnen." Van enige klant- en service- gerichtheid was dus in het geheel geen sprake. Aandringen van mijn kant hielp niet. Op dat moment heb ik besloten om nooit iets meer aan te schaffen bij dit bedrijf en heb dat ook nooit meer gedaan. Dan maar liever iets meer betalen voor een artikel maar wel de service daarbij ontvangen die een bedrijf hoort te geven.

Het verhaal dat Digitalstreet artikelen levert waarbij moedwillig accessoires zijn achtergehouden, zou gezien mijn ervaring, zeker op waarheid kunnen berusten. Dit kan wat mij betreft je reinste oplichterij worden genoemd.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Digitalstreet.nl - oplichters?

Ongelezen bericht door devious »

nee, zeuren is mijn beroep :wink:

Bovendien zeg je zelf in je topic dat je er niks meer koopt en gekocht hebt naar aanleiding van je ervaring van JAREN geleden. Dan ben ik van mening dat je JAREN te laat reageert en wij ondertussen niks meer met de info kunnen.
Schrijf anders een leuke review op een andere site
Laatst gewijzigd door devious op 03 jul 2013 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten