EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
zandokan
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2017 15:53

EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door zandokan »

Goedemiddag,

ik heb een bestelling gedaan bij eGlobalCentral.NL. Normaal gesproken ben ik van het goed uitzoeken, recensies lezen enz. voordat ik een bestelling doe... en nu dus een keertje niet zo grondig als normaal. Blind gestaard op de prijs.

Bij ontvangst van een bevestiging op mijn bestelling, zie ik als afzender staan:
eGlobal Central Nederland
West Wing, 2/F, 822 Lai Chi Kok Road, Lai Chi Kok, Kowloon, Hong Kong


Hmm... uit Hong Kong dus. En na een korte Google-tocht: heeeeel veel klachten :shock: .

Gezien het hoge bedrag, meteen geannuleerd (volgens de website geen enkel probleem zolang de bestelling nog 'in verwerking' is). Helaas werkt hun zogenaamde 'live chat' niet, alleen mogelijk om Tickets in te dienen.

Via PayPal betaald, dus nu maar afwachten of ik reacties krijg en restitutie.

Nu ik nog eens kijk denk ik 'hoe stom kun je zijn', maar aan andere kant toch ook wel erg misleidend. Alles in goed Nederlands, een site op NL domein, verzending binnen 24 uur... ja verzenden misschien wel, maar daarna begint de wereldtocht van je product.

Anyway, erg benieuwd hoe anderen hier naar kijken en evt. nog tips hebben mbt annulering/restitutie.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 sep 2017 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Regggy »

Als je met Paypal betaald hebt zou ik me geen zorgen maken. Als ze niet annuleren en toch leveren en het product blijkt niet goed te zijn, dien een claim in bij Paypal. Als ze zich daar niet goed tegen kunnen verantwoorden zijn ze gewoon hun geld kwijt en gaat dat weer naar jou. Paypal is érg op de hand van de kopende partij.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Goed Nederlands?

Deze krachtige zoomlens, Nikon AF-S NIKKOR 55-300mm f / 4.5-5.6G ED VR Objectief, laat DX-formaat D-SLR gebruikers te bereiken 300 mm supertele met helderheid en scherpte, dankzij de ingebouwde VR II (vibratiereductie reductie) beeldstabilisatie. Bovendien, de nieuwe hoge brekingsindex (HRI) lens-een eerste opstelling voor het NIKKOR-behaalt heldere, contrastrijke beelden bij elke opening en de brandpuntsafstand toch draagt ​​bij aan het lenslichaam slank en compact. Een praktische, veelzijdige lens, de AF-S DX NIKKOR 55-300mm f / 4.5-5.6G ED VR is ideaal voor diegenen die een enkele lens die overweg kan met zowat elke opnamesituatie opportunitiy.

En ik heb hier niet naar gezocht. Gewoon het eerste de beste product op de homepage aangeklikt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door berndv »

Ook leuk als je wilt weten wanneer de Chinese feestdagen zijn.
https://www.eglobalcentral.nl/contact.html

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door newmikey »

De Mercedes onder de Chinese sites, ziet er helemaal niet slecht uit. Maar je kunt binnen luttele seconden bevestigen dat het om China gaat uiteraard. Ze zeggen ook niets over invoerrechten/BTW/inklaringskosten in de vorm van een disclaimer en dat is wel misleidend eigenlijk. Hoeft trouwens geen slechte shop te zijn - laat wat horen als je het product ontvangt?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Moneyman »

't Is wel degelijk een echte shop, op de diverse fotografiesites komt hij regelmatig terug als goedkope leverancier. Maar het blijft wel een enorme gok natuurlijk.

B-West
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2017 16:36

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door B-West »

Heb hier ook recent een bestelling geplaatst. Nou ja, recent. Meer dan een maand geleden en nog steeds niets ontvangen. Wat mij betreft dus eens maar nooit weer!

B-West
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2017 16:36

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door B-West »

Na het plaatsen van mijn vorige bericht dezelfde hoofdtelefoon besteld bij HDPHNS. Die levering is nu al binnen. Ik hou het dus nog even bij bestellen in Nederland.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

@B-West: die lage prijzen komen o.a. omdat ze met verschepen wachten op de goedkoopste verzendwijze. Als je toevallig de eerste bent die een bestelling plaatst moet je even wachten tot de zeecontainers vol zijn. Als je toevallig de laatste bent je heel snel je bestelling binnen.

audb
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mar 2016 15:38

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door audb »

Hing Kong is een chinese schiereiland met een eigen bestuur en daar wordt veel Engels gesproken en ik weet wel zeker dat er extreem weinig Nederlanders daar wonen dus wordt het vertaald via Google translate Engels > Nederlands en als je dat eens probeert dan zie je ook dat het gewoon moeilijk is om onze taal te vertalen.
Wel is het zo dat de site aangeeft dat je meestal binnen 6-8 dagen geleverd krijgt dus zeggen daar mee dat als je geluk hebt je binnen 6 tot 8 dagen het krijgt het is geen garantie.
Dat er niet wordt gesproken over btw en inklaring kosten is echter niet te begrijpen maar onder de €22 betaal je niets en van €22 tot €150 alleen 21% btw over de meeste goederen + inklaring kosten bij post.nl is dat €13
Zo wou ik deze bestellen https://www.eglobalcentral.nl/nikon-af- ... Gwod2PIJEw maar als ik dan ga uitrekenen wat ik kwijt ben €78,33 en in Nederland €89,-
Het is goedkoper? ja absoluut maar als de lens defect gaat dan ben je echt de pineut.
Een pakket naar Hongkong kost €24,30* met T&T en hier in Nederland zo €8,15* aangetekend & verzekerd en daar ga je echt geen risico voor nemen lijkt me.
(*) Als je zelf de postzegel print anders is het iets duurder

dvroosmalen24
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2017 09:42

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door dvroosmalen24 »

wat een drama! inderdaad, als je iets besteld gaat alles prima. Oke, het bezorgen is al een voorbode dat het niet goed kan gaan, ze verzenden via TNT EXPRESS en dat is een B2B bedrijf dus werken alleen overdag. Ik had een huawei besteld, en na een week was deze kapot. Huawei heeft blijkbaar een paar gsm's die steeds uitvallen, en daar had ik er één van. Nadat ik contact opgenomen had met het bedrijf, hebben ze een afhaalopdracht gedaan. Dat hele proces alleen al heeft bijna drie weken geduurd omdat ik namelijk ook werk overdag en hun alleen maar overdag op kunnen halen. Heel handig!! vervolgens krijg ik dan eindelijk na een veel te lange periode bericht (LET OP: TELEFONISCH CONTACT IS NIET MOGELIJK, EN DE LIVE CHAT BESTAAT NIET!!!)bericht dat de GSM helemaal niet kapot is, dus dat het eigenlijk allemaal tussen mijn oren zat dat de GSM steeds uit viel. Maw: je hebt gelogen want er is niks aan de hand. Nee, dat is inderdaad de reden waarom ik ondertussen opnieuw geld uitgegeven heb aan een nieuwe gsm, omdat ik toch genoeg geld heb!!!! en al die moeite gedaan heb om een deze gsm terug te sturen. Omdat ik toch niks beters te doen heb!

Mensen, alsjeblieft denk 100x na voor je hier iets besteld. Als het niet kapot gaat heb je mazzel, anders ben je echt de sjaak!!!

stofzuigertje

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik kreeg binnen 1 week geleverd, perfect product en binnen de 6 weken Pay Pal garantie dus bij eenvoudige en geen telefoon is het geen enkel probleem.
Ook terug sturen, duurder in porto kan maar de klagers blijven komen en grote bedrijven hebben vele klachten.

Een tevreden klant die binnen 6 weken Pay Pal garantie periode geleverd kreeg dus totaal geen risico liep!

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Moet eerlijk zeggen veel producten zijn niet veel goedkoper dan in nederland die Fitbits meeste telefoons en de cameras zijn allemaal misschien een tientje goedkoper.
Dan ga ik toch liever naar de stenen winkel hier om de hoek

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Brahms »

Dieke83 schreef:Moet eerlijk zeggen veel producten zijn niet veel goedkoper dan in nederland die Fitbits meeste telefoons en de cameras zijn allemaal misschien een tientje goedkoper.
Dan ga ik toch liever naar de stenen winkel hier om de hoek
Prima instelling, immers zo steun je ook de (echt) Nederlandse winkelier, waar je makkelijk naar binnen kan lopen als iets defect gaat.

Hendrik246
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2017 11:36

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Hendrik246 »

Brahms schreef:
Dieke83 schreef:Moet eerlijk zeggen veel producten zijn niet veel goedkoper dan in nederland die Fitbits meeste telefoons en de cameras zijn allemaal misschien een tientje goedkoper.
Dan ga ik toch liever naar de stenen winkel hier om de hoek
Prima instelling, immers zo steun je ook de (echt) Nederlandse winkelier, waar je makkelijk naar binnen kan lopen als iets defect gaat.
Naar binnen lopen gaat gemakkelijk. Alleen als er iets defect is, geven ze je een telefoonnummer van een technische dienst en moet je het zelf regelen. Waar is nu de toegevoegde waarde?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door renewouters »

Dieke83 schreef:Moet eerlijk zeggen veel producten zijn niet veel goedkoper dan in nederland die Fitbits meeste telefoons en de cameras zijn allemaal misschien een tientje goedkoper.
Dan ga ik toch liever naar de stenen winkel hier om de hoek
Het zou ook raar zijn als er bij dit soort merkproducten grote prijsverschillen te vinden zijn.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

zandokan schreef:Nu ik nog eens kijk denk ik 'hoe stom kun je zijn', maar aan andere kant toch ook wel erg misleidend. Alles in goed Nederlands, een site op NL domein, verzending binnen 24 uur... ja verzenden misschien wel, maar daarna begint de wereldtocht van je product.
Grappig is dat op hun eigen website een link staat naar eKomi met echte reviews. Een voorbeeld van een "klacht".
"I´m from the Netherlands and by ordering my phone i´m not notified that this shop is in Hong Kong. By that it did cost weeks before it was delivered. This was not an satisfying way of ordering something. It was also delivered with an Chinese charging-adapter in combination with an converter. Very poor."
Hun reactie is erg inhoudelijk:
Comment from eglobalcentral.nl/?utm_s... :
Beste Klant,
Bedankt voor uw online review.
We zouden u er graag op willen attenderen dat onze locatie is opgenomen in onze algemene voorwaarden.
Deze voorwaarden dienen gelezen te worden en te worden geaccepteerd door de klant, voordat een bestelling geplaatst kan worden.
Uw bestelling is binnen 2 werkdagen verzonden vanuit ons magazijn en is 6 dagen later bezorgd op uw adres volgens de tracking informatie.
Uw bestelling is hiermee binnen onze geadviseerde bezorgtijden bezorgd op uw adres.
Zou u verdere ondersteuning nodig hebben, neem dan gerust contact op met onze klatenservice.
De website lijkt ook bij de andere reviews gewoon haar beloftes na te komen en ik zie geen meldingen van douane kosten e.d. Er is dus niets misleidend aan, zoals zij zelf ook aangeven dienen voorwaarden gelezen en geaccepteerd te worden en hierin staat het netjes vermeld.

Regina675
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2017 14:38

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Regina675 »

Regelmatig heb ik bij eglobal besteld. Oa camera, meerdere lenzen. Altijd keurig binnen één week geleverd, fabrieksgarantie. Ook iedere keer tracktracecodes ontvangen om de artikelen te volgen. Helemaal niets mis mee. Betalen met paypal, is altijd goed gegaan. Ik ben er zeer tevreden mee.

Jimmy54
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2017 22:39

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Jimmy54 »

renewouters schreef:
Dieke83 schreef:Moet eerlijk zeggen veel producten zijn niet veel goedkoper dan in nederland die Fitbits meeste telefoons en de cameras zijn allemaal misschien een tientje goedkoper.
Dan ga ik toch liever naar de stenen winkel hier om de hoek
Het zou ook raar zijn als er bij dit soort merkproducten grote prijsverschillen te vinden zijn.
Nou ... daar ben ik niet helemaal mee eens.
De gangbare prijs van een product is voor eGlobal natuurlijk sterk bepalend om een aantrekkelijk prijsverschil te kunnen genereren, ongeacht het merk.
Een product van €75,- wat bij eGlobal 27% goedkoper is, scheelt maar €20,- .... dat koop ik om de hoek, niet bij eGlobal
Maar pas diezelfde 27% in mijn geval toe op €1100,- en je hoeft nog maar €803,- te betalen. Dat is toch een aardig verschil voor een topmerk als Canon.

Kan ik mooi de bespaarde €300,- bij de Canon lens leggen met een gangbare prijs van €2200,- die bij eGlobal €1450,- kost.
Een klein rekensommetje vertelt me dat het bij elkaar een kleine € 1050,- scheelt met de gangbare prijs wat ik in Nederland voor de set zou moeten betalen.
Met de wetenschap dat beide partijen beschermd zijn door een betaling via PayPal, kan er niet veel misgaan.

Jimmy

Jonabeast
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2017 15:50

Re: EGlobalCentral.nl: misleidende webwinkel uit Hong Kong?

Ongelezen bericht door Jonabeast »

Ik heb een JBL Charge 3 via deze site gekocht voor een zeer redelijke prijs. Het leek een uitstekende deal, maar toen ik mijn pakket na 3 weken nog niet had, begon ik behoorlijk aan de betrouwbaarheid van de site te twijfelen. Vervolgens heeft de "klantenservice" mij verteld dat de koerier het pakket is kwijtgeraakt en dat ik ook mijn geld niet terug zou krijgen. Na verschillende juridische instanties te hebben gecontacteerd blijkt deze site absoluut geen rekening te houden met de europese regelgeving over bezorging. Anders gezegd: als zij jouw pakket kwijtraken, zal je toch moeten betalen voor het pakket, iets wat tegen alle principes ingaat van een normale omgang met een klant. Ik ben simpelweg belazerd door dit bedrijf. Ik raad iedereen aan om gewoon wat meer uit te geven bij een redelijke webshop en vooral geen bestellingen te doen bij dit frauduleuze bedrijf. Tenzij je niet zo naïef bent als ik en met PayPal betaald...

Gesloten