LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Deals500?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
SusanDeursen
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2021 12:58

Ervaring met Deals500?

Ongelezen bericht door SusanDeursen »

Op 10 December had ik een leuk uitziende kerstboom besteld bij Deals500. 2 meter groot, lichtjes, alles.
Ik had al het vermoeden dat ik opgelicht was toen het pakket uit China bleek te komen.

Vandaag (5 Januari) pakket ontvangen, het bleek door de brievenbus te passen...het is een plastic frutstje met wat versiering erbij. Geen boom, geen lichtjes, geld weg. De enigste manier om een beetje geld terug te krijgen is retour sturen met track & trace.

Het is betaald via Mollie Payments op een Nederlandse rekening. Het retour adres is in China. Website van de politie is verwarrend, maar ga ik dadelijk wel proberen.

Ik wil bijlages van 3 foto's van de website en 1 foto wat ik heb ontvangen toevoegen, maar weet nog niet hoe.

Ik wil graag mijn geld terug, maar weet nog niet hoe. Iemand ervaring hiermee??
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jan 2021 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Beste antwoord
Gekozen door SusanDeursen

Re: Ervaring met Deals500?

door NeoDutchio » 05 jan 2021 18:00

SusanDeursen schreef:
05 jan 2021 13:07
Ik wil graag mijn geld terug, maar weet nog niet hoe. Iemand ervaring hiermee??
Dat is niet zo moeilijk hoor, u hebt gewoon herroepingsrecht. Gewoon dus terug sturen naar de verkoper. Maar.... dan moet u wel zijn adres hebben. Ik hoef niet eens te gaan kijken naar de website om te zien dat er geen NAW gegevens zullen staan. Bij wie u gekocht heeft is een raadsel.
En of er meer mensen zijn die ervaring hebben met het kopen bij dropshippers? Honderden. Ook voor u bleek alle waarschuwingen die al jarenlang in de media komen tegen dovemansoren geweest. Staat er geen KVK nummer, staan er geen adres gegevens, is de aktie te mooi om waar te zijn, dan vooral niet gaan kopen.

Het klinkt wellicht hard zoals ik het schrijf, maar bijna dagelijks worden er nieuwe topics geopend van mensen die blind zomaar ergens gaan bestellen en geen idee hebben bij wie ze kopen.
NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaring met Deals500?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

SusanDeursen schreef:
05 jan 2021 13:07
Ik wil graag mijn geld terug, maar weet nog niet hoe. Iemand ervaring hiermee??
Dat is niet zo moeilijk hoor, u hebt gewoon herroepingsrecht. Gewoon dus terug sturen naar de verkoper. Maar.... dan moet u wel zijn adres hebben. Ik hoef niet eens te gaan kijken naar de website om te zien dat er geen NAW gegevens zullen staan. Bij wie u gekocht heeft is een raadsel.
En of er meer mensen zijn die ervaring hebben met het kopen bij dropshippers? Honderden. Ook voor u bleek alle waarschuwingen die al jarenlang in de media komen tegen dovemansoren geweest. Staat er geen KVK nummer, staan er geen adres gegevens, is de aktie te mooi om waar te zijn, dan vooral niet gaan kopen.

Het klinkt wellicht hard zoals ik het schrijf, maar bijna dagelijks worden er nieuwe topics geopend van mensen die blind zomaar ergens gaan bestellen en geen idee hebben bij wie ze kopen.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Ervaring met Deals500?

Ongelezen bericht door henk51 »

Kijk aantal afleveringen van Mr Visser wordt u al geholpen eens terug in 3 afleveringen zaten mensen met kerstbomen in de uitzending. Waren wel leuke stickers die ze kregen i.p.v. de prachtige afbeeldingen op feestboek website. Die 3 mensen waren denk ik nog maar het topje van de ijsberg .

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Ervaring met Deals500?

Ongelezen bericht door D34M0N »

SusanDeursen schreef:
05 jan 2021 13:07
Ik wil graag mijn geld terug, maar weet nog niet hoe. Iemand ervaring hiermee??
Hoe ben je eigenlijk bij die website terechtgekomen? Als ik de naam google krijg ik vooral veel zoekresultaten die waarschuwen voor deals500.

Mijn advies is om er geen tijd en energie meer in te steken, de kans dat je geld terug krijgt is heel erg klein. Verder raad ik aan om nooit meer te klikken op advertenties die je op Facebook en andere sociale media tegen komt.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Ervaring met Deals500?

Ongelezen bericht door tampie74 »

Er is al zo vaak gewaarschuwd.
Hier zelfs in tros opgelicht heel item erover.
https://opgelicht.avrotros.nl/uitzendin ... liexpress/


Het is gewoon heel simpel, facebook alleen gebruiken om familie en vrienden te volgen. En alle vage advertenties negeren of rapporteren.

sake1987

Re: Ervaring met Deals500?

Ongelezen bericht door sake1987 »

tampie74 schreef:
07 jan 2021 13:05
Er is al zo vaak gewaarschuwd.
Hier zelfs in tros opgelicht heel item erover.
https://opgelicht.avrotros.nl/uitzendin ... liexpress/


Het is gewoon heel simpel, facebook alleen gebruiken om familie en vrienden te volgen. En alle vage advertenties negeren of rapporteren.
Negeren ja, rapporten heeft geen zin, want zij krijgen voor advertenties betaald.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Ervaring met Deals500?

Ongelezen bericht door Aygulf »

Hoe vaak al niet gezegd: advertenties op Facebook zijn meestal dropshippers die hun artikelen uit China halen. Geen KvK nummer, geen telefonisch contact mogelijk enz. Waarom niet even op Trustpilot reviews lezen...... Krijg wel eens de indruk dat prijs en mooie afbeelding genoeg zijn om maar klakkeloos te bestellen. En dan weer jammeren op een forum.

Pierre-de-5e
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 okt 2017 16:52

Re: Ervaring met Deals500?

Ongelezen bericht door Pierre-de-5e »

[kerstboom] bleek door de brievenbus te passen..
:lol:

sake1987

Re: Ervaring met Deals500?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Pierre-de-5e schreef:
09 jan 2021 13:29
[kerstboom] bleek door de brievenbus te passen..
:lol:
Heb ook eens een heel mooi beeld op AliExpress gezien, maar toen ik de advertentie iets beter bekeek bleek het om een poster te gaan.
Waarschijnlijk staat deze kerstboom ook zo op AliExpress.

SusanDeursen
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2021 12:58

Re: Ervaring met Deals500?

Ongelezen bericht door SusanDeursen »

Heel grappig, ik had deze niet via Feestboek gekregen. Zit hier namelijk nooit op.

Heb deze advertentie via via gekregen. (Mond op mond) collega van een vriend die blijkbaar wel een goede ervaring had??

(TV kijk ik niet, social media bekijk ik ook niet)

Op 10 december stond nog niets op trustpilot of andere websites, dus ja. Ben hier ingetrapt. Sorry? Volgens anderen moest ik dit melden op forums zoals radar enzo. Dus heb ik dat gedaan?

sake1987

Re: Ervaring met Deals500?

Ongelezen bericht door sake1987 »

SusanDeursen schreef:
19 jan 2021 12:25
Heel grappig, ik had deze niet via Feestboek gekregen. Zit hier namelijk nooit op.

Heb deze advertentie via via gekregen. (Mond op mond) collega van een vriend die blijkbaar wel een goede ervaring had??

(TV kijk ik niet, social media bekijk ik ook niet)

Op 10 december stond nog niets op trustpilot of andere websites, dus ja. Ben hier ingetrapt. Sorry? Volgens anderen moest ik dit melden op forums zoals radar enzo. Dus heb ik dat gedaan?
En hier komen zoveel van deze meldingen binnen van slachtoffers van dropshippers op sociale media, dat de antwoorden hier steeds cynischer worden.

Gesloten