LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het grote iBOOD topic

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
KrazeeEyez
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2009 13:13

Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door KrazeeEyez »

Omdat er ontzettend veel negatieve ervaringen zijn over webwinkel iBOOD, wil ik er speciaal een topic voor aanmaken. Mensen uiten nu hun ongenoegen in de forums van iBOOD, maar daar worden de opmerkingen weggehaald en aangepast. Bovendien wordt sommige mensen helemaal de toegang tot het forum ontzegd.

Ik wil hen vooral een centrale plek bieden om hun ervaringen te kunnen delen. Vooral ook voor mensen die misschien van plan zijn er iets te kopen en zich willen informeren over de ervaringen rond dit bedrijf.

Mocht je alvast eens willen lezen hoe iBOOD met hun klanten omgaat, dan kun je je hier alvast inlezen:

http://www.ibood.com/nl/nl/product_list ... duct=10885

mytecmaster
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2009 13:23

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door mytecmaster »

Ook ik heb het zelfde probleem met ibood. ze communiceren slecht, en als er dan gecommuniceerd word dan geven ze verwachtingen die achteraf niet nagekomen worden.

bushka
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2007 21:32

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door bushka »

op 31 maart besteld en betaald voor een produkt
vervolgens een mail gekregen dat de levertijd binnen 7 werkdagen gerealiseerd gaat worden

daarna alleen maar mails met verwachtingen en uitstel binnengekregen
Ibood krijgt deel geleverd door leverancier en vervolgens sturen ze doodleuk het bestelde produkt op naar klanten wie onde rembours betalen
dus eerst cashen en de klanten wie al betaald hebben . Ach daar is geen haast mee

als je telefonisch kontakt met hun opneemt word er telkens want anders vermeld
gisteren is er een mail geweest dat ze uiterlijk vandaag verstuurd zouden worden, terwijl de telefonische heldesk al wist dat er weer een vertraging is.

vandaag is me door een telefonische helpdesk medewerker zelfs verteld dat het idd schandalig is hoe ibood met hun klanten omgaat

als een medewerker dit idd mededeelt verteld mij dat genoeg over dit bedrijf.

ondertussen weer een mail gehad met wederom een uitstel en nu verwachten ze volgende week te leveren

het vertrouwen heb ik niet meer bij dit bedrijf
en raad de mensen aan om zeer goed na te denken voor wat te bestellen.

KrazeeEyez
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2009 13:13

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door KrazeeEyez »

Voor degene die niet weten wat iBOOD voor een webwinkel is:

iBOOD is een zogenaamde dag-aanbieding-webwinkel. Dit houdt in dat ze 24 uur lang een bepaald artikel in de aanbieding hebben. Meer artikelen kun je er dan niet kopen en na de 24 uur is het artikel niet meer te bestellen en komt er een nieuwe aanbieding van een ander artikel. Vaak moet je er behoorlijk snel bij zijn, omdat het artikel al heel snel uitverkocht is.

iBOOD heeft soms (lang niet altijd) interessante aanbiedingen als je naar de prijs van het product kijkt.

Zo hadden ze laatst (31 maart) de HDX-1000 in de aanbieding voor €189,- Dat is best goedkoop. Elders kost dat rond de € 239,-

Ik had 's morgens vroeg (net nadat ik opgestaan was) hun site gecontroleerd, omdat ik het concept van iBOOD ken. Ik wilde het apparaat graag hebben, en besloot er zelfs 2 te bestellen. Het was echter heel moeilijk om überhaupt een bestelling te plaatsen. De site deed het steeds niet (vanwege de drukte misschien?). Uiteindelijk is het me toch gelukt.

De vreugde was echter van korte duur.

Ik kreeg meteen (31 maart) een mailtje met daarin de volgende tekst: "Wij verwachten de Digitech Media Tank’s aanstaande maandag te kunnen versturen. Wij gaan er van uit dat u deze aanstaande dinsdag, uiterlijk woensdag in ontvangst kunt nemen."

Echter pas 9 april kreeg ik een nieuw mailtje met de tekst: "Wij verwachten, mede door de komende paasdagen, dat uw bestelling halverwege volgende week verzonden zal worden."

Vandaag (17 april) kreeg ik weer een nieuw mailtje met daarin de tekst: "Wij verwachten dat u de HD Digitech HDX-1000 Full-HD Networked Media Tank’s eind volgende week in ontvangst kunt nemen."

Verder is gebleken uit verhalen op de forums dat veel mensen die veel later besteld hebben, het kastje een week eerder ontvangen hebben dan mensen die er heel vlug bij waren. Beetje unfair, lijkt me (vooral bij een site van dit type).

Ook heb ik een e-mail gestuurd naar het bedrijf, maar totaal geen reactie gehad.

mitzie1988
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 feb 2009 23:14

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door mitzie1988 »

Mijn vriend, heeft tot 2 keer toe wat besteld bij Ibood. Hij heeft het beide keren netjes en op snelle termijn ontvangen..

Wij zijn tevreden met Ibood.

Maarja, ieder heeft natuurlijk zijn eigen ervaring met iets.

Aardbei-90
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2009 14:03

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Aardbei-90 »

KrazeeEyez schreef:Omdat er ontzettend veel negatieve ervaringen zijn over webwinkel iBOOD, wil ik er speciaal een topic voor aanmaken.
Ookal is dit dus een 'zeur'-topic over de 'negatieve' ervaringen over de webwinkel iBOOD. Wilde toch even kwijt dat ik geheel positief ben over de webwinkel iBOOD.

Heb vaak een bestelling gedaan en deze vrijwel altijd op de afgesproken of beloofde dag ontvangen. Natuurlijk zat er soms wel eens een feestdaagje of iets tussen, maar dat is voor de prijs die iBOOD plakt op zijn producten nihil te verklaren.

Wat ik vaak zie is dat mensen overal een zwart plekje willen zoeken. Als iemand anders 'dit ervaart'; dan ik ook... Ik wilde dus even duidelijk maken dat het lang niet altijd zo is. Wellicht dat er een boel negatieve ervaringen worden bericht, omdat een hoop mensen die positieve ervaringen hebben met iBOOD ze niet overal neer kwakken, maar verder gaan met genieten van hun bestelde product bij iBOOD.

Uiteraard is de server soms nog wel is traag bij iBOOD, dat is ook best te begrijpen als een hoop mensen tegelijk op de website zitten. Maar hier heb ik best begrip voor, net zoals het op zaterdag druk is bij de supermarkten, ga ik ook niet klagen over de lange rijen bij de kassa's of dat de runder tartaartjes op zijn.

Als iBOOD echt zou falen, zou het lang niet zoveel bezoekers trekken, zoveel dat het soms de server te erg belast ;)

iBOOD mag van mij zo door gaan! Top concept en zeer goed uitgewerkt!

Dr. Bronx
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2009 20:39

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Dr. Bronx »

Een keer iets besteld bij Ibood. Levering duurde lang. Zij zeiden dat het kwam door UPS. Product was verder goed dus ja op zich een goede ervaring alleen jammer van de lange levertijd.
De site doet het trouwens altijd goed bij mij

bushka
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2007 21:32

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door bushka »

wat me wel opvalt als je het produktforum doorkijkt

veel leveringen te laat , of de specificaties kloppen niet, of de produkten zijn beschadigt aangekomen
sony walkman ook niet op tijd
nomad tassen niet het produkt wat ze geadverteerd hebben
bosch strijkijzer ziet er gebruikt en beschadigt uit , meerdere klachten over geweest maar allemaal weg geedit

en dit is ff vlug een kleine greep

KrazeeEyez
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2009 13:13

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door KrazeeEyez »

Vandaag zijn de HDX-1000's, eindelijk afgeleverd. Straks even kijken of alles goed is!

Cherek
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 apr 2009 13:41

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Cherek »

Laat ik voor een deel meegaan in de opmerking dat niet alles slecht is aan Ibood. Ik heb 2 zaken bij Ibood besteld:
Een Joytech Control Center en een Popcornhour A-100.
De Joytech kreeg ik redelijk op tijd binnen en werkt naar behoren.
De Popcornhour (voortaan PCH) gaf echter problemen.

Vooropgesteld is Ibood waarschijnlijk afhankelijk van een tussenhandelaar/leverancier met betrekking tot Networked Mediatanks.
Aangezien deze producten periodiek verscheept worden naar die leveranciers (of zelfs landen) is het lastig in te schatten wanneer deze producten daadwerkelijk door Ibood zelf uitgeleverd kunnen worden. Ze kunnen hooguit dan uitgaan van het moment dat een leverancier zijn bestelling doet. Bovendien zal Ibood zelf geen voorraad bijhouden, aangezien het niet zo'n soort winkel is (enkel dagaanbiedingen). Een voorraad neemt namelijk ook kosten mee, en het product opnieuw aanbieden als je er maar 10 hebt is natuurlijk niet ideaal.

Dit in mijn achterhoofd hebbende (overigens stel ik me dit voor, zekerheid heb ik er uiteraard niet in) kon ik het wel accepteren dat ik ipv de beloofde 12 dagen of wat meer, ik ruim 1,5 maand moest wachten op de PCH die ik 18-08-2008 besteld had.
Vrijwel een soortgelijke situatie als met de laatste Networked Media Tank (NMT) HDX-1000 wat we boven kunnen zien.

De PCH werkte op het moment dat ik hem kreeg goed, en in oktober had ik de firmware geupdate, waarna alles nog steeds goed werkte.
Later nog een harde schijf geïnstalleerd, en ook dat ging goed.
Tot ik weer de firmware ging updaten in december.
De PCH liep bij het opstarten compleet vast en reageerde nergens meer op. Na alles geprobeerd te hebben (NMT fora napluizen, hertel firmwares etc.) heb ik contact gehad met PopcornHour zelf, aangezien ik niet zeker wist of ik hiervoor bij Ibood moest zijn. Volgens PopcornHour was dit wel het geval, en na contact te hebben gehad met Ibood, heb ik de PCH op 20 januari opgestuurd.
Ibood geeft zelf bij hun voorwaarden/bedrijfsbeleid aan binnen 2 tot 4 weken met een oplossing te komen.
Toen er 5 weken voorbij waren heb ik maar emailcontact opgenomen aangezien ik zelf niets hoorde. Zelfs geen ontvangstbevestiging van de PCH bij de RMA-afdeling
Het product was nog niet op het kantoor, maar het zou binnenkort daar ontvangen worden. Uiterlijk 12 maart zou ik een oplossing krijgen.
Inmiddels was echter (in januari/februari) de PCH alweer op Ibood aangeboden. Men had dus niet het inzicht om mij een nieuwe toe te sturen en mijn defecte terug naar de leverancier of Popcornhour te zenden. Dit terwijl ieder bedrijf daar toch duidelijke SLA's en verzekering voor heeft.
5 Maart was er een zogeheten Ibood Hunt. In rap tempo worden dan verschillende produkten aangeboden.
En jullie raden het al, ook de PCH werd weer aangeboden. Gezien de matige reactie op mails, heb ik via iedere mogelijke weg die er was: Forum, reactieformulier, reply op ontvangen mail. Ibood verzocht mij een nieuwe PCH te sturen aangezien deze blijkbaar weer geleverd gaat worden. Uiteraard werd de forumbijdrage, zoals gebruikelijk bij negatieve reacties, verwijderd.
11 maart krijg ik een antwoord op het reactieformulier. Men had met de leverancier gesproken en gekeken of het mogelijk was mij een nieuwe toe te sturen. 12 maart (de volgende dag, een donderdag) tt/m 17 maart zou Ibood de PCH's ontvangen en dan uitleveren.
Eind maart had ik nog niets ontvangen of gehoord, terwijl op het forum al reacties waren dat de producten een week ervoor werden ontvangen. Dus ik vlieg 27 maart maar weer in de digitale pen, met de vraag waar mijn PCH blijft.
De reactie was ronduit belachelijk in mijn ogen; Er waren inderdaad watHERstellingen uitgeleverd, maar voor mijn PCH moest er nog gewacht worden op onderdelen.
Dus niet alleen werd de eerder gegarandeerde (en rijkelijk late) oplossingsdatum van 12 maart niet nagekomen.
Ik krijg geen nieuwe PCH, en moet op de koop toe wachten op mijn oude PCH die blijkbaar nog niet gemaakt is. Sterker nog daar moeten nog onderdelen voor binnenkomen.
Dit alles zet ik dan ook uiteen in de laatste mail van 27-03. Bovendien geef ik aan nu ernstig te twijfelen of ik niet beter mijn geld kan terugkrijgen. Probleem daarvan is echter dat er al vele gevallen zijn waarbij je dan ook nog eens maanden op je geld moet wachten.
Daarnaast wil ik gewoon een vervangend product.
Blijkbaar was deze laatste mail geen enkele aanleiding om een reactie te geven, want tot op heden heb ik nog niets gehoord van Ibood.

Ik wil dus nogmaals aangeven dat ik best wel begrip voor de initïele bedrijfsvoering heb. Echter de manier waarop de service wordt verleend bij problemen zit in mijn ogen tegen het schandalige aan.
Als klant dien je niet zelf de contact te moeten zoeken, als het defecte product niet binnen de gestelde termijn wordt gerepareerd. En zeker niet als je daarna er ook regelmatig je beklag over hebt gedaan.
Je belooft geen data als je die niet na kan komen, en als je ze al niet nakomt dan informeer je de klant en biedt je andere oplossingen.

Mijn conclusie van IBOOD is derhalve: Goede prijzen, maar doe een schietgebedje voor het niet defect raken van je bestelde product. Want dan ben je in de aap gelogeerd.

bushka
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2007 21:32

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door bushka »

heb weer info over mijn bestelling van 31 maart

nadat ik van de leverantie heb gehoord dat er weer vertraging is en niet vanuit ibood. Heb ik dit op het produktforum van hun neergezet.
Het heeft weer eens 24 mogen duur voordat Ibood daar ook maar boodschap aan gaf . werd mijzelf telefonisch gesegt dat ze deze week zeker worden geleverd , terwijl ibood al beter weet .

Nu hebben ze een mail uit gedaan dat er helaas weer vetraging is en ze geven optie tot annuleren.

pfff als ik het produkt nu ergens anders ga bestellen komt het ook pas volgende week aan. Annuleren heeft dus weinig nut,

Het was fatsoenlijker geweest als ze een tegemoetkoming hadden gedaan
een kortingscoupon of dergelijke

sydney01
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2009 14:14

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door sydney01 »

Hoi allemaal,

Ik herken de meeste van jullie van het ibood forum, maar dan kan ik mn ei niet meer kwijt omdat ik een bad heb gekregen het zal zeker niet aan mijn taalgebruik hebben gelegen misschien vonden ze dat ik veel slecht nieuws spamde :evil:
[edit] oja ik heb 1 email gepubliceerd van ibood
Heb ondertussen al weer een paar keer aan de telefoon gezeten met ze, en heb ondertussen besloten mijn order te annuleren maarrrrr, dat kan dan weer niet omdat ik zogenaamd te ver in het logistieke proces zou zitten, en dat ik het pakket maar aan de deur moest weigeren en dat et z'n weg vanzelf naar ibood terug zou vinden en dat er dan gecrediteerd zou worden (yeah right) als er iets mis gaat kan ik fluiten naar m'n geld.
Ik denk dat ze hopen dat als ik et eindelijk binnen heb, ik het zal houden.

:!: :!:
Zojuist gesproken met een manager van IBOOD:
had hem gevraagd mijn ban op te heffen,
dat kon op de voorwaarde dat ik mijn reviews weg zou halen op http://www.checkwebwinkel.nl/index.php? ... naam=IBOOD en bij kassa.
Ik heb de beste man verteld dat ik mij niet laat chanteren en toch geen terug komende klant ben.

@ ibood

Als jullie willen dat ik mijn reviews intrek gaat et geld kosten.
Laatst gewijzigd door sydney01 op 24 apr 2009 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

bushka
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2007 21:32

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door bushka »

@sidney
raar dat je ze gebanned hebt , ik heb ook genoeg ongegenoegen geuit op het forum

volgens de laatste berichten van ibood uit heb ik begrepen dat als je wilt je zonder problemen kunt annuleren wegens de grote vertraging.

na de update vanuit de leverancier waarin hun de schuld op zich nemenen ze beloven maandag aan ibood te leveren kijk ik het nog even aan.

Ik ben nu al 3 weken aan het wachten dan kan dit weekend ook nog wel even. Mocht er maandag geen verzendbericht zijn denk ik er ook maar over om te gaan annuleren. Maar tot die tijd maar weer ff verder wachten

Mstinos
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2009 20:16

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Mstinos »

Voor een kijkje in het Ibood product forum van een falend product:
http://www.ibood.com/nl/nl/product_list ... 102&page=1

JANE D
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2009 22:54

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door JANE D »

Ik heb diverse malen wat gekocht bij iBood, maar nooit problemen gehad qua levering en zagen de produkten nieuw uit. Bij onedayonly echter waren de verpakkingen al geopend geweest en lag plakband van de inhoud doorgeknipt of dubbelgevouwen op het plastic en was er duidelijk sprake van teruggebrachte/gebruikte goederen.

Een tip voor iedereen, betaal met visa. Als je je spullen niet krijgt, doe je een claim bij visa en wordt het bedrag teruggeboekt.
Geldt min of meer ook bij Mastercard

hansvanbijnen
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2008 18:24

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door hansvanbijnen »

Hoe zit dit precies:

Kan ik bijvoorbeeld vanavond 4 producten bestellen, proberen te verkopen via internet en indien dit binnen 7 dagen niet lukt de bestelling alsnog te annuleren?

Het is toch gewoon kopen op afstand?

Mathorne
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2009 01:14

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Mathorne »

Ik heb al meerdere keren geen problemen gehad met ibood. Tot ik een keer 2 van hetzelfde product bestelde.

Ik had op 29-05-2009 2x Calvin Klein Crave for Men 75 ml Eau De Toilette besteld&betaald en er maar 1 ontvangen.Er zat maar 1 in de doos, terwijl er zelfs op het factuur stond dat er 2 stuks in moesten zitten.

Pas nadat ik een paar keer dat contact formulier op de site ingevuld had kreeg ik op 08-06-2009 eindelijk antwoord in een email. Hierin zeiden ze dat de oorzaak werd onderzocht en ik zsm verder geïnformeerd zou worden.

Nu een ruime maand later heb ik ondanks mails van mijn kant nog steeds niks van ze gehoord en ik heb ook nog niet mijn geld teruggekregen voor het missende exemplaar en het is mij ook niet nagestuurd... Dus het loopt nog steeds...

Verder had ik ook een SanDisk VMate Videorecorder en Speler met afstandsbediening besteld. Deze had ik wel ontvangen, alleen een beetje apart. Alle elementen zaten los in het verzendingspakket, dus geen originele verpakking. Daarnaast zat er ook geen handleiding/documentatie bij... Ik dacht zelf altijd dat ze nieuwe producten aanboden. Blijkbaar niet altijd...

Over het algemeen krijg je wel je bestelling, alleen kan dat af en toe een tijdje langer duren dan er beloofd wordt...

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door moleman »

KrazeeEyez schreef:Omdat er ontzettend veel negatieve ervaringen zijn over webwinkel iBOOD, wil ik er speciaal een topic voor aanmaken. Mensen uiten nu hun ongenoegen in de forums van iBOOD, maar daar worden de opmerkingen weggehaald en aangepast. Bovendien wordt sommige mensen helemaal de toegang tot het forum ontzegd.
Dat klopt. Ibood wil is wet. Het forum van IBOOD is een totalitair systeem!
Je mag geen aanvullende informatie geven die kritisch is. Je mag aalleen aardige dingen schrijven. Van mij zijn ook al eens een aantal berichten gewoon verwijderd waarin niets bijzonders stond.Kortom. Ze plegen censuur op grote schaal.
Irritante en asociale werkwijze van IBOOD.

Dat is anders bij 1dayfly.nl


Ook vermelden ze niet altijd dat het om een refurb of een BULK product gaat. Zoals vandaag ook weer.
http://www.ibood.com/nl/nl/

Uitsluitend de speler wordt geleverd, niets erbij.

Martijn1001
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jun 2005 15:10

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Martijn1001 »

Al herhaaldelijk zaken aangeschaft via Ibood; nog nooit problemen gehad. Wel eens wat latere levering dan verwacht maar hier werd dan na wat aandringen via het forum over gecommuniceerd. Ze zijn (vaak) goeiekoop en het concept is leuk. Laat dit mijn bijdrage zijn aan het 'grote IBOOD topic'.

kevin84
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2009 13:53

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door kevin84 »

ik tegenstelling tot een aantal mensen hier heb ik niets dan goed over ibood. ik bestel regelmatig bij ze en heb nog niks ongelukigs meegemaakt. levertijden zijn niet wat je gewend bent van bijvoorbeeld bol.com maar ze zeggen er wel bij wat de levertijd is. meestal alles op tijd gehad en anders een mailtje dat er vertraging is.
alle apparatuur altijd in goede staat ontvangen en dat is voor mij het belangrijkste.
denk dat een aantal mensen hier gewoon net even dikke pech heeft gehad wat natuurlijk nog niet weg neemt dat dat natuurlijk wel vervelend is.
ik vind het in ieder geval een leuk concept

Gesloten