LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HollandsDeal: betaald omdat ik het niet erger wil maken

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Cmerk
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2018 13:33

HollandsDeal: betaald omdat ik het niet erger wil maken

Ongelezen bericht door Cmerk »

Goedendag,
Gisteren ben ik op een agressieve manier benaderd door afdeling debiteuren het eerste wat ik dacht eindelijk daar bellen ze eens na een week. Omdat een week eerder ik een mail heb gekregen met een factuur bedrag a €57,95 en ik toen gebeld heb dat ik daar niet accoord mee ging. Die meneer zei eigenlijk gaat dat niet maar als u er zo opstaat dat u het niet wil neemt de afdeling debiteuren nog co tact met u op om dit af te handen. Dat was dus gisteren volgens hun heb ik een mail gekregen maar deze heb ik nooit gezien zij bevestigen dit ook met dat ik hem nog nooit heb geopend. En de mevrouw gisteren gaf mij de bons met dat ik binnen de 14 dagen niet op de mail heb gereageerd om op te zeggen. En dat ik de mail wel heb gekregen en als ik niet zou betalen dat ze verdere stappen zou nemen de rekening duurder werd met €40 als ik mij niet vergist. Het gesprek ging er fel aan toe ik was razend en naar de bedreigingen en problemen te voorkomen heb ik na het beëindigen van het gesprek nagedacht en toch maar betaald. Durf dit ook niet te zeggen eigenlijk tegen mijn omgeving. Maar puur betaald omdat ik het niet erger wil maken.
Kan ik nu mijn bank een verzoek doen voor het bedrag te storneren?

Wat kan ik nu nog doen of wat is raadzaam hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.


Vriendelijke groet,

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: HollandsDeal: betaald omdat ik het niet erger wil maken

Ongelezen bericht door yan »

Heeft u wel iets besteld ?
Zo niet dan is er dus geen overeenkomst en hoeft u niet te betalen.
zoek even op "ongevraagde toezending" bij Consuwijzer: daar staat een voorbeeld reactie.

Deze opsturen en verder nergens meer op in gaan.
Niet besteld = niet betalen.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: HollandsDeal: betaald omdat ik het niet erger wil maken

Ongelezen bericht door Holy53 »

"Kan ik nu mijn bank een verzoek doen voor het bedrag te storneren? "

Nee, deze betaling kunt u niet meer terug draaien.

eigenaccount
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2018 06:15

Re: HollandsDeal: betaald omdat ik het niet erger wil maken

Ongelezen bericht door eigenaccount »

Beste Yan, U geeft aan, niets besteld, geen overeenkomst. Ik zelf ben ook benaderd met een telefoontje op een tijdstip waar het slecht uit kwam. Op het bandje wordt gevraagd, alle vragen met 'ja 'te beantwoorden. Daarna ontvang je een mail met een code om je account aan te maken. Deze is niet geopend bij mij en ook niets besteld. Direct opgezegd via een aangetekende brief. Niets ! emails reageren ze niet op. Sturen wel emails v een openstaande factuur. Bellen als herinnering dat je factuur nog open staat, maar terwijl je zegt dat je er niet van gediend bent en een bewijs van opzegging wenst en op de aangetekende brief niet op is gereageerd, hangen ze op. Als je hetzelfde nummer later terug belt, is het nummer niet meer in gebruik. Dus niets besteld - geen overeenkomst - vraag ik mij nog af. Hun zien dat bandje als een overeenkomst. Alleen houden hun zich niet aan de afspraken dat je het wettelijk gezien binnen 14 dagen maar opzeggen.

Leentjeb
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2015 12:34

Re: HollandsDeal: betaald omdat ik het niet erger wil maken

Ongelezen bericht door Leentjeb »

2.png
Bijlage laatste mail. Is het erg dat ik dit niet begrepen heb als welkomstmail.
(42.78 KiB) 1063 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Ik ben in maart gebeld door Hollands Deal. Ik wilde er niet mee instemmen, maar er werd verteld dat ik alles kon lezen in een mail hoe het in zijn werk ging. Het mailtje heb ik nooit gezien. Binnen 2 weken moest ik reageren als ik er niet in toestemde en dan hoefde ik niet te betalen. Ik heb dus nergens op gereageerd en kreeg van Hollands Deal :

factuur

16-4-2018 16:04

hollandsdeal
<[email protected]>

Via hollandsdeal <administratie=[email protected]>
Aan [email protected]

herinnering
datum: 14 april 2018
factuurnummer: 258663

Mogelijk is e.e.a. aan uw aandacht ontsnapt. Wij verzoeken u derhalve vriendelijk het bedrag van €57,95 binnen vijf werkdagen na dagtekening van deze herinnering te voldoen op ons rekeningnummer NL35ABNA0247763829 t.n.v. Project Services B.V. te Amsterdam o.v.v. bovengenoemd(e) factuurnummer(s).
Wij hebben uw betalingen verwerkt tot en met 14 april 2018. Indien u de factuur vóór 14 april 2018 heeft voldaan kunt u deze brief als niet verzonden beschouwen.
Als u de vordering niet binnen voormelde termijn voldoet, bent u in verzuim. Wanneer u vragen mocht hebben omtrent deze herinnering, verzoeken wij u zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen.
Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen vanuit uw eigen bank.

Indien uw betaling dit bericht heeft gekruist, dan kunt u deze herinnering als niet verzonden beschouwen.
Met vriendelijke groet,
hollandsdeal
Administratie
TEL: 085 732 57 94

project services b.v.
Vijzelstraat 20
1017 HK Amsterdam
© Copyright project services
Dit document is eigendom van Project Services B.V., en wordt beschermd door auteursrecht, merkenrecht en/of enig ander intellectueel eigendomsrecht. Deze rechten gaan niet over op andere (rechts) –personen. Het is derhalve niet toegestaan dit document te kopiëren, distribueren, te verveelvoudigen, openbaar te maken, er gebruiksrechten op te verlenen, over te dragen of te verkopen zonder de uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van Project Services B.V.
Zonder deze toestemming zal kopiëren, distribueren, verveelvoudigen, openbaarmaking, er gebruiksrechten op verlenen, overdragen of verkopen van dit document leiden tot civiel- of strafrechterlijke procedures.

Aansprakelijkheid
De juristen van Project Services B.V. hebben de inhoud van dit document met de grootst mogelijke zorg samengesteld. U kunt echter geen rechten ontlenen aan dit document. Project Services B.V. aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele schade, van welke aard dan ook, die op enigerlei wijze voortvloeit uit het gebruik van dit document, daaronder mede begrepen handelen, nalaten en/of beslissingen die gebaseerd zijn op dit document. Project Services B.V. behoudt zich het recht voor om dit document te wijzigen en/of van onze website te verwijderen.

Mijn antwoord hierop:

Re: factuur

16-4-2018 17:26

Lenie Brongers
<[email protected]>


Aan [email protected]

Goedemiddag,
ik heb nooit een mail gekregen van Project Services B.V.
Lenie Brongers
17-4-2018 08:42

Volgende dag kreeg ik deze mail:

Betaling Hollands deal

17-4-2018 08:42

[email protected]

Aan Lenie Brongers

Geachte Heer/Mevrouw,

Een van onze medewerker heeft contact met u gehad. Dit was voor een aanbieding voor u dagelijkse behoeften en huishoudelijke spullen direct bij de leverancier kon kopen voor de inkoopprijs…

Dit werd aangeboden voor eenmalig €57,95,
Er is in het gesprek een samenvatting met uw toestemming opgenomen. Hierin is aangegeven dat u 14 dagen bedenkperiode kreeg. Wilde u er geen gebruik van maken mocht u binnen de wettelijke 14 dagen van ons aanbod afzien. Dit kon u doorgeven via email. Dat was duidelijk voor u.

Er is in het samenvatting ook gezegd dat als u gebruik wil gaan maken van de aanbieding, u het eenmalige bedrag van €57,95 zelf mocht overmaken met ideal. Daar bent u mee akkoord gegaan.
Wij hebben geen afmelding van u binnen gehad.

Gelieve dit te verwerken zodat wij dit dossier z.s.m. kunnen sluiten.

Met vriendelijke groet,
Team Hollands Deal

Waarop ik gelijk heb geantwoord met:

Re: Betaling Hollands deal

17-4-2018 13:18

l.brongers
<[email protected]>

Aan [email protected]

Goede middag,

Inderdaad herinner ik het telefoongesprek. Ik zou een mail krijgen van hen, maar niets gezien. Vandaar dat ik ook niet gereageerd heb.

Ik wens er dus geen gebruik van te maken.

Lenie Brongers

Ps. Ik weet ook dat het opgenomen is.

Tot vandaag 25 april ik weer gebeld werd. Of ik de factuur wilde betalen ik ben in gebreke gebleven.
Nogmaals verteld geen mail gekregen te hebben, stuurde ze net een mailtje met bewijs

bewijs


14:51

[email protected]


Aan [email protected]


Geachte Heer/Mevrouw Brongers,

Een bewijs dat u een welkomsmail heeft ontvangen zie bijlage,

--
Met vriendelijke groet,

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: HollandsDeal: betaald omdat ik het niet erger wil maken

Ongelezen bericht door yan »

Niet op reageren, de werkwijze die zij hanteren (u moet reageren op de mail en anders gaat u akkoord) is niet geldig.
U heeft niets besteld , u bent niet akkoord gegaan, dus u hoeft niets te betalen.

Wilt u wel reageren: geef dan eenmaal aan dat u geen overeenkomst hebt gesloten, (en dat het niet reageren op een mail geen geldige weg is om tot een overeenkomt te komen) en dat u verder niet lastig gevallen wilt worden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: HollandsDeal: betaald omdat ik het niet erger wil maken

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wat een Hollandse boeven deal.

stofzuigertje

Re: HollandsDeal: betaald omdat ik het niet erger wil maken

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

dagelijkse behoefte doe ik op toilet en .... WC papier is wel natuurlijk Huishoudelijke spullen....

Ik heb al Makro pasje om het daar voordelig te halen en zolang je omzet zo klein is valt er weinig te verdienen.
Ook de plaatselijke buurt super kan voor Toilet papier en koffie en zo een BTW bon geven.... gewoon vragen bij de kassa....

Dus dit soort onzin contracten, niet op reageren en het gaat ze om dat je betaalde.... niet het beloofde voordeel.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: HollandsDeal: betaald omdat ik het niet erger wil maken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@lerntjeb

Niet echt verstandig die hele correspondentie hier neer te zetten met uw persoonlijke gegevens. Nu zullen nog meer boeven u belagen.

Die club verder compleet negeren en in het vervolg zulke telefoontjes direct afkappen, wat er ook aangeboden wordt. Dan hebt u dit gezeur niet.

Gesloten