House of gentlemen is dropshipper

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Mechlinus
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2023 10:19

House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Mechlinus »

House of gentlemen verkoopt zichzelf als webwinkel en fysieke winkel voor de verkoop van kleding. Blijkt dat dit niet meer is dan een Chinees bedrijf met een KvK inschrijving in Nederland onder andere naam. Producten worden wel geleverd met retour voorwaarden. Blijkt dat de kwaliteit zwaar onder de maat is, pas vorm zeer slecht. Retour zenden kan, maar dan wel naar China, retour betaling blijft uit. Ondanks meerdere keren toezeggingen dat ze dit wel doen. Duidelijk sprake van misleiding op meerdere fronten, waaronder het niet naleven van de eigen voorwaarden, en een misleidende website. Gemeld bij de ACM , maar die doen niks zolang er niet veel meldingen komen. Iemand nog ideeën hoe we ook dit malafide bedrijf kunnen weren van internet ? Melden bij politie blijkt niet mogelijk omdat er wel iets geleverd is. Ook al was dit zwaar beneden de Nederlandse standaard.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dergelijke dropshippers zullen vanzelf uitsterven als mensen er niet meer gaan kopen. Maar ja, zo lang men eerst koopt en daarna pas gaat kijken is het pure winst voor deze verkopers
De site is 2 talig, het adres een kantoorpand waar geen voorraad kan liggen, het KVK nummer is van een creatieve workshop gever die niet eens in de buurt zit van het kantoor, de voorwaarden om te herroepen die zij hanteren zijn tegen de wet en ook de termijn om terug te betalen is niet volgens de wet.
Waarom daar überhaupt kopen?

Het is een civiele zaak tussen u en de verkoper. U zal dus eerst op zoek moeten gaan naar de persoon achter de webshop en daar het geld gaan terughalen. De kans dat u dat wel gaat lukken is gezien de duizenden mensen die voor u bij vage malafide webshops kopen zeer klein.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat vreemd dat ik, toen ik dat bedrijf een paar weken geleden tegen kwam, direct al door had dat het geen zuivere koffie is. Dus niks besteld ook.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door rwolters »

Er is in principe niets mis met het concept wat dit bedrijf hanteert. Het enige wat hier fout gaat is dat ze niet terugbetalen (of misschien veel te laat terugbetalen. Dropshippen mag (veel bonafide bedrijven doen dat ook, die laten de bestelling direct van de groothandel naar hun klanten sturen, zodat ze zelf geen voorraad houden). Terugsturen naar China mag je ook vragen.

Mechlinus
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2023 10:19

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Mechlinus »

Opmerkingen dat ik beter had kunnen weten zijn terecht. Ik hoop met deze post ook anderen er van te weerhouden in dezelfde fout te lopen. Geld kan ik naar fluiten, gelukkig was t bedrag niet te hoog, blijft zonde natuurlijk.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Het is belangrijk dat mensen die melden bij de AFM. Iedereen, mag een bedrijf opstarten en dropshipping is het makkelijkst om te starten. Je ziet nu heel vaak cursussen voor dropshipping verschijnen, waarmee je in de eerste maand al 10000 euro verdient. Dus er zijn veel mensen die dit gaan proberen en zie je veel van dit soort webshops ontstaan. Ze leren adverteren via Facebook en TicTok, dus zodra je facebook opent krijg je veel van dit soort advertenties te zien.

House of gentlemen heeft volgens de website een KvK nummer 86725351, echter als je op geeft bij de KvK dan krijg je een ander bedrijf te zien en de Naam, adres en vestiging kloppen niet.

Bedankt voor het bericht, je kan hiervoor niet genoeg worden gewaarschuwd.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Slechte zaak deze webwinkel. Beter hier niet kopen. Gelukkig ben ik dankzij dit artikel op tijd gewaarschuwd anders had ik zo maar de mist in kunnen gaan.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mechlinus schreef:
04 dec 2023 19:44
Ik hoop met deze post ook anderen er van te weerhouden in dezelfde fout te lopen.
Heel nobel van u, maar wat hebt u zelf gedaan met alle eerder gegeven waarschuwingen? Er word al jarenlang gewaarschuwd waar op te letten bij het online kopen. En ook die waarschuwingen hebben u niet bereikt.

Mechlinus
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2023 10:19

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Mechlinus »

Tja, soms let je even niet op. Discussie over mijn eigen rol vind ik niet erg veel toevoegen. Andere reacties wel, als we elkaar als consument helpen om scherp hierop te blijven voegt dat alleen maar toe. Mij was de omvang van deze vorm van verkoop onbekend , dankzij de reacties nu wel. Nu is mijn schade beperkt gebleven, en zal ik nog beter opletten.
Of ik er ooit weer intrap ? Die garantie heeft niemand in deze open markt. Consument wordt slecht beschermd.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Voor een willekeurige dropshipper uit bijvoorbeeld China kun je alleen jezelf beschermen.
We hebben nog geen instantie om een internet examen af te leggen.
De hele wereld ligt open en zelf zit je aan de knoppen. Ook in verrewegistan kunnen ze een website bedrieglijk echt in het Nederlands vertalen.
Er is inderdaad niemand die de consument daar tegen beschermd.
Of heb jij een idee daarvoor?
Internet beperken tot Europa of Nederland of je eigen regio?

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De consument wordt prima beschermd. Als hij of zij niet met internet overweg kan, gaat hij maar naar een gewone winkel. Gelijk oversteken.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mechlinus schreef:
06 dec 2023 16:36
Andere reacties wel, als we elkaar als consument helpen om scherp hierop te blijven voegt dat alleen maar toe. Mij was de omvang van deze vorm van verkoop onbekend , dankzij de reacties nu wel.
Maar voor u kwamen de waarschuwingen ook te laat. Er is 1 jaar geweest dat ik alle topics over dropshippers ben gaan bijhouden. De teller kwam op meer dan 300 verschillende malafide dropshippers. Aangezien het niet bij 1 topic per malafide dropshipper bleef kunt u zich wel voorstellen hoe veel topics er kwamen. En al die honderden waarschuwingen maakte andere mensen ook niet scherper, want die gingen pas op zoek na aankoop. En zo gaat het ondertussen al sinds 2017.
Mechlinus schreef:
06 dec 2023 16:36
Consument wordt slecht beschermd.
De consument word juist overbeschermd. Er zijn allerlei regels en wetten waar elke webshop aan moet voldoen. En mocht het niet gaan zoals het zou moeten is er nog altijd de rechter. Echter wil dat niet zeggen dat de consument ook maar alles kan gaan doen zonder te kijken. Als u een auto gaat kopen gaat u ook niet naar een louche verkoper in de blubber zonder naam op de gevel. En als u in een achterafsteegje toevallig tegen een winkelpand aanloopt zonder naam op de gevel, met een vage verkoper in de winkel die niets zegt en een smoezelige inrichting, stapt u dan ook zomaar naar binnen en koopt daar zomaar iets? Want dat is wat online wel gebeurd. Zonder te weten wie de verkoper is, zonder te kijken of ze aan welke wetten dan ook voldoen word er blind gekocht. En zo lang er geen eigenaar bekend is heb je niets aan welke wet dan ook.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En met dit uitgebreide epos haalt u juist uw eigen (inderdaad incorrecte) stelling onderuit dat de consument overbeschermd zou zijn.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Natuurlijk is de consument niet overbeschermd.
Maar hier kun je de consument ook niet voor beschermen. Voorlichting wordt er al veel gegeven.
Maar de meesten moeten eerst op hun bek gaan.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
06 dec 2023 20:25
En met dit uitgebreide epos haalt u juist uw eigen (inderdaad incorrecte) stelling onderuit dat de consument overbeschermd zou zijn.
U gaat lang genoeg mee op het forum en hebt vaak kunnen lezen hoe erg een consument beschermd word. Meer als dat goed is. In plaats van zaken aan/afleren word de consument dom gehouden en moet een wet dat compenseren.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door witte angora »

De consument over beschermd? Welnee. Ik ben nog steeds niet zo heel gelukkig met het bonnetje dat ik in het restaurant krijg voor de koffie die ik gedronken heb. Er staat nog steeds niet op binnen welke termijn ik die koffie mag omruilen. En als ik er naar vraag worden ze boos of gaan ze lachen. Nee hoor, de consument heeft nog veel meer bescherming nodig.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

NeoDutchio schreef:
07 dec 2023 08:18
J. Deltoer schreef:
06 dec 2023 20:25
En met dit uitgebreide epos haalt u juist uw eigen (inderdaad incorrecte) stelling onderuit dat de consument overbeschermd zou zijn.
U gaat lang genoeg mee op het forum en hebt vaak kunnen lezen hoe erg een consument beschermd word. Meer als dat goed is. In plaats van zaken aan/afleren word de consument dom gehouden en moet een wet dat compenseren.
Ik ga inderdaad al enige tijd mee op dit forum en ik heb kunnen lezen (net als u overigens) dat het met de rechten van de consument in het algemeen te matig gesteld is.
Een en ander impliceert niet dat men attenter kan zijn waar men iets bestelt en hoe iets afgerekend wordt.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Petra1987 »

House of Gentlemen lijkt helaas niet helemaal transparant te zijn in haar benadering. Bij een bezoek aan hun website ontstaat vaak de indruk van betrouwbaarheid, vooral wanneer ze een KVK-nummer vermelden. Het is begrijpelijk dat velen in deze val kunnen trappen, aangezien we voortdurend worden gewaarschuwd voor talloze onbetrouwbare websites.

Het is van groot belang om altijd voorzichtig te zijn en grondige controles uit te voeren voordat je een aankoop doet, zoals je terecht opmerkt. Voorlichting speelt hierbij een cruciale rol in het beschermen van consumenten tegen mogelijke misleiding. In Nederland zijn er meer dan 85.000 webshops, waarvan het overgrote deel gebaseerd is op dropshipping. Bovendien blijft dit aantal groeien door de vele cursussen die worden aangeboden door zogenaamde experts, waarbij de meeste leveranciers uit China of naburige regio's komen.

Hoewel sommige van deze webshops zich bezighouden met Brand dropshipping (eigen merk zo als House of gentlemen), is de algemene kwaliteit vaak laag. Het oude gezegde "als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat meestal ook" is hier zeker van toepassing. Het verifiëren van het KVK-nummer en het onderzoeken van alternatieve bronnen zoals AliExpress of Temu, is een verstandige stap die veel tijd kan besparen en teleurstelling kan voorkomen.

Gezien het groeiende bewustzijn van consumenten en de toenemende negatieve publiciteit op internet, is het inderdaad mogelijk dat de markt voor dropshipping in de nabije toekomst een neerwaartse trend zal ervaren of zal instorten.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Moneyman »

Petra1987 schreef:
08 dec 2023 15:42
Voorlichting speelt hierbij een cruciale rol in het beschermen van consumenten tegen mogelijke misleiding.
Denk je? Er is al jarenlang onwijs veel voorlichting - en dagelijks trapt half Nederland erin.
Petra1987 schreef:
08 dec 2023 15:42
Gezien het groeiende bewustzijn van consumenten en de toenemende negatieve publiciteit op internet, is het inderdaad mogelijk dat de markt voor dropshipping in de nabije toekomst een neerwaartse trend zal ervaren of zal instorten.
Optimist. Zolang mensen blind blijven varen op goedkope triggers en evidente red flags stelselmatig negeren, blijft het gewoon in stand. En die groep is niet zo vatbaar voor voorlichting.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: House of gentlemen is dropshipper

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of zoals ik al eens eerder schreef: al dat waarschuwen en voorlichten is parels voor de zwijnen.

Plaats reactie