Ik dacht dat ik ventilator-lampen van Amazon kocht, maar ze helpen niet bij defect

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ik dacht dat ik ventilator-lampen van Amazon kocht, maar ze helpen niet bij defect

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met het aantonen van de fouten in bovenstaande redenatie van J.Deltoer.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ik dacht dat ik ventilator-lampen van Amazon kocht, maar ze helpen niet bij defect

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
17 nov 2022 13:57
Amazon (net zoals Bol) maakt reclame en profileert zich als Amazon.
Jep. Logisch ook. Net zoals de Markthal zich presenteert als de Markthal, Marktplaats zich presenteert als Marktplaats, Autotrader zich presenteert als Autotrader, Gaspedaal zich presenteert als Gaspedaal, en zo kan ik nog ff doorgaan.

Ze presenteren zo zich omdat ze iets zijn: een verkoopplatform. En dus géén verkoper.

En voor de rest: wat @Kuklos zegt.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ik dacht dat ik ventilator-lampen van Amazon kocht, maar ze helpen niet bij defect

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik heb mijn best gedaan. Ik wist tevoren dat het voor een bepaald lichaamsdeel van een poes was. Ik laat het nu hierbij. Jullie mogen de wave doen.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ik dacht dat ik ventilator-lampen van Amazon kocht, maar ze helpen niet bij defect

Ongelezen bericht door kuklos »

@J.Deltoer, waarom haal je elke keer je bericht weg en staat er dan een nieuw bericht op een nieuw tijdstip?

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Ik dacht dat ik ventilator-lampen van Amazon kocht, maar ze helpen niet bij defect

Ongelezen bericht door henk51 »

Verzonden vanuit
Amazon
Verkocht door
sciuU EU

Staat er altijd bij als het niet van amazone zelf is.

Verzonden vanuit
Amazon
Verkocht door
Amazon
Dit staat als het van amazone zelf is.

Zelfde systeem als bij Bol.Com

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ik dacht dat ik ventilator-lampen van Amazon kocht, maar ze helpen niet bij defect

Ongelezen bericht door Arizonakid »

En die ventilator komt gewoon van Aliexpress, maar daar dan voor 60 euro minder.
Trap er toch niet meer in mensen.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Ik dacht dat ik ventilator-lampen van Amazon kocht, maar ze helpen niet bij defect

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

J. Deltoer schreef:
17 nov 2022 15:49
Ik heb mijn best gedaan. Ik wist tevoren dat het voor een bepaald lichaamsdeel van een poes was. Ik laat het nu hierbij. Jullie mogen de wave doen.
Ik wist niet dat een poes een viool had......
(geintje, kon het even niet laten)

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ik dacht dat ik ventilator-lampen van Amazon kocht, maar ze helpen niet bij defect

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
17 nov 2022 12:09
J. Deltoer schreef:
17 nov 2022 12:05
Uiteraard. De situatie is vergelijkbaar
Nou nee :lol:

Het partnerprogramma van Bol.com is iets totaal anders dan het partnerprogramma van Amazon.
Die Amazon link is voor verleiders zoals content creators, uitgevers , bloggers en influencers.
Deze link lijkt me meer van toepassing
https://sell.amazon.nl/

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Ik dacht dat ik ventilator-lampen van Amazon kocht, maar ze helpen niet bij defect

Ongelezen bericht door PGros »

De amazon link van affiliates is er ook bij bol.com zie de algemene voorwaarden daarvan waar ook in staat; door je aan te melden als partner.
https://affiliate.bol.com/nl/algemene-voorwaarden
Beide, zowel bol.com als Amazon hebben dus een partner programma voor verkopers als voor affiliates.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ik dacht dat ik ventilator-lampen van Amazon kocht, maar ze helpen niet bij defect

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
19 nov 2022 23:39
Die Amazon link is voor verleiders zoals content creators, uitgevers , bloggers en influencers.
Deze link lijkt me meer van toepassing
https://sell.amazon.nl/
Bedankt voor het nogmaals bevestigen van het punt :lol:

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Ik dacht dat ik ventilator-lampen van Amazon kocht, maar ze helpen niet bij defect

Ongelezen bericht door PGros »

Maar goed beide hebben dus partners als verkopers.
Voor Amazon lees je dat bijvoorbeeld ook in hun jaarverslag. (Europees Verslag Verkooppartners )
https://m.media-amazon.com/images/G/02/ ... t_2020.pdf

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ik dacht dat ik ventilator-lampen van Amazon kocht, maar ze helpen niet bij defect

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
22 nov 2022 13:39
Maar goed beide hebben dus partners als verkopers.
Voor Amazon lees je dat bijvoorbeeld ook in hun jaarverslag. (Europees Verslag Verkooppartners )
https://m.media-amazon.com/images/G/02/ ... t_2020.pdf
Jep. En als je dan dat verslag leest, en met name het hoofdstuk "Ondersteuning en aanspreekpunten voor verkooppartners", dan bevestigt dat precies wat ik al schreef:
Moneyman schreef:
17 nov 2022 14:09
J. Deltoer schreef:
17 nov 2022 13:57
Amazon (net zoals Bol) maakt reclame en profileert zich als Amazon.
Jep. Logisch ook. Net zoals de Markthal zich presenteert als de Markthal, Marktplaats zich presenteert als Marktplaats, Autotrader zich presenteert als Autotrader, Gaspedaal zich presenteert als Gaspedaal, en zo kan ik nog ff doorgaan.

Ze presenteren zo zich omdat ze iets zijn: een verkoopplatform. En dus géén verkoper.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Ik dacht dat ik ventilator-lampen van Amazon kocht, maar ze helpen niet bij defect

Ongelezen bericht door PGros »

Moneyman schreef:
22 nov 2022 13:43
PGros schreef:
22 nov 2022 13:39
Maar goed beide hebben dus partners als verkopers.
Jep. En als je dan dat verslag leest, en met name het hoofdstuk "Ondersteuning en aanspreekpunten voor verkooppartners", dan bevestigt dat precies wat ik al schreef:
Ja, maar jij haalde dit erbij:
Moneyman schreef:
17 nov 2022 12:09
J. Deltoer schreef:
17 nov 2022 12:05
Uiteraard. De situatie is vergelijkbaar
Nou nee :lol:
Het partnerprogramma van Bol.com is iets totaal anders dan het partnerprogramma van Amazon.
{/quote]
Dus dat de partnerprogramma's anders waren, maar dat is niet zo.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ik dacht dat ik ventilator-lampen van Amazon kocht, maar ze helpen niet bij defect

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
22 nov 2022 13:56
Dus dat de partnerprogramma's anders waren, maar dat is niet zo.
De partnerprogramma's zijn totaal anders, en dat heb ik ook laten zien. Je mist alleen het punt waaróm ik dat -in reactie op het statement van JD!- schreef.

Uiteraard werken beide verkoopplatforms met verkopers (en een hele rits aan titels daarvoor), maar dat maakt ze niet ineens verantwoordelijk/ aansprakelijk. En dát is waar het om gaat, in het licht van dit topic.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Ik dacht dat ik ventilator-lampen van Amazon kocht, maar ze helpen niet bij defect

Ongelezen bericht door PGros »

Moneyman schreef:
22 nov 2022 14:36
PGros schreef:
22 nov 2022 13:56
Dus dat de partnerprogramma's anders waren, maar dat is niet zo.
De partnerprogramma's zijn totaal anders, en dat heb ik ook laten zien. Je mist alleen het punt waaróm ik dat -in reactie op het statement van JD!- schreef.

Uiteraard werken beide verkoopplatforms met verkopers (en een hele rits aan titels daarvoor), maar dat maakt ze niet ineens verantwoordelijk/ aansprakelijk. En dát is waar het om gaat, in het licht van dit topic.
Over dat laatste zeg ik ook niets.
Jij laat twee links zien en zegt dat de partnerprogramma's anders zijn. Zeg je nu weer.
Maar bol.com noemt zijn verkopers in het partnerprogramma en heeft affiliates die ze ook partner noemen.
En Amazon heeft een affilate programma dat ze direct partners noemen en verkopers die dus ook partner zijn.
Dus beide hebben twee partnerprogramma's. Eentje voor affiliates en eentje voor verkopers.
Er is dus bij de twee geen verschil daarin.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ik dacht dat ik ventilator-lampen van Amazon kocht, maar ze helpen niet bij defect

Ongelezen bericht door Moneyman »

OK, je hebt 'm nog steeds niet zie ik. Dan mag jij het laatste woord hebben, kunnen we daarna weer terug naar waar het wél om gaat :D

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Ik dacht dat ik ventilator-lampen van Amazon kocht, maar ze helpen niet bij defect

Ongelezen bericht door PGros »

Moneyman schreef:
17 nov 2022 12:09
Het partnerprogramma van Bol.com is iets totaal anders dan het partnerprogramma van Amazon.
Ik zie best wat je bedoelt, maar je bedoeling klopt hier niet want je vergelijkt hier zelf twee verschillende dingen. En als jij dit niet inziet en mij het laatste woord geeft vind ik dat prima. Maar je blijft hierin ongelijk hebben.
Ze hebben beide precies hetzelfde.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ik dacht dat ik ventilator-lampen van Amazon kocht, maar ze helpen niet bij defect

Ongelezen bericht door 16again »

In dit topic gaat het natuurlijk over verkopers, en geen affiliates.
Dat de definitie van partner bij Bol en Amazon anders is, lijkt me niet zo relevant,
kuklos schreef:
17 nov 2022 12:07
Dus als je op de markt bij een marktkoopman een probleem hebt ga je ook naar diegene die de eigenaar is van de grond waarop de markt staat?
De vergelijking met een kraam in een groot warenhuis lijkt me beter op zijn plaats,

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ik dacht dat ik ventilator-lampen van Amazon kocht, maar ze helpen niet bij defect

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
22 nov 2022 16:24
kuklos schreef:
17 nov 2022 12:07
Dus als je op de markt bij een marktkoopman een probleem hebt ga je ook naar diegene die de eigenaar is van de grond waarop de markt staat?
De vergelijking met een kraam in een groot warenhuis lijkt me beter op zijn plaats,
Maar zelfs dan is het warenhuis een andere partij dan de verkoper. Je doet zoeken met de verkoper bij die kraam, die een onafhankelijk bedrijf vormt, je doet geen zaken met het warenhuis.

Dus wat mij betreft vergelijkbaar met de grond van de marktkraam.

Plaats reactie