Lif24.nl onbetrouwbaar of oplichters?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
mheijmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2023 18:15

Lif24.nl onbetrouwbaar of oplichters?

Ongelezen bericht door mheijmans »

Begin maart heb ik een vloerlamp gekocht bij webwinkel https://www.lif24.nl/. Omdat ik goede ervaringen heb met webwinkels controleerde ik voor het plaatsen van mijn bestelling de reviews niet. Mijn ervaring kort samengevat; product besteld en betaald, product geleverd, retour gestuurd product niet verwerkt en daarna niets meer geleverd, niet terugbetaald en niet meer bereikbaar per email/telefoon. Gelukkig heeft de producent van de lamp me kunnen helpen, maar een terugbetaling die via lif24 moest lopen is ook niet gedaan.

Mijn ervaring met lif24 ging van onhandige amateurs naar onbetrouwbare webshop naar oplichters.

Op trustpilot staan honderden slechte reviews over webwinkel lif24. Het verbaast me dat ze niet eerder op de radar van Radar of Opgelicht zijn geweest en dus te vinden zijn op dit forum. Wie zijn de mensen achter deze webshop en waarom komen ze al zo lang weg met onbetrouwbare of oplichters praktijken?

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Lif24.nl onbetrouwbaar of oplichters?

Ongelezen bericht door kuklos »

mheijmans schreef:
21 apr 2023 18:28
................. en waarom komen ze al zo lang weg met onbetrouwbare of oplichters praktijken?
Omdat mensen daar blind bestellen en dan pas gaan kijken of er iets niet klopt. Wat jij feitelijk ook hebt gedaan.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Lif24.nl onbetrouwbaar of oplichters?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl/ of een advocaat om te laten onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om uw geld terug te krijgen.

mheijmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2023 18:15

Re: Lif24.nl onbetrouwbaar of oplichters?

Ongelezen bericht door mheijmans »

Lif24 heeft de activiteiten inmiddels gestaakt. Ik twijfel aan de goede bedoelingen, reageren op klanten is wat je van een fatsoendelijk bedrijf/mensen zou verwachten. Niet zo lang mogelijk bestellingen accepteren en dan opeens de stekker eruit trekken. Dat is namelijk het beeld dat ontstaat als je de opbouw van ervaringen geuit in trustpilot reviews van maanden geleden leest. Dat neigt naar wanbeleid.

Op de site is nu te lezen:
Wegens gebrek aan baten zijn de activiteiten van de lif24 bv gestaakt. Helaas kan lif24 bv niet meer voldoen aan haar verplichtingen. Uw order kunnen we dan helaas niet uitleveren.
In de afgelopen periode hebben wij er alles aan gedaan om het tij nog te keren.
En moeten concluderen dat een redding niet meer mogelijk bleek.

PS: Re Kuklos; dat is inderdaad de les die ik heb geleerd, ondanks profi look, geen producten die oplicht-gevoelig zijn en normale prijzen toch vooraf ff reviews checken.

Quindor
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 apr 2015 11:46

Re: Lif24.nl onbetrouwbaar of oplichters?

Ongelezen bericht door Quindor »

Reviews achteraf lezen is inderdaad de verkeerde volgorde, maar omdat u daar voor de eerste keer iets besteld heeft, heeft u ongetwijfeld voor de zekerheid de betaling wel met een creditcard gedaan toch? Indien u niets ontvangt na de bestelling, of wanneer de verkoper failliet gaat bent u daarmee in de meeste gevallen namelijk gewoon gedekt.

Kortom, snel even contact opnemen met uw creditcarduitgever!

Plaats reactie