LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

pupkes schreef:Ik dacht toch dat ik het probleem duidelijk omschreven had gezien de reacties van de lezers .
Nee, dat deed u tot nu toe niet, maar bij deze uiteindelijk wel. En om deze info draait het uiteindelijk allemaal in uw verhaal.
Ik wens u veel succes bij een eventuele rechtsgang.

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Ongelezen bericht door witte angora »

pupkes schreef: De site is Westwing.
Ik maar denken dat het een grote bekende site is, zoals je al die tijd aangaf. Sorry, maar ik heb hier nog nooit van gehoord. Ik vind het ook een heel onsympathieke site: zonder je emailadres of in te loggen via facebook kom je er niet op. Ik ben toch echt niet van plan mijn mailbox of facebook vol te laten spammen door een bedrijf waarvan ik nog nooit gehoord heb of waarvan ik geen idee heb of ze wel dingen verkopen die ik zou willen.

En ja, je geeft nu voor het eerst duidelijkheid over hoe of wat. Louis Vuitton is megaduur, ik kan me niet indenken dat daar ooit 85% korting op gegeven zal worden. Juist omdat het een exclusief merk is.

Hoeveel korting zou je nu krijgen, als je die twee tassen alsnog bestelt? Het verschil in wat je dacht te krijgen en wat je nu kunt krijgen is het verschil waarvoor je al dan niet naar de rechter kunt. Maar bedenk: als je in het ongelijk wordt gesteld, ben je een hoop proceskosten kwijt.

stofzuigertje

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een lederen jas bij andere winkel in verkeerde kleur en laatste in die maat, ja dan is van €298,- voor €25,- mogelijk.

Deze knal rode leder, mijn zoon wilde juist voor de SP Rood actie niet de plastic zak zweterige en met witte ster erop gemaakt....
Ja, deze jas was prima kwaliteit en wegens foute kleur en laatste meer dan 85% korting is mogelijk.

Ook de Louis Vuitton kan zo wel eens extreem als klanten lokker verkocht worden, maar dan meestal 1stuks in foute kleur.
Maar omdat je er gelijk 2 kocht en de voorraad vermoedelijk erg snel op was, en dan moeten ze wel reageren.
Dit is onder de inkoop en mag niet eens.
Merk producten in aanbieding is vaak aan regels gebonden en als ze wel zouden leveren bestaat de kans dat ze dit merk niet meer mogen verkopen wegens markt verpesten en dus is de €50,- bon wel redelijk gezien het merk.

Bij een huismerk of merkloze of andere minder grote zou het wel kunnen.
Als ik deze tas zou willen, voor €90,- zou ik toch eerst iets gelijkwaard op Ali Express zoeken!

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Ongelezen bericht door alfatrion »

stofzuigertje schreef:Dit is onder de inkoop en mag niet eens.
Waarom zou dat niet mogen? En waar staat dat?

stofzuigertje

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij sigaretten, medicijnen en bepaalde merk artikelen moet je voor je die kunt verkopen eerst de voorwaarden accepteren als winkelier!

Enkele dure merken mogen alleen door dealers verkocht worden.
Ja 99% is normaal maar enkele producten mogen alleen voor adviesprijs aangeboden worden.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zie geen enkele grond voor die stelling.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

stofzuigertje schreef:Bij sigaretten, medicijnen en bepaalde merk artikelen moet je voor je die kunt verkopen eerst de voorwaarden accepteren als winkelier!

Enkele dure merken mogen alleen door dealers verkocht worden.
Ja 99% is normaal maar enkele producten mogen alleen voor adviesprijs aangeboden worden.

Ja, je noemt precies een paar producten welke wettelijk zijn vastgesteld en zijn uitgezonderd van enige kortingsacties oid.
Of heb jij soms wel eens meegemaakt dat een pakje marlboro / paracetamol 1+1 gratis is ?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er zijn wel merken die een strikt prijsbeleid hanteren, en waarbij het einde dealerschap betekent als je je niet aan de prijsafspraken houdt. Het mag allemaal niet, maar gebeurt wel. Alleen is dat voor deze casus niet relevant omdat je als consument nooit kunt weten of er op de achtergrond dergelijke afspraken meespelen, zodat dat voor het cruciale gerechtvaardigd vertrouwen niet meespeelt.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik las de opmerking van stofzuigertje binnen het wettelijk kader. Dat sommige merken het niet goed vinden als hun producten voor andere prijzen worden aangeboden, betekent nog niet dat het ook wettelijke gezien niet mag.

pupkes
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 apr 2016 20:12

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Ongelezen bericht door pupkes »

Normaal klopt de stelling dat zulke merken alleen door eigen dealers verkocht mogen worden, maar hier betreft het vintage tassen , geen nieuwe tassen.
Daarbij zijn deze regels niet van toepassing.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Ongelezen bericht door sjohie »

pupkes schreef:
berndv schreef:
pupkes schreef:Het gaat om twee originele vintage Louis Vuiton tassen die aangeboden én aan mij verkocht zijn voor 129 en 229 euro.
Nadat zij de koop hebben geannuleerd werd de prijs naar 599 en 469 verhoogd.
Deze tassen worden over het algemeen voor hoge prijzen verkocht , dus hun prijs i.c.m. de ( tot ) 85 % korting was voor mij plausibel en gaf geen reden tot twijfel over de lage prijs.
De site is Westwing.
hmm, als ik een beetje op internet kijk kost een tweedehands louis vuiton al om en nabij de 600 euro en meer. Een nieuwe voor dat geld is dan wel heel erg weinig en zou op zich reden zijn om te kijken naar het otto-arrest.
Klopt, maar hun stunten met een korting tot 85 % en als je dat met elkaar verrekend is die lage prijs niet bedenkelijk voor de koper.
600 euro min 85 % = 90 euro.
Plus onderaan mijn aankoop bevestiging staat ook nog eens "*je hebt €1.110,00,- bespaard t.o.v. de aanbevolen winkelprijs" tja........
Volgens mij mogen samples, wat ze zeggen op dat plaatje, doorgaans niet los verkocht worden, en wordt dat bij het ter beschikking stellen aan een winkel ook duidelijk gecommuniceerd. Dat is bijvoorbeeld bij parfums altijd zo, veel producten die je tijdens een actie krijgt, staat het ook duidelijk op. Ik ben benieuwd wat LVMH hier van vindt..

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Ongelezen bericht door Radar »

Dit leek ons een interessante kwestie om voor te leggen aan ConsuWijzer en er een artikel aan te wijden. Zie http://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulp ... s-mag-dat/

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Radar schreef:Dit leek ons een interessante kwestie om voor te leggen aan ConsuWijzer en er een artikel aan te wijden. Zie http://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulp ... s-mag-dat/
Leuk hoor, maar jullie lijken het halve verhaal maar te hebben voorgelegd aan ConsuWijzer.

Als je namelijk bijvoorbeeld hier kijkt zie je dat de prijs van tweedehands handtassen heel veel(!) hoger ligt dan wat TS dacht te gaan betalen voor nieuwe tassen....

Lijkt me dus dat die 85% korting die TS dacht te hebben misschien wel heel erg wishful thinking was en dat ze er helemaal niet van kon uitgaan dat die prijs klopte.

Je koopt toch ook geen gloednieuwe iPhone voor €115?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mag een webshop de reeds betaalde aankoop annuleren?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mij valt tegen dat het percentage van 85% niet terugkomt in de beoordeling.

Gesloten