LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt: betaald voor telefoon die niet wordt geleverd

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Marit31
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2017 12:07

MediaMarkt: betaald voor telefoon die niet wordt geleverd

Ongelezen bericht door Marit31 »

Hallo,

Op 15 januari 2017 heb ik een online bestelling gedaan voor een Apple iPhone 6s 32GB Gold, via Media Markt online.
Met een abonnement van Tele 2, voor €20 euro per maand (voor 2 jaar).
Hiervoor heb ik een Ideal betaling gedaan van €240,- en heb vervolgens de factuur en de bevestiging van de bestelling van de aankoop van de telefoon én het abonnement via de mail ontvangen.

Tot op heden heb ik mijn product nog niet ontvangen. Hier heb ik vele mailen voor gemaild en ook een meerdere keren telefonisch contact gehad, met de klantenservice van Media Markt online. Mijn verhaal en vragen zijn verschillende keren doorgestuurd naar het hoofdkantoor, maar er is nooit contact opgenomen met mij.

Stopzetten van het abonnement is ook niet mogelijk, omdat mij bij Tele 2 werd verteld dat ik eerst een bewijs vanuit Media Markt online nodig heb, om aan te tonen dat de telefoon nooit bij mij is afgeleverd. Hierdoor wordt er iedere maand €20,- van mijn rekening geschreven. Wat zou betekenen dat ik na 2 jaar in totaal €720 (€240,- + 24 x €20,-) aan iets wat ik nooit heb gebruikt kwijt ben.

Bijkomend probleem is dat ik mijn nummer over heb laten schrijven naar de nieuwe simkaart (die ik dus nooit heb ontvangen). Dit is ook gebeurd, waardoor mijn huidige simkaart, die nog in mijn oude telefoon zit, onbruikbaar is geworden. En ik dus niet meer bereikbaar ben op dat nummer.

Herkennen mensen deze problemen? En misschien nog wel belangrijker, is het jullie wel gelukt om dit gedoe op te lossen?
Of wellicht zijn er mensen die mij advies kunnen geven hoe ik dit kan aanpakken?
Want na bijna een jaar er druk mee geweest te zijn en te hebben gewacht, vind ik het nu wel mooi geweest, eerlijk gezegd.

Ik ben benieuwd naar reacties.

Met vriendelijke groet,

Marit

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: MediaMarkt: betaald voor telefoon die niet wordt geleverd

Ongelezen bericht door yan »

U heeft al véél te lang gewacht...

Nog eenmaal een bericht sturen naar mediamarkt:
Geef hierin aan dat ze binnen 14 dagen dienen te leveren en dat u anders de koopt wilt ontbinden.

krijg u de telefoon niet?
boek dan alle reeds gedane afschrijvingen van tele2 terug en bericht hun ook dat er niets geleverd is en er dus niet betaald worden (verder moeten ze het zich zelf maar met media markt uitzoeken, hun "regeltjes" zijn niet uw probleem: ze kunnen niet aantonen dat er wél geleverd is, dus dan is er NIET geleverd.) Eis ook van Madiamarkt het bedrag van €240,- terug zij moeten dit binnen 14 dagen overmaken.

Lenny2011
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 dec 2011 13:11

Re: MediaMarkt: betaald voor telefoon die niet wordt geleverd

Ongelezen bericht door Lenny2011 »

Als mij zoiets was overkomen had ik allang - samen met een getuige - een bezoekje gebracht aan het hoofdkantoor van Media Markt (Media Markt Saturn Holding - Wilhelminakade 161, 3072 AP Rotterdam) om daar de boel even recht te zetten! In mijn binnenzak had dan een opname-apparaatje gezeten die het gesprek haarfijn had vastgelegd en mocht datzelfde gesprek niet naar volle tevredenheid zijn verlopen had ik daarna koers gezet naar het dichtstbijzijnde politiebureau om daar aangifte tegen Media Markt van oplichting c.q. fraude! Want ehhhh.....we zijn toch niet gek?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: MediaMarkt: betaald voor telefoon die niet wordt geleverd

Ongelezen bericht door renewouters »

Lenny2011 schreef:Als mij zoiets was overkomen had ik allang - samen met een getuige - een bezoekje gebracht aan het hoofdkantoor van Media Markt (Media Markt Saturn Holding - Wilhelminakade 161, 3072 AP Rotterdam) om daar de boel even recht te zetten! In mijn binnenzak had dan een opname-apparaatje gezeten die het gesprek haarfijn had vastgelegd en mocht datzelfde gesprek niet naar volle tevredenheid zijn verlopen had ik daarna koers gezet naar het dichtstbijzijnde politiebureau om daar aangifte tegen Media Markt van oplichting c.q. fraude! Want ehhhh.....we zijn toch niet gek?
Wat een stoere praat vanachter je pc op zolder....

Lenny2011
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 dec 2011 13:11

Re: MediaMarkt: betaald voor telefoon die niet wordt geleverd

Ongelezen bericht door Lenny2011 »

renewouters schreef:
Lenny2011 schreef:Als mij zoiets was overkomen had ik allang - samen met een getuige - een bezoekje gebracht aan het hoofdkantoor van Media Markt (Media Markt Saturn Holding - Wilhelminakade 161, 3072 AP Rotterdam) om daar de boel even recht te zetten! In mijn binnenzak had dan een opname-apparaatje gezeten die het gesprek haarfijn had vastgelegd en mocht datzelfde gesprek niet naar volle tevredenheid zijn verlopen had ik daarna koers gezet naar het dichtstbijzijnde politiebureau om daar aangifte tegen Media Markt van oplichting c.q. fraude! Want ehhhh.....we zijn toch niet gek?
Wat een stoere praat vanachter je pc op zolder....
Nou, ten eerste staat mijn PC staat niet 'op zolder' maar in de huiskamer en verder heb ik in het verleden al 3x iets op deze manier opgelost! Maar ja, ik kan begrijpen dat je jaloers bent op mensen die wel hun zaakjes zelf kunnen regelen! Tja....!

Ben 2514
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 nov 2017 14:13

Re: MediaMarkt: betaald voor telefoon die niet wordt geleverd

Ongelezen bericht door Ben 2514 »

Toch gaat dat niet zo makkelijk. Ik ben met iets dergelijks bezig tegen een zorgverzekeraar. Om aangifte van verduistering / oplichting / fraude te kunnen doen is het noodzakelijk dat er eerst een aangetekende brief met ingebrekestelling wordt verstuurd. Daarin moet u een redelijke termijn geven om te reageren of terug te betalen en pas dan kan, bij uitblijven van inhoudelijke reactie en/of terugbetaling, effectief een aangifte worden opgenomen. Zonder een dergelijke stap is het een civielrechtelijk gebeuren waar de politie geen aangifte van opneemt.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt: betaald voor telefoon die niet wordt geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ben 2514 schreef:Toch gaat dat niet zo makkelijk. Ik ben met iets dergelijks bezig tegen een zorgverzekeraar. Om aangifte van verduistering / oplichting / fraude te kunnen doen is het noodzakelijk dat er eerst een aangetekende brief met ingebrekestelling wordt verstuurd. Daarin moet u een redelijke termijn geven om te reageren of terug te betalen en pas dan kan, bij uitblijven van inhoudelijke reactie en/of terugbetaling, effectief een aangifte worden opgenomen. Zonder een dergelijke stap is het een civielrechtelijk gebeuren waar de politie geen aangifte van opneemt.
Onjuist. De ingebrekestelling is een civielrechtelijke actie. Voor strafrechtelijke vervolging is die niet vereist. Uiteraard kan het, afhankelijk van de casus, verstandig zijn om een dergelijke stap te zetten. Maar jouw stelling dat die aangetekende brief noodzakelijk is, is onjuist.

Los daarvan is het strafrecht hier helemaal niet in beeld. Het verhaal van Lenny klinkt leuk, maar slaat nergens op. Er is hier sprake van een civielrechtelijk geschil. Oplichting is helemaal niet aan de orde, laat staan fraude.

Rotan
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jul 2007 17:39

Re: MediaMarkt: betaald voor telefoon die niet wordt geleverd

Ongelezen bericht door Rotan »

Het lijkt me dat de mediamarkt moet kunnen aantonen dat, en bij wie, de telefoon en simkaart zijn bezorgd. Zo'n duur product wordt niet zonder vereiste handtekening van de ontvanger verzonden. Tele2 kan zien of de simkaart is gebruikt i.c. is geactiveerd.
De juridische ins en outs ken ik niet, maar wetgeving is vaak heel vanzelfsprekend. Het lijkt me dat de leverancier moet aantonen dat iets aan de koper is geleverd. De telefoon wordt via de mediamarkt door Tele2 aangeboden in combinatie met hun abonnement. Beide worden hier beter van.
Degene die levert is verantwoordelijk voor het product. Ik zou de directie van mediamarkt een aangetekende brief sturen met een korte weergave van hetgeen er is gebeurd, kopieën van alle correspondentie en stukken meesturen, ze aansprakelijk stellen voor alle kosten en gevolgen van het uitblijven van een passende oplossing en Tele2 een CC van alles sturen. Veertien dagen reactietijd is een redelijke termijn.

Als niemand bij Radar dit oppikt, lijkt me dit een mooi geval voor de belbus van het tv-programma 'Kassa'.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: MediaMarkt: betaald voor telefoon die niet wordt geleverd

Ongelezen bericht door sjohie »

Lenny2011 schreef:Als mij zoiets was overkomen had ik allang - samen met een getuige - een bezoekje gebracht aan het hoofdkantoor van Media Markt (Media Markt Saturn Holding - Wilhelminakade 161, 3072 AP Rotterdam) om daar de boel even recht te zetten! In mijn binnenzak had dan een opname-apparaatje gezeten die het gesprek haarfijn had vastgelegd en mocht datzelfde gesprek niet naar volle tevredenheid zijn verlopen had ik daarna koers gezet naar het dichtstbijzijnde politiebureau om daar aangifte tegen Media Markt van oplichting c.q. fraude! Want ehhhh.....we zijn toch niet gek?
Riight, en jij denkt zo op een hoofdkantoor, na de receptioniste en beveiliging ingepalmd te hebben met je innemende persoonlijkheid, stante pede de juiste persoon te spreken te krijgen, en dat die nadat jij verteld hebt dat je alles opneemt, anders is het geen wettelijk bewijs bij je geplande aangifte, ook nog met je verder wil praten? Misschien moet je na een avond crimeseries kijken, voor het slapengaan even een realiteitspilletje nemen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: MediaMarkt: betaald voor telefoon die niet wordt geleverd

Ongelezen bericht door sjohie »

Marit31 schreef:Hallo,

Op 15 januari 2017 heb ik een online bestelling gedaan voor een Apple iPhone 6s 32GB Gold, via Media Markt online.
Met een abonnement van Tele 2, voor €20 euro per maand (voor 2 jaar).
Hiervoor heb ik een Ideal betaling gedaan van €240,- en heb vervolgens de factuur en de bevestiging van de bestelling van de aankoop van de telefoon én het abonnement via de mail ontvangen.

Tot op heden heb ik mijn product nog niet ontvangen. Hier heb ik vele mailen voor gemaild en ook een meerdere keren telefonisch contact gehad, met de klantenservice van Media Markt online. Mijn verhaal en vragen zijn verschillende keren doorgestuurd naar het hoofdkantoor, maar er is nooit contact opgenomen met mij.

Stopzetten van het abonnement is ook niet mogelijk, omdat mij bij Tele 2 werd verteld dat ik eerst een bewijs vanuit Media Markt online nodig heb, om aan te tonen dat de telefoon nooit bij mij is afgeleverd. Hierdoor wordt er iedere maand €20,- van mijn rekening geschreven. Wat zou betekenen dat ik na 2 jaar in totaal €720 (€240,- + 24 x €20,-) aan iets wat ik nooit heb gebruikt kwijt ben.

Bijkomend probleem is dat ik mijn nummer over heb laten schrijven naar de nieuwe simkaart (die ik dus nooit heb ontvangen). Dit is ook gebeurd, waardoor mijn huidige simkaart, die nog in mijn oude telefoon zit, onbruikbaar is geworden. En ik dus niet meer bereikbaar ben op dat nummer.

Herkennen mensen deze problemen? En misschien nog wel belangrijker, is het jullie wel gelukt om dit gedoe op te lossen?
Of wellicht zijn er mensen die mij advies kunnen geven hoe ik dit kan aanpakken?
Want na bijna een jaar er druk mee geweest te zijn en te hebben gewacht, vind ik het nu wel mooi geweest, eerlijk gezegd.

Ik ben benieuwd naar reacties.

Met vriendelijke groet,

Marit
Tussen 15 januari en 20 december, de datum van dit topic zitten op een paar dagen na, 11 maanden. :shock: Hoe heb je die 11 maanden dan gecommuniceerd met vrienden en familie, als je geen werkende simkaart meer hebt?

luky1951
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:56

Re: MediaMarkt: betaald voor telefoon die niet wordt geleverd

Ongelezen bericht door luky1951 »

BCC gaat dezelfde kant op. Media Markt is sinds vorig jaar 100% eigenaar geworden van BCC.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: MediaMarkt: betaald voor telefoon die niet wordt geleverd

Ongelezen bericht door sjohie »

luky1951 schreef:BCC gaat dezelfde kant op. Media Markt is sinds vorig jaar 100% eigenaar geworden van BCC.
Is dit een hersenscheet van je eigen rommelende onderbuik ,of heb je een concreet voorbeeld? Zo ja, dan lijkt het me handiger om een eigen topic te openen, zodat je gerichtere adviezen kan vragen en hopelijk krijgen. Ik bedoel, dit is een behoorlijk specifiek geval, de antwoorden hier zullen mogelijk jou niet zo veel kunnen helpen?

Gesloten