meer mensen problemen met trage service backmarket?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
BastiaanH
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2017 12:39

meer mensen problemen met trage service backmarket?

Ongelezen bericht door BastiaanH »

Hallo,

Zoonlief had enkele weken geleden een refurbished telefoon gekocht via backmarket. Netjes op tijd geleverd door chronopost+dhl.
Dochterlief had ook een andere telefoon nodig, dus bestelt er ook 1 via backmarket, Backmarke, Chronopost en DPD zeggen dat die 17 augustus geleverd is, maar wij hebben nog steeds niks ontvangen. buren/buurtapp weten ook van niks.

backmarket wijst naar chronopost en dpd, en zegt het te onderzoeken. Chronopost geeft aan een ontvangstbevestiging te hebben (met een volstrekt onbekende naam, en er lijkt niet eens getekend te zijn in onze woonplaats maar op het DPD depot), maar die ontvangstbevestiging krijg ik niet te pakken, want voor registratie bij chronopost heb ik een adres in Frankrijk nodig. DPD geeft geen opties op de website om een ontvangstbevestiging op te vragen.
backmarket heeft al tig keer gevraagd of we het ook bij de buren hebben gevraagd, en ik heb al uren gespendeerd met gegevens lospeuteren van dpd en chronopost. Ik heb backmarket al meerdere keren gevraagd wanneer ik mijn geld terug kan verwachten, maar meer dan 1 vertragende reactie per dag hoef ik niet te verwachten van ze.

dochterlief heeft snel en telefoon nodig, wat de oude is stuk. maar snel lijkt geen eigenschap van backmarket.

Wat kan ik nog meer doen om snel geld terug te krijgen van backmarket?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: meer mensen problemen met trage service backmarket?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De webwinkel is verantwoordelijk voor de verzending. Hun moeten bewijzen dat u het goed ontvangen hebt.
www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t-geleverd

Mijn advies is om 14 dagen te wachten, gerekend vanaf de dag dat u aan hebt gegeven dat u het goed niet ontvangen hebt. De webwinkel moet de onderzoek van de bezorgdienst afwachten.

U kunt bij uw creditcard maatschappij een beroep doen op aflevering garantie. U moet dan wel met uw creditcard betaald hebben. Dit kan enkele weken duren.

U kunt ook contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering. Hun kunnen voor u bemiddelen en eventueel daarna een rechtzaak starten.

BastiaanH
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2017 12:39

Re: meer mensen problemen met trage service backmarket?

Ongelezen bericht door BastiaanH »

Dank voor de informatieve link.
Het is in ieder geval dus traag en klantonvriendelijk dat backmarket eerst mij laat speuren bij DPD en Chronopost.

BastiaanH
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2017 12:39

Re: meer mensen problemen met trage service backmarket?

Ongelezen bericht door BastiaanH »

Ook 14 dagen na eerste melding geen telefoon, en proberen ze me nu ook nog een Frans/ Engels Chronopost formulier te laten tekenen (maar ik had al een back market formulier getekend dat ik de telefoon niet heb ontvangen).

Nog trager en klantonvriendelijker dus.

Iemand nog tips voor vervolgstappen na deze 14 dagen wachten vol ergernis?

BastiaanH
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2017 12:39

Re: meer mensen problemen met trage service backmarket?

Ongelezen bericht door BastiaanH »

De ene dag wordt wel beweerd dat het pakket wel bezorgd is, de andere dag niet. Meerdere keren om ontvangstbevestiging gevraagd, niets ontvangen.


klantenservice lijkt me een misleidende naam voor deze afdeling.

BastiaanH
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2017 12:39

Re: meer mensen problemen met trage service backmarket?

Ongelezen bericht door BastiaanH »

Eindelijk na herhaald verzoek een "leverbewijs" los weten te peuteren.

De GPS locatie van "aflevering" is een bedrijventerrein op ongeveer 700m van mijn woning, met een volstrekt onbekende naam en geen handtekening maar een krulletje. Met een GPS nauwkeurigheid van 20m (wikipedia) en een hele woonwijk tussen mijn huis en de aflever locatie.
Mijn vrouw was thuis op de betreffende dag: niemand heeft aangebeld. Camerabeelden links en rechts in de straat bevatten geen afleverbus rond het tijdstip van het "afleverbewijs".

Bovengenoemde informatie (en een ingebrekestelling) is nog geen reden voor backmarket om het geld terug te storten, nee het moet eerst onderzocht worden door de betreffende afdeling.

Een pakketje kan kwijtraken, maar klachtafhandeling doen alle andere online aanbieders die ik ken toch heel veel beter.

BastiaanH
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2017 12:39

Re: meer mensen problemen met trage service backmarket?

Ongelezen bericht door BastiaanH »

Met veel hangen en wurgen uiteindelijk mijn geld terug gekregen. En een andere refurbished telefoon bij een andere aanbieder gekocht voor onze dochter.

Maar recent ook een andere fout ontdekt bij deze order.
Sommige bestelformulieren controleren het afleveradres met een of ander google maps scriptje. Dat scriptje vult automatisch een verkeerde postcode in voor onze straat!

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: meer mensen problemen met trage service backmarket?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

BastiaanH schreef:
31 okt 2023 12:08
Met veel hangen en wurgen uiteindelijk mijn geld terug gekregen. En een andere refurbished telefoon bij een andere aanbieder gekocht voor onze dochter.

Maar recent ook een andere fout ontdekt bij deze order.
Sommige bestelformulieren controleren het afleveradres met een of ander google maps scriptje. Dat scriptje vult automatisch een verkeerde postcode in voor onze straat!
Deze ellende is heel herkenbaar :cry: . Bij zit er een dikke brede rivier tussen en effe omrijden is een flink eind, terwijl hemelsbreed het een klein stukje is

Plaats reactie