LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Miniinthebox

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Nikitaxx
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2013 10:09

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Nikitaxx »

Ook ik heb hier 2 weken geleden besteld, nog niks ontvangen maar wel vooraf gewoon op internet opgezocht hoe het zit met inklaringskosten etc. Nu werk ik zelf bij PostNL, dus misschien dat ik er daardoor alert op was, maar ik vind het best naïef als je de FAQ niet leest en vervolgens de schuld neerlegt bij de webwinkel.
Wat iemand hier zei over dat het als 'gift' wordt aangeduid is omdat je volgens mij meestal alleen keuze hebt tussen documenten of gift, en aangezien er geen documenten in uw pakketje zaten wordt dit dus een gift genoemd.

Ik heb er vertrouwen in dat ik mijn pakketje nu binnen 2 weken krijg. Wat ik trouwens wel vervelend vind is dat ik via email wel een tracking code heb gekregen, maar het pakket nergens kan traceren. Iemand hier ervaring mee?

dietelinde
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2012 13:07

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door dietelinde »

Ik koop zeer regelmatig bij MiniInTheBox in China. Kleine spulletjes, levertijd is vaak lang, 3 tot 4 weken, maar alles komt netjes aan en nooit problemen gehad. Ik koop zeer regelmatig in het buitenland. Europa, U.S.A., Azie enz. Eerst alle reviews zoeken van de betreffende firma/webwinkel, ook buitenlandse (engelse) en goed doorlezen. Een klein pakketje bestellen, nooit grote hoeveelheden. Mocht er dan een keer iets fout gaan dan ben je niet veel geld kwijt. Ook in Nederland komen pakketten uit Nederland niet altijd aan, waar zijn ze, joost mag het weten. Het kan overal en altijd gebeuren dat er iets fout gaat, maar daar staat tegenover dat het veel vaker wel dan niet goed gaat. Alleen dat hoor je minder vaak en dat is jammer. Mensen, (ik ook) zijn gauwer geneigd iets negatiefs te schrijven dan iets positiefs. Maar dat houdt mij er niet af van om toch in het buitenland te blijven kopen.

sjakkie83
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2007 13:16

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door sjakkie83 »

Ik heb hier ook regelmatig aankopen gedaan. Hoesjes en kabels voor iPhone.

Werkt als een trein, betaald met Credit Card, en meestal tussen de 2 á 3 weken wachten. Zeer netjes verpakt als zijnde een 'gift', dit om de belasting te omzeilen uiteraard. Nooit geen stuiver bijbetaald....

Netjes? Weet ik niet...
Goedkoop? Ja - Lightning kabel iPhone 5 bij apple 30 euro, bij Mini 3 euro...

RobHoogcarspel
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:17

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door RobHoogcarspel »

Je hebt helemaal gelijk.

Miniinthebox.com levert dan weliswaar zonder porto kosten maar laat haar klanten wel de invoerrechten betalen en weigert serieus op klachten daarover in te gaan. Die kosten moet je betalen op het moment dat je het pakketje thuis gezonden krijgt. Als je dat niet niet wilt krijg je natuurlijk ook de (reeds betaalde) niet geleverd.

Door deze invoerkosten werden de kosten van mijn bestelling bijna 50% hoger dan de prijs die op de website vermeld wordt. Daardoor wordt de prijs hoger dan bij de lokale elektricien op de hoek.

Op de website staat een vermelding dat er wellicht invoerrechten betaald moeten worden maar ik zie zoveel slechte recensies over dit onderwerp dat het niet wellicht maar vaste prik is. Ook zie je op de website geen indicatie van de hoogte van de invoerrechten.

amy-visser
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 apr 2009 14:50

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door amy-visser »

Heb hier pas geleden een aantal dingen besteld.

Is allemaal netjes binnen gekomen, geen extra kosten hoeven te betalen.
Heeft er ook 10-12 werkdagen over gedaan om binnen te komen.

Zelf had ik er ook niet bij stil gestaan dat er nog extra kosten bij zouden kunnen komen.
Dat lees ik nu net pas hier.

Maar ik had denk ik mazzel of me bedrag was klein genoeg namelijk 12,50.

mh73

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door mh73 »

Dat ligt inderdaad aan het bedrag. Ik geloof dat het boven de 21 euro is, iets in die hoogte.

Uiteraard betaalt Miniinthebox niet de invoerrechten van de bestelde producten. Die zijn voor de koper, dat staat ook op de website vermeldt. Zij gaan ervan uit, zoals ook elke NL webwinkel dat doet, dat de koper zich heeft geïnformeerd over de voorwaarden van de webwinkel en bijzonderheden rondom de aankoop.
Dat veel kopers niet verder kijken dan hun neus lang is, is natuurlijk niet het probleem van de webwinkel.

LTL
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2013 21:31

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door LTL »

Afgezien van de gemelde ervaringen met extra kosten (wat je wellicht zou moeten weten, maar wat natuurlijk wel vervelend is als het een verassing is) ben ik erachter gekomen dat deze winkel geen garantie geeft. Een aantal bestelde ledlampen gaven binnen 2 maanden al de geest, terwijl dergelijke lampen zelfs bij continue gebruik jaren kunnen branden. Kan gebeuren, maar dan verwacht je wel dat er garantie gegeven zal worden. Maar helaas, dat woord kennen ze niet. Ze blijven maar verwijzen naar de voorwaarden dat je defecte produkten binnen 10 dagen na ontvangst van de producten terug kunt sturen, en daarna niet meer. Dat betreft natuurlijk alleen defecte geleverde produkten en niet produkten die te snel kapot gaan. Volgens mij is er wel een wettelijke verplichting om garantie te geven voor bedrijven die produkten leveren in Nederland, maar helaas doen ze daar bij dit bedrijf niet aan mee. Ook even rekening mee houden dus!

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door ArneLH »

@LTL: Als een gebrek zich openbaart bij een consumentenkoop binnen 6 maanden na aflevering van het product moet de verkoper bewijzen dat het gebrek er bij aflevering niet was (ook niet verborgen). Anders kun je als consument aanspraak maken op kostenloze vervanging of herstel.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door devious »

@ArneLH

het gaat hier om een bedrijd dat is gevestigd in the US en zijn spullen direct besteld in China. Dit kan een consument overigens ook zelf, maar dit terzijde.
Met problemen hebben we misschien wel te maken met nederlandsrecht, die amerikaantjes maken zich daar niet druk om, chinezen begrijpen al helemaal niet wat je schrijft.

LTL
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2013 21:31

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door LTL »

ArneLH schreef:@LTL: Als een gebrek zich openbaart bij een consumentenkoop binnen 6 maanden na aflevering van het product moet de verkoper bewijzen dat het gebrek er bij aflevering niet was (ook niet verborgen). Anders kun je als consument aanspraak maken op kostenloze vervanging of herstel.
Dat dacht ik ook, maar is typisch een geval van gelijk hebben, maar niet krijgen. Je kunt wel in je recht staan, echter voor dergelijke zaken kun je natuurlijk nooit een zaak starten. En dat begrijpen ze erg goed. Op de langere termijn zal dit wel klanten kosten, maar via internet is het natuurlijk zeer eenvoudig om onder een andere naam dezelfde zaken aan te bieden, en kunnen ze zonder de negatieve geluiden weer een tijdje vooruit.

tissenymf
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2013 12:35

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door tissenymf »

Onlangs heb ik twee horloges besteld bij Miniinthebox. Een ervan werkte niet (en was bovendien een prul, itt tot wat het leek op de foto). Ik heb al diverse keren gemaild. Ik kreeg 1 keer een standaarmail terug, daarna niets meer. Telefoonhoesjes ed kun je rustig bestellen, maar koop niets wat zou moeten functioneren (er zit trouwens ook geen gebruiksaanwijzing bij de horloges).
Ik ben mijn geld gewoon kwijt, neem ik aan. Veel kostte het niet, maar zo wordt goedkoop alsnog duurkoop. Jammer!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tissenymf schreef:en was bovendien een prul, itt tot wat het leek op de foto
Wat had je anders verwacht voor de prijzen die zij vragen?

lookather
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2013 09:08

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door lookather »

Ik ben er ook ingestonken. De koerier kwam met een aanvullende rekening van 20 euro. Op de site niets te vinden over douanekosten. Bij annulering wordt gezegd dat er 85% terugbetaald wordt en wordt verwezen naar een voor een gemiddelde Nederlander ontoegankelijke clausule, goed verstopt op de site. Ik denk toch ernstig aan oplichting.

Karin.MN
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2013 09:12

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Karin.MN »

Jammer dat ik het nu lees.. Gisteren een bestelling van 2 telefoonhoesjes gedaan. Met wat geluk omzeil ik het, maar hoe dan ook een leer voor de volgende keer.. Niet meer bestellen daar of bij soortgelijke sites.. Hooguit e-Bay, maar geen dergelijke webshops meer voor mij :)

justmex
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2013 17:58

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door justmex »

Ik bestel regelmatig wat op de site. Dit zijn alleen maar producten voor de iphone vooral voor mijn dochter. Het is altijd top kwaliteit, erg mooi en zeker goedkoop! Het verzenden is alleen af en toe 3-5 dagen bij iets duurs maar meestal 10-20 dagen. Dit is erg lang ja, zeker als je wacht op iets speciaals, maar komop, wat wil je er nog meer voor! En tja, je kunt het terugsturen, maar dat werkt niet erg goed nee zoals we laatst hadden ondervonden bij een hoesje dat zou kunnen opladen. Het werkte wel maar niet naar behoren. Het kon niet worden terugverzonden zonder dat we extra geld moesten betalen. Erg jammer. Ik raad het dan ook af om geen elektronische producten te kopen. Verdere producten zoals iphone hoesjes zijn prima te bestellen daar.

Jochiehans
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2010 15:01

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Jochiehans »

Ik heb hele slechte ervaringen met deze verkoper. Er is een defect product geleverd. Uiteraard heb ik geklaagd. Ik kreegg een automatische reply dat ze het heel druk hebben. Omdat ik na drie weken nog niets gehoord had nog maar eens een mail gestuurd. Geen reactie. We zijn nu vijf mails verder en nog steeds niets.

Rock1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2013 10:20

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Rock1960 »

Miniinthebox Beslist geen betrouwbare webwinkel meer voor mij!

Heb drie maanden geleden div. producten (goedkoop) bij deze webwinkel gekocht, na 10 weken werden deze netjes bezorgd echter moest ik bijna 47% invoerrechten bij betalen, bij het openmaken van het pakket trof ik producten aan die ik niet besteld had en tevens producten die van erg slechte kwaliteit zijn dat ik het gehele pakket terug wenst te sturen en mijn geld terug wenst. Echter ben nu reeds vier weken bezig met mailen maar er wordt niet gereageerd op mijn mails. Ik heb mijn les nu wel geleerd, en geef liever twéé euro meer uit in de winkel want dan zie ik meteen wat ik koop en kan het direct meenemen!

mitch12341234
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2013 16:51

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door mitch12341234 »

Goede middag,

Ik zie in dit forum dat ik niet de enige ben die problemen heeft met mini in the box.
Op 26 April heb ik een horloge besteld via de site. Op dit moment heb ik nog niets bij de voordeur gezien. Ik heb herhaaldelijk mails gestuurd, maar ik heb het idee dat de medewerkers lekker vakantie aan het vieren zijn van ons geld.
Ik heb het geld geprobeerd te storneren, maar dat is niet mogelijk omdat ik het geld zelf heb overgemaakt. dus de enige oplossing is aangifte doen bij de politie.
Nou ik denk dat iedereen wel weet wat er mee gedaan word.

Dus de volgende vraag, is er iemand in het bezit van een telefoonnummer? of een mailadres van de vakantielocatie van de medewerkers van mini in the box?

Grtz Mitch

lookather
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2013 09:08

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door lookather »

Ik moet zeggen, dat Miniinthebox het conflict intussen correct en tevredenstellend heeft opgelost. Het vergt bovengemiddelde ICT-kennis om dat te bereiken, maar het is gelukt.

lookather
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2013 09:08

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door lookather »

Dat kan ik niet beoordelen. Het is na veel inspanning opgelost en dan is het voor mij verder goed.

Gesloten