LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] neckermann failliet - geen geld terug????

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jeroenaalders
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2015 15:13

neckermann failliet - geen geld terug????

Ongelezen bericht door jeroenaalders »

Vorig jaar heb ik iets besteld bij Neckermann.com B.V. over dit product was ik niet erg tevreden en heb deze dan ook binnen de ruilperiode terug gestuurd maar heb nooit mijn aankoopbedrag teruggestort gekregen. Blijkbaar was ergens in die periode tussen bestellen en terugsturen, Neckermann.com B.V. failliet gegaan. Volgens Van Leeuwen en De Waard Advocaten, die Neckermann.com B.V. vertegenwoordigd, kan ik daarom fluiten naar mijn geld.

Ik vind het erg raar dat Neckermann.com B.V. al die tijd gewoon online producten aanbied en mij dus niet heeft gewezen op eventuele financiële gevaren omdat er een faillissement aan zat te komen of is geweest. Neckermann.com B.V. is inmiddels weer doorgestart en ik ben dus benieuwd of er meer mensen zijn die hier de dupe van zijn geworden en die blijkbaar aan het kortste eind trekken?
Ik zie graag mijn geld terug en mocht dat toch onmogelijk zijn, dan op zijn minst het gekozen product van de 'nieuwe' Neckermann.com B.V.

Alvast bedankt voor eventuele reacties en advies en ik hoor graag van jullie...

mart2345
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 aug 2014 02:12

Re: neckermann failliet - geen geld terug????

Ongelezen bericht door mart2345 »

Lullig maar je hebt echt geen poot om op te staan en hoe oneerlijk het ook voelt, je zult moeten accepteren dat je geld weg is. Bij een faillissement wordt er gekeken of er nog geld is, van dat geld worden degenen betaald die nog een vordering hebben op dat bedrijf. Dat zal nooit iedereen zijn, als dat zo was was het bedrijf niet failliet gegaan. De belastingdienst komt volgens de wet altijd als eerste. Jij als consument mag helemaal achteraan sluiten. Dus als jij aan de beurt bent is er meestal niets over.

Als een bedrijf doorstart kan dat zonder of met leveringsverplichtingen die bij het oude bedrijf zaten. Als de doorstart van Neckermann zonder is, dan ben je je geld kwijt en heb je geen recht op een ander artikel. Een bedrijf hoeft ook niet te waarschuwen voor een dreigend faillissement. Dat vermindert de verkopen, dus ook de baten voor een bedrijf en zorgt ervoor dat een faillissement eerder komt en helemaal niet meer te voorkomen is en met minder geld in kas. Soms kun je het wel weten, als een bedrijf uitstel van betaling aanvraagt kan er een faillissement op handen zijn of als naar de media lekt dat een bedrijf in zwaar weer zit. Bij Neckermann was er al wel wat in de media voor het daadwerkelijke faillissement, maar als ik me goed herinner heel kort ervoor.

Dit zal altijd een risico blijven van vooraf betalen of producten terugsturen als je niet tevreden bent.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: neckermann failliet - geen geld terug????

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zie graag mijn geld terug en mocht dat toch onmogelijk zijn, dan op zijn minst het gekozen product van de 'nieuwe' Neckermann.com B.V.
De nieuwe Neckermann is een geheel nieuwe onderneming die niets te maken heeft met verplichtingen van, of vorderingen op, de oude onderneming. Je hebt dus niet zo veel te willen.

stofzuigertje

Re: neckermann failliet - geen geld terug????

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Diverse bedrijven zijn niet duidelijk....

Ook Keurkozijn is na doorstart dus hoezo 35 jaren ervaring?

Ik vermoed dat zij met dit postorder bedrijf hetzelfde doen.
Een oude vertrouwde firma en vergeten de doorstart en de oude klanten laten barsten.
Ik zou na deze ervaring nooit meer iets bij deze doorstartende firma kopen.

Uit principe dus omdat ze toen U lieten vallen zal ik nooit iets bij hun bestellen!
Ook niet over vele jaren....

Net zoals ik nog steeds weiger een Alfa Romeo te kopen omdat ze begin 70 jaren de Alfa Sud zo rommelig afhandelde met hun roest problemen!
Naast mezelf zal ik iedereen ook op dit inmiddels 45 jaren oude feit wijzen dus het kan jaren later nog klanten kosten!
Het was een geweldige auto, ruim en snel die 1.7 Ti maar die roest....

Gesloten