Opgelicht door Keukenbaron 24

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Pkeja
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2022 15:37

Opgelicht door Keukenbaron 24

Ongelezen bericht door Pkeja »

Per mail eerst uitgebreid contact gehad met een [naam verwijderd door moderatie]. Mailwisseling was beschaafd en mijn vragen werden allemaal keurig beantwoord. Een bestelling geplaatst bij Keukenbaron 24 omdat ze binnen een afzienbare tijd konden leveren. Daarna bestelling geplaatst en doormiddel van iDEAL betaald. Niet zo handig (achteraf) want dit soort betalingen wordt niet door je Bank gedekt bij Internetfraude! Op de afgesproken datum werd niet geleverd en bij het navragen per e-mail , inspreken van berichten op het antwoordt apparaat voelde ik nattigheid. :cry:

Na een kleine onderzoek op het Internet kwam ik het onderstaande berichten tegen.

https://www.emerce.nl/nieuws/thuiswinke ... nt-2057147

Via het LMIO (Landelijk Meldpunt Internet Oplichting) hebben wij een melding gekregen over de website: keukenbaron24.com.

Uit controle van de website is gebleken dat we met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen spreken over een malafide website. Keukenbaron24.com is géén lid van Thuiswinkel.org en gebruikt onterecht de Algemene voorwaarden van Thuiswinkel.org.

Dit is gebleken uit:

Uit alle aangiftes komt naar voren dat klanten artikelen na betaling niet geleverd hebben gekregen.
Het op de website vermelde KvK nummer en btw nummer zijn nooit afgegeven.
De betalingen kunnen alleen worden gedaan met een directe bank overschrijving naar een buitenlandse bankrekening.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Opgelicht door Keukenbaron 24

Ongelezen bericht door Jablan »

Tja ... in dit geval zou het ontbreken van een IBAN een alarm moeten zijn. Of bij het adres, want dat is flexibele kantoorruimte en voor een winkel in keukenartikelen erg duur.

Moneyman
Berichten: 30316
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opgelicht door Keukenbaron 24

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zuur (en hopelijk niet te duur) leergeld.

cornel33
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2021 16:19

Re: Opgelicht door Keukenbaron 24

Ongelezen bericht door cornel33 »

Dan weet u het antwoord toch al. Eerst reviews bekijken dan kopen

juliomariner
Berichten: 4919
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Opgelicht door Keukenbaron 24

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat heeft u er eigenlijk besteld? keukenapparatuur of een complete keuken?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Opgelicht door Keukenbaron 24

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Welke naam staat bij de idealbetaling? Want dat is het grote verschil tussen het door u gequote bericht en uw eigen situatie.... u heeft niet (rechtstreeks) naar een buitenlands rekeningnummer overgemaakt.

Eventueel kunt u de payment provider aanschrijven om te kijken of daar nog iets te halen valt (onwaarschijnlijk) maar wellicht wel voorkomen dat men ideal nog kan aanbieden.

de auditu
Berichten: 776
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Opgelicht door Keukenbaron 24

Ongelezen bericht door de auditu »

Drommels, drommels, drommels...

*Lianne*
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2022 09:47

Re: Opgelicht door Keukenbaron 24

Ongelezen bericht door *Lianne* »

Op dinsdag 8 februari een mixer van €299 besteld, omdat ze hier een kleur van de mixer hadden die ik verder niet kon vinden. Ook dit product niet geleverd gekregen. vooraf nog wel gekeken of het betrouwbaar was maar kon hier geen negatieve ervaringen over vinden. Omdat je KeukenBaron hebt en Keukenbaron24. Maar helaas ben ik ook opgelicht, een wijze les voor de volgende keer. Volgens mij is de site nu uit de lucht, maar zou fijn zijn als ik het product alsnog opgestuurd zou krijgen of het geld terug gestort.

Lady1234
Berichten: 27276
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Opgelicht door Keukenbaron 24

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je die verhalen leest op die Emerce link, blijkt dat mensen geen idee hebben wat een Ideal betaling omvat. Ook dan valt er helemaal niets terug te halen.

Blijkbaar waren het ook allemaal “koopjes”.

Nevyn
Berichten: 1313
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Opgelicht door Keukenbaron 24

Ongelezen bericht door Nevyn »

De site is niet meer te bereiken maar als je de waarschuwing op thuiswinkel leest, denk je hoeveel rode vlaggen kan je negeren.

Gesloten