LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oppassen met JustFab!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Ostara
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2014 19:42

Oppassen met JustFab!

Ongelezen bericht door Ostara »

Hallo,

Ik ben sinds vanmiddag bekend met de webwinkel JustFab.
Ze hadden een hele mooie aanbieding, als je een vragenlijst zou invullen kreeg je 75% korting op een geselecteerd product (paar schoenen, tas of ander kledingstuk), wat uitkwam op een bedrag van 9,95.
Dat vond ik een mooie aanbieding en had dus een paar laarzen besteld.
Daarna kreeg ik een mail van JustFab, met de bevestiging van mijn aanmelding als VIP. (Daar wist ik niks van, is nergens vermeldt.)
Als ik dan verder kijk naar de kleine letters, staat daar:
1. Elke eerste dag van de maand wordt er een persoonlijke showroom voor je gemaakt.
Deze persoonlijke showroom wordt samengesteld op basis van jouw antwoorden op de quiz. Je zult er sowieso iets geweldigs tussen vinden!

2. Je kunt tot de 5e dag van elke maand jouw showroom bekijken.
Ontdek en bekijk jouw persoonlijke selectie van items tot elke vijfde dag van de maand. Vind jouw favoriete items en koop de producten die je wilt. JustFab kost maar €39,95!

3. Kun je geen keuze maken? Klik dan op "maand overslaan"!
Ben je een twijfelaar en weet je niet zeker of je iets wilt kopen? Geen enkel probleem! Klik op "maand overslaan" (een knop die je kunt terugvinden in jouw showroom) tussen de 1e en 5e van de maand en er zal niks van jouw rekening worden afgeschreven. Als je op de vijfde dag van de maand nog niks hebt gekocht en ook nog niet de maand hebt overgeslagen, dan zal er 1 JustFab krediet in rekening worden gebracht, ter waarde van €39,95. Vervolgens heb je de hele maand om een leuk product uit te zoeken ter waarde van €39.95, en mocht je geen keuze hebben kunnen maken, is dat geen enkel probleem! Een JustFab krediet verloopt niet en kun je dus gebruiken wanneer jij maar wilt. Je kunt op je gemak een keuze maken zonder stress!
Wat er dus mooi op neerkomt dat er sowieso iedereen maand 39,95 wordt afgeschreven, of je nou iets uitkiest of niet. (Behalve als je binnen 5 dagen op 'overslaan' klikt...)
Van tevoren is mij daar niks over bekend gemaakt, nergens stond een waarschuwing dat dit maandelijks was.
Na wat googlen kwam ik uit op enkele ontevreden Amerikaanse en Nederlandse gebruikers die dit niet vooraf hadden gezien en er pas na maanden achter kwamen dat er elke maand haast 40 euro/dollar werd afgeschreven.
De klantenservice te pakken krijgen (de enige manier om je account op te zeggen, via mail, en dus met schriftelijk bewijs, is niet mogelijk.) is een ramp volgens hun, haast een half uur in de wacht, waarna het account simpelweg niet wordt opgezegd en er nog steeds elke maand geld wordt afgeschreven.
Pas na verschillende belletjes zijn ze er vanaf.
Ik ga nu wachten tot de laarzen binnen zijn (om te voorkomen dat ze die niet meer opsturen en ik dus alsnog 10 euro kwijt ben) en ga daarna direct dit VIP-abonnement opzeggen, in de hoop dat ik ze voor ben met het afschrijven van die maandelijkse 40 euro.

Waarschuwing dus!
Het klinkt allemaal erg mooi, maar is het absoluut niet als je hier niet van op de hoogte bent.
Natuurlijk, als je iedere maand bereid bent om 40 euro uit te geven, is hier niks mee.
Maar als je net als mij op zoek bent naar een eenmalige aankoop, niet aan beginnen!

Met vriendelijk groet,
Nadine

mh73

Re: Oppassen met JustFab!

Ongelezen bericht door mh73 »

Volgens mij is dit gewoon het systeem van deze webshop. Eén blik op de algemene voorwaarden (die je makkelijk op de website kunt vinden) en ik lees:

'Ons assortiment is uitsluitend bedoeld voor de consument.
Door aanmelding bij JustFab ga je een gratis basislidmaatschap aan waardoor je de mogelijkheid hebt om te profiteren van onze stylingsuggesties en om op JustFab modeartikelen te kopen.
Door de aankoop van een modeartikel als VIP-lid verwerf je bovendien een VIP-lidmaatschap:
Door jouw VIP-lidmaatschap zijn zullen wij standaard maandelijks stylingsuggesties passend bij jouw smaak en jouw styling en verkrijgbaar tegen extra voordelige voorwaarden aan jou toe sturen.
Vanwege jouw VIP-lidmaatschap ben je verplicht ofwel elke maand een modeartikel te kopen voor de prijs van € 39,95 of - indien je in een bepaalde maand misschien geen modeartikel wenst te kopen - om jouw lidmaatschap per 5e van de maand even stop te zetten. Belangrijk: indien je niet van één van deze beide opties gebruik maakt, dan worden € 39,95 van het door jouw gedeponeerde bedrag afgeboekt en op jouw ledenaccount gecrediteerd. Deze "credit" kun je dan binnen een verjaringstermijn van drie jaar inwisselen tegen een JustFab modeartikel.
Het VIP-lidmaatschap kan altijd tegen einde van de maand worden opgezegd.
Na aankoop van een modeartikel heb je behalve het wettelijke annuleringsrecht ook een contractueel annuleringsrecht. Indien je gebruik maakt van het contractuele annuleringsrecht, wordt jouw aankoop via het ledenaccount gecrediteerd, en ontvang je dus geen geld terug.'


Je had dit dus kunnen weten, maar wellicht was je 'verblind' door de kreet '75% korting'? Als iets te mooi lijkt om waar te kunnen zijn, is dit ook vaak zo, dus dan moet je even verder kijken dan je neus lang is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Oppassen met JustFab!

Ongelezen bericht door berndv »

Ostara schreef: Waarschuwing dus!
Het klinkt allemaal erg mooi, maar is het absoluut niet als je hier niet van op de hoogte bent.
Natuurlijk, als je iedere maand bereid bent om 40 euro uit te geven, is hier niks mee.
Maar als je net als mij op zoek bent naar een eenmalige aankoop, niet aan beginnen!
Nobel dat u de mensheid wilt waarschuwen. Maar denkt u werkelijk dat de mensen die niet de moeite nemen om de voorwaarden door te lezen, of om bijvoorbeeld op de hoofdpagina klikken op "hoe werkt het" eerst op fora gaan kijken naar ervaringen van anderen? Ik dacht het ook van niet. Die mensen denken de deal van hun leven te hebben gesloten en komen er naderhand achter waar ze akkoord mee zijn gegaan en gaan dan hun gal spuien over hoe slecht de winkel ze heeft geïnformeerd.

Ostara
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2014 19:42

Re: Oppassen met JustFab!

Ongelezen bericht door Ostara »

@mh37
Ik zeg ook niet dat ze bezig zijn met illegale praktijken, ik waarschuwing enkel.
Als je je account aanmaakt wordt namelijk vermeld dat je een gewoon account aanmaakt, wat dus achteraf een VIP account blijkt te zijn.
Je hebt namelijk wel de optie om de site te gebruiken als 'normale' webwinkel, zonder iedere maand verplicht te moeten zijn iets te kopen.

@berndv
Al bereik ik er maar 1 persoon mee, dat vind ik al genoeg.
En het gaat ook niet om het slecht informeren, ze informeren namelijk verkeerd, aangezien er gezegd wordt dat het gaat om een eenmalige aankoop en er met geen woord gerept wordt over een abonnement.
En geloof me, ik heb de voorwaarden door genomen die bij deze deal stonden.
Daar stond ik dat dit een eenmalige aankoop was, er verder niks aan vast zat, etc.

Just Pip
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2014 15:47

Re: Oppassen met JustFab!

Ongelezen bericht door Just Pip »

Had ik dit maar eerder gelezen. Want ik ben nu dus ook ongevraagd een VIP. Het is dus helemaal niet raar dat je erin getuind bent Ostrada.
Vriendinnen die ook aangemeld zijn bij JustFab en nog niet ( en nu nooit niet ) hadden besteld wisten ook niet dat je automatisch VIP zou worden. In de mail na mijn bestelling was het ook niet echt duidelijk ;

Bedankt voor je bestelling bij JustFab.

Als je VIP lid bent geworden, vind je hieronder meer informatie over je VIP-lidmaatschap.

Het zou dus moeten zijn ; Nu je VIP lid bent geworden en niet als je Vip lid bent geworden.

Hoewel anderen hier anders beweren is het NIET duidelijk dat je automatisch VIP wordt na bestelling.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Oppassen met JustFab!

Ongelezen bericht door ruud_a »

laten we blij zijn met de waarschuwing, in plaats van de boodschapper aan te vallen dat hij/ zij beter had moeten lezen.
dat soorts sites weten heel goed dat er altijd mensen in zullen trappen.
ze maken het niet voor niets zo moeilijk om op te zeggen.
het is gewoon laten we zeggen: "oplichterij binnen de grenzen van de wet."

ik vraag me wel af waarom iemand zichzelf inschrijft met Ostara en ondertekent met Nadine.

Gennep2011
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2014 12:14

Re: Oppassen met JustFab!

Ongelezen bericht door Gennep2011 »

:oops: :oops: :oops: :oops:
Justfab.nl Pas op!!!

Ik had ook een slecht ervaring en ik ga vechten voor mijn recht.
Bestelling geplaast op 13.08.2014.
Ik had ook de zelfde probleem met de VIP LID, toen ik heb goed gelezen de voorwaarden, ik heb klanten service gebeld en gevraad om niet lid VIP te worden, het was snel gegaan, bevestiging per email gekregen.

WIj zijn nu 22.08.2014, geen bevestiging dat mijn bestelling is gestuurd wand mijn bestelling in nog IN BEHANDELING op hun website.

4 keer gebeld deze week, ieder keer een nieuw excuses :
Fout van het systeem
Niet betaald fout van hun systeem
Iets met de magazijn in Essen ( duitsland)
Probleem met voorraad in de magazijn.

Ieder keer een medewerker geloof een oplossing of meer informatie te geven via email tot nu toe niks.

Vandaag ben ik echt boos op justfab.nl en wil graag weten als u heeft zo een ervaring met justfab.nl en wat u heeft gedaan op u bestelling te krijgen.

Just Pip
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2014 15:47

Re: Oppassen met JustFab!

Ongelezen bericht door Just Pip »

Vandaag wel netjes mijn bestelling ontvangen. Nu nog wachten op een schriftelijke bevestiging van het opzeggen van mijn VIP lidmaatschap. Ik werd netjes te woord gestaan en hopelijk wordt het nu ook netjes afgehandeld.

Lalien
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2014 12:10

Re: Oppassen met JustFab!

Ongelezen bericht door Lalien »

Hallo, ik kwam er vandaag achter dat ik ook ineens vip klant bij justfab.
Erg vreemd kan me niet herinneren dat ik me hiervoor ingeschreven heb en heb er nog nooit iets besteld.
Ik vond onder accountgegevens/ profiel een knop just fab account verwijderen.
Ik hoop dat ik er zo vanaf ben. Belachelijk dat er geen mogelijk is om ze per email te contacteren.
Wat een oplichters.

LisaLisa
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2004 16:03

Re: Oppassen met JustFab!

Ongelezen bericht door LisaLisa »

Hier hetzelfde, vandaag ineens email over VIP-klant-gedoe, en dat mij een krediet van 39,95euro gaat worden aangerekend etc.
Ik heb me wel ingeschreven (tijdje terug), leek inderdaad leuke aanbieding, maar niks gelezen over dat je verplicht bent om elke maand iets te kopen!
Wie gaat daar nou, willens en wetens, mee akkoord?!

Maar goed, ik meteen gaan googlen, en ja...ik was er al bang voor, alleen maar negatieve reacties.

Ook ik heb dus meteen mijn account verwijderd, maar geen bevestigingsmail gehad, wat toch apart is.

Ik hoop dat het hierbij blijft, zo niet, dan zou ik graag samen met andere gedupeerden, actie ondernemen tegen ze.

Cuppie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2014 14:28

Re: Oppassen met JustFab!

Ongelezen bericht door Cuppie »

Zelfde ervaring als LisaLisa en anderen. Nee, voor het even kijken in een webshop lees ik NIET alle voorwaarden (via Facebook ad). Wellicht had ik de alarmbellen moeten horen omdat ik een korte enquête moest invullen, maar ja .. een gepersonaliseerde winkelomgeving, dat kan toch ook een knappe service zijn?

Uiteindelijk dus nooit iets besteld, maar wel een mail over dat krediet enzo. (en 2 dagen later een excuus dat dat per ongeluk verzonden was) kennelijk wordt je VIP bij je eerste bestelling, ik heb mijn bankgegevens en/of card nooit ingevuld, nooit iets besteld, een knappe jongen dus die mij voor 40.- gaat belasten.

Het woord ''oplichters'' wil ik niet direct gebruiken, maar een stuk duidelijkheid ontbreekt m.i. wel.

We gaan het zien.

LisaLisa
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2004 16:03

Re: Oppassen met JustFab!

Ongelezen bericht door LisaLisa »

Hier ook de excuus-mail ontvangen.
Ik was gelukkig ook geen VIP, had niks besteld.

Maar nog altijd geen bevestigings-email dat ik mijn account verwijderd heb, wèl nog bijna elke dag een mail met aanbiedingen (neem ik aan, ik open ze geen eens natuurlijk).

We gaan het zien idd, en een gewaarschuwd mens telt voor 2.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Oppassen met JustFab!

Ongelezen bericht door berndv »

Cuppie schreef: Het woord ''oplichters'' wil ik niet direct gebruiken, maar een stuk duidelijkheid ontbreekt m.i. wel.
Cuppie schreef:Nee, voor het even kijken in een webshop lees ik NIET alle voorwaarden (via Facebook ad).
Ik zeg verder niets :roll:

Cuppie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2014 14:28

Re: Oppassen met JustFab!

Ongelezen bericht door Cuppie »

Hahaha, hoeft ook niet, ik neem aan dat jij wel eerst overal alle voorwaarden gaat zitten lezen als je op zoek bent naar een product? Dat is simpelweg niet te doen, bij het zoeken naar GSM (onderdelen) klik ik op een zondagmiddag zomaar 10 (shop) sites aan ....

Anyway, ik koop al een jaar of 7 ALLES online en het is nog nooit mis gegaan, daar concludeer ik uit dat ik best een oplettend en voorzichtig mens ben ...

Deze website lijkt heel erg op concullega 'NELLY' en die bieden producten voor dezelfde prijsstelling, zonder vage voorwaarden. Ik kan mij de vergissing dus wel voorstellen en 'To good to be true' gaat dus niet op, want 39.95 voor een paar hakken is echt geen uitzondering ....

Blij dat ik niks besteld heb (los van de vraag of het mij dan was opgevallen, ik heb de check-out page nooit gezien natuurlijk)

Plava
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:53

Re: Oppassen met JustFab!

Ongelezen bericht door Plava »

Ook ik dacht laat ik eens kijken en was te snel, maar gelukkig heb ik nog niks besteld. Betekent dat dat ik de ellende dan net ontsnapt ben?

LisaLisa
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2004 16:03

Re: Oppassen met JustFab!

Ongelezen bericht door LisaLisa »

Als het goed is wel :D

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Oppassen met JustFab!

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Cuppie schreef:
Deze website lijkt heel erg op concullega 'NELLY' en die bieden producten voor dezelfde prijsstelling, zonder vage voorwaarden. Ik kan mij de vergissing dus wel voorstellen en 'To good to be true' gaat dus niet op, want 39.95 voor een paar hakken is echt geen uitzondering ....

Blij dat ik niks besteld heb (los van de vraag of het mij dan was opgevallen, ik heb de check-out page nooit gezien natuurlijk)
Nelly smeert je geen abonnement aan, ik heb 1 keer wat besteld bij nelly en ben meer dan tevreden.

LisaLisa
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2004 16:03

Re: Oppassen met JustFab!

Ongelezen bericht door LisaLisa »

Ja, volgens mij zegt Cuppie juist dàt, ik snap je punt dus niet in deze.

ann199
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2014 12:58

Re: Oppassen met JustFab!

Ongelezen bericht door ann199 »

Ik keek dus vanochtend op mijn bankrekening en zag dat er 39,95 was afgeschreven ter name van JustFab. Ik schrok me natuurlijk een hoedje, want ik had immers niks besteld. Toen ik naar het bedrijf belde, werd er gezegd dat ik een VIPaccount had waarbij er elke maand 39,95 wordt afgeschreven, terwijl ik daar helemaal niks van wist! Bij mijn aanmelding stond er namelijk dat ik een basisaccount had... Ik heb me snel afgemeld en heb zelf mijn eigen bank gebeld om tot een oplossing te komen. Hopelijk krijg ik het geld nog terug..

EstherdP
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2014 16:22

Re: Oppassen met JustFab!

Ongelezen bericht door EstherdP »

@ann199 Hoe kan het dat ze geld hebben afgeschreven? Je hebt toch alleen je mailadres moeten opgeven?

Ik heb zojuist namelijk ook op dezelfde manier een account aangemaakt, maar na al deze verhalen heb ik direct mijn account verwijderd via de optie onder mijn profiel.

Hoop dat het daarmee is opgelost....

Gesloten