LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket van Coolblue raakt kwijt

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Tasjababy2303
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2020 02:22

Pakket van Coolblue raakt kwijt

Ongelezen bericht door Tasjababy2303 »

Ik heb op 2 december een draadloze oplader besteld.
Bij de track en trace staat dat het afgeleverd is bij de buren.
De buren hebben niets in ontvangst genomen.
Ik heb die afgelopen week meerdere pakketjes gehad en heb deze netjes bij de buren opgehaald.
Na onderzoek van post.nl zegt coolblue dat er vaker bij deze buren pakketten is aangegeven dat ik het niet heb ontvangen en de bezorger zegt deze wel te hebben afgeleverd.
Dit klopt niet de buren geven mij altijd netjes mijn pakketjes of brengen deze zelf.

Ik heb recht op mijn geld zoals aangegeven staat in de postwet.
De verzender blijft ten alle tijden verantwoordelijk tot het moment van aankomst bij de consument in dit geval heb ik niks ontvangen.

Er werd mij per mail bevestigd dat ik mijn geld netjes terug zou krijgen na het onderzoek .

Ik krijg geen enkele reactie meer van coolblue.
Ik blijf maar mailen en ik word gewoon als een stuk onbenul behandeld.

Coolblue gaat tegen de wet in.

Ik heb het zwart op wit dat ik mijn geld terug zou krijgen.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Pakket van Coolblue raakt kwijt

Ongelezen bericht door Cro »

Wat heb je nu exact zwart op wit? Dat je "na onderzoek je geld terug krijgt" of "Dat je na onderzoek het geld terug krijgt wanneer blijkt dat het pakket niet geleverd is".

Ik maak uit je verhaal op dat uit het onderzoek is gekomen dat het pakket bij de buren is afgeleverd, dan is het opzich begrijpelijk dat Coolblue daar vanuit gaat.

Echter zal dat mogelijk niet voldoende zijn voor Coolblue, ze zullen ook moeten aantonen dat er geleverd is. Tenzij ze dat kunnen, zullen ze jou het geld terug moeten geven, of als nog moeten leveren.

Wat bedoel je verder met behandelen als onbenul? Hou je zelf wel de communicatie netjes en zakelijk, als ik bijvoorbeeld op een helpdesk zou werken en een consument zou zich niet gedragen tegenover de mij als helpdesk medewerker aan de telefoon of via e-mail zou ik ook niet echt welwillend meer zijn om te helpen. Ook op een helpdesk werken mensen, behandel ze dus ook zo, zoals jij zelf ook behandeld zou willen worden, mocht je dat niet gedaan hebben.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Pakket van Coolblue raakt kwijt

Ongelezen bericht door grun »

Tasjababy2303 schreef:
20 dec 2020 10:55
Na onderzoek van post.nl zegt coolblue dat er vaker bij deze buren pakketten is aangegeven dat ik het niet heb ontvangen en de bezorger zegt deze wel te hebben afgeleverd. Dit klopt niet de buren geven mij altijd netjes mijn pakketjes of brengen deze zelf.
Ik vind die eerste zin wat onduidelijk. Misschien zijn er klachten over dezelfde buren waar jij geen weet van hebt.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakket van Coolblue raakt kwijt

Ongelezen bericht door alfatrion »

Coolblue moet jou het geld terugbetalen. Immers, er is een overeenkomst dat zij een zeker goed aan jou zouden leveren; er is verklaring afgegeven dat er bij de buren is afgeleverd, door een partij die daar zelf belang bij heeft; en jij betwist het bestelde goed ontvangen te hebben. Met de Postwet heeft dit niets te maken dit is gewoon BW6 en BW7 werk.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Pakket van Coolblue raakt kwijt

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Misschien zijn uw buren het beu om telkens pakjes van u in ontvangst te nemen.
En geen briefje van de bezorger in de bus gehad dat het bij de buren afgegeven is?
Het onderzoek door Coolblue zal nog niet afgerond zijn, december maand, druk, druk.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pakket van Coolblue raakt kwijt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kunt de instructies onder punt 10 opvolgen:

https://www.thuiswinkel.org/leden/coolblue/certificaat

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Pakket van Coolblue raakt kwijt

Ongelezen bericht door Seinhuis »

In mijn ogen moet je bij Coolblue zijn. Jij hebt daar gekocht en hoe en door wie hun het bezorgen daar heb jij niks mee te maken.

Coolblue heeft een eigen klachtenprocedure. https://www.coolblue.nl/klantenservice/klachten

Mocht de interne klachtenprocedure ook niet helpen, dan kun je naar geschillencommissie thuiswinkel. Dat kost € 52,50, uitspraak is bindend en als jij in het gelijk wordt gesteld dan krijg je die 52 euro terug.

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Hun kunnen jou hierbij helpen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Pakket van Coolblue raakt kwijt

Ongelezen bericht door mahadma »

Wat de postwet ermee te maken heeft is mij (in dit geval) niet duidelijk. U heeft besteld bij Cool Blue, ergo Cool Blue moet leveren. Als u het pakket niet ontvangt dan moet Cool Blue een nieuw artikel sturen, immers, zij zijn verantwoordelijk voor het artikel totdat u het fysiek in handen heeft.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Pakket van Coolblue raakt kwijt

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Een toevoeging. Als je betaald hebt met je creditcard, neem dan contact met hun op. Bij sommige creditcards heb je een aflevering verzekering.

Heb je een lage inkomen en weinig spaargeld, neem dan voor advies contact op met juridisch loket

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Pakket van Coolblue raakt kwijt

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het begint nu toch wel klachten te regenen over coolblue. Klanten als fraudeurs betitelen, misleidende aanbiedingen en niet leveren en de schuld op de post cq de buren schuiven. Dit geeft te denken.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pakket van Coolblue raakt kwijt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geeft zeker te denken. Prima bedrijf dat Coolblue, koop er graag.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket van Coolblue raakt kwijt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
22 dec 2020 19:37
Het begint nu toch wel klachten te regenen over coolblue. Klanten als fraudeurs betitelen, misleidende aanbiedingen en niet leveren en de schuld op de post cq de buren schuiven. Dit geeft te denken.
Met dat verschil dat de klant niet voor fraudeur betiteld is, maar dat er een mogelijke fraude geweest is. En dat kan met het rekeningnummer zijn geweest, het adres, of simpelweg een fout.
Van misleidende aanbiedingen lees ik ook niets. Tenzij u doelt op dat niet alle artikelen direct leverbaar zijn. Het is juist te prijzen dat ze duidelijk aangeven dat iets niet leverbaar is.
En in dit topic heeft CB aangegeven te gaan terug betalen. Dus niets schuld afschuiven.

Je kan lezen wat je wilt lezen. Maar als je daardoor foutieve informatie krijgt krijg je ook een foutief beeld over een bedrijf.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Pakket van Coolblue raakt kwijt

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Simpel, pakket is afgeleverd, dus bezorgd wat de leverancier aangaat. Topicstarter zal moeten bewijzen dat het als afgeleverde gemerkte pakket niet is aangekomen. Zou mooi zijn als leveranciers moeten terugbetalen voor pakjes die als geleverd in het systeem staan, dan is het hek van de dam.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket van Coolblue raakt kwijt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Arizonakid schreef:
22 dec 2020 20:22
Simpel, pakket is afgeleverd, dus bezorgd wat de leverancier aangaat. Topicstarter zal moeten bewijzen dat het als afgeleverde gemerkte pakket niet is aangekomen.
Nou nee dus, het is precies andersom: de verzender moet bewijzen dat het pakket de TS heeft bereikt. Je legt nu ten onrechte een onmogelijke bewijsopdracht bij TS neer.
Arizonakid schreef:
22 dec 2020 20:22
Zou mooi zijn als leveranciers moeten terugbetalen voor pakjes die als geleverd in het systeem staan, dan is het hek van de dam.
Zou mooi zijn als de consument moet betalen voor pakjes die hem nooit hebben bereikt...

Gesloten