LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket zoek van your-look-for-less.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
J.E
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jan 2010 12:54

Pakket zoek van your-look-for-less.nl

Ongelezen bericht door J.E »

Mijn moeder heeft een bestelling geplaatst bij your-look-for-less.nl , aangezien zij ontzettend slecht ter been is en zelder de deur uit komt is een kleding web-winkel voor haar de uitkomst!
Al tig jaar besteld zij er en altijd gaat het goed.. tot afgelopen Januari

Ze had een bestelling geplaatst die maar niet bezorgd werd, na een telefoontje naar Your look vertelde zij dat de bestelling allang was afgeleverd??
Huh dit was helemaal niet het geval, we kregen de track en trace code en inderdd staat er op de site afgeleverd!
We hebben de datum na gekeken maar op die dag was s'morgens haar hulp in huis en in de middag de kapster..
Ze heeft totaal geen postbode gezien en ook niets aangenomen.
We hebben bij de buren gevraagd maar ook zij hebben niets aangenomen en ook in de tuin is niets terug gevonden.

Daarbij lijkt het mij als er bv niet open gedaan is dat de postbode nog eens terug komt of bij de buren afgeven dan zou er een briefje in de bus moeten zitten?
Maar het zou bij haar zijn afgeleverd!

Het pakket met kleding is en blijft zoek!

Ik heb als dochter een heleboel mailtjes gestuurd en zij zouden een onderzoek instellen.. tot op heden hoorde we helemaal niets meer.
Vandaag ontving mijn moeder opeens de rekening of ze even wilde betalen.

Hoe kunnen we nu aantonen dat ze helemaal niets ontvangen heb of wat kunnen we doen??
Zij heeft een kleine aow en is weduwe maar ik zal alles doen wat er in mijn vermogen ligt.
Kunnen we iets doen of moet ze gewoon betalen en heeft ze geen poot om op te staan?
Desnoods laten we het voorkomen maar dan moet ik wel weten hoe ik dat precies moet regelen.

Wie heeft er ook zo iets mee gemaakt of wie heeft er raad voor mij?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Pakket zoek van your-look-for-less.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

J.E schreef:Kunnen we iets doen of moet ze gewoon betalen en heeft ze geen poot om op te staan?
Desnoods laten we het voorkomen maar dan moet ik wel weten hoe ik dat precies moet regelen.
Het is aan de webshop om aan te tonen dat de aflevering heeft plaatsgevonden, de t&t van PostNL is hier een bewijsmiddel voor maar niet dwingend. Geef aan dat uw moeder aanspraak maakt op haar opschortingsrecht mbt. de betaling totdat aflevering plaatsvindt.

J.E
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jan 2010 12:54

Re: Pakket zoek van your-look-for-less.nl

Ongelezen bericht door J.E »

Bedankt voor je antwoord ArneLH

Maar het pakket is nu al vanaf Januari zoek, denk ook niet dat het nog ergens opduikt na zo'n tijd...kan de web-winkel dan toch verplichten om te betalen?
Op de track en trace staat nl echt (heb de code na lang vragen van de web-winkel gekregen) dat het pakket is afgeleverd.. begrijp daar echt helemaal geen klap van.

Ook zo iets, normaal als ze bij deze winkel iets besteld dan moet er altijd getekend worden bij ontvangst!
Aangezien er niets is afgeleverd heeft mijn moeder ook niets kunnen ondertekeken!
Nu zegt de web-winkel opeens: "nee hoor u hoeft helemaal niet te tekenen voor ontvangst!"
Echt heel raar allemaal..

MAXIEM

Re: Pakket zoek van your-look-for-less.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

J.E

Ik krijg hier toch sterk het vermoeden dat er geen zuivere koffie wordt uitgeschonken. Volgens mij is het nog steeds zo, dat je wel degelijk moet tekenen. Vraag dat maar even na bij de vervoerder. Als er een fysieke handtekening gezet moet worden, dan kan de verkoper niet bewijzen dat je het pakket in ontvangst genomen hebt. Je kunt dan alsnog eisen dat het bestelde wordt geleverd. Willen ze dat niet, dan kun je de koop ontbinden en de aankoopsom terugeisen.

Maxiem.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Pakket zoek van your-look-for-less.nl

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Ik bestel regelmatig bij Your Look For Less, en hoef ook nooit te tekenen voor ontvangst.
Probeer ze eens te bellen op 010 - 714 14 99.
Een persoonlijk gesprek kan soms veel meer ophelderen dan een email.
Succes!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Pakket zoek van your-look-for-less.nl

Ongelezen bericht door olaf79 »

J.E schreef:Mijn moeder heeft een bestelling geplaatst bij your-look-for-less.nl , aangezien zij ontzettend slecht ter been is en zelder de deur uit komt is een kleding web-winkel voor haar de uitkomst!
Al tig jaar besteld zij er en altijd gaat het goed.. tot afgelopen Januari

Ze had een bestelling geplaatst die maar niet bezorgd werd, na een telefoontje naar Your look vertelde zij dat de bestelling allang was afgeleverd??
Huh dit was helemaal niet het geval, we kregen de track en trace code en inderdd staat er op de site afgeleverd!
We hebben de datum na gekeken maar op die dag was s'morgens haar hulp in huis en in de middag de kapster..
Ze heeft totaal geen postbode gezien en ook niets aangenomen.
We hebben bij de buren gevraagd maar ook zij hebben niets aangenomen en ook in de tuin is niets terug gevonden.

Daarbij lijkt het mij als er bv niet open gedaan is dat de postbode nog eens terug komt of bij de buren afgeven dan zou er een briefje in de bus moeten zitten?
Maar het zou bij haar zijn afgeleverd!

Het pakket met kleding is en blijft zoek!

Ik heb als dochter een heleboel mailtjes gestuurd en zij zouden een onderzoek instellen.. tot op heden hoorde we helemaal niets meer.
Vandaag ontving mijn moeder opeens de rekening of ze even wilde betalen.

Hoe kunnen we nu aantonen dat ze helemaal niets ontvangen heb of wat kunnen we doen??
Zij heeft een kleine aow en is weduwe maar ik zal alles doen wat er in mijn vermogen ligt.
Kunnen we iets doen of moet ze gewoon betalen en heeft ze geen poot om op te staan?
Desnoods laten we het voorkomen maar dan moet ik wel weten hoe ik dat precies moet regelen.

Wie heeft er ook zo iets mee gemaakt of wie heeft er raad voor mij?
Of hier opzet van de kant van de webshop is, vraag ik mij af. Het pakket is waarschijnlijk of door de postbode gestolen of kwijtgeraakt...Uiteraard bent u daarvoor op generlei wijze verantwoordelijk.
Tot het moment van levering (=in het bezit van de koper stellen) is het risico van een product voor de verkoper. U heeft niks geleverd gekregen en de winkel heeft geen handtekening dat u het heeft aangenomen. Er is dus geen bewijs. Het is simpel: zonder dat bewijs is het pakket juridisch gezien niet afgeleverd. Webwinkels trachten 2,50 per bestelling te besparen want handtekening retour kost geld. Ze nemen dan het risico dat het zoek raakt en proberen de klant daarmee op te zadelen.

U hoeft niks te betalen, tot een incasso procedure zal het niet komen. De webshop gaat dat dik en dik verliezen.

MAXIEM

Re: Pakket zoek van your-look-for-less.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

gerda1956

Dat jij niet hoeft te tekenen is het punt niet. Het punt is, dat de webshop moet kunnen bewijzen dat het pakket is afgeleverd en dat kunnen ze niet, want er is niet voor getekend. Het fysieke bewijs ontbreekt dus.

Toelichting:

Afzender/ontvanger
De afzender (de verkoper dus) blijft verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het produkt. Dit heeft helemaal niets te maken met de postwet, maar wèl met de consumentenwet BW7/9. Er is immers een koopovereenkomst afgesloten tussen een consument en een professionele verkoper en dan dient de verkoper het produkt te leveren en de koper het produkt tegen de afgesproken prijs te betalen. Ook maakt het niet uit of het via de gewone post verstuurd is door de verkoper of aangetekend. Het risico van de aflevering blijft liggen bij de afzender/verkoper en NIET bij de koper.
Bovenstaande is gebaseerd op:
BW7/9 en BW7/11

art. 9, lid 1: "De verkoper is verplicht de verkochte zaak met toebehoren in eigendom over te dragen en af te leveren."
art. 9, lid 2: "Onder aflevering wordt verstaan het stellen van de zaak in het bezit van de koper."

art.11: "Indien bij een consumentenkoop de zaak bij de koper wordt bezorgd door de verkoper of een door deze aangewezen vervoerder, is de zaak pas voor risico van de koper van de bezorging af.

Wanneer de verkoper dus niet over het fysieke bewijs beschikt, dan kan de verkoper de verantwoordelijkheid niet op het bordje van de koper schuiven. De verkoper dient dan alsnog opnieuw het bestelde af te leveren.

Maxiem.

J.E
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jan 2010 12:54

Re: Pakket zoek van your-look-for-less.nl

Ongelezen bericht door J.E »

Goh bedankt voor alle antwoorden want we krijgen best wel een raar gevoel bij deze bestelling.

Gerda, mijn moeder besteld er ook regelmatig en dit is ook nog nóóit gebeurd!
daarom snapen we er ook helemaal niets van.
Maar ze moet normaal wel tekenen voor ontvangst.. jij niet begrijp ik?
We hebben al zo veel gebeld en gemaild (heb de mailingen allemaal bewaard) ze zouden een onderzoek instellen, maar nu kreeg ze gewoon de volledige rekening of ze even wilde betalen.

Weer gebeld, de mederwerkster (naam genoteerd) zei we gaan het weer verder uitzoeken.. ja leuk maar het pakje blijft zoek , mijn moeder durft nu niets
meer te bestellen.. stel je voor dat er inderdd een bezorger met losse handjes rond loopt dan is ze straks misschien de volgende bestelling ook kwijt!

Zei zelf al tegen haar.. desnoods laten we het voorkomen (geen idee hoe zo iets in zijn werk gaat) je heb niets ontvangen dus je hoef ook niet te betalen.. maarja het zit haar toch niet lekker!

Zo als wel duidelijk is hebben we zo iets als dit ook nog nooit aan de hand gehad dus ik hoop het word opgelost.. de vraag is alleen hoe!?

MAXIEM

Re: Pakket zoek van your-look-for-less.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

J.E

Het is (gezien de diverse berichten op de fora) echt niet de eerste keer, dat pakketjes op een "merkwaardige" manier spoorloos verdwijnen.

Maxiem.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pakket zoek van your-look-for-less.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

gerda1956 schreef:Ik bestel regelmatig bij Your Look For Less, en hoef ook nooit te tekenen voor ontvangst.
Probeer ze eens te bellen op 010 - 714 14 99.
Een persoonlijk gesprek kan soms veel meer ophelderen dan een email.
Succes!
Maar toezeggingen via de telefoon kan je indien nodig niet bewijzen.
Schriftelijke (mail) antwoorden geven iets meer houvast.

verzendingen

Re: Pakket zoek van your-look-for-less.nl

Ongelezen bericht door verzendingen »

Tevens kun je dit melden bij PostNL http://www.post.nl Wanneer er in track & trace staat dat het is afgeleverd dan gaat PostNL er verder niet voor jouw achteraan. Behalve dat ze de betreffende chauffeur hierop aanspreken.

Indien het niet verzekerd verstuurd is dan heb je pech bij PostNL. Als er gekozen is voor handtekening voor ontvangst dan heb je nog een handtekening. Indien de verzender alleen gekozen heeft voor een handtekening dan is het pakket alsnog niet verzekerd verzonden! De verzender krijgt dan een hele kleine vergoeding van PostNL.

PostNL kan als ze willen in haar administratie kijken hoe laat de pakketten in jouw omgeving zijn afgeleverd. Als bijvoorbeeld jouw pakket bij de buren om 10.03 uur is afgeleverd maar bij jouw om 13.15 dan is dat opmerkelijk. Sommige chauffeurs krijgen alleen uitbetaald wanneer het pakket afgeleverd wordt. De chauffeur kan ook uw pakket foutief hebben gescand als zijnde afgeleverd.

De chauffeur kan in theorie ook jouw pakket houden. Dan heeft hij een extra verdienste. Alleen hij zet hiermee zijn baan denk ik wel op het spel als dat vaker voor komt bij een bepaalde chauffeur. Daarom is het wel belangrijk deze melding te doen bij PostNL. De klantadviseur zal jouw gegevens moeten invoeren. Neemt zo een 5 minuten in beslag op een nummer dat 45 eurocent per minuut kost. En als je 10 minuten moet wachten dan kost het nog eens 4,50 euro. Beter is om je klacht via de e-mail te doen. Echter wanneer de e-mail box vol is bij PostNL duurt het erg lang voordat je een antwoord krijgt en misschien weet de chauffeur al niet meer waar hij het afgeleverd heeft. Dat kan bij je buren zijn. Het begrip buren bij PostNL is overigens je GEHELE straat en tegen over jouw straat! De chauffeur kan vergeten zijn jouw een berichtje te hebben gegeven. Meeste buren (gaan we vanuit) zijn eerlijk om alsnog jouw pakket bij jouw af te leveren. Wat ook nog een kan is (gezien de perverse prikkel van PostNL dat zij alleen uitbetalen wanneer het pakket afgeleverd is) dat hij het voor uw deur heeft achtergelaten en dat hier iedereen bij kan. Maar goed misschien denk ik wel te negatief?

J.E
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jan 2010 12:54

Re: Pakket zoek van your-look-for-less.nl

Ongelezen bericht door J.E »

Het word nog veel gekker!

Iemand van het bedrijf belde mijn moeder, ze moest weer van alles vertellen en deze mederwerker vroeg "hoe kan dat pakket nou weg zijn als u zelf 1 kleding stuk heeft terug gestuurd!" húh dat is helemaal mooi... niets ontvangen en toch hebben ze iets terug ontvangen!?? -lijkt mij onmogelijk!

Mederwerker zei daarna opeens: we gaan het pakket als vermist opgeven, gooi de rekening maar weg :shock: :shock: snap er helemáál niets meer van!

Ook werd er nog gevraagd, of zij het pakket als nog wilde hebben?
Nee mijn moeder hoeft het niet meer.. ze is veelste bang dat het straks weer pleite is!

Mederwerker zei nog wel, we hopen wel dat u klant bij ons blijft.

Nou ik snap er werkelijk niets meer van, gelukkig is het opgelost maar ik blijf het een heel raar geval vinden.

Iedereen ontzettend bedankt voor de antwoorden en raad :D

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Pakket zoek van your-look-for-less.nl

Ongelezen bericht door Jolijn »

J.E schreef:Het word nog veel gekker!

Iemand van het bedrijf belde mijn moeder, ze moest weer van alles vertellen en deze mederwerker vroeg "hoe kan dat pakket nou weg zijn als u zelf 1 kleding stuk heeft terug gestuurd!" húh dat is helemaal mooi... niets ontvangen en toch hebben ze iets terug ontvangen!?? -lijkt mij onmogelijk!

Mederwerker zei daarna opeens: we gaan het pakket als vermist opgeven, gooi de rekening maar weg :shock: :shock: snap er helemáál niets meer van!

Ook werd er nog gevraagd, of zij het pakket als nog wilde hebben?
Nee mijn moeder hoeft het niet meer.. ze is veelste bang dat het straks weer pleite is!

Mederwerker zei nog wel, we hopen wel dat u klant bij ons blijft.

Nou ik snap er werkelijk niets meer van, gelukkig is het opgelost maar ik blijf het een heel raar geval vinden.

Iedereen ontzettend bedankt voor de antwoorden en raad :D
Als je hiervan geen schriftelijke bevestiging krijgt (of een creditnota die tegen de factuur wegvalt) mail dan zelf even de inhoud van het telefoongesprek door.
Met de laatste zin geeft medewerker aan dat hij jullie (je moeder) niet als 'schuldige' ziet.

Gesloten