LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pcwinkeljc

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door trebelski »

mensiseenraredier schreef:Ik heb ook op 25-5-2012 een samsung galaxy 10.1 besteld. Ook ik heb het gevoel dat ik aan lijntje wordt gehouden. Nadat de bestelling en daarmee ook de betaling was afgerond, kreeg ik geen enkele bevestiging voor de bestelling per mail. Dat vond ik raar. Ik stuurde een mail, met daarbij of de bestelling in orde was. ik kreeg een mail terug met opmerking ''U heeft de bestelling te snel afgebroken dan maak hij geen order aan'' en dat ik de factuur zo snel mogelijk zou krijgen. Ik heb meneer crijnen ook een keertje aan de lijn gehad. Hij vertelde mij telefonisch dat ik zo snel mogelijk een factuur zou krijgen. Nu is het inmiddels al bijna twee weken later. Ik heb nog steeds geen factuur noch mijn samsung tab ontvangen. Ik heb al een paar keer gebeld. zowel vaste als mobiele nummer wordt niet opgenomen.
Zelfs als het allemaal goed komt ( en mijn glazen bol geeft aan dat alles straks geweldig is,inclusief belletje pcwinkeljc.nl, en koffie met de eigenaar :? ) wil je dat toch niet als je iets online koopt!! Natuurlijk kan er overal wel wat fout gaan maar weken (2) telefonisch onbereikbaar (wat de persoonlijke redenen ook zijn)na de meldingen eerder op o.a. dit forum is gewoon onaanvaardbaar, in ieder geval voor mij.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

misschien heeft hij wel weer een begrafenis :wink:

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door trebelski »

rozemarijntje schreef:misschien heeft hij wel weer een begrafenis :wink:
Best mogelijk :lol:
Maar als ik iets ( in dit geval steeds een Tablet) wil kopen op het internet heb ik met de persoonlijke sores van de eigenaar toch niets te maken, ik wil gewoon het bestelde product hebben binnen de afgesproken levertijd punt.Er gaat uiteraard overal wel eens mis maar dit word een beetje belachelijk net als de ineens overdreven vriendelijke reacties die plotseling verschijnen.Het wil er bij bij ook niet in dat een dergelijk kleine shop (of het moet grijze import zijn waar je dan met updaten en garantie nog aardig in de problemen kan komen, Europa ten spijt ) de nieuwste artikelen kan leveren voor een prijs die een 20% lager ligt dan die van vrijwel alle andere online shops.Of de eigenaar kan het zich veroorloven om met verlies/zonder winst te verkopen. :idea:
Op dit moment bevat de database 19.313 reviews, verdeeld over 2.194 shops op een totaal van 3.700 shops.
bron =tweakers.net
Er is dus geen aanleiding naar mijn idee om het advies in ieder geval niet vooruit te betalen bij pcwinkeljc , wil je dat risico wel nemen wens ik je veel geluk toe en moet je het vooral doen.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door trebelski »

Ik zou trouwens niet weten of de stelling dat vooruit betalen (trouwens gelijk de enige mogelijkheid) veilig is in zijn algemeenheid wel op gaat.
Vooruitbetalen betekent dat je, na het invoeren van je bestelling, eerst het orderbedrag zelf overmaakt op de rekening van PCwinkelJC.nl. Dit kan bijvoorbeeld met internetbankieren van je bank.
Vooruitbetalen is veilig en brengt geen extra kosten met zich mee.
Houd rekening met één tot drie werkdagen overboektijd.

mensiseenraredier
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2012 23:14

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door mensiseenraredier »

Stel dat ik dan nog mijn tablet niet krijg. Is er een juridische weg of een andere weg dat ik alsnog aan mijn geld kan komen?..Ik baal enorm dat ik dit forum niet eerder dan de bestelling heb kunnen vinden. Ook al ging ik kijken of pcwinkeljc betrouwbaar is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door olaf79 »

mensiseenraredier schreef:Stel dat ik dan nog mijn tablet niet krijg. Is er een juridische weg of een andere weg dat ik alsnog aan mijn geld kan komen?..Ik baal enorm dat ik dit forum niet eerder dan de bestelling heb kunnen vinden. Ook al ging ik kijken of pcwinkeljc betrouwbaar is.
Tsja, als de bestelling niet binnen 30 dagen geleverd wordt kun je de koop ongedaan maken. 30 dagen na het ongedaan maken van de koop moet je geld terug gestort zijn op je rekening. Is dat niet gebeurd dan kun je betaling afdwingen via de rechter. De vraag is of dit het allemaal waard is. Tevens is de vraag of er van die kip nog wat te plukken valt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door olaf79 »

trebelski schreef:Ik zou trouwens niet weten of de stelling dat vooruit betalen (trouwens gelijk de enige mogelijkheid) veilig is in zijn algemeenheid wel op gaat
In principe wel tenzij je een een virus o.i.d op je pc hebt. Helaas kan je portemonnaie op straat ook gejat worden of je pin pas geskimmed. Geen elke methode is 100% veilig.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door trebelski »

olaf79 schreef:In principe wel tenzij je een een virus o.i.d op je pc hebt. Helaas kan je portemonnaie op straat ook gejat worden of je pin pas geskimmed. Geen elke methode is 100% veilig.
Begrijp ik, ik doelde eigenlijk op dit specifieke geval van pcwinkeljc waar niets anders mogelijk is dan vooruitbetaling. Verpakte het iets verkeerd. :?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door olaf79 »

trebelski schreef:
olaf79 schreef:In principe wel tenzij je een een virus o.i.d op je pc hebt. Helaas kan je portemonnaie op straat ook gejat worden of je pin pas geskimmed. Geen elke methode is 100% veilig.
Begrijp ik, ik doelde eigenlijk op dit specifieke geval van pcwinkeljc waar niets anders mogelijk is dan vooruitbetaling. Verpakte het iets verkeerd. :?
Goede vraag.

MAXIEM

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door MAXIEM »

olaf79

Uit de info in draadje konkludeer ik, dat het is naar mijn mening mogelijk niet verstandig is om zaken te doen met deze webshop. MM dus ook, om vooruit te betalen als je toch (tegen beter weten in) er een bestelling plaatst.

Maxiem.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door olaf79 »

MAXIEM schreef:olaf79

Uit de info in draadje konkludeer ik, dat het is naar mijn mening mogelijk niet verstandig is om zaken te doen met deze webshop. MM dus ook, om vooruit te betalen als je toch (tegen beter weten in) er een bestelling plaatst.

Maxiem.
Dat is zeker niet verstandig in dit geval. De vraag was echter of de betaling zelf wel veilig was

Rosje123
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2012 21:53

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door Rosje123 »

Hallo allemaal,

Eigenlijk wilde ik niet reageren maar doe het toch maar even.
Ook ik had een Tab1 10.1 besteld en kreeg geen rekening. Na een mail kreeg ik de rekening en de mededeling dat zijn zoon overleden zou zijn en het allemaal wat vertraagd was. Na ongeveer 1 week niks gehoord te hebben begon dit forum zich te ontwikkelen en begon ik mij zorgen te maken om mijn geld (ik koop veel op internet maar dit was de 1ste keer dat ik dit voelde) Tevens wat bekeken en zag in de mailing en op zijn sites vele telefoonnummers staan, zijn adres was verkeerd geschreven op de rekening, en hij nam (zoals zo vaak) niet op als je belde.

Vervolgens heb ik hem gevraagd om het geld terug te storten en kreeg deze reactie:

Beste
Wij doen niets verkeerd hoor dit is de order dat geven wij duidelijk aan in de webshop
Wij zijn erkend bedrijf maar u als klant moet ook geduld hebben.
Wij gaan ervoor u voor zorgen dat u tablet krijg deze week woensdag komen er binnen.

Met vriendelijke groet

John Crijnen

PCwinkelJC

Verkoop Computers & Randapparatuur
Aan Particulieren & Bedrijven

Pater Meulendijkstraat 14 (dit zou met 2 s-en moeten zijn, is later ook aangepast)
5913RA
venlo

Ik dacht laat ik dan nog maar 1 week wachten.
U raad het al, nog niks, dus hem wederom een verzoek gestuurd voor terugstorting en dit zou hij nu wel doen. het zou binnen 3 dagen terug gestort worden door zijn boekhouder (???). U raad het al, wederom niks.
Nogmaals een mail gestuurd (bellen gaat niet, hij neemt niet op) en hij zou zijn boekhouder bellen.
Nu heb ik hem nogmaals proberen te bellen en hoorde dat zijn vaste lijn opgelegd werd, dus meteen nogmaals gebeld en jawel ik had hem te pakken. Hij beloofde mij het geld zelf maar over te maken, ik zou het vrijdags hebben (3 dagen later). U raad het al, wederom geen geld (en ook nog geen tablet). Wederom een mail gestuurd en de vraag om het geld direct over te boeken (spoed) indien het nog niet gebeurd was en een afschrift erbij en mij dit mailen. Ik kreeg binnen 2 uur een reactie met een afschrift (geld was met spoed over gemaakt) en ja het stond op mijn rekening.

Eind goed, al goed, tablet Tab 2 10.1 besteld bij een andere site en die heb ik binnen (is ook goedkoper dan de Tab 1 10.1)

(en voor de mensen die het niet geloven ik ben echt niet dhr Crijnen :D )

Wat ik wel vreemd vind is dat hier op deze forum mensen een oordeel hebben over een zaak terwijl ze er zelf niet besteld hebben (tips geven is natuurlijk prima)
Wat ik ook vreemd vind in deze threat is dat mensen zijn tablet niet geleverd krijgen, maar als ze langs gaan ze hem direct mee krijgen (met kop koffie). John, waarom stuur je ze dan niet meteen op naar die mensen, dan gaat je zaak een stuk beter lopen. Snelle levering is waar mensen op wachten, niet de goedkoopste prijs. En neem je telefoon eens op!

Mocht je hem willen bellen, in deze threat staat een plaats waar een ander mobiel nummer van hem te vinden is, probeer dat eens.

Succes voor degene die nog iets moeten hebben

MAXIEM

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Rosje123

In elk geval heb je (mogelijk tegen de verwachting in) je geld terug.

Maxiem.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door trebelski »

Rosje123 schreef: Ik dacht laat ik dan nog maar 1 week wachten.
U raad het al, nog niks, dus hem wederom een verzoek gestuurd voor terugstorting en dit zou hij nu wel doen. het zou binnen 3 dagen terug gestort worden door zijn boekhouder (???). U raad het al, wederom niks.
Nogmaals een mail gestuurd (bellen gaat niet, hij neemt niet op) en hij zou zijn boekhouder bellen.
Nu heb ik hem nogmaals proberen te bellen en hoorde dat zijn vaste lijn opgelegd werd, dus meteen nogmaals gebeld en jawel ik had hem te pakken. Hij beloofde mij het geld zelf maar over te maken, ik zou het vrijdags hebben (3 dagen later). U raad het al, wederom geen geld (en ook nog geen tablet). Wederom een mail gestuurd en de vraag om het geld direct over te boeken
(spoed) indien het nog niet gebeurd was en een afschrift erbij en mij dit mailen. Ik kreeg binnen 2 uur een reactie met een afschrift (geld was met spoed over gemaakt) en ja het stond op mijn rekening.

Eind goed, al goed, tablet Tab 2 10.1 besteld bij een andere site en die heb ik binnen (is ook goedkoper dan de Tab 1 10.1)



Wat ik wel vreemd vind is dat hier op deze forum mensen een oordeel hebben over een zaak terwijl ze er zelf niet besteld hebben (tips geven is natuurlijk prima)
Eind goed al goed?? Weken wachten, geen contact hebben,niets geleverd krijgen, meermalen soebatten om je geld terug te krijgen en dan dit roepen? Een kinderhand (niet rot bedoeld) is kennelijk snel gevuld maar ik zou die term niet gebruiken.
U vind het vreemd dat er mensen op dit forum zijn die wel een mening hebben maar volgens u deze niet mogen uiten omdat zij er zelf niet besteld hebben? Dat vind ik dan weer vreemd want dit is echt niet de eerste keer dat dit soort problemen op dit forum worden geplaatst en sommige van de bezoekers reageren dus met de kennis in het verleden opgedaan.

Rosje123
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2012 21:53

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door Rosje123 »

trebelski schreef:
Eind goed al goed?? Weken wachten, geen contact hebben,niets geleverd krijgen, meermalen soebatten om je geld terug te krijgen en dan dit roepen? Een kinderhand (niet rot bedoeld) is kennelijk snel gevuld maar ik zou die term niet gebruiken.
U vind het vreemd dat er mensen op dit forum zijn die wel een mening hebben maar volgens u deze niet mogen uiten omdat zij er zelf niet besteld hebben? Dat vind ik dan weer vreemd want dit is echt niet de eerste keer dat dit soort problemen op dit forum worden geplaatst en sommige van de bezoekers reageren dus met de kennis in het verleden opgedaan.

Ik noem het bijna frustratie zoals je steeds je mening geeft. Alles met een ondertoon en steeds in de aanval voor jezelf. Jammer, je zult het wel goed bedoelen.
Ben het met je eens dat ik lang heb moeten wachten (van de andere kant stond er tijdens het bestellen wel een wachttijd van 2 weken, maar was ik ook wat ongeduldig) en geef Dhr Crijnen zeker geen schoonheids prijs. Wat ik alleen wil zeggen is dat ik mijn geld terug heb gekregen (en dus niet mijn geld kwijt ben) en er meerdere mensen blijkbaar hun TAB hebben gekregen.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door trebelski »

Frustratie, in de aanval voor mezelf? Dacht het niet hoor, ik koop mijn spullen gewoon bij beter bekend staande zaken welke niet met allerlei persoonlijk argumenten komen,en niet na veel gedoe uiteindelijk het geld terugstorten maar normaal leveren. Het bedrag welke pcwinkeljc dan (als er tenminste geleverd word) goedkoper is is mij en vele met mij dat gedoe helemaal niet waard. Persoonlijk heb ik niets met pcwinkeljc en dat wil ik graag zo houden, op dit forum zie je denk ik een tipje van de ijsberg. Toen dit bedrijfje hier voor het eerst onder de aandacht werd gebracht hebben meerdere vaste bezoekers geconstateerd dat er veel fout zat op de site, is intussen snel in orde gemaakt maar toch. Voor iedereen is het een eigen keuze om bij pcwinkeljc een bestelling te doen en vervolgens het artikel 100% vooruit te moeten voldoen, ik pas daarvoor.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door Linoge »

Ik geloof niet dat ik ooit zo veel nieuwe registraties heb gezien om aan een topic deel te kunnen nemen.

Opvallend is wel dat ze allemaal een puntje van kritiek hebben, maar uiteindelijk wel zeer tevreden en begripvol zijn. Alsof je 6 keer achter elkaar met een dobbelsteen 6 gooit. Het kan, maar ........

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door trebelski »

Rosje123 schreef: Ik noem het bijna frustratie zoals je steeds je mening geeft. Alles met een ondertoon en steeds in de aanval voor jezelf. Jammer, je zult het wel goed bedoelen.
Ik reageerde op het door jou geplaatste stukje hoor,dat jij achteraf pcwinkeljc verdedigt mag natuurlijk maar wel onthouden dat jij de bron was van dit gedeelte van het bericht hieronder.
Rosje123 schreef......Ik dacht laat ik dan nog maar 1 week wachten.
U raad het al, nog niks, dus hem wederom een verzoek gestuurd voor terugstorting en dit zou hij nu wel doen. het zou binnen 3 dagen terug gestort worden door zijn boekhouder (???). U raad het al, wederom niks.
Nogmaals een mail gestuurd (bellen gaat niet, hij neemt niet op) en hij zou zijn boekhouder bellen.
Nu heb ik hem nogmaals proberen te bellen en hoorde dat zijn vaste lijn opgelegd werd, dus meteen nogmaals gebeld en jawel ik had hem te pakken. Hij beloofde mij het geld zelf maar over te maken, ik zou het vrijdags hebben (3 dagen later). U raad het al, wederom geen geld (en ook nog geen tablet). Wederom een mail gestuurd en de vraag om het geld direct over te boeken (spoed) indien het nog niet gebeurd was en een afschrift erbij en mij dit mailen
Jij zegt het en ik denk hetzelfde :wink:
Linoge schreef...Opvallend is wel dat ze allemaal een puntje van kritiek hebben, maar uiteindelijk wel zeer tevreden en begripvol zijn.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door olaf79 »

inderdaad wel erg verdacht

Johannazoekt
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mei 2012 21:54

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door Johannazoekt »

De heer Crijnen zal wel een hele vergeeflijke aura om zich heen hangen ofzo 8)

Zelf ben ik niet zo happig op verkopers welke bedrog, loze beloftes maken en proberen te ontkomen met slechte handelingen.

Toen ik dit topic begon te lezen heb ik verschillende voorstellingen proberen te maken over hoe de transactie zou moeten verlopen vanuit pcwinkeljc. Mijn eerste invulling was dat hij eerst moest wachten van de tablet die van de vrachtwagen moet afvallen, vandaar de aparte en langere levertijden. Maar de ongelooflijke vergevensgezindheid van zijn klanten in respons tot de absurd slechte service is gewoon te ver gezocht. Vandaar dat het me echt logischer lijkt dat alle klanten van pcwinkeljc in dit topic.. niet echt zijn. Daarmee wil ik niemand een kwaad woord toespreken, als je dit als klant leest en afvraagt waar die mensen het over hebben. Strijk jezelf over de borst en denk "ik ben zo goed in staat mensen te vergeven en begrip te vertonen, dit valt gewoon buiten het begrip van anderen".
Mij lijkt het gewoon lariekoek.
Ik weet niet of een moderator het mag, maar misschien gewoon een ip-check te doen vanwaar alle accounts die hier posten komen? Ik bedoel zelfs dan is het niet moeilijk om telkens van een ander plekje te posten, maar al iets minder waarschijnlijk. Ik suggereer niet om ons het ip adres te geven, maar een weergave of één persoon/locatie zich voordoet als meerdere, om zo te proberen meer mensen voor de gek te houden, door nep ervaringen te delen.

Gesloten