Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jasperpeperkamp
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 mei 2023 14:47

Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Ongelezen bericht door jasperpeperkamp »

Had hier een akoestisch kleed besteld, opzich een mooi ding maar doet totaal niets met de akoestiek wat mij betreft.
En veel te duur voor wat je krijgt.
Ik vraag om een gedeeltelijke terug betaling omdat ik mij gedupeerd voel, maar men wil geen cent terug betalen, maar ik mag de kleed wel op eigen kosten terug sturen naar Hongerije, voor een terug betaling. De kleed moet wel als nieuw zijn en mag absoluut geen gebruikers sporen hebben.
Dat durf ik niet ben bang, dan kleed weg en geld ook weg.
Ook heel raar alle producten hebben reviews van 4 of 5 sterren, naar eigen zeggen vind iedereen hun producten geweldig en zijn er geen ontevreden klanten.
Ik heb overigens een slechte review geschreven maar die werd niet geplaatst.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Welkom in de wereld van dropshipping.

www.consuwijzer.nl/online-winkelen/drop ... je-bestelt

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Seinhuis schreef:
18 mei 2023 09:58
Welkom in de wereld van dropshipping.

www.consuwijzer.nl/online-winkelen/drop ... je-bestelt
Wat heeft het topic met dropshipping van doen?

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Ongelezen bericht door 16again »

jasperpeperkamp schreef:
17 mei 2023 14:58
Had hier een akoestisch kleed besteld, opzich een mooi ding maar doet totaal niets met de akoestiek wat mij betreft.
Met alleen een vloerkleed ben je natuurlijk niet klaar. Dat doet niets tegen reflecties op wanden.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

jasperpeperkamp schreef:
17 mei 2023 14:58
Had hier een akoestisch kleed besteld, opzich een mooi ding maar doet totaal niets met de akoestiek wat mij betreft.
En veel te duur voor wat je krijgt.
Ik vraag om een gedeeltelijke terug betaling omdat ik mij gedupeerd voel, maar men wil geen cent terug betalen, maar ik mag de kleed wel op eigen kosten terug sturen naar Hongerije, voor een terug betaling. De kleed moet wel als nieuw zijn en mag absoluut geen gebruikers sporen hebben.
Dat durf ik niet ben bang, dan kleed weg en geld ook weg.
Ook heel raar alle producten hebben reviews van 4 of 5 sterren, naar eigen zeggen vind iedereen hun producten geweldig en zijn er geen ontevreden klanten.
Ik heb overigens een slechte review geschreven maar die werd niet geplaatst.
Alleen een kleed zal weinig doen. Dat kan alleen in de juiste setting. Weet je zeker dat je het juiste product hebt besteld voor jouw wensen?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Ongelezen bericht door BreejKC »

16again schreef:
18 mei 2023 10:57
jasperpeperkamp schreef:
17 mei 2023 14:58
Had hier een akoestisch kleed besteld, opzich een mooi ding maar doet totaal niets met de akoestiek wat mij betreft.
Met alleen een vloerkleed ben je natuurlijk niet klaar. Dat doet niets tegen reflecties op wanden.
En je dacht dat TS, als deskundige op dat gebied, dat nog niet wist.

Verder acht ik te betwijfelen of hier sprake is van een dropshipper. Even bladeren op hun website maakt duidelijk dat de roots van deze verkoper in Hongarije liggen en de band daarmee, ook voor de verkoopproducten, daar sterk mee is. Verder worden op de website gewoon een adres (in Hongarije), een gmail adres en diverse nummers vermeldt. En Hongarije is, in tegenstelling tot China, gewoom een EU land.

Eigenlijk denk ik dus dat het aangekochte product voot TS niet aan mogelijk te hooggestelde verwachtingen voldoet.

Mijn deskundigheid op dat gebied schiet ook tekort. Echter de eisen van het terugsturen van een vloerkleed, waar mogelijk enige tijd op gelopen is, lijken mij niet geheel onredelijk.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 18 mei 2023 11:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Morgan le Fay
Berichten: 513
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Tja, als dit kleed het enige stuk bekleding in een kamer is kan je m gewoon schudden.
Dus de snuggere vraag terug . Wat heeft u in de kamer aan vloer, wand en raambekleding?

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Ongelezen bericht door 16again »

BreejKC schreef:
18 mei 2023 11:09
16again schreef:
18 mei 2023 10:57
Met alleen een vloerkleed ben je natuurlijk niet klaar. Dat doet niets tegen reflecties op wanden.
En je dacht dat TS, als deskundige op dat gebied, dat nog niet wist.
Vooralsnog is wat je stelt niet in dit topic op te maken.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Ongelezen bericht door BreejKC »

"Vooralsnog is wat je stelt niet in dit topic op te maken."

Misschien niet als men alleen naar de OP van TS kijkt. Als je de website van genoemde firma echter bekijkt begrijp je al snel dat je niet spreekt over een amateur die qua geluidstechniek speelt met wat speelgoed-geluidsboxjes en koptelefoontjes van de Action.

Methusalah
Berichten: 1172
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Methusalah »

BreejKC schreef:
18 mei 2023 11:41
"Vooralsnog is wat je stelt niet in dit topic op te maken."

Misschien niet als men alleen naar de OP van TS kijkt. Als je de website van genoemde firma echter bekijkt begrijp je al snel dat je niet spreekt over een amateur die qua geluidstechniek speelt met wat speelgoed-geluidsboxjes en koptelefoontjes van de Action.

Dus dat heeft niets te maken met de deskundigheid van de KOPER, wat jij wel beweerd.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Ja, draai het maar om. Welke ondeskundige koper koopt dit soort spullen?

Ja, ik ben ook veel met muziek bezig, maar noem mezelf gewoon nog een amateur, ondanks > 30 jaar ervaring in mijn muziekgenre.

Van het bestaan van deze winkel wist ik ook niet. Daar zoek je, volgens mij, alleen als je zodanig professioneel bent dat je een eigen studio o.i.d. wilt gaan inrichten.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Moneyman »

jasperpeperkamp schreef:
17 mei 2023 14:58
Ik vraag om een gedeeltelijke terug betaling omdat ik mij gedupeerd voel, maar men wil geen cent terug betalen, maar ik mag de kleed wel op eigen kosten terug sturen naar Hongerije, voor een terug betaling. De kleed moet wel als nieuw zijn en mag absoluut geen gebruikers sporen hebben.
Dat durf ik niet ben bang, dan kleed weg en geld ook weg.
Logisch, deze reactie van de verkoper. Alleen als er sprake is van nonconformiteit heb je een poot om op te staan. Maar daarvan is nog niets gebleken.

jasperpeperkamp
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 mei 2023 14:47

Re: Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Ongelezen bericht door jasperpeperkamp »

BreejKC schreef:
18 mei 2023 11:41
"Vooralsnog is wat je stelt niet in dit topic op te maken."

Misschien niet als men alleen naar de OP van TS kijkt. Als je de website van genoemde firma echter bekijkt begrijp je al snel dat je niet spreekt over een amateur die qua geluidstechniek speelt met wat speelgoed-geluidsboxjes en koptelefoontjes van de Action.
Soms worden foto's gewoon gestolen, zelfde voor de info. Webshops worden soms nagemaakt met een andere naam.
Nep reviews worden geschreven.

Was eens op TV een vakantiehuisje op internet dat niet eens bestond. En sommige "bedrijven" blijken een woonhuis te zijn.

Is het trouwens normaal voor een webshop een gmail of outlook.com email adres te hebben?

Shop heeft volgens mij geen KvK nummer.
Laatst gewijzigd door jasperpeperkamp op 18 mei 2023 16:58, 2 keer totaal gewijzigd.

jasperpeperkamp
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 mei 2023 14:47

Re: Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Ongelezen bericht door jasperpeperkamp »

snuffel1 schreef:
18 mei 2023 12:09
Retour sturen op eigen kosten is de enigste optie maar u heeft het kleed al in gebruik genomen, ziet er op zich mooi uit maar doet qua akoestiek niet aan de verwachting die u er van had. Gedeeltelijke vergoeding waarbij u het kleed is bezit kunt houden gaat hem sowieso niet worden want dan zal iedereen zich daar op beroepen terwijl het kleed wel aan de verwachting voldoet. Als de webwinkel na aankomst van het kleed het aankoopbedrag niet wil crediteren dan dient de webwinkel het kleed weer aan u retour te sturen omdat het kleed uw eigendom is.
Als dat niet gebeurd na terug sturen naar Hongerije, zie dan maar eens je gelijk te halen. Ik was eerder ooit een vaatwasser weken/maanden kwijt. (wel in NL)
Laatst gewijzigd door jasperpeperkamp op 18 mei 2023 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.

jasperpeperkamp
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 mei 2023 14:47

Re: Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Ongelezen bericht door jasperpeperkamp »

Morgan le Fay schreef:
18 mei 2023 11:18
Tja, als dit kleed het enige stuk bekleding in een kamer is kan je m gewoon schudden.
Dus de snuggere vraag terug . Wat heeft u in de kamer aan vloer, wand en raambekleding?
Vinyl vloer,
behang, banken en meubels.
Raam HR++ maar helaas nog zonder gordijnen, wel raamfolie voor een groot deel.
Glad plafond.

Kleed: Geluidsabsorptie: 45 dB

Dat zou betekenen dat het geluid van een koelkast er niet doorheen kan, dat wordt bij lange na niet gehaald. er gaat hooguit 5-10 dB af.
Laatst gewijzigd door jasperpeperkamp op 18 mei 2023 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.

PGros
Berichten: 1137
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Ongelezen bericht door PGros »

jasperpeperkamp schreef:
18 mei 2023 16:48
BreejKC schreef:
18 mei 2023 11:41
"Vooralsnog is wat je stelt niet in dit topic op te maken."

Misschien niet als men alleen naar de OP van TS kijkt. Als je de website van genoemde firma echter bekijkt begrijp je al snel dat je niet spreekt over een amateur die qua geluidstechniek speelt met wat speelgoed-geluidsboxjes en koptelefoontjes van de Action.
Soms worden foto's gewoon gestolen, zelfde voor de info. Webshops worden soms nagemaakt met een andere naam.
Nep reviews worden geschreven.

Was eens op TV een vakantiehuisje op internet dat niet eens bestond. En sommige "bedrijven" blijken een woonhuis te zijn.

Is het trouwens normaal voor een webshop een gmail of outlook.com email adres te hebben?

Shop heeft volgens mij geen KvK nummer.
Dus je hebt besteld bij een webshop waarvan je zelf zegt dat het wel eens fake kan zijn en dat een gmail e-mail wel vreemd is. Waarom bestelde je er dan?

jasperpeperkamp
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 mei 2023 14:47

Re: Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Ongelezen bericht door jasperpeperkamp »

Omdat ik graag een goed geluiddempend kleed wilde? Heb wel met creditcard betaald, maar of ik hier nog veel aan heb?

Verder heb ik mij laten mislijden door de verkooppraat en de 4-5 sterren reviews denk ik.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waar bent u dan mee misleid?

riddert
Berichten: 2131
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Ongelezen bericht door riddert »

jasperpeperkamp schreef:
18 mei 2023 17:07
Omdat ik graag een goed geluiddempend kleed wilde? Heb wel met creditcard betaald, maar of ik hier nog veel aan heb?

Verder heb ik mij laten mislijden door de verkooppraat en de 4-5 sterren reviews denk ik.
En met een deel van het aankoopbedrag terug zou u wel tevreden zijn. Legt u mij dat eens uit?

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Perfectacoustic.nl, (on)betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat kleed ligt in de woonkamer op de vloer en hangt toch niet voor de koelkast?

Denkt u dan dat zo’n kleed alle geluid “wegvangt” of zo?

Plaats reactie