LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pixmania.com - slechte service

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 11 Aug 2007 05:29 door jor


--------------------------------------------------------------------------------

Ik kan toch al slecht begrijpen waarom mensen bestellen bij een tent die in Frankrijk (parijs ) zit. Zijn er niet genoeg goed zaken in Nederland? maar goed, hier de rest en dat zegt zat. Over garantie hoef je niet eens te denken, die gasten trekken zich nergens wat van aan.
http://tweakers.net/shopreview/3534

Naar boven
Nog maar eens dan.

ikbenik

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Je moet niet alleen naar de prijs kijken.

Lil40
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2007 10:48

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door Lil40 »

Ik had een koffiezetapparaat bij pixmania besteld. Bij het uitpakken bleek er een gat in het waterreservoir te zitten. De buitenkant van het apparaat zag er onbeschadigd uit. Ik heb meteen alles teruggestuurd (naar Frankrijk a €18,65 porto) en kreeg vervolgens onderstaand bericht van Pixmania (SAV Fotovista).
Wij hebben uw retourzending ontvangen en het apparaat is op door ons gespecialiseerde team geverifieerd.
U vindt hieronder het verslag van deze technische verificatie:

Geretourneerd product Geconstateerde status van het product Details over de inhoud

Koffie apparaat TKP3005 Rood onvoldoende
Wij moeten u helaas melden dat uw retournering niet door onze dienst kan worden aangenomen. Wij hebben op het apparaat sporen ontdekt van onjuist gebruik dat aan de oorzaak van het defect ligt. PIXMANIA neemt dit apparaat bijgevolg niet in behandeling, het zal zo snel mogelijk aan u worden teruggezonden.

We hebben het apparaat niet gebruikt, wat die sporen dan zijn ???
Bij Pixmania bestellen nooit meer!!! Misschien had ik beter moeten weten, maar via de site vergelijk.nl kwam ik bij dit apparaat en dat was alleen bij dit bedrijf te bestellen, dus ik heb het besteld, zonder verder te bekijken wat pixmania voor een bedrijf was. Een harde leerschool!


Ondertussen (27/9) het appaaraat terug ontvangen, totaal afgebroken, de losse stukjes lagen in de doos. Ze hebben er zeker mee gegooid bij pixmania, hoezo onjuist gebruik!!

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door Fiore »

ik heb onlangs een canon printer bested bij Pixmania. Ik lees eigenlijk altijd van tevoren reviews, maar dit keer niet.. en ik denk niet dat ik er besteld zou hebben als ik dat wel had gedaan. Moet eerlij bekennen dat ik mij blind heb gestaard op het thuiswinkelwaarborglogo.
Maar alles is ok, met drie dagen hadden wij de printer, die naar behoren functioneert.

-=EXCALIBUR=-
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2007 20:19

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door -=EXCALIBUR=- »

Pixmania is een dikke brolshop. De meeste beschrijvingen op de site zijn vertalingen gedaan via een on-line vertaalsite. Handleidingen en firmwares zijn in het frans.
Ik had voor 200 euro brol besteld en dat is in 1 keer geleverd via Kiala. Allemaal geen probleem mee. Een paar weken later had ik voor 600 euro brol besteld en dat is in 4 a 5 keren geleverd. Stel u eens voor dat ik m’n gepensioneerde moeder niet had om dat altijd in ontvangst te kunnen nemen…. moest ik dan iedere keer een dag verlof vragen of zo?

Nu heb ik een probleem met een MP3-speler ( NEO MP3 speler ) Er zat geen lader bij alhoewel op hun site staat dat er wel een lader hoort bij te zijn. Nu moet ik dat spul weersturen naar Frankrijk en daar gaan ze dan vaststellen of er inderdaad geen lader bij zit ( dat is lache… iets zoeken dat er niet is )
Als ik de stappen volg die ik moet doen om een document te kunnen bekomen dat ik er verplicht moet bij steken bij het op sturen dan heb ik op een gegeven moment een keuze:
1e keuze: ik verwacht een reparatie

een andere keuze is er dus gewoon niet. Gezien het om een ontbrekend stuk gaat vink ik de eerste - en enige - keuze niet aan. en klik op ‘verder’… springt er een veldje open met de melding dat ik moet kiezen…. ik kies dan voor reparatie. Als er maar 1 optie is waarom moet ik ze dan aanvinken? Waarom is deze stap er dan?

Enfin, deze week gaat dat pakske de bus op ( wat gaat mij dat weer kosten naar Frankrijk?) en we zien wat er van komt. Veel verwacht ik er niet van maar ik ga toch proberen. Niet voor de lader maar uit principe.

De support stuurt je steeds een mail weer met een link in naar hun FAQ. In het geval van deze MP3 speler linken ze mij door naar de fabrikant z’n site… dit komt bij mij over als het doorschuiven van het probleem. Bovendien ben ik daar niet in mijn taal bediend en sluit die website.

Ik koop NOOIT meer bij Pixmania en ik kan het anderen alleen maar afraden. Bezint eer ge begint!

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik had geen andere mogelijkheid dan bij pixmania bestellen (A3 scanner hadden we nodig) en het product is ontvangen en functioneert goed
ondanks dit alles vond ik de afhandeling nogal onvertrouwd gaan
hoewel ik dus geen daadwerkelijk slechte ervaringen heb stelde de website en de afhandeling van het gehele proces mij niet bepaald op gemak

TanteEls
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2007 22:53

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door TanteEls »

Mijn zoon heeft 1x een bestelling bij Pixmania geplaatst, maar die kwam maar niet. Heel veel gemaild en geprobeerd te bellen, maar kreeg net als alle andere schrijvers ook geen contact of reactie.
Uiteindelijk heeft Pixmania zelf zijn bestelling geannuleerd. Had hij niet om gevraagd, maar we hebben het maar zo gelaten.
Het is een heel vreemd bedrijf.
Een vriendin maakte me attent op een andere internetwinkel. Daar heb ik nu al meer dingen gekocht en tot nu toe naar volle tevredenheid. Dat bedrijf zit in Noord Holland en heet http://www.Bestsellers.eu Gewoon een Nederlands bedrijf, hoef je niet voor naar Frankrijk als er iets niet goed is :lol: [/url]

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Pixmania.

Tsjemig, het lijkt de slagzin van die Nederlandse grote: "Ben ik nou zo gek of zijn zij dat!!"

Wie gaat er nou doodgewone gebruiksgoederen kopen bij een Frans internetbedrijf. Vooral als men die taal niet eens of nauwelijks machtig is????

Ja sorry hoor, maar dan begrijp ik waarom die belgen zo lachen om die spreekwoordelijke hollandse zuinigheid.
Dan vraag ja toch om problemen!!

Grootvader
Laatst gewijzigd door kanovaarder op 25 okt 2007 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door Moppentappers »

de website ect. is nederlands, en als argeloze consument zou je daar gewoon wat kunnen komen

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Pixmania (alleen de naam al!)


Maar omdat een site in het Nederlands is zoekt men niet verderNeemt men alles voor zoete koek?
Nou, dan getuigd dit niet van een hoge intelligentie hoor!

En dan moeten wij weer op gaan zoeken wie er dan in vredesnaam achter dit soort "bedrijven"zit.
Hoewel.......... als ouwe vent leer je dan nog weleens wat!

grootvader

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door jor »

En voor degene die nog twijfelen, Koop niets bij dit bedrijf uit Parijs.ook al staat er soms iets positiefs , Kijk naar alle ellende.
Gepost door 1ehans, zondag 4 november 2007 17:56
Algemeen: Beoordeling: zeer slecht Verzending: Beoordeling: slecht Aftersales: Beoordeling: zeer slecht

Algemeen
Ik heb een CD speler ontvangen in plaats van een DVD speler en heb nu weer flink kosten moeten maken om het hele pakket te retourneren!


--------------------------------------------------------------------------------

Verzending
te lang over gedaan, beloofd waren 2 a 3 dagen


--------------------------------------------------------------------------------

Aftersales
Ben nog in afwachting over de afhandeling van de procedure maar dat alles terug moet ipv enkel het betreffende apparaat irriteert me
Gepost door Amati, vrijdag 2 november 2007 15:07
Algemeen: Beoordeling: slecht Verzending: Beoordeling: zeer slecht Aftersales: Beoordeling: slecht
----------------------------------------------------------------------------------
Algemeen
Via de site besteld, de prijs op de site was anders dan die later op de nota stond. Na lang zoeken kwam ik er achter dat ze iets mee wouden verkopen, wat ik gelukkig wel kon uit vinken. via ideal betaald. zou op voorraad zijn en direct verstuurd worden, helaas was dit niet het geval. waardoor ik uit eindelijk dubbele verzendkosten moest betalen ivm een bestelling geplaatst op 26-10 (bestel nr CCL071550819). terwijl beide producten pas op 29/10 werden verstuurd.


--------------------------------------------------------------------------------

Verzending
De lacie kwam zo in een veel te grote doos aan, er was op geen enkele wijze rekening gehouden met een toch gevoelig aparaat. je mag toch verwachten dat ze het goed verpakken..


--------------------------------------------------------------------------------

Aftersales
Door ik dat 2 bestelling niet gelijk had geplaats maar pixmania deze te laat uit zond heb ik netje gevraagt het te veel aan verzendkosten betaalde bedrag terug te storten. helaas kreeg ik daar een afwijzende reactie op terug. voor mij nooit weer. uiteraard had ik beide producten ook kunnen retourneren als internet aankoop voor een refund maar dat zit niet in mijn aard.
Gepost door hjm229, woensdag 31 oktober 2007 20:21
Algemeen: Beoordeling: slecht Verzending: Beoordeling: geen Aftersales: Beoordeling: geen
---------------------------------------------------------------------------------
Geprobeerd een printer te bestellen. Allerlei slogans boven de pagina van de printer. Kom je bij het afrekenen, blijk je al die garanties nog extra zelf te moeten betalen. Ben dus uiteindelijk maar naar een andere webshop gegaan, waar het bedrag onder de streep uiteindelijk goedkoper was als hier.
Gepost door Rustig, maandag 29 oktober 2007 20:49

ng
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2007 14:29

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door ng »

Ik ben ook een Pixmania gedupeerde, ik heb in augustus een externe harde schijf besteld die kapot gegaan is en die gerepareerd is (ik moest ook mijn product naar Parijs sturen). Maar na de reparatie krijg ik een incompleet product terug, zodat ik het product niet kan gebruiken. Ik probeer onderhand al een maand door klantenservice heen te prikken en ik word er echt niet goed van!

Ik weet dat consumentenzaken onder het civielrecht vallen maar deze mensen moeten Europa-wijd strafrechtelijk worden vervolgd voor wangedrag! Ik kan niet geloven dat ik als consument zo zwak sta...

Misschien als Radar deze kwakzalvers eens breed uitmeet in een uitzending dat het zou helpen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 06 Nov 2007 14:36 door ng


--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben ook een Pixmania gedupeerde, ik heb in augustus een externe harde schijf besteld die kapot gegaan is en die gerepareerd is (ik moest ook mijn product naar Parijs sturen). Maar na de reparatie krijg ik een incompleet product terug, zodat ik het product niet kan gebruiken. Ik probeer onderhand al een maand door klantenservice heen te prikken en ik word er echt niet goed van!

Ik weet dat je er niets aan hebt maar waarom besteld iemand toch bij pixmania terwijl je weet dat die in Frankrijk zit en je dus bij problemen je spullen naar parijs moet sturen. Te gek voor woorden is de totaal waardeloze service van dit bedrijf. http://tweakers.net/shopreview/3534

Het meeste is kommer en kwel en je mag je afvragen of bestellen bij deze ballentent eigenlijk verstandig is. Als lijkt het goekoper, het zal altijd stukken duurder uitpakken bij het kleinste probleem.

talpa
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2007 13:02

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door talpa »

Koop niet bij Pixmania! De klantenservice is in het geheel niet bereikbaar. Je wordt totaal genegeerd, je krijgt niet eens een bevestiging van je e-mail, laat staan dat er op gereageerd wordt en de verbinding met de 'klantenservice' wordt automatisch verbroken.
Ik bestel letterlijk wekelijks producten via internet, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Het belachelijkste van alles is dat ze zelf ontzettend hoog van de toren blazen over hoe buitengewoon fantastisch hun klantenservice wel niet is, terwijl het gewoon onmogelijk is om contact met Pixmania te krijgen!

1. op mails wordt niet gereageerd (ik heb reeds 6 keer gemaild via een onduidelijk webformulier)
2. er is geen e-mailadres waar je naar kunt mailen
3. alle e-mails die je ontvangt zijn no reply
4. als je daar toch naar mailt krijg je standaard mails terug, de laatste keer zelfs in het Frans
5. op het telefoonnummer waarvan ze zelf zeggen dat het locaal tarief is terwijl het 25 cent/minuut is roept een bandje automatisch dat het te druk is en dat je het maar via de website moet proberen waarna de verbinding automatisch wordt verbroken.

De reden dat ik contact met de klantenservice zoek, is dat ik foto's heb besteld waarvan er 2 compleet dubbelgevouwen werden geleverd en 4 foto's zijn zelfs niet geleverd. Bij mij gaat het natuurlijk maar om een paar euro, maar je moet er niet aan denken wat er gebeurt als je iets van een paar honderd euro bestelt. Bovendien gaat het om het principe: Pixmania houdt zich niet aan de overeenkomst.

Ik kan me zeker niet voorstellen dat ik de enige ben; ik zou het erg op prijs stellen als de redactie van Radar zou willen inventariseren of er meer mensen zijn die deze ervaring hebben en of er dan misschien actie kan worden ondernomen.

-=EXCALIBUR=-
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2007 20:19

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door -=EXCALIBUR=- »

Nu heb ik een probleem met een MP3-speler ( NEO MP3 speler ) Er zat geen lader bij alhoewel op hun site staat dat er wel een lader hoort bij te zijn. Nu moet ik dat spul weersturen naar Frankrijk en daar gaan ze dan vaststellen of er inderdaad geen lader bij zit ( dat is lache… iets zoeken dat er niet is ) Als ik de stappen volg die ik moet doen om een document te kunnen bekomen dat ik er verplicht moet bij steken bij het op sturen dan heb ik op een gegeven moment een keuze:
1e keuze: ik verwacht een reparatie

een andere keuze is er dus gewoon niet. Gezien het om een ontbrekend stuk gaat vink ik de eerste - en enige - keuze niet aan. en klik op ‘verder’… springt er een veldje open met de melding dat ik moet kiezen…. ik kies dan voor reparatie. Als er maar 1 optie is waarom moet ik ze dan aanvinken? Waarom is deze stap er dan?

Enfin, deze week gaat dat pakske de bus op ( wat gaat mij dat weer kosten naar Frankrijk?) en we zien wat er van komt. Veel verwacht ik er niet van maar ik ga toch proberen. Niet voor de lader maar uit principe.

De support stuurt je steeds een mail weer met een link in naar hun FAQ. In het geval van deze MP3 speler linken ze mij door naar de fabrikant z’n site… dit komt bij mij over als het doorschuiven van het probleem. Bovendien ben ik daar niet in mijn taal bediend en sluit die website.
Zo gezegd, zo gedaan...

Vandaag is die speler na ruim een maand afwezigheid weergekomen en inderdaad... er is niets aan gedaan want er was niets mis mee. Maar de lader is er ook niet bij.

Ik heb nu weer een email naar Pixmania gestuurd. Reageren ze niet gepast dan vertrekt er een klacht naar de ( nu nog Belgische :wink: ) overheidsdienst:

http://mineco.fgov.be/protection_consum ... nl_009.htm

To be continued...
Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- op 08 dec 2007 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door jor »

Het is nog steeds huilen met de pet.

http://tweakers.net/shopreview/3534/pix ... t-com.html


Lees en oordeel zelf.

-=EXCALIBUR=-
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2007 20:19

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door -=EXCALIBUR=- »

Beste Jor,

Bedankt voor je link. Het is idd huilen met wel 20 petjes op.

zozo... kijk eens hier:

http://www.eccbelgie.be/NL/infocenter/n ... 21&nID=433

Ze zijn al gekend... 8)

-=EXCALIBUR=-
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2007 20:19

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door -=EXCALIBUR=- »

Er zat geen lader bij alhoewel op hun site staat dat er wel een lader hoort bij te zijn.
Het is echt te gek!
Nu hebben ze de beschrijving op hun website aangepast en nu staat er geen oplader meer bij. Gelukkig - mocht het nodig zijn - heb ik screendumps van de oorspronkelijke website in bmp-formaat 8)

Horseman
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 nov 2005 18:27

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door Horseman »

Ik heb 2 mobile Nokia telefoons besteld bij PIXmania.
De betaling gedaan via mijn creditkaart.
De eerste telefoon was met een dag of 5 binnen.
Hierbij zat echter géén Nederlandse gebruiksaanwijzing maar een Franse.
De Nederlandse heb ik later wel kunnen printen via de site van Nokia, echter dit is wel vervelend.
Van de 2e telefoon werd de levertermijn een aantal keren opgeschoven (steeds een paar dagen).
Vervolgens kreeg ik een e-mail dat ze de telefoon, in de kleur die ik besteld had, niet op korte termijn konden leveren, echter wel in een andere kleur.
Dit was niet mijn bedoeling en dat heb ik ze laten weten.
Binnen een paar dagen was het geld weer bijgeboekt op mijn creditkaart, met de zelfde valuta datum als de afboeking.
Mijn conclusie: 1e telefoon netjes ontvangen en 2e telefoon niet ontvangen maar netjes opgelost.
Slecht dat niet van te voren duidelijk is dat er geen Nederlandse gebruiksaanwijzing bij zit.
Onderaan de streep is het mij niet tegengevallen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: pixmania.com - slechte service

Ongelezen bericht door jor »

Er zullen bij dit is Frankrijk gevestigde bedrijf natuurlijk vast wel dingen goed gaan, gaat het echter fout dan gaat het ook echt fout. De kosten om spullen naar Parijs terug te sturen komen altijd voor rekening van de klanten zijn absurd hoog.Wat je ver haalt is lekker zij men vroeger, maar met computeronderdelen die gewoon in Nederland te koop zijn is het uiterst dubieus om dat in Frankrijkt te doen. De meeste klachten komen binnen op tweakers.net en die zijn niet mals. Het bedrijf heeft in mijn ogen terecht een hele slechte naam.

http://tweakers.net/shopreview/3534/pix ... t-com.html


Jor.

Gesloten