Problemen met Opladergigant?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Frankvdm
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2023 11:33

Problemen met Opladergigant?

Ongelezen bericht door Frankvdm »

Hebben meer forumleden problemen met opladergigant?
Heb daar iets besteld en zij zeggen dat ze het verstuurd hebben maar kunnen geen track and trace code geven en verder reageren ze niet.

Wil daar aangifte van doen maar mogelijk zijn er meer slachtoffers.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Problemen met Opladergigant?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Ik bestel dat spul in China rechtstreeks. Dan weet je zeker dat het wat langer duurt en het is een flink stuk goedkoper.
Aangifte van wat. Weet niet of u het nieuws heeft gevolgd maar het is een beetje druk in pakketjes land.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen met Opladergigant?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Frankvdm schreef:
20 jun 2023 11:37
Wil daar aangifte van doen maar mogelijk zijn er meer slachtoffers.
Aangifte is prematuur: er is slechts sprake van (civiele) wanprestatie, niet van strafrechtelijke zaken.

Annelijn Rust
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2024 16:53

Re: Problemen met Opladergigant?

Ongelezen bericht door Annelijn Rust »

Leveringsproblemen?! Ja, ja...

Op donderdag 7 maart 2024 heb ik een Vospo smartwatch GPS sporthorloge zwart - 8 dagen batterijduur artikelcode 8721001520053 besteld. Deze zou geleverd worden een dag na bestellen, op zaterdag 9 maart kreeg ik een mail dat ze de voorraad verkeerd hadden geteld en dat deze voor korte duur niet beschikbaar zou zijn. De horloges zouden binnen zijn op maandag en dan wordt het direct verstuurd.

Op dinsdag kreeg ik een T&T code via PostNL, maar het pakket was niet ontvangen. Op woensdag nogmaals navraag gedaan bij het bedrijf en er was iets fout gegaan, ze zouden direct met spoed versturen. Op donderdag middag nog steeds niets ontvangen door PostNL.

Na een mail gestuurd te hebben, bleken ze leveringsproblemen te hebben en werd mij een alternatief (beduidend minder voor hetzelfde geld) aangeboden die ze wel zouden kunnen leveren. Ik heb aangegeven dat als ze de bestelde Smartwatch niet konden leveren ik een negatieve reactie zou plaatsen, hierna kreeg ik een bedreiging dat ze aangifte zouden doen bij de politie wegens smaad. Ik heb mijn order per direct geannuleerd en ik hoop mijn geld op tijd (zij zeggen 3 tot 9 werkdagen) terug te hebben.

Laaste keer dat ik bestel bij dit bedrijf!

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Problemen met Opladergigant?

Ongelezen bericht door rwolters »

Morgan le Fay schreef:
21 jun 2023 09:27
Ik bestel dat spul in China rechtstreeks. Dan weet je zeker dat het wat langer duurt en het is een flink stuk goedkoper.
Aangifte van wat. Weet niet of u het nieuws heeft gevolgd maar het is een beetje druk in pakketjes land.
En dat het mogelijk niet aan de CE regels voldoet. Maakt mij niet uit, het is niet mijn huis dat af fikt als het fout gaat.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Problemen met Opladergigant?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Morgan le Fay schreef:
21 jun 2023 09:27
Weet niet of u het nieuws heeft gevolgd maar het is een beetje druk in pakketjes land.
Er is geen Track&Trace beschikbaar. Er is dus niets verstuurd. Het ligt dus niet aan de pakketvervoerder. Er wordt simpelweg niet geleverd en daar wordt kennelijk over gelogen door de leverancier.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Problemen met Opladergigant?

Ongelezen bericht door Arizonakid »


Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Problemen met Opladergigant?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Met zo'n bedrijfsnaam verbaast dat mij helemaal niets. Dat alleen al is een rode vlag.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Problemen met Opladergigant?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Arizonakid schreef:
16 mar 2024 23:12
Ach, we geven de link nog is.

https://radar.avrotros.nl/artikel/wat-i ... ping-37849
Van hun website:
Als je vóór 23:30 een bestelling plaatst, dan wordt je bestelling dezelfde dag nog verzonden. Dit betekent dat wij de bestelling hebben overgedragen aan onze verzendpartner PostNL. Je bestelling ontvang je dan de volgende dag in huis (NL & BE).
Het kan geen dropshipper zijn. Ze claimen binnen een dag te leveren.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Problemen met Opladergigant?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Want......... een dropshipper is altijd eerlijk?

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Problemen met Opladergigant?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Thijs124 schreef:
17 mar 2024 00:26
Want......... een dropshipper is altijd eerlijk?
Als een partij beweert binnen een dag via post.nl te leveren en je ook bij het verzenden als de track&trace te verschaffen terwijl dat in het geheel niet kan omdat ze vanuit een derde land zoals China verschepen, dan is het gewoon oplichting. Heeft dan niets met dropshipping te maken.
Oplichting
Oplichting of fraude is een vorm van bedrog waarbij iemand je misleidt om er zelf financieel beter van te worden.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Problemen met Opladergigant?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwolters schreef:
16 mar 2024 22:33
Morgan le Fay schreef:
21 jun 2023 09:27
Ik bestel dat spul in China rechtstreeks. Dan weet je zeker dat het wat langer duurt en het is een flink stuk goedkoper.
Aangifte van wat. Weet niet of u het nieuws heeft gevolgd maar het is een beetje druk in pakketjes land.
En dat het mogelijk niet aan de CE regels voldoet. Maakt mij niet uit, het is niet mijn huis dat af fikt als het fout gaat.
Dat geldt voor zoveel dingen. Lang niet alles waar CE op staat is ook echt getest, een fabrikant kan dat er gewoon opzetten en mag het dan verkopen. Pas als er iets mis gaat heeft de fabrikant een probleem, als men het niet getest heeft.

Halux2001
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2016 09:59

Re: Problemen met Opladergigant?

Ongelezen bericht door Halux2001 »

Probleem met communicatie met Opladergigant.nl

Heb een smartwatch besteld, betaald en ook geleverd gekregen.
Echter, ik wil het ding terugsturen, want het is niet naar mijn zin....dus retour aangemeld, volgens de website kun je dat doen, er wordt binnen 24 uur gereageerd op je mail en je krijgt je geld zonder meer terug.
Ik wacht op een Post.nl label....krijg geen enkele reactie en ook wordt de telefoon niet opgenomen.
Mailbox is vol wordt er steeds gezegd.

Ben bang dat ik naar mijn geld kan fluiten als ik het zo terugstuur, dus dat doe ik maar even niet.
waardeloos, zulke slechte bereikbaarheid.

marcbok
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2024 14:44

Re: Problemen met Opladergigant?

Ongelezen bericht door marcbok »

2 weken geleden een bestelling geplaatst voor 2 smartwatches. Netjes een dag later bericht gekregen dat ze reeds verstuurd zouden zijn en dat ik binnen de 24u bericht zou krijgen met een traceringsnummer. Sindsdien complete stilte.
Op mijn herhaaldelijke e-mails krijg ik geen antwoord en via het telefoonnummer kom je bij een volle mailbox, dus ook geen optie.
Deze firma is m.a.w. op geen enkele manier te bereiken.
Oplichtergigant is een correctere naam voor deze site.

Hoe kan ik dit opgelost krijgen?

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Problemen met Opladergigant?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Door de "smartwatches" op Alieexpres te bestellen. Zijn ze een stuk goedkoper en levering is vrijwel zeker.
Dat de kwaliteit k.. is moet maar op de koop toenemen.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Problemen met Opladergigant?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Twee weken is sowieso te kort voor een dropshipper.
Misschien komt er nog iets volgende maand.
De volgende keer via AliExpress of Temu.
Dan krijg je er tien voor hetzelfde geld.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Problemen met Opladergigant?

Ongelezen bericht door juliomariner »

De laatste tijd krijg ik bestellingen van oom Ali binnen 8 dagen dus een dropshipper zou dat ook kunnen.

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Problemen met Opladergigant?

Ongelezen bericht door PGros »

Thijs124 schreef:
15 apr 2024 11:41
Twee weken is sowieso te kort voor een dropshipper.
Er zijn dropshippers die gewoon de volgende dag bezorgen. Jij hebt een verkeerd beeld van een dropshipper.

Plaats reactie