Retourbeleid Verdadente.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
PeterMulder
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2022 14:04

Retourbeleid Verdadente.nl

Ongelezen bericht door PeterMulder »

Onze dochter had een bestelling geplaatst bij Verdadente.nl. Na een vertraagde levering bleek dat het absoluut niet was wat ze graag wilde hebben. Het zag er op de site heel mooi uit, maar in werkelijkheid bleek het flut te zijn.
Volgens de voorwaarden dien je dan een retourformulier aan te vragen. Na ontvangst hiervan bleek dat de bestelling op eigen kosten retourgezonden moet worden naar China. Dit staat nergens op de gehele site vermeld. Ook niet in de algemene voorwaarden. Als dit bekend was geweest, had zij hier nooit een bestelling geplaatst.
Vervolgens hebben wij het verzoek gedaan om een retouradres in Nederland toe te sturen. De reactie hierop was:

"Hi Peter,
Ik begrijp dat je erg graag jouw bestelling naar ons wilt retourneren of dat de retourkosten worden vergoed. Helaas kan ik niets veranderen in het retourbeleid, mijn oprechte excuses hiervoor. 🙏
Om jouw tijd en kosten te besparen hebben wij wellicht een alternatief voor jou:
Als alternatief kan ik 15% van het aankoopbedrag terugstorten. Je mag het product dan houden, en hoeft jouw bestelling niet te retourneren!
Ik hoor graag of het een goede oplossing is voor jou! 💕

Met vriendelijke groet,

Kimberley"

Een korte zoektocht op internet leverde op dat wij zeker niet de enige zijn die bij deze webshop hier tegen aanlopen. Blijkbaar hebben ze nog steeds vrij spel. Ondanks het feit dat ze duidelijk moeten maken op voorhand dat de retourzending naar China moet.

Helaas een hele dure leerschool voor onze dochter.

Hopelijk wordt deze webshop snel offline gehaald voordat er nog veel meer mensen gedupeerd worden.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Retourbeleid Verdadente.nl

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Verschrikkelijk inderdaad deze webshop. Regelrechte dropshipping. Dat dat nog toegestaan wordt in 2022, ongeloofelijk. Laten we inderdaad met zijn allen maar eens flink energie in stoppen in het hopen dat deze offline gehaald wordt. Dat zal kimberley leren.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Retourbeleid Verdadente.nl

Ongelezen bericht door rvjapio »

ach...bij alleen de naam al haak ik af. En zeker weer op facebook gevonden en niks gecontroleerd? Deze club schijnt ook al b ij de politie bekend. En nog even voor de duidelijkheid: Dropshipping is een legale handelsmethode. En die levert bakken geld op bij facebook gebruikers.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Retourbeleid Verdadente.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Voldoet een webshop niet minimaal aan de wettelijke eisen, dan niet kopen daar. Zo eenvoudig kan het zijn. Recht hebben is leuk, maar als je vooraf al ziet dat je dat recht niet gaat krijgen, dan moet je niets bestellen.
Het verhaal van u komt zo vaak voorbij dat het waarschuwen echt tegen dovemansoren is.

alfatrion
Berichten: 21915
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourbeleid Verdadente.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat komt doordat je dit soort waarschuwingen altijd achteraf aanbied.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Retourbeleid Verdadente.nl

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik denk dat het vooral komt omdat jongeren tegenwoordig geen krant meer lezen en niet naar tv kijken, alleen maar films streamen, gamen en social media zoals tiktok. Alleen als ze dan sh it hebben komen ze hier.

VOTHONEL
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2018 16:08

Re: Retourbeleid Verdadente.nl

Ongelezen bericht door VOTHONEL »

Koop hier niet! Ik ben zo dom geweest hier te kopen, bestelling van truien bleek waardeloze kwaliteit te zijn met ook nog eens verkeerd maten. Retourprocedure gestart en formulier ontvangen, geheel met Trac&Trace verzonden(naar China!!!), koste €25,00. Retouradres blijkt niet te kloppen, is ook onzinnig lang adres en via klacht bij Post.nl kreeg ik te horen dat na 4 maanden mijn retourzending weer op de terugweg is naar NL. Wees dus gewaarschuwd en koop niets bij deze oplichters. Ook heel naar dat ik bij alle instanties heb aangeklopt, aangifte Politie, ACM, Consumentenbescherming enz. en niemand doet iets aan deze oplichterspraktijken.

Plaats reactie