LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roboduster via Groupon

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Eens, onze zomerhit kwam niet langs....wel een dame die beloofd was bij een huiskapper op de foto te worden gezet "maar de fotograaf was er net die morgen mee gekapt". Bovendien werd ze na drie uur treinen met één karig belegd broodje afgescheept, dat haar ook nog bijna uit de mond werd gekeken door rondkrioelende kinderen....En dan zwijg ik nog over het schrappen van alle voorgespiegelde extensions. Hoeveel ellende kan een mens meemaken.

MariaGonz
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2011 11:21

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door MariaGonz »

newmikey schreef:
nononsensewim schreef:ha///dit al gezien? http://www.trosradar.nl/764/
Erlijk gezegd vertrouw ik een onderzoek van de concurrent niet... een concurrent zal er namelijk alles aan doen om het grote voorbeeld zwart te maken.

Er is geen enkel zaak dat vlekkenloos verloopt.. Tijdens de uitverkoopdagen van bijvoorbeeld de MediaMarkt worden er ook valse prijzen vermeld. Zo zal er bij Groupon.nl waarschijnlijk ook wel een aantal aanbiedingen zijn die eigenlijk helemaal niet goedkoper zijn of zelfs duurder. Maar dat neemt het feit niet weg dat er ook een hoop kortingsbonnen zijn die daadwerkelijk gunstig zijn.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

mmm...MariaGonz...bij Radar gaat het om een oplossing voor de gemelde klachten.
Wij op het forum hebben ook nooit beweerd dat alles misgaat daar, maar laten we zeggen best wel veel en voor dit onderwerp hebben we toch aardig moeten bombarderen, dat Radar een vergelijking maakt met een andere winkel zou toch min of meer logisch moeten zijn.
Ondanks dat Groupon een paar hele grijze voorwaarden heeft is het plain and simple niets meer dan een online winkel, eentje die heilig geloofd dat ze niet onder diezelfde wetgeving vallen.
Uiteraard gaat het bij andere winkels ook mis, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Alleen als het aantal fouten en misstanden zo groot wordt zal het uiteindelijk wel eens een plaatsje verdienen in de radar Galerij van Op Het Matje Geroepen....

elisah54
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 aug 2011 19:41

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door elisah54 »

Beste allemaal,

Heb nog even op het forum gekeken en mij is opgevallen dat de roomba bij bijna allemaal het beste uit de bus kwam.
Ook ik heb sinds twee weken een Roomba 564 Pet. En ik kan alleen maar zeggen: wat een zaligheid!! Heb echt een kwaliteitsprodukt gekregen.
Bij Coolsound in Zwolle opgehaald.
Elke dag draait de Roomba haar rondjes door het huis. En zuigt met grote securiteit de hele boel schoon. Wel duurt het lang en gaat hij inderdaad soms wel drie keer over het zelfde stukje, maar als je ziet wat er uit het grote opvangbakje komt.... wauwwwwwww!! Ik heb hem op alle werkdagen om kwart over 6 geprogrameerd en als ik om kwart over 7 beneden komt, draait hij zijn laatste rondjes en is voor het ontbijt de boel weer spic en span.
Hopelijk hebben jullie inmiddels ook een goede robotstofzuiger of zijn jullie door het hele Groupon verhaal van de roboduster nu afgeschrikt?
Groeten

verfaillie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2012 08:56

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door verfaillie »

Hello , ook bij groupon stofzuiger gekocht in september ! Eind oktober nog steeds niet geleverd! Heb mail gestuurd om te cancellen ! Eind november brengt tnt toch de stofzuiger die ik weiger daar ik ondertussen al een gekocht had!
Groupon weigert terugbetaling als ze geen bericht krijgen van de handelaar dat ik de stofzuiger niet ontvangen heb! Daar de handelaar uit Nederland is blijbven de vragen ernaar zonder antwoord ! Men kan toch niets doen tegen oneerlijke praktijken uit nederland ! resultaat 178 € aan een bedrieglijke nederlandse firma voor een stofzuiger dat in de handel te verkrijgen is aan 99 € !
Waarom euro invoeren als er geen bescherming is voor de consument die in ee nander land koopt !

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door newmikey »

verfaillie schreef:Hello , ook bij groupon stofzuiger gekocht in september ! Eind oktober nog steeds niet geleverd! Heb mail gestuurd om te cancellen ! Eind november brengt tnt toch de stofzuiger die ik weiger daar ik ondertussen al een gekocht had!
Groupon weigert terugbetaling als ze geen bericht krijgen van de handelaar dat ik de stofzuiger niet ontvangen heb! Daar de handelaar uit Nederland is blijbven de vragen ernaar zonder antwoord ! Men kan toch niets doen tegen oneerlijke praktijken uit nederland ! resultaat 178 € aan een bedrieglijke nederlandse firma voor een stofzuiger dat in de handel te verkrijgen is aan 99 € !
Waarom euro invoeren als er geen bescherming is voor de consument die in ee nander land koopt !
Dat laatste slaat uiteraard helemaal nergens op, wat heeft de munteenheid waarin betaald wordt nu te maken met consumentenbescherming?

De rest van het verhaal wordt zolangzamerhand tekenend voor de manier waarop bedrijven zoals Groupon zaken doen en het is triest dat u er zo achter moest komen.

Toch heeft ook u hier wat steekjes laten vallen m.i. tenzij er zaken zijn die niet in uw berichtje vermeld worden. Heeft u op enigerlei wijze antwoord gehad op uw mailtje aan Groupon dat u van de koop afzag?

Als u €178 betaalt voor "een stofzuiger dat in de handel te verkrijgen is aan 99 €" is dat uw eigen keuze, er bestaan géén wetten die bedrijven verplichten de goedkoopste te zijn. U had hier zelf een onderzoeksplicht en heeft deze verzaakt, mogelijk mede veroorzaakt door de ronkende reclame van Groupon.

U kunt hier nog wèl wat aan doen door bijvoorbeeld te stellen dat u niet hoeft te bewijzen dat het apparaat niet is afgeleverd maar te eisen dat Groupon bewijst dat het wel zo is. U heeft bijvoorbeeld (mag ik hopen) niet getekend voor aflevering bij de TNT persoon. Dat POD (proof of delivery) is essentieel voor de vraag of Groupon u terugbetaling kan weigeren.

Ik denk dat u nog altijd een goede kans maakt uw geld terug te krijgen, de aanhouder wint. Wel een lesje geleerd hoop ik en nooit meer zaken doen met Groupon of een andere "dealtjes" website. (iBood etc.)

Succes ermee!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Guardian72 »

newmikey schreef: Ik denk dat u nog altijd een goede kans maakt uw geld terug te krijgen, de aanhouder wint. Wel een lesje geleerd hoop ik en nooit meer zaken doen met Groupon of een andere "dealtjes" website. (iBood etc.)

Succes ermee!
Waarom niet?
Omdat Groupon (vele) steken laat vallen, zijn de anderen ook slecht?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door newmikey »

Guardian72 schreef:
newmikey schreef: Ik denk dat u nog altijd een goede kans maakt uw geld terug te krijgen, de aanhouder wint. Wel een lesje geleerd hoop ik en nooit meer zaken doen met Groupon of een andere "dealtjes" website. (iBood etc.)

Succes ermee!
Waarom niet?
Omdat Groupon (vele) steken laat vallen, zijn de anderen ook slecht?
Het businessmodel klopt niet en leidt automatisch tot problemen aan de kant van de consument. Je hoeft alleen de topics over Groupon, iBood en anderen maar bij te houden om de resultaten te zien.

Kort gezegd gaat het hier niet over bedrijven die een product leveren maar over bedrijven die aan een soort financiele dienstverlening doen, factoring eigenlijk.

Deze bedrijven nemen je bestelling en je geld aan maar houden zich (bijna) niet bezig met de levering of de after-sales service. Ze zorgen voor leveringen van producten uit wijd uiteenlopende branches waarbij géén kennis van de aangeboden waar binnen het eigen bedrijf aanwezig is.

Je zou ze kunnen zien als tussenpersonen die bestellingen opnemen en doorsluizen, alsmede betaalde bedragen wat langer "onder de pet" houden tot het geld en masse doorgesluist kan worden naar de eigenlijke leverancier die verantwoordelijk wordt voor het gehele vervolgtraject.

Diegene die jou het product verkoopt heeft nul feeling met dat product en diegene die jou het product levert heeft nul feeling met de uiteindelijke klant - dat is in een notendop de formule van dit soort mislukkingen.

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Roerend eens met newmikey

Het businessmodel is zodanig dat ondernemers zich vaak niet realiseren wat ze zich op de hals halen. Hiervan wordt er uiteindelijk maar 1 de dupe, behalve de ondernemer zelf dan, de klant. Groupon is lachende derde, al is er intussen een aantal casussen waarin ook hen het lachen verging, zoals deze roboduster-saga.

Er is onlangs een Trosradaruitzending aan gewijd, die helaas wat tendentieus was ingezet en deze kern wel wat meer had mogen uitvergroten: Groupon sluit deals waaraan zij enorm verdienen, en waarbij ze het de ondernemer en de klant het liefst maar zelf laten uitvechten bij problemen, die, inherent aan het model, makkelijk ontstaan.

Jessy1981
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jun 2007 11:34

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Jessy1981 »

Vanochtend de Groupon acties bekeken en dacht er serieus over na om het robot stofzuigertje http://www.groupon.nl/deals/landelijke- ... 0_8&a=1646
aan te schaffen.

Na het lezen van al jullie problemen en de dat sommige wel en sommige niet werken toch maar besloten deze deal te laten liggen.

Jammer dat jullie zo veel tijd erin hebben moeten steken, maar dank van mij voor al de info!

Gesloten