LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roboduster via Groupon

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Is er iemand van de ruim 1200 kopers die al een Roboduster heeft ontvangen?
(besteld eind mei, zou eerst komen in week 24, toen week 27, toen week 28 en nu week 30 op zijn vroegst.....)

Aangezien ik het gevoel heb gekregen aan het lijntje te worden gehouden door Kromhout Trading en 179 euro veel geld blijft, heb ik wat dingen uitgezocht via de Kamer van Koophandel Brabant. Daar werd ik niet vrolijk van.....om privacyredenen zal ik (nog) niet melden wat ik intussen weet, wie weet komt het nog goed namelijk.

Groupon heeft beloofd het te gaan uitzoeken, ze beginnen zich zelf ook zorgen te maken.

MAXIEM

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door MAXIEM »

NestorA

Ik kan geen bezoekadres vinden en dat is wél wettelijk verplicht voor een internetshop. Mijn principe is: geen bezoekadres, dan ook geen bestelling. Dat zouden meer mensen moeten doen!

Maxiem.

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Maxiem

Groupon verkoopt deals van andere bedrijven.

Hier ging het om het bedrijf Robo-duster (dat valt onder Kromhout Trading). Dat heeft wel een bezoekadres. Maar zoals blijkt uit berichten op internet is daar niemand en wordt er geen telefoon opgenomen. M.a.w.: je hanteert wel een goed uitgangspunt, maar dit is ook weer niet 100% sluitend wat betreft betrouwbaarheid.

MAXIEM

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door MAXIEM »

NestorA

Dit bedrijf dient expliciet een fysiek bezoekadres te vermelden. Het adres dat zij vermelden is of een vestigingsadres, of een postadres of beide

Overigens hierbij ook de hier volgende info:

Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar is.

Deze aandachtspunten zijn:

-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c)* hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl/het trosradarforum en/of bij klachtenoplossing.nl
-de shop is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg) of bij de Stichting Webshop Keurmerk;
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de zogenoemde kleine lettertjes).

* Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.

Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.

Maxiem/ReadAC

HenkvanPutten
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door HenkvanPutten »

Sinds maandag staat op http://www.robo-duster.com/content/2011/06/ een nieuwe update. Dit verhaal wijkt weinig af van eerdere redenen die voor uitstel zijn opgegeven. Ik vrees eigenlijk dat dit een zeperd zal worden....en helaas niet een stofzuiger die zelfstandig kan dweilen.

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Ik heb het gezien.

* * *
Onze fabrikant heeft aangegeven, dat de te leveren robo-dusters eind deze week door hen naar ons verzonden gaat worden.
Dit, door een probleem met de levering van de nieuwe motoren voor de robo-duster die ook weer bij hen geleverd moesten worden.
Wij zijn op dit moment van hen afhankelijk. Daarna levert onze transporteur uw robo-dusters z.s.m. bij u af.

U krijgt uiteraard van onze transporteur een mail met track & tracé code, wanneer de bestelling onderweg is.

Wij gaan ervan uit dat de levering van uw robo-duster op zeer korte termijn plaats zal gaan vinden.
De nodige updates over uw levering staan op de site vermeld. Deze wordt aangevuld zodra wij meer weten.

Onze excuses voor de vertraagde communicatie en levering. Wij beseffen dat u lang op uw robo-dusters 2011 moet wachten,
maar kunnen wel beloven, dat het de moeite waard zal zijn.

Wij hopen op uw begrip.

* * *

Dezelfde "pechjes" weer die ik al weken mag aanhoren voor slechts 179 euro: motoren waar ze op wachten etc. Volgens Groupon moeten de apparaten uit Azië worden verscheept: tel deze tijd nog op bij de extra tijd die ze nu weer vragen en je zit ergens achter in augustus...ik geloof er niet meer in. En ook niet dat het bonafide is.
Laatst gewijzigd door NestorA op 26 jul 2011 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Bij Groupon weten ze er ook nog geen weg mee. De medewerkster aan de lijn kan niet annuleren "omdat we vlak voor levering staan", even later mailt een andere medewerkster dat dat wel zou moeten kunnen...

Positief is in elk geval dat ze wel communiceren.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als een bedrijf een 'deal' aanbied - dan ga je er toch van uit dat er een X aantal minimaal verkocht word? En zorg je dat je een redelijke voorraad hebt, danwel deze in korte termijn kan krijgen?

johanerwin
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2011 14:06

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door johanerwin »

ivm het niet kunnen leveren van het product heb ik zonet de koopovereenkomst opgezegd en verzocht de betaalde aankoopsom terug te storten op mijn bankrekening. Zowel Kromhout Trading als Groupon hiervan op de hoogte gebracht.
Vraag mij wel af hoe Groupon in dit verhaal staat en aansprakelijk gesteld kan worden. Waarschijnlijk niet..... Lijkt mij een interessant onderwerp voor in een Radar televisie uitzending.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Guardian72 »

johanerwin schreef:ivm het niet kunnen leveren van het product heb ik zonet de koopovereenkomst opgezegd en verzocht de betaalde aankoopsom terug te storten op mijn bankrekening. Zowel Kromhout Trading als Groupon hiervan op de hoogte gebracht.
Vraag mij wel af hoe Groupon in dit verhaal staat en aansprakelijk gesteld kan worden. Waarschijnlijk niet..... Lijkt mij een interessant onderwerp voor in een Radar televisie uitzending.
Groupon kan hooguit aansprakelijk zijn voor het bedrag dat je betaald hebt.
Zij zijn degenen die het geld geincasseerd hebben - dus zullen zij, als de deal toch niet doorgaat, het terug moeten betalen, of met een even goed of beter alternatief komen.

johanerwin
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2011 14:06

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door johanerwin »

Weet het niet. Ik heb via Ideal rechtstreeks aan Kromhout betaald en derhalve dus niet via Groupon.
Mogelijkerwijs is het voor de toekomst, juridisch gezien, verstandiger om de betalingen via Groupon te laten lopen?

Is er overigens een termijn wanneer een dergelijke levering verricht dient te worden zodat je na het verstrijken hiervan de koop als ontbonden kunt beschouwen cq je geld terug kunt eisen?

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

De wettelijke termijn is 30 dagen. Maar hoe heb je een Groupondeal nu rechtstreeks met Kromhout kunnen afrekenen? Daar valt een deel bescherming weg. Want als het wel zwendel is, wordt dat een moeilijk verhaal. En Ideal is vergelijkbaar met contant betalen / overmaken, dan is credit card wenselijk, dat kun je nog betwisten / laten terugdraaien.

Het aspect van de aansprakelijkheid van Groupon vind ik ook interessant. Groupon lijkt me er toch niet mee weg te kunnen komen, dat ben ik met Guardian72 eens.

- Als je je op het standpunt stelt dat ze *niet* leveren, is het duidelijk dat ze hier in gebreke blijven en z.s.m. moeten terugstorten, al is het maar omdat hun reputatie op het spel staat.
- Als je je op het standpunt stelt dat ze *wel* geleverd hebben, dan verkochten ze een wanproduct (namelijk een waardeloze bon). De helft van de 179 euro schijnt voor hun te zijn. Dit heet wanprestatie.

Beide gevallen vragen, behalve om terugboeking van het aankoopbedrag, ook om een compensatie voor de 7,50 verzendkosten (die Kromhout Trading z.s.m. wilde ontvangen).

Over Groupon merk ik het volgende op:
- Dit was pas mijn eerste deal die misging.
- Ze communiceren op een fatsoenlijke wijze: op mailtjes komt binnen een à twee dagen reactie en telefonisch kon ik ze ook te spreken krijgen.

Dat is positief. Negatief:
- Ze hebben het bedrijf Kromhout Trading niet (voldoende) gescreend. Deze onderneming werd pas eind april ingeschreven bij de KvK Brabant, huisvestte zich op een adres waar virtuele kantoren zitten en de website kwam pas in de loop van mei in de lucht. Verder is het een comm. vennootschap bestuurd vanuit Engeland. 'Vaag' is nog een soepel oordeel.
- Ze negeren tot nu toe de signalen van talloze verontruste klanten. Ook als ze gewezen worden op allerlei zaken die niet kloppen, willen ze vasthouden aan hun adagium 'wij hebben contact gehad en begrepen van het bedrijf dat ze komende week zullen gaan uitleveren'. Dat scenario scheelt hun twee ton omzet en een ton opbrengst....Begrijpelijk dus misschien, maar nu niet langer meer vol te houden.

Wat hen te doen staat is komende week bij Kromhout Trading navragen wie de gelukkigen zijn die de eerste roboduster ontvangen. Dat controleren. En in één moeite door ook informeren naar zaken als garantie e.d. De uitkomsten daarvan zullen aan iedere koper moeten worden meegedeeld. En dan mogen ze mij nog overslaan ook, als dat te druk wordt, ik heb net als johanerwin intussen geannuleerd.
Laatst gewijzigd door NestorA op 25 jul 2011 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

HenkvanPutten
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door HenkvanPutten »

mooi balen. Ik dacht dat Groupon wel garant zou staan voor betrouwbare aanbiedingen. Maar je moet dus kennelijk zelf uitzoeken of het te vertrouwen is...

johanerwin
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2011 14:06

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door johanerwin »

Dank NestorA voor je uitvoerige reactie.
Je hebt gelijk dat het misschien niet verstandig is geweest om rechtstreeks aan Kromhout te betalen. Ik denk echter dat vele andere Groupon kopers even als ik er van uit gaan dat kopen via Groupon veilig en zeker is. Mogelijkerwijs is dit ook zo; gisteren kreeg ik, en misschien alle andere Eurobot kopers, een reactie van Groupon op mijn koopannulering. Zij informeerden mij dat rond week 32 de uitlevering zal plaatsvinden, maar, dat indien ik de interesse in het produkt verloren had, ik ook om restitutie van het aankoopbedrag kan verzoeken.
Het lijkt er opdat je meer vertrouwen in Groupon kunt hebben dan in de aangesloten leveranciers zoals een Kromhout. Slechte publiciteit voor Groupon is natuurlijk buitengewoon riskant voor hun.
Lezende dit Radar forum heeft een soortgelijke situatie zich overigens ook al eerder voorgedaan met een Lounge Set deal.
Hoop op een snelle refund van de betaalde 186.50

HenkvanPutten
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door HenkvanPutten »

O nu weer week 32?

Ik zet hem erbij: 24 - 27 - 28 - 30 - 32.

Interessant is wat het wordt als het week 32 is. Week 34 maakt een goede kans volgens mij, maar een sprongetje naar 35 is ook denkbaar. Leuke opgave voor een wiskundeolympiade: voorspel deze reeks. Plaatje van de Roboduster erbij en de KvK-gegevens van Kromhout Trading.

Johanerwin: ik ben bang dat Groupon zich niet geroepen voelt om voor jou in de bres te springen. Wel zullen ze geïnteresseerd zijn in het gegeven dat het kennelijk mogelijk was buiten hen om af te rekenen....lijkt me tegen alle afspraken in. Maar verbaast mij intussen ook helemaal niets meer.

johanerwin
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2011 14:06

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door johanerwin »

Vergissing: heb 179.- via ideal betaald aan STG Adyen (Groupon naar ik aanneem) en later op verzoek van Kromhout 7.50 naar diezelfde Kromhout voor de verzendkosten.
Zie trouwens dat de betaling van een door mij gekochte "Vakantieveiling" aanbieding ook via deze STG Adyen loopt.

Groupon.nl
Berichten: 80
Lid geworden op: 19 jan 2011 11:26

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Groupon.nl »

Hi allemaal,

Vrijdag hebben we alle kopers van de Robo Duster een mail gestuurd wat betreft de levering van het product. We zullen deze mail hier ook nog even plaatsen:

Zoals je waarschijnlijk hebt gemerkt gaat het niet helemaal vlekkeloos met de levering van de Robo-Duster. We hebben van onze partner begrepen dat deze rond week 32 wordt geleverd. We begrijpen dat dit geen voldoening geeft en hebben dan ook elke dag contact met de partner. Zodra wij een datum binnen krijgen zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.

Als je intussen de interesse in het product hebt verloren, neem dan contact op met onze klantenservice via [email protected] en 020 435 0369 voor eventuele restitutie.

Excuses voor de vertraging!

Met vriendelijke groet,

Het Groupon Team

Groupon.nl
Berichten: 80
Lid geworden op: 19 jan 2011 11:26

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Groupon.nl »

johanerwin schreef:Vergissing: heb 179.- via ideal betaald aan STG Adyen (Groupon naar ik aanneem) en later op verzoek van Kromhout 7.50 naar diezelfde Kromhout voor de verzendkosten.
Zie trouwens dat de betaling van een door mij gekochte "Vakantieveiling" aanbieding ook via deze STG Adyen loopt.
Je koopt de deal inderdaad bij Groupon, deze betaling wordt gedaan middels ons betalingssysteem Adyen. Het klopt dat je nog 7.50 verzendkosten moest voldoen bij Kromhout. Wanneer je de deal annuleert zal Kromhout de 7.50 moeten terugstorten. We gaan nog even uitzoeken hoe we dit het beste kunnen oplossen. Voor meer vragen hierover raden we je aan een mail te sturen naar [email protected]

Met vriendelijke groet,
Marloes

Customer Support
Groupon

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Mijn complimenten voor Groupon, duidelijk wordt dat ze kopers hoe dan ook willen beschermen in geval van mislukte deals.

Intussen is ook het 'maandagse' bericht van Kromhout Trading verschenen op http://www.robo-duster.com/content/2011/06/ :

* * *

Marc 22-06-2011 09:03- permalink- in Voorpagina, informatie-voor-onze-klanten 25-07-2011

Beste Klanten,

Komende zaterdag gaan de nog te leveren robo-dusters op het vliegtuig. Dat wil zeggen dat ze dus in de volgende week aan u geleverd gaan worden. Doordat de fabriek leveringsproblemen had, zou het dus nog lang gaan duren voor we de robo-dusters hier zouden hebben. Daarom laten wij ze invliegen, zodat u uw bestelling in de loop van volgende week thuis heeft.

Uiteraard krijgt u van de transporteur een mail met track & trace wanneer uw robo-duster geleverd gaat worden.

Wij hopen op uw begrip en bedanken u voor het vertrouwen in ons bedrijf.

Met vriendelijke groet,

Kromhout Trading Ltd.

* * *

Ik ga de feestelijke aankomst van deze ingevlogen robotzuigers niet meer meemaken, ik heb gebruik gemaakt van het aanbod van Groupon om te annuleren. Maar ik ben uiteraard razend benieuwd wat de ervaringen zijn van de diehards die de rit tot het einde aan het uitzitten zijn!

Opvallend 1: "de nog te leveren robo-dusters". Er heeft zich in vier weken nog nergens iemand gemeld die al iets had ontvangen.
Opvallend 2: "zaterdag (...) op het vliegtuig" De specificaties van de Roboduster (aan een koper gestuurd): Gewicht: 3.5 kg. Stel er moeten nog 1000 stuks worden geleverd. 1000 x 3.5 kg = 3500 kilo vracht. Daarna nog distribueren in den lande (en Duitsland! + België?). Dat kan niet anders dan de volledige opbrengst nihileren.
Opvallend 3: "zodat u uw bestelling in de loop van volgende week thuis heeft." De aankomst op zondag of maandag (week 31) zou levering later in week 31 inderdaad mogelijk moeten maken. Maar het vrijdag verzonden bericht van Groupon vermeldt week 32. Misschien zijn ze aan de veilige zijde gaan zitten, maar de afrondingen waren tot nu toe telkens naar voren in de tijd, nooit naar achteren.

Zwijgen zal ik over het after sales/garantievraagstuk dat open zal blijven staan.

Annuleren leek me twee weken geleden al het verstandigst en het vervolg van de soap sterkt mij in deze mening. Maar: op de dag dat blijkt dat ik ongelijk heb, zal ik Kromhout Trading een felicitatiemail sturen, de onvermijdelijke autoreply één keer voor lief nemend.

johanerwin
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2011 14:06

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door johanerwin »

Hoop in ieder geval dat de kwailiteit van de sofzuiger niet tegen zal vallen. Dat zou wel erg sneu zijn als je al zo lang hebt moeten wachten. Er zijn overigens wel erg weining recenties te vinden op internet over de Roboduster. Afwachten
dus maar.

Gesloten