LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ShopEXM, erg goedkope elektronica

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jouwmakkerNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2008 20:56

ShopEXM, erg goedkope elektronica

Ongelezen bericht door jouwmakkerNL »

Hallo.

Op een ander forum kwam ik iemand tegen die deze site had gevonden:
http://shopexm.com/

Hier staan allerlei soorten elektronica te koop tegen erg, erg lage prijzen. Dit word allemaal geïmporteerd vanuit China, waar het allemaal veel goedkoper is. Want, zoals de meesten wel weten, wonen wij in een van de duurste plekjes ter wereld.

Er zijn geen ervaringen op het internet over deze site, want ze zijn nog erg jong. Daarnaast ziet de site er wel goed verzorgd uit, maar de mensen daar hebben dezelfde kennis van een tienjarige hier qua Engels. Dus erg geloofwaardig komen zij niet over.

Om even direct te laten zien hoe goedkoop het er niet is: Een Playstation 3, voor de niet gamers onder ons, is het, technologisch, de meest geavanceerde spelcomputer van dit moment. Het ondersteund ook Blu-Ray, de Dvd van de toekomst. Tegenwoordig zijn de Blu-Ray discs en voornamelijk de apparatuur erg duur.

Een Playstation 3 kun je, met geluk, tussen de 350 en de 400 euro niew bemachtigen in de winkels. Deze site verkoopt ze echter voor 185 euro per stuk. Te mooi om waar te zijn? Europa is duur, China is goedkoop. Dus het klinkt best redelijk eigenlijk.

Is er heel misschien hier iemand die er ervaringen mee heeft? Of iemand die dapper genoeg is om te kijken of de verkopers het eerlijk, en goed doen? (Er een product kopen dus.)

Wijziging: Het goedkoopste uit hun assortiment is dit:

http://shopexm.com/index.php?gOo=goods_ ... oductname=

Het persoon die het besteld, en heelhuids, op tijd en goed binnen krijgt heeft van mij nog wat te goed! :D

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: ShopEXM, erg goedkope elektronica

Ongelezen bericht door jor »

De website even bekeken en ik zou er nimmer ook maar iets bestellen. De prijzen zijn idioot laag en eigenlijk ook niet normaal, of je moet je geld in een bodemloze put willen gooien natuurlijk. De website geeft totaal geen info over wie en wat erachter zit. Advies, Gooi je geld niet weg op een nepwebsite!

Mvg Jor.
Het persoon die het besteld, en heelhuids, op tijd en goed binnen krijgt heeft van mij nog wat te goed!
Waarom een ander voor je karretje spannen? wees een vent en bestel zelf iets!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: ShopEXM, erg goedkope elektronica

Ongelezen bericht door BBCS »

De vraag is ook:

Waarom is het zo idioot goedkoop?

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: ShopEXM, erg goedkope elektronica

Ongelezen bericht door pbarendse »

De vraag 'waarom is het zo goedkoop' kan heel simpel beantwoord worden: de waarschijnlijkheid dat er hier een ferme adder onder de grasmat zit is hoog.

Als iets te mooi klinkt om waar te zijn klopt dat ook meestal :roll:

De gegevens in de domeinregistratie zijn ook allemaal erg vaag. Contactadres op de site is een hotmail adres. Geen adresgegevens beschikbaar bij Contact us, alleen een telefoonnummer.

Kortom: er gaan bij mij iets te veel alarmbelletjes rinkelen!

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: ShopEXM, erg goedkope elektronica

Ongelezen bericht door ondernemer- »

Hier iets kopen = slapeloze nachten krijgen.

Dit is weer een van de vele scam site's

En zo gaat het:

Je besteld
Je betaald meestal via WU

Met een beetje veel geluk krijg je een verzendcode, maar wordt het zogenaamd bij de douane in china tegen gehouden.
Je moet nog een x bedrag betalen.
Je betaald weer iets en dan is het stil.

Uiteindelijk hebben ze je 2x opgelicht.

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: ShopEXM, erg goedkope elektronica

Ongelezen bericht door ondernemer- »

Is er heel misschien hier iemand die er ervaringen mee heeft? Of iemand die dapper genoeg is om te kijken of de verkopers het eerlijk, en goed doen? (Er een product kopen dus.)
Waarom doet U het niet zelf.
En dan verteld U ons hoe het is verlopen. alhoewel ik al weet hoe het verloopt.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: ShopEXM, erg goedkope elektronica

Ongelezen bericht door Pruim »

Bedankt voor de link. Met die geweldige prijzen kan ik de boel goedkoper krijgen dan waar ook. Ik bestel gewoon tig tv's, betaal netjes invoerrechten en kan dan alsnog de boel voor een laag bedrag hier met winst verkopen. Ga gelijk mijn eigen winkel beginnen.



(en toen werd ik wakker)

guy
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 aug 2003 15:20

Re: ShopEXM, erg goedkope elektronica

Ongelezen bericht door guy »

Als je betrouwbaar en veilig wilt shoppen heb ik een goede tip gekregen.
Op http://www.vindsnelenbestel.nl zijn alle betrouwbare shops vermeld. :lol: Ook voor electronica en electrische producten!

Groetjes,

Guy

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: ShopEXM, erg goedkope elektronica

Ongelezen bericht door jor »

Dit kan er nu gebeuren wanneer je bij onbekende oh zo goedkope (chinese? )website's besteld.
Geplaatst op 16 Mrt 2008 17:44 door pauluitdordt


--------------------------------------------------------------------------------

Ik denk dat ik ook opgelicht ben en ben voornemens een internationaal incassobureau op de oplichter af te sturen. Het zou nl. een verkoper in China zijn, van wie ik eind 2007 voor 500 euro een Mac Book Pro heb aangeschaft. Object is nooit ontvangen en geld ook niet terug. Overgemaakt naar Chinese rekening. Weet iemand hoe ik daar het beste achteraan moet? Dus om dat geld terug te krijgen of alsnog het object? Op eBay heet ik trouwens ook pauluitdordt.

Naar boven

Hugo Stulp
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 mei 2008 18:59

Re: ShopEXM, erg goedkope elektronica

Ongelezen bericht door Hugo Stulp »

Zelf denk ik dat het namaakspullen zijn.
Vanuit china wordt veel namaakspul geexporteerd.
En dan heb ik het niet alleen over nep dure kleding.
Koop bijvoorbeeld nooit sd kaartjes via Ebay.
Je koopt absoluut nep.
Ook mp3 spelers uit China( b.v. via Ebay ) zijn mooi gemaakt, maar het is troep.
Vaak is het spul herkenbaar aan goedkoop aanbod en bijzonder dure verzendkosten.

Marijke2711
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 dec 2007 14:46

Re: ShopEXM, erg goedkope elektronica

Ongelezen bericht door Marijke2711 »

Ik denk ook dat het imitatie is. Ik heb tijdens een vakantie in China daadwerkelijk een Nikon fototoestel gezien voor 25% van de prijs die in Europa gevraagd wordt. Het is namaak maar wel hele mooie en goed werkende namaak.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: ShopEXM, erg goedkope elektronica

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 13 Mei 2008 20:18 door Marijke2711

Ik denk ook dat het imitatie is. Ik heb tijdens een vakantie in China daadwerkelijk een Nikon fototoestel gezien voor 25% van de prijs die in Europa gevraagd wordt. Het is namaak maar wel hele mooie en goed werkende namaak.
Het ziet er misschien mooi uit en het werkt ook nog goed, maar voor hoelang? Zelfs voor 25% van de prijs en de uiterst hoge verzendkosten blijft het duur en namaakzooi met zero garantie ( of stuur je hem even naar China?).Goedkoop word dan duurkoop!.
Mvg Jor.

Rubix
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2008 15:54

Re: ShopEXM, erg goedkope elektronica

Ongelezen bericht door Rubix »

***** mensen leer ****** spellen! Stam + t, hoe moeilijk kan het zijn :S

Het persoon die het besteld :S Het persoon? Besteld??

En ondernemer:
"besteld", "betaald", nog een keer "betaald", "site's"?? Heb je dan zelf niet in de gaten dat het niet klopt? Stam + t vent, ga naar de ****** basisschool, groep 3 of zo. Jij kan daar nog een en ander leren. En een apostrof, zoals jij bij sites zet, is daar ook fout. Een apostrof is enkel nodig bij een woord waarvan de klank verandert als je er een s achter zet, zoals auto - auto's (autos klinkt dus anders). Sites en site's hebben geen verschil in klank. Waarom zet je die apostrof daar neer, wat gaat er op zo'n moment in je brein om? Niets waarschijnlijk, da's het treurige aan typend Nederland.


Maar dan nu: on topic. Ik heb onlangs via eBay een lader gekocht voor mijn camcorder. Perfect apparaat! Doet wat het moet doen, ik kreeg afneembare frontjes zodat ik dezelfde lader kan gebruiken voor iedere denkbare batterij als ik bijkoop, ik kreeg er een autolader bij, ik zie aan een LED wanneer de batterij is opgeladen en het werkt allemaal perfect. De kwaliteit is prima. Het is wel allemaal licht in elkaar gezet maar het zit stevig in elkaar en ziet er netjes afgewerkt uit. En dit alles kostte me 11 euro inclusief verzending. Probeer in Nederland voor 11 euro zo iets compleets te krijgen in een winkel. Waarschijnlijk kost het dan het 6-voudige. Niets mis met producten kopen in China dus.

Als ik die website zo zie denk ik echter dat het scam is. Merkproducten zitten nu eenmaal aan een bepaalde minimumprijs vast. Het is dus ofwel namaak, of je bent je geld echt kwijt. Als het namaak is; geen probleem. Het verschil merk je waarschijnlijk niet want de originelen worden ook in China gefabriceerd. Maar er is ook een kans dat je je geld kwijt raakt en dat risico kan je denk ik beter niet nemen. Ik raad je aan om op eBay zaken te kopen bij een Chinese verkoper met veel positieve feedback. Zoek wel eerst even uit door wie die feedback is gegeven. Ebay heeft een kopersbescherming waardoor je je geld niet kwijt hoeft te zijn. Betaal via PayPal en je zit veilig.

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: ShopEXM, erg goedkope elektronica

Ongelezen bericht door ondernemer- »

En ondernemer:
"besteld", "betaald", nog een keer "betaald", "site's"?? Heb je dan zelf niet in de gaten dat het niet klopt? Stam + t vent, ga naar de ****** basisschool, groep 3 of zo. Jij kan daar nog een en ander leren. En een apostrof, zoals jij bij sites zet, is daar ook fout. Een apostrof is enkel nodig bij een woord waarvan de klank verandert als je er een s achter zet, zoals auto - auto's (autos klinkt dus anders). Sites en site's hebben geen verschil in klank. Waarom zet je die apostrof daar neer, wat gaat er op zo'n moment in je brein om? Niets waarschijnlijk, da's het treurige aan typend Nederland.
Waar heb jij nu last van??

Lees dit eens zelf even na:
Doet wat het moet doen, ik kreeg afneembare frontjes zodat ik dezelfde lader kan gebruiken voor iedere denkbare batterij als ik bijkoop, ik kreeg er een autolader bij, ik zie aan een LED wanneer de batterij is opgeladen en het werkt allemaal perfect
Mens ga fietsen vangen!!

Rubix
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2008 15:54

Re: ShopEXM, erg goedkope elektronica

Ongelezen bericht door Rubix »

Ik heb last van die kinderlijke spelfouten, lijkt me duidelijk. Wat is er mis met mijn tekst? Leer me bij! :o

olle griese
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2007 21:01

Re: ShopEXM, erg goedkope elektronica

Ongelezen bericht door olle griese »

Ik weet wel zeker dat je getild word.
Ik ben een honda goldwing rijder en weet best veel van prijzen.
Er word daar een 2007 honda goldwing 1800 aangeboden voor 1690 euro.
Ik weet zeker dat je je handen dicht mag knijpen als je hem voor 20.000 euro kan kopen.
Niet kopen daar dus.

Rubix
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2008 15:54

Re: ShopEXM, erg goedkope elektronica

Ongelezen bericht door Rubix »

Ik heb net een verhaal van iemand gelezen op internet, een Hongaar heeft er een en ander gekocht. Hij is al z'n geld kwijt na nog extra 'douanekosten' te betalen en dergelijke. Nooit iets ontvangen. Wat Ondernemer schreef over deze sites klopt dus.

Zie voor het verhaal: http://www.fraudwatchers.org/forums/sho ... hp?t=15798

SiemEik
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2007 15:54

Re: ShopEXM, erg goedkope elektronica

Ongelezen bericht door SiemEik »

Beste mensen, helemaal eens met Rubix!

Neem alsjeblieft de moeite om fatsoenlijk nederlands te schrijven. Druk eens op Voorbeeld en lees eens door wat je schrijft voordat je het verzendt. Denk ook eens na hoe het zou kunnen overkomen.

O ja, en wees niet meteen boos als je gecorrigeerd wordt. Excuses aanbieden zou je meer sieren "ondernemer-".

Maar blijf schrijven en hou het gezellig!

Nu on topic:

Ik kom op dit forum op zoek naar mensen met ervaringen met het kopen van electronica tijdens hun vakantie in China? Wie is er nog meer in China geweest en kan daar iets over zeggen? Moet ik een videocamera aanschaffen in NL of pas zodra ik in Guangzhou land?

(leuk he die dt's!)

Groetjes!
Siem

Gesloten