Slechte ervaring Onlineveilingmeester.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Eerlijkduurt...
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2023 18:01

Slechte ervaring Onlineveilingmeester.nl

Ongelezen bericht door Eerlijkduurt... »

Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Onlineveilingmeester.nl (OVM)?
- Kavels die worden aangeboden worden doelbewust zo omschreven dat bieders een oneerlijk beeld van het object krijgen en als gevolg daarvan te hoog bieden;
- Er worden kavels aangeboden met schade waarbij van die schade geen melding wordt gemaakt;
- Er wordt op kavels geboden door bieders waarbij het vermoeden bestaat dat die gelieerd zijn aan OVM. OVM ontkent dit op Trustpilot ten stelligste maar verschillende klanten hebben hun vraagtekens;
- Op Trustpilot staan zeer veel negatieve reviews waarbij het opvallend is dat bijna onder iedere review een reactie van OVM staat. Dit is een dagtaak en daar heeft men waarschijnlijk iemand voor in dienst;
- Het lijkt erop dat het cijfer op Trustpilot kunstmatig hoog wordt gehouden door OVM door zelf reviews te plaatsen. Dit vermoeden omdat na elke slechte review vaak gelijk weer een goede verschijnt. De ervaring leert dat dit normaliter niet het geval is bij Trustpilot. De 3,8 die OVM nu heeft zou anders waarschijnlijk in de buurt komen van een 2,8 of lager.
- Bij heel specifieke en gerichte navraag wordt zonder blikken of blozen volgehouden dat het werk echt van de kunstenaar in kwestie is, En dat blijkt niet zo te zijn.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte ervaring Onlineveilingmeester.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u dat dan allemaal weet, niet kopen daar dus.

RFdeBoer
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jul 2020 18:51

Re: Slechte ervaring Onlineveilingmeester.nl

Ongelezen bericht door RFdeBoer »

Tja niet meer kopen cq kijken spreekt natuurlijk voor zich.

Maar daarvoor natuurlijk wel eerst een ervaring/waarschuwing nodig.
Waarvoor mijn dank

Bram Bonnewel
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Slechte ervaring Onlineveilingmeester.nl

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Ik koop al jaren via online veilingen maar alleen die veilingen waarbij ook een kijkdag is en ga daar ook naartoe.
Op internetveilingen zonder kijkdag zal ik nooit een bod doen.

Kruispuntweg
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2018 15:29

Re: Slechte ervaring Onlineveilingmeester.nl

Ongelezen bericht door Kruispuntweg »

Dit gebeurd niet alleen daar. Alle online veilingen maken gebruik van zgn handels malversaties, bv. Hoge portokosten om winst te verhogen, artikelen aanbieden die nog gewoon in de winkel te koop zijn, voor hogere prijzen inzetten met de melding van uniek etc., veilingsdeskundigen die de veilingsprijzen hoger laten lijken dan dat ze zijn. Etc.etc.

Jan 1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2023 05:36

Re: Slechte ervaring Onlineveilingmeester.nl

Ongelezen bericht door Jan 1970 »

Jaren terug wel een slechte ervaring,had er een partij makita accu’s gekocht,waarvan meer dan de helft waren overleden,was op de kijkdag geweest,zagen er goed uit maar zegd niet alles,lag geen oplader bij om ze te controleren,na heel lang overleg,ze stuurde me zelfs naar de inbrenger,die beweerde zelfs,je zal er zelf wel deel verrotte bij hebben gedaan,ze hebben me uiteindelijk de helft van het aankoopbedrag vergoed.
Paar maanden terug wat Bosch gekocht waarvan een kavel verkeerd omschreven,is perfect afgehandeld twee dagen later het aankoop bedrag al terug
Is wel zo bij inbreng veilingen gedaan door particulieren heb ik wel de indruk dat het veilinghuis het niet uitmaakt of het ingebrachte doet waarvoor het bedoelt is,ze vallen terug op de aangeboden kijkdag,meestal niet eens een stopcontact te vinden,plus dat ik het idee dat de als het intresante kavel de inbrengers mee gaan bieden,is bij Troostwijk nog veel erger die nemen alles aan dan vooral van bouwbedrijf BAM,is meestal overtollig uitgewoonde bende,dus een advies wees voorzichtig met inbreng veilingen,ze verwijzen direct naar hun algemene voorwaarden

Jaimre
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2023 10:42

Re: Slechte ervaring Onlineveilingmeester.nl

Ongelezen bericht door Jaimre »

NOOIT meer zaken doen met ONLINEVEILINGMEESTER.NL!!!

Een paar weken geleden 2 pallets composieten vlonderdelen gekocht via de online veiling. Uiteraard teveel betaald, maar dat gebeurt wel eens in de heetst van de strijd.

Geboden op:
98 stuks Composieten Vlonderdelen

Kenmerken volgens onlineveilingmeester:
Kleur: Grijs
Conditie: NIEUW
Kenmerken: Kunnen lichte beschadigingen hebben.
Bezorgkosten: 75 euro

Hoop gedoe rondom de factuur en betaling, maar uiteindelijk betaald.
Verder geen reactie meer ontvangen en zodoende maar een berichtje gestuurd.
Na het berichtje werden de 2 pallets bezorgd binnen een paar dagen.
Wel 2 x bezorgkosten betaald van 75 euro, maar in 1x geleverd.

Wat hebben we ontvangen:
Kleur: Bruin
Conditie: Gebruikt
Kenmerken: 80% van de delen zijn licht tot zeer zwaar beschadigd.

Hierover contact opgenomen, maar na circa 3 weken geen enkele reactie of oplossing
Wel het antwoord gekregen: We nemen contact op met de opdrachtgever.

Dit probleem wordt dus doorgespeeld, terwijl de kavels bij onlineveilingsmeester is gekocht, 150 euro bezorgkosten en 440 euro veilingkosten betaald zijn.

We gaan eens bekijken of hier juridisch wat aan gedaan kan worden, want dit lijkt gewoon op oplichting oid.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Slechte ervaring Onlineveilingmeester.nl

Ongelezen bericht door BL2 »

Jaimre schreef:
27 jul 2023 11:00
.... Uiteraard teveel betaald.....
Tsja, waarom koop je het niet gewoon bij de bouwmarkt, groothandel of winkel ?

Okster
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2023 22:25

Re: Slechte ervaring Onlineveilingmeester.nl

Ongelezen bericht door Okster »

Hallo,

Ik heb hier 2 EDELSTENEN gekocht maar die blijken niks waard te zijn. Ik heb ze laten taxeren maar helaas.
Diverse mailtjes gestuurd meerdere malen gebeld maar ze blijven zeer moeilijk doen. Een gedupeerde helpen hebben ze nog nooit van gehoord. 1800 euro naar de mallemoer. De omschrijving klopte niet de papieren kloppen niet. De regels die gelden voor een veiling houden ze zich niet aan. Deze site en eigenaar moet goed worden aangepakt. Je wil toch als bedrijf een goede naam hebben?????

vince054
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2024 09:08

Re: Slechte ervaring Onlineveilingmeester.nl

Ongelezen bericht door vince054 »

Ja superslechte ervaring met Onlineveilingmeester.nl , artikel gekocht blijkt totaal verrot te zijn, ze adverteren in gebruikte staat, en de foto's die er bij staan waren zo gemaakt dat het niet zichtbaar was, iets kan gebruikt zijn maar niet verrot! klacht ingediend en je raad het al, ze verschuilen zich achter de verkoper, had ik maar op de kijkdag moeten gaan kijken, dat ze iets verkopen wat niet voldoet aan de omschrijving maakt ze niet uit, dit is volgens mij misleiding.
Krijg mijn geld niet terug!
Ik had ook nog een ander bod gedaan en uiteindelijk het hoogste bod, dan krijg je dat het niet gegund wordt, hier ook misleiden ze de boel, ze moeten gewoon een minimumbedrag melden zodat je niet eerst een week loopt te bieden en vervolgens toch niet krijgt omdat ze wellicht een deal met iemand buitenom de veiling gesloten hebben.
Ben gewaarschuwd, koop niets via deze partij, je bent te duur uit en de foto's worden zo geplaatst dat je de mankementen niet ziet.

Plaats reactie