LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Superdry webwinkel ronduit slechte service

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
L.Sibels
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2014 11:33

Superdry webwinkel ronduit slechte service

Ongelezen bericht door L.Sibels »

Afgelopen week had ik een bodywarmer besteld via www.superdry.nl. Deze kwam netjes op tijd aan en de verzendkosten waren gratis. Vervolgens bleek dat het model niet goed past en was ik van plan de bodywarmer te retourneren, want zoals op de site vermeld : 'Retourneren kan zonder heisa'.

Niet dus!
Allereerst heb ik geprobeerd om het artikel terug te brengen naar een filiaal zoals op de site vermeld staat, alleen dan krijg je geen geld maar een tegoedbon terug. In filiaal Maastricht werd mij gezegd dat dit alleen mogelijk was in Amsterdam, handig wanneer je in Maastricht woont.

Vervolgens heb ik dus het filiaal in Amsterdam gebelt, hun zeiden dat dit alleen mogelijk is in de Superdry winkels in Engeland. Engeland?! Nou dat is dus geen optie.

Oke, dan maar retourneren via de site volgens Superdry Amsterdam want dan krijg je je geld schijnbaar terug i.p.v. een tegoedbon. Op de website wordt je door gelinkt naar de website www.superdry.cycleon.eu en hier zou je een retourformulier met retourlabel moeten kunnen uitprinten, deze site werkt dus niet en ik zou dus niet weten weten naar welk adres ik het pakket zou moeten retourneren.

Weer Superdry Amsterdam aan de lijn, het is voor hun een bekent probleem (Dan doe er iets mee?!) en ze zeggen dat ik het moet retourneren naar het adres waar het pakket vandaan is gekomen. Dat is schijnbaar de UK, terwijl ik iets bij www.superdry.NL heb besteld. Even rekenen, aangetekend (wordt aangeraden op de site) pakketje onder de twee kilo 20 euro om naar de UK te verzenden. Daar had ik dan voordat ik de bodywarmer had besteld wel een duidelijke opmerking van willen zien.

Toch maar de algemene klantenservice bellen was het advies van Superdry Amsterdam, deze is in alleen in het engels, toch vreemd als je een product besteld op www.superdry.NL. Na lang wachten en luisteren naar bandjes die vertellen dat je beter kunt mailen krijg ik dan toch iemand aan de lijn. In het engels doe ik weer mijn verhaal en ook zij schijnt bekent te zijn met het probleem van de website, maar zegt vervolgens dat het gratis is om vanuit Nederland iets te retourneren.

Maarja, waar naar toe dan? Ze zegt dat ze vandaag een retourformulier naar mijn email adres zal sturen, deze moet ik op het pakket plakken en dan kan ik het pakket gratis naar de UK terug verzenden. De mail heb ik nog niet ontvangen maar ik ga er na een halve ochtend bellen maar vanuit dat ik die mail krijg en dat ik kosteloos kan retourneren.

Tevens hebben ook filiaal Amsterdam en Maastricht aangegeven dat de website voor het retourneren niet werkt!

Hopelijk is het nu geregeld maar het is gewoon ronduit belachelijk dat het zo omslachtig is om iets te retourneren en dat de site niet werkt terwijl iedereen daar vanuit schijnt te weten. Dit was de eerste en laatste keer dat ik iets bij superdry besteld, ondanks dat ze leuke en mooie producten hebben.

L.Sibels
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2014 11:33

Re: Superdry webwinkel ronduit slechte service

Ongelezen bericht door L.Sibels »

Ik heb nu de pakbon ontvangen waarmee ik het pakket gratis kan retourneren. Het vreemde is dat het retourbeleid ook was bijgevoegd waarin staat dat je zelf verantwoordelijk bent voor de kosten van het retourneren.. vreemd vreemd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Superdry webwinkel ronduit slechte service

Ongelezen bericht door sephora30 »

Op de site staat dat de retourkosten voor jezelf zijn en ik heb het retourproces doorlopen dat werkt gewoon. Je krijgt dan een retourformulier dat je kan printen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Superdry webwinkel ronduit slechte service

Ongelezen bericht door sephora30 »


L.Sibels
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2014 11:33

Re: Superdry webwinkel ronduit slechte service

Ongelezen bericht door L.Sibels »

Ik ken de site ja, maar die werkt schijnbaar niet in elke internetbrowser kom ik zojuist achter. En dat is voor zo een bedrijf niet bepaald netjes. Ik heb nu ook het proces opnieuw doorgelopen in een andere internetbrowser en zie inderdaad nu de formulieren die ik eerder niet te zien kreeg. Wel is het zo dat de je met de bon die je uitprint het pakket gratis kunt verzenden, anders dan dat ze op de website vermelden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Superdry webwinkel ronduit slechte service

Ongelezen bericht door olaf79 »

L.Sibels schreef:Ik ken de site ja, maar die werkt schijnbaar niet in elke internetbrowser kom ik zojuist achter. En dat is voor zo een bedrijf niet bepaald netjes. Ik heb nu ook het proces opnieuw doorgelopen in een andere internetbrowser en zie inderdaad nu de formulieren die ik eerder niet te zien kreeg. Wel is het zo dat de je met de bon die je uitprint het pakket gratis kunt verzenden, anders dan dat ze op de website vermelden.
Mooie service lijkt me. Gratis ontvangen en terug sturen. Prima geregeld. Jammer dat de site het even niet deed, maar geloof me het is niet altijd gemakkelijk om elke browser te ondersteunen. Je kiest dan voor 2 of 3 populaire en de rest moet maar een andere browser gebruiken. Wel handig als de klantenservice dat weet, en je naar de juiste oplossing leidt.

Gesloten