Vinted wil mijn geld niet terug betalen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
angelique768
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2024 13:24

Vinted wil mijn geld niet terug betalen

Ongelezen bericht door angelique768 »

Hallo allemaal,

Ik heb via Vinted een jas besteld die via dpd bij een winkel bezorgd zou worden.
Ik kreeg bericht dat de jas bezorgd was deze ging ik ophalen en toen ik eenmaal in de winkel was zei meneer dat het pakket al opgehaald is terwijl ik daar pas voor het eerst kwam. Ik heb contact gehad met dpd en ik kwam tot de conclusie dat iemand die 3 kwartier eerder in de winkel mijn pakket heeft meegenomen. Nu is voor het pakket een handtekening vereist en een controle van een id. Dus er is niet goed gecontroleerd.

Ik heb contact opgenomen met Vinted en het verhaal uitgelegd maar die zegt dat ik mijn geld niet terug krijg omdat het pakket is opgehaald en ze gewoon de procedure volgen .Ja het pakket is opgehaald maar niet door mij. Nu ben ik mijn geld en ik heb het pakket niet.

Vinted reageert niet meer op mijn berichten.

Sta ik in mijn recht op verdere stappen te ondernemen, heeft iemand een goede tip of heb ik gewoon pech!

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Vinted wil mijn geld niet terug betalen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het probleem is dat Vinted bij problemen nu niet bepaald klaar staat om te helpen volgens de reviews.
Ik acht de kans dus klein dat u uw geld terug ziet.

bennie02
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2018 12:15

Re: Vinted wil mijn geld niet terug betalen

Ongelezen bericht door bennie02 »

in dit verhaal heeft vinted niets fout gedaan , helaas heeft de betreffende winkel wel een paar steken laten vallen om niet om een bewijs o.i.d. te vragen.
of daar wat te halen valt weten anderen waarschijnlijk beter.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Vinted wil mijn geld niet terug betalen

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Dus tussen Vinted, DPD en die winkel is het ergens fout gegaan en nu voelt niemand zich (eind)verantwoordelijk. Vinted vertrouwd op een systeem dat lek is en u hebt geen contract (ik lijk wel een autonoom) met die winkel. Gaat het financieel nog ergens over of is afschrijven sowieso de enige optie?

Plaats reactie