Vurado.nl is nep, retour zenden niet mogelijk

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
MirandaK01
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2023 12:56

Vurado.nl is nep, retour zenden niet mogelijk

Ongelezen bericht door MirandaK01 »

Wees gewaarschuwd voor de online webshop www.vurado.nl

Ik heb hier spullen gekocht en retour zenden is niet mogelijk. Ze pakken je geld en leveren of de verkeerde spullen of ze leveren niet.

Alle gegevens op de website zijn nep!

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vurado.nl is nep, retour zenden niet mogelijk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Had u iets anders verwacht op deze site? In de algemene voorwaarden is de identiteit van de ondernemer verdwenen, er is geen kvk nummer vindbaar en de webshop die 7 dagen per week bereikbaar is via een mobiel nummer? En dat allemaal vanuit een kantoorpand. Om maar niet te spreken van 2 weken levertijd.

Na het zien van een lage prijs en gratis verzending is het wel handig om ook naar de verkoper te kijken. Overduidelijk een malafide dropshipper.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vurado.nl is nep, retour zenden niet mogelijk

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jammer dat u niet eerst e.e.a. uitgezocht hebt, bijv. op Trustpilot.
https://nl.trustpilot.com/review/vurado.nl

Het taalgebruik in de positieve reacties lijkt, opvallend genoeg, heel veel op elkaar dus die zou ik niet serieus nemen. Blijven helaas de vele negatieve reacties over.


Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Vurado.nl is nep, retour zenden niet mogelijk

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Vurado heeft zich nog niet gelegitimeerd bij trustpilot, maar in korte tijd zijn er veel positieve reviews. De negatieve reviews worden gerapporteerd. Vurado heeft 78 van zijn reviews in totaal 78 keer gerapporteerd.

Kijk eens naar de laatste positieve reacties, dit lijkt op misleiding om de score van reviews omhoog te krijgen.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vurado.nl is nep, retour zenden niet mogelijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Petra1987 schreef:
16 dec 2023 17:35
Vurado heeft zich nog niet gelegitimeerd bij trustpilot, maar in korte tijd zijn er veel positieve reviews. De negatieve reviews worden gerapporteerd. Vurado heeft 78 van zijn reviews in totaal 78 keer gerapporteerd.

Kijk eens naar de laatste positieve reacties, dit lijkt op misleiding om de score van reviews omhoog te krijgen.
Ik zie geen een positieve review.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Vurado.nl is nep, retour zenden niet mogelijk

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Lady1234 schreef:
16 dec 2023 17:43
Petra1987 schreef:
16 dec 2023 17:35
Vurado heeft zich nog niet gelegitimeerd bij trustpilot, maar in korte tijd zijn er veel positieve reviews. De negatieve reviews worden gerapporteerd. Vurado heeft 78 van zijn reviews in totaal 78 keer gerapporteerd.

Kijk eens naar de laatste positieve reacties, dit lijkt op misleiding om de score van reviews omhoog te krijgen.
Ik zie geen een positieve review.
Kijk eens op: https://nl.trustpilot.com/review/vurado.nl?stars=5

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vurado.nl is nep, retour zenden niet mogelijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Keek ik blijkbaar verkeerd. Sorry.

Maar deze zijn nog grappiger.

https://customerreviews.google.com/v/me ... hl=nl&v=19


Heeft iemand hoop werk aan gehad. 😁

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vurado.nl is nep, retour zenden niet mogelijk

Ongelezen bericht door BL2 »

:shock: Er lijken twee Kevins te zijn, bij de ene zit de moedervlek links, bij de andere rechts. Welke is het nou ? :lol:

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vurado.nl is nep, retour zenden niet mogelijk

Ongelezen bericht door Erthanax »

Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik vermakelijker vind, de éénregelige reviews bij Google of die 65 variaties op hetzelfde thema bij Trustpilot. Bedenk daarbij dat Heinz het laat bij 57 variaties en dat de geweldenaar Bach niet verder komt dan 30 Goldberg-variaties. Hier hebben we te maken met een uitzonderlijk talent!
Is het mensenwerk of AI? Ik zou verwachten dat een beetje AI-applicatie meer variatie oplevert.

rvjapio2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 apr 2023 10:03

Re: Vurado.nl is nep, retour zenden niet mogelijk

Ongelezen bericht door rvjapio2 »

Goh, alleen de naam al. Bedankt voor de waarschuwing. Helaas is die alleen niet besteed aan mensen zoals u.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Vurado.nl is nep, retour zenden niet mogelijk

Ongelezen bericht door Jablan »

Erthanax schreef:
17 dec 2023 11:49
Is het mensenwerk of AI? Ik zou verwachten dat een beetje AI-applicatie meer variatie oplevert.
Het is slecht vertaalde AI. Ik vraag mij alleen af wat de brontaal is. :wink:

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vurado.nl is nep, retour zenden niet mogelijk

Ongelezen bericht door Erthanax »

Slecht vertaalde slechte AI, dan toch. Het lijkt wel een invuloefening met betekenis-verwante woorden. Ik heb betere variaties op, of herhalingen van hetzelfde thema gezien. Maar ja, wat kun je verwachten als je voor een habbekrats een groot aantal positieve reviews koopt? Spoiler: Dit soort tenenkrommende rommel dus.

ulrich.boche
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:08
Contacteer:

Re: Vurado.nl is nep, retour zenden niet mogelijk

Ongelezen bericht door ulrich.boche »

De positieve recensies van dit webshop zijn wel vrij opvallend, allemaal in dezelfde stijl. Die kunnen door zoiets als ChatGPT opgemaakt zijn. Dat elke klant in zo'n lyrische stijl schrijdt, is erg ongebruikelijk.

Wat me verbaasd is dat Trustpilot dit soort neprecensies niet opmerkt en verwijdert, dat doet de geloofwaardigheid van Trustpilot geen goed.

Plaats reactie