LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarschuwing: verkoop via internet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
vd rhee
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2005 22:00

waarschuwing: verkoop via internet

Ongelezen bericht door vd rhee »

Via het internet heb ik mijn paard te koop aangeboden. Enkele dagen geleden kreeg ik een reactie in zeer gebrekkig nederlands van ene mr Smith. Ik vroeg hem vervolgens in het engels te reageren omdat ik er zo niet veel van snapte. Een paar uur later kreeg ik een engelstalige reactie terug, ook dit was best gebrekkig engels. Hij vroeg om foto's en de prijs. Deze zond ik hem weer toe. Vervolgens kreeg ik een zeer merkwaardige mail terug. Hij was zeer geinteresseerd en vond de prijs prima. Hij wilde het paard hebben, zonder hem ook maar gezien te hebben. Op zich al heel merkwaardig. Maar het werd nog vreemder toen hij het over de betaling had. Hij wilde dit doen via een Cashier's check. De waarde daarvan was hoger dan de prijs van mijn paard, en dat verschil moest ik terugboeken. Hij had hier een compagnon die het paard vervolgens per schip naar hem zou brengen. Ik vertrouwde het voor geen meter en heb wat onderzoek gedaan. Daarbij stuitte ik op de volgende link
http://www.scamvictimsunited.com/counte ... _check.htm
De werkwijze van mijn koper kwam exact overeen met wat hier staat.
Ik vraag me af of al meer mensen dit hebben meegemaakt, en wil ook gelijk iedereen waarschuwen voor deze oplichters

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: waarschuwing: verkoop via internet

Ongelezen bericht door NAK »

Hopelijk heb je nog geen adres gegeven an deze oplichter, want anders loop je de kans dat ze alsnog je paard komen halen.
Betalen zullen ze dan zeker niet.

Succes

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: waarschuwing: verkoop via internet

Ongelezen bericht door topery »

Mr. Smith heeft nog 30 andere namen en reageert samen met zijn mede oplichters op alles wat te koop is, auto's boten paarden motoren

Ze nemen altijd een @yahoo account.

Op www.internetoplichting.nl kunt u dit verhaal plaatsen, daar staan tevens legio voorbeelden van dezelfde truc.

Als u de cheque inmiddels ontvangen hebt, lijst hem in en hang hem boven de computer :lol:

ELB
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:05

Re: waarschuwing: verkoop via internet

Ongelezen bericht door ELB »

Wacht eens even... je hebt een paard, dus je weet er een hoop vanaf. Dan weet je dus ook dat iemand altijd zou willen kijken naar de gezondheid van het dier en kijken of het aggresief is of mank of wat dan ook.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: waarschuwing: verkoop via internet

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ik weet niet precies wat je aan het doen bent ELB, maar de helft van al je reacties zijn op topics van 1 à 2 jaar oud.... de meeste van die topics doen niet eens meer ter zake.

Misschien kun je beter op de wat recentere topics reageren :wink:

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: waarschuwing: verkoop via internet

Ongelezen bericht door Sjors_B »

ELB heeft internet ontdekt ..... :P

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: waarschuwing: verkoop via internet

Ongelezen bericht door joopataa »

Of heel negatief Of veel te laat, Zie daar ons nieuw lid ELB.Zou het nog goed komen met ELB? Tip, Kijk eerst na de datum van de laatste reactie, Staat zo dom om na 1 of zelfs 2 jaar nog te reageren. En een positieve reactie is ook heel welkom hoor. :idea: :arrow:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: waarschuwing: verkoop via internet

Ongelezen bericht door jor »

De reactie's van E.L.B op rij. Internet- bellen= Waardeloos. Live-mail = Waardeloos .Windows = Waardeloos. Norton = Waardeloos .Tpg/TNT, Je raad het al = waardeloos, Zo even een paar van de eerste 8 reactie's op dit forum. Is er ook nog iets goed? of is Alles Waardeloos?

Jor.

Sekelip
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2006 13:14

Re: waarschuwing: verkoop via internet

Ongelezen bericht door Sekelip »

Fijn... Dit had ik dus allemaal veel eerder moeten weten...
Ik ben door dezelfde lui belazerd als in onderstaande link...
http://www.oh-maaan.co.uk/

Gesloten