LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat is uw ervaring met Italian Charms?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
e. de mulder
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2010 13:48

wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door e. de mulder »

Heeft iemand ervaring met de webshop va Italian charms van [persoonsgegevens verwijderd door de moderator]?
Naar mijn zin blijft de levering van mijn (betaalde) bestelling wel erg lang uit, en via de mail is ze niet te bereiken, ondanks dat wij de toezegging hadden dat de bestelling op 2september 2010 zou worden verstuurd.

Susan29
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2010 17:24

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door Susan29 »

Ik heb 29 sept. mijn Piccolo armbandje betaald maar tot op heden nog niks ontvangen. Alleen een bevestiging via de mail.
Via mail krijg je een automatische reactie dat er wegens fam.omstandigheden vertraging is opgelopen.
Heb haar mobiel gevonden via internet maar deze staat uit, en heeft geen voicemail.

Ben ook al naar mijn bank geweest om te vragen of ik mijn geld terug kon krijgen helaas gaat dit waarschijnlijk niet lukken omdat ik het zelf heb overgemaakt.

Het armbandje heb ik besteld nav. de geboorte van mijn zoontje.
Van geld dat ik van mijn schoonouders had gekregen om een kraamkado uit te zoeken. Erg jammer dus.

Susan29
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2010 17:24

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door Susan29 »

Verder niemand die hier heeft besteld???

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door poespas »

Je schrijft op 20 Sep dat je hem besteld hebt op 29 Sep. Moet dit niet Augustus zijn?

sharon84
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2010 19:32

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door sharon84 »

Ik heb ook op 5 september jongslede een bestelling geplaatst,maar tot heden niks ontvangen!!
Heb al een keer een mail gestuurd met de vraag hoe het met mn bestelling staat,krijg ik ook meteen een mail terug met het antwoord dat er familie omstandigheden zijn!!

De eerste keer omdat ik bang was dat de betaling via ideal niet goed was aangekomen omdat er niet genoeg saldo op mn rekening stond,dus ik nagelezen,kon je het zo overmaken.
Ik heb dat dus gedaan.
Nu vanavond meteen een volgend bericht er heen gestuurd omdat het nu wel erg lang duurt en ik officieel nog niks gehoord heb,kreeg ik meteen weer de zelfde melding over de familie omstandigheden.

Ik heb er weinig vertrouwen meer in als ik ook de ander berichten van deze mensen hier op de site lees...

Groet,
Sharon.

Annemaria79
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2010 21:13

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door Annemaria79 »

Beste mensen,
Ik heb al tot twee keer toe uitgebreid gepost op het forum maar beide berichten zijn verwijderd (ws. omdat ik de naam van mevrouw had opgeschreven met wat extra info.

[Moderator: Het is tegen de gedragsregels om persoonsgegevens te plaatsen.]

In juni (als ik het goed onthouden heb) stonden er ook al andere klachten op Tros Radar over Italian Charms. Ook toen heeft mevrouw op een aantal klachten gereageerd door aan te geven dat er e.e.a. in de privésfeer gaande was.

Mijn zus en ik zijn namelijk al vanaf mei bezig met Italian Charms.
Gelukkig is, na een hoop druk (contact via leverancier, aangetekende brief met daarin de eis dat we ons geld terug zouden krijgen, een hoop emails richting mevrouw en telefoontjes naar mobiele nummers die we her en der vonden op internet), een deel van onze bestelling in augustus geleverd. We hadden twee Amora fotobeads besteld met foto's van onze dochtertjes en een Amora Picolo armbandje (dat we vrij snel na betaling geannuleerd hebben).

Mevrouw is, in onze beleving, in gebreke gebleven want heeft niet voldaan aan de wettelijke termijnen van levering en GEEN alternatieve leveringsdatum met ons afgesproken. Gelukkig zijn, nogmaals, de fotobeads binnen en het moet gezegd worden, ze zijn leuk.

Nu willen we graag nog de 15 euro terug van de armband omdat deze dus wel betaald maar niet geleverd is. Het gaat niet om een enorm bedrag maar wel om een, inmiddels, enorme principekwestie (en met de kosten voor het aangetekend verzenden zijn we meteen zo'n €22,- meer kwijt dan de beads moeten kosten).

Mevrouw blijkt nu echter niet bereikbaar. Na telefonisch contact met de leverancier (die mevrouw overigens ook niet kan bereiken), kom ik tot de conclusie dat er aan een dood paard niet valt te trekken. Wellicht is aangifte doen de volgende stap...

Mijn les is:
niet meer bestellen bij een site die niet aangesloten is bij een keurmerk of consumentenorganisatie of bewust kiezen en daarmee risico lopen en
NOOIT meer bestellen bij Italian Charms (nou schreef ze een tijd geleden al dat ze onze IP-adressen verwijderd heeft dus hopelijk zijn we daarmee beschermd aangezien ze ook nog wat andere links schijnt te gebruiken :wink:)...

Het gastenboek van mevrouw loopt tot eind december 2009. Daarna zou er niets meer gepost zijn. Onze ervaring is echter dat mevrouw berichten verwijderd. Kennelijk heeft ze daar dus wel tijd voor ondanks de omstandigheden.

Janne
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jul 2010 12:48

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door Janne »

Beste mensen,

Ik ben bekend met dit bedrijf en vind het jammer dat het hier zo door het slijk gehaald moet worden.
Het gaat hier om een eenmansbedrijf dat door de eigenaar geheel zelfstandig wordt gerund, zonder personeel. Zij heeft onverwacht haar moeder verloren na een intensief ziekbed. Iemand die voor een baas werkt, kan zich ziek melden om even de tijd te nemen dit te verwerken. Iemand die een eenmansbedrijf runt, kan dit niet, er zal dan helaas vertraging ontstaan en ik zie uit al jullie reacties dat jullie hiervan op de hoogte zijn gebracht. Het is jammer dat er dan geen enkel begrip lijkt te bestaan en dat meteen van het slechtste wordt uitgegaan en dat dit dat ook nog breed moet worden uitgemeten op een openbaar forum.

Een advies om daar dan ook maar nooit meer te bestellen gaat mijns inziens helemaal alle perken te buiten, ik heb mevrouw een mail gestuurd met het advies om hier aangifte tegen te gaan doen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Janne schreef: Een oproep om daar dan ook maar nooit meer te bestellen gaat mijns inziens helemaal alle perken te buiten, ik heb mevrouw een mail gestuurd met het advies om hier aangifte tegen te gaan doen.
Aangifte van wat, precies?
Want, los van omstandigheden, hoe triest ook, door afspraken niet na te komen, en niet helder te communiceren (mededeling op website bijvoorbeeld, algemene mail naar iedereen die iets besteld heeft) is zij formeel gezien in gebreke - en door niet tijdig tot terugbetaling danwel levering over te gaan, hebben gedupeerden meer kans op succesvolle aangifte.
Mogelijk dat men verder niets doet, vanwege de omstandigheden, maar uw "advies" om aangifte te doen slaat werkelijk nergens op.

Er is geen sprake van laster / smaad - het bedrijf heeft zijn afspraken niet nagekomen.
Er is geen sprake van een strafbaar feit - alleen het delen van een mening (koop daar niet).

Kortom, aardig dat u dit bedrijf steunt, maar verder raakt deze melding kant noch wal. Als u zo`n goede vriend(in) bent - mischien kunt u de eigenaar even helpen met alles op orde brengen.. zijn meer mensen blij mee.

Janne
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jul 2010 12:48

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door Janne »

Er is geen sprake van laster / smaad - het bedrijf heeft zijn afspraken niet nagekomen.
Er is geen sprake van een strafbaar feit - alleen het delen van een mening (koop daar niet).
U veralgemeniseerd mijn bericht, mijn advies tot aangifte betreft tegen de plaatser van deze mededeling, mevrouw Annemaria79. Ik weet namelijk dat alles inmiddels met haar afgehandeld is en zij alles waar zij recht op heeft, ontvangen heeft.
Om dan nog steeds via allerlei wegen (ik kom haar namelijk niet alleen hier tegen) te blijven proberen een bedrijf zwart te maken, valt wel degelijk onder smaad/laster. Temeer daar haar bericht is doorspekt met aantoonbare onwaarheden.
Kortom, aardig dat u dit bedrijf steunt, maar verder raakt deze melding kant noch wal. Als u zo`n goede vriend(in) bent - mischien kunt u de eigenaar even helpen met alles op orde brengen.. zijn meer mensen blij mee.
Ik weet niet waar u de wijsheid vandaan haalt dat ik een goede vriend(in) ben, maar ik ben inderdaad bezig met ondersteuning, dat mag blijken uit het feit dat ik op de hoogte ben van waar mevrouw Annemaria mee bezig is.

De andere melders uit dit topic staan zover in hun recht, ik zeg alleen dat het jammer is dat men meteen 'oplichting' schreeuwt terwijl er sprake is van een bedrijf dat al jaren een goede naam heeft en nu door omstandigheden tijdelijk even 'dipt'. Zelfs de eigenaar van een bedrijf is namelijk geen robot...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Janne schreef: U veralgemeniseerd mijn bericht, mijn advies tot aangifte betreft tegen de plaatser van deze mededeling, mevrouw Annemaria79. Ik weet namelijk dat alles inmiddels met haar afgehandeld is en zij alles waar zij recht op heeft, ontvangen heeft.
Kijk - maar dat zegt u niet in uw eerste reactie. Dit verandert de zaak, en maakt van de poster eigenlijk een (piep).
Janne schreef:Om dan nog steeds via allerlei wegen (ik kom haar namelijk niet alleen hier tegen) te blijven proberen een bedrijf zwart te maken, valt wel degelijk onder smaad/laster.
Da`s een goeie, zou ik moeten navragen.
Janne schreef:Ik weet niet waar u de wijsheid vandaan haalt dat ik een goede vriend(in) ben, maar ik ben inderdaad bezig met ondersteuning, dat mag blijken uit het feit dat ik op de hoogte ben van waar mevrouw Annemaria mee bezig is.
Dat was een "educated guess". Je komt alleen voor iemand op, en meld de reden van alle ellende, als je iemand persoonlijk kent, en positief naar deze persoon staat. Doorgaans word dit als vriend(in) aangeduid. :)
Janne schreef:De andere melders uit dit topic staan zover in hun recht, ik zeg alleen dat het jammer is dat men meteen 'oplichting' schreeuwt terwijl er sprake is van een bedrijf dat al jaren een goede naam heeft en nu door omstandigheden tijdelijk even 'dipt'. Zelfs de eigenaar van een bedrijf is namelijk geen robot...
En met die laatste zin heb je gelijk ook de reden waarom mensen snel 'oplichting' etc. roepen - het zijn mensen, en voelen zich benadeeld.
Als dan een reactie uitblijft, en men weet niet waarom, gaat men gillen in de hoop op verbetering. Soms werkt het (webcare van grote bedrijven).

Ik blijf erbij dat de bedrijfseigenaar er slim aan had gedaan iets communicatiever te zijn - of desnoods iemand namens haar een berichte had kunnen sturen.
Alleen een onmens maakt na een dergelijk persoonlijk drama er nog een punt van - maar men moet wel weten wat er loos is.
Geen informatie - dan gaan wij, als mensen, over het algemeen van het slechtste uit.

In elk geval fijn dat de eigenaar een goede steun aan u heeft.
Ik vermoed dat het probleem zich uiteindelijk wel oplost.

Het zou mensen die een bijdrage geleverd hebben het sieren als zij de (goede) afhandeling ook vermelden.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door poespas »

Je moeder verliezen is heel erg dat weet ik uit ervaring.
Echter je hebt een bedrijf en daar zitten bepaalde verplichtingen aan.
Een betere communicatie neemt al een hoop ergernis weg.

Ik vind het not done om gewoon maar de spullen niet op te sturen, daar is geen enkel excuus voor.

Cornelie81
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:52

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door Cornelie81 »

Kennelijk heeft deze vrouw niet van haar fouten geleerd. Die persoonlijke omstandigheden spelen al veel langer en waren eind vorig jaar 2009 ook al bekend.
Even ervan uitgaande is het dan niet zo fair tegen over haar klanten om haar beperkingen te erkennen, een stapje terug te doen en vandaaruit weer te beginnen met werken.
Door zich niet te houden aan leveringsafspraken en dan boze emails te sturen met dreigementen om aangifte te doen wegens smaad roept mevrouw over zichzelf een slechte naam uit. Het ligt wel in het aard van het beestje dit gedrag uit te nutten want daardoor kan ze het zwarte schaap blijven spelen.
Het wordt misschien werkelijk eens tijd dat mevrouw op tv geconfronteerd wordt met haar praktijken want mevrouw heeft daar geen inzicht in.

Cornelie81
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:52

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door Cornelie81 »

Even met betrekking op Annemaria79, is namelijk mijn zus. Ik heb net mijn bankrekening nog een keer bekeken en ja Mevrouw heeft eindelijk het geld teruggestort. Let wel pas op 16 september 2010. Annulering van het armbandje werd gedaan op 7 mei 2010. Dus... wel een beetje laat.
Al met al heeft mevrouw L. dus hiermee wel aan haar verplichtingen gedaan alhoewel het wel heeelllll eerruugg LAAT is.
Daarom vind ik dat wij het recht hebben erop te mogen wijzen dat mevrouw L. TE LAAT levert en niet communicabel is in haar afspraken.
Dus Annemaria79 is geen PIEP! en Mevrouw Janna wel!

Janne
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jul 2010 12:48

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door Janne »

Beste mevrouw Cornelie,
Misschien kunt u aan uw zus Annemaria doorgeven dat haar berichtgeving, en daarmee ook de uwe, doorspekt is met onwaarheden.
Het zou de TV niet eens halen, als de werkelijke feiten op tafel komen, ziet men al snel dat de beweringen van u en uw zus totaal ongegrond zijn. Bij uw bestelling is nergens een levertijd of wettelijke bepaling overschreden, u roept steeds dat u in mei besteld heeft terwijl u de bestelling pas eind juni heeft bevestigd.

En kijk eens aan, intussen is een nieuw bericht geplaatst zie ik, de betaling is al twee weken binnen als u roept dat u nog steeds niets ontvangen heeft. Dat zegt toch ook wel iets dacht ik zo.

En wat maakt mij een PIEP? Het feit dat ik ondersteuning bied om iedereen zo snel mogelijk te laten krijgen waar hij recht op heeft?

Over de gezusters maak ik dus verder maar geen woorden meer vuil.
Ik sluit hiermee mijn bijdrage aan dit topic en ik hoop ook dat de mensen die een bijdrage geleverd hebben de moeite nemen om binnenkort de afhandeling ook vermelden. Want dat deze mensen hun spullen geleverd krijgen, staat als een paal boven water, daar hoeft niemand aan te twijfelen. Er is geen sprake van oplichting maar van overmacht die men keihard het hoofd probeert te bieden.

Janne
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jul 2010 12:48

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door Janne »

Ik zie dat er nog een bericht tussen stond waar ik even op wil reageren.
Je moeder verliezen is heel erg dat weet ik uit ervaring.
Echter je hebt een bedrijf en daar zitten bepaalde verplichtingen aan.
Een betere communicatie neemt al een hoop ergernis weg.

Ik vind het not done om gewoon maar de spullen niet op te sturen, daar is geen enkel excuus voor.
Het is prettig voor u dat u na zo'n ingrijpende gebeurtenis kennelijk normaal door kunt gaan met functioneren, helaas is dat niet voor iedereen weggelegd.
Het is erg gemakkelijk om te roepen wat een ander zou moeten doen, niemand kan voor een ander bepalen wat hij/zij aan kan.
En van 'gewoon maar de spullen niet opsturen' is geen sprake, er is vertraging in de levering en het feit dat ze mij in de arm heeft genomen, geeft toch ook aan dat ze het zelf liever anders zou willen?

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Janne schreef:Beste mensen,

Ik ben bekend met dit bedrijf en vind het jammer dat het hier zo door het slijk gehaald moet worden.
Het gaat hier om een eenmansbedrijf dat door de eigenaar geheel zelfstandig wordt gerund, zonder personeel. Zij heeft onverwacht haar moeder verloren na een intensief ziekbed. Iemand die voor een baas werkt, kan zich ziek melden om even de tijd te nemen dit te verwerken. Iemand die een eenmansbedrijf runt, kan dit niet, er zal dan helaas vertraging ontstaan en ik zie uit al jullie reacties dat jullie hiervan op de hoogte zijn gebracht. Het is jammer dat er dan geen enkel begrip lijkt te bestaan en dat meteen van het slechtste wordt uitgegaan en dat dit dat ook nog breed moet worden uitgemeten op een openbaar forum.

Een advies om daar dan ook maar nooit meer te bestellen gaat mijns inziens helemaal alle perken te buiten, ik heb mevrouw een mail gestuurd met het advies om hier aangifte tegen te gaan doen.
Allereerst natuurlijk mijn condoleances voor mevrouw, ik weet wat het is om iemand onverwacht te verliezen en kan me voorstellen dat dit effect heeft op het runnen van de eenmans-zaak en zelfs tijdelijk tot gevolg zal hebben dat er geen tijd aan besteed kan worden.

Maar "misschien" moet mevrouw gewoon tijdelijk geen bestellingen opnemen als ze door omstandigheden tijdelijk niet kan leveren? Het is logisch dat mensen klagen als er niet geleverd wordt en/of adviseren daar niet te bestellen, ik zou dan ook niet weten waarvan u denkt dat zij aangifte kan doen......

Janne
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jul 2010 12:48

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door Janne »

Maar "misschien" moet mevrouw gewoon tijdelijk geen bestellingen opnemen als ze door omstandigheden tijdelijk niet kan leveren? Het is logisch dat mensen klagen als er niet geleverd wordt en/of adviseren daar niet te bestellen, ik zou dan ook niet weten waarvan u denkt dat zij aangifte kan doen......
Waarschijnlijk zal u dat duidelijk worden als u de rest van mijn berichten leest hierover, daar is het wat genuanceerder uitgelegd.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Janne schreef:
Maar "misschien" moet mevrouw gewoon tijdelijk geen bestellingen opnemen als ze door omstandigheden tijdelijk niet kan leveren? Het is logisch dat mensen klagen als er niet geleverd wordt en/of adviseren daar niet te bestellen, ik zou dan ook niet weten waarvan u denkt dat zij aangifte kan doen......
Waarschijnlijk zal u dat duidelijk worden als u de rest van mijn berichten leest hierover, daar is het wat genuanceerder uitgelegd.
Ik heb na het plaatsen van mijn bericht inderdaad gelezen dat u aangeeft dat er meer aan de hand is met dit persoon. Ik kan uiteraard niet oordelen wat er nu van waar is, want ook deze persoon heeft weer een reactie gegeven.
Op basis van alleen het plaatsen van onvrede over het niet leveren en zelfs het advies alleen om niets bij deze mevrouw te bestellen viel er echter niets "aangiftewaardigs" te ontdekken door mij.
Uiteraard wens ik mevrouw veel sterkte, maar nogmaals: Het zou beter zijn als zij de mogelijkheid tot bestellen in deze situatie achterwege laat. (Al dan niet met de melding: "Door familie-omstandigheden is het tijdelijk niet mogelijk uw bestelling te plaatsen") want dat lijkt mij wat eleganter dan mensen maar te laten bestellen en vervolgens (erg) laat te leveren, dit levert veel negatieve berichten op.

Janne
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jul 2010 12:48

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door Janne »

Ik heb na het plaatsen van mijn bericht inderdaad gelezen dat u aangeeft dat er meer aan de hand is met dit persoon. Ik kan uiteraard niet oordelen wat er nu van waar is, want ook deze persoon heeft weer een reactie gegeven.
Op basis van alleen het plaatsen van onvrede over het niet leveren en zelfs het advies alleen om niets bij deze mevrouw te bestellen viel er echter niets "aangiftewaardigs" te ontdekken door mij.
Dat geeft niet, het is ook verder niet aan u om hier over te oordelen, maar ik ben op de hoogte van alle wegen die deze persoon en haar zus proberen te bewandelen en dat is niet alleen via dit forum. Ik heb mij hierover juridisch al laten informeren, er is wel degelijk sprake van ongegrond zwart maken en dus een bodem voor een aangifte.
Maar daar ga ik hier verder geen details over geven.
Uiteraard wens ik mevrouw veel sterkte, maar nogmaals: Het zou beter zijn als zij de mogelijkheid tot bestellen in deze situatie achterwege laat. (Al dan niet met de melding: "Door familie-omstandigheden is het tijdelijk niet mogelijk uw bestelling te plaatsen") want dat lijkt mij wat eleganter dan mensen maar te laten bestellen en vervolgens (erg) laat te leveren, dit levert veel negatieve berichten op.
Zoals ik al zei is het gemakkelijk om achteraf te zeggen wat zij had moeten doen en wordt er nu hard aan gewerkt. IJzer met handen breken lukt nog net niet, maar we doen ons uiterste best.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: wat is uw ervaring met Italian Charms?

Ongelezen bericht door poespas »

Het gaat hier om een eenmansbedrijf dat door de eigenaar geheel zelfstandig wordt gerund, zonder personeel

Waarom staat er op de site dan wij.

Ook zie ik nog steeds geen melding op de site staan dus je kunt gewoon een bestelling plaatsen.
Dit vind ik niet kloppen.

Gesloten