LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat moet ik doen? Bol.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
veroniquekoen
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2012 00:05

Wat moet ik doen? Bol.com

Ongelezen bericht door veroniquekoen »

Hallo, Ik ben echt te einde raad en heb geen idee wat ik met dit probleem moet.

3 weken geleden heb ik bij een externe verkoper van bol.com via de website van bol.com Just dance 3 en 4 besteld en betaald. Ongeveer 6 dagen na de afgesproken levertijd viel alleen just dance 3 door mijn brievenbus. Meteen heb ik contact opgenomen met Centralpoint (de externe verkoper). Hun gaven aan dat ze het dubbel pakket van just dance helemaal niet aanbieden en dat het waarschijnlijk fout is geplaatst op bol.com en dat ik het dus maar moest retourneren. Hier ging ik natuurlijk niet mee akkoord en heb ik telefonische contact opgenomen met bol.com. Hier kwam ik al helemaal geen stap verder want hun wouden eerst email correnspondentie zien tussen central point en mij voor dat ze actie zouden ondernemen. Na 6 emails aan centrale point had ik na 10 dagen nog geen reactie. Dus weer heb ik central point opgebeld. Aan de telefoon werd mij medegedeeld letterlijk "u kunt wachten tot u een ons weegt want u krijgt geen email terug" en vervolgens werd de verbinding verbroken. Meteen heb ik het hele verhaal plus de 6 mails door gestuurd naar bol.com. Binnen een dag krijg ik bericht terug dat ik het spel maar moet retourneren bij bol.com en dat ik dan bol.com tegoed krijg.

Dit is absoluut geen optie voor mij! Ook vind ik de service mega slecht. Het dubbel pakket word nu nog steeds aangeboden op bol.com door centrale point er is dus niks veranderd.

Wat moet ik nu doen?
Hoe krijg ik de helft van mijn geld terug? of just dance 4?
Kan ik een bepaalde instantie inschakelen of is dat overdreven?
Help..

stofzuigertje

Re: Wat moet ik doen? Bol.com

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor geld terug geld een termijn dus wees snel genoeg en wacht nooit af.

Kijk voor de zekerheid of je wel goed hebt gelezen, want is het 3+4 of moet je kiezen?
Als zijn niet leveren wat besteld is mag je ontbinden maar doe het wel op tijd.
Anders gaan zij er vanuit dat U deze bestelling accepteerde en ben je te laat.

a.j.Bandel
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 okt 2012 17:33

Re: Wat moet ik doen? Bol.com

Ongelezen bericht door a.j.Bandel »

Hallo,
Koop ontbinden??
En dance 3 terug sturen..
evt als u dit wenst..opnieuw bestellen??
mvrgr :)

veroniquekoen
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2012 00:05

Re: Wat moet ik doen? Bol.com

Ongelezen bericht door veroniquekoen »

Is dat echt de enige oplossing?
het geld terug termijn is namelijk al verstreken dus dan word het bol.com tegoed.
Ik zie dat niet zitten.
Zijn ze niet verplicht hun bestelling na te leveren?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Wat moet ik doen? Bol.com

Ongelezen bericht door kokka »

tjonge wat een paniek om twee van die *** dvd's
zowel bol.com als centralpoint willen de fout herstellen, en wel op de enige manier die ze kunnen,just dance 4 hebben ze blijkbaar niet. en TS weigert dit dus gewoon.
maar ze is wel ten einde raad?
ik hoop maar voor je dat er nooit iets echt mis gaat in je leven, want dan krijg je het nog zwaar in deze boze wereld

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Wat moet ik doen? Bol.com

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

vogels schreef:
Het dubbel pakket word nu nog steeds aangeboden op bol.com
Waar dan? Link?
Ik zie het ook nergens staan nee, weet TS zeker dat er geen keuze gemaakt moest worden tussen 3 en 4?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wat moet ik doen? Bol.com

Ongelezen bericht door olaf79 »

veroniquekoen schreef:Is dat echt de enige oplossing?
het geld terug termijn is namelijk al verstreken dus dan word het bol.com tegoed.
Ik zie dat niet zitten.
Zijn ze niet verplicht hun bestelling na te leveren?
Ze kunnen niet iets leveren wat ze niet hebben. Er geldt in dit geval geen wettelijke geld terug termijn. De bestelling is immers incompleet geleverd en in feite is er dus juridisch gezien nooit een complete levering geweest. Dat maakt dat jij sterk staat. Je kunt dus eisen dat je of het verschil teruggestort krijgt of kunt je de koop ontbinden en het gehele verschil terugkrijgen
Neem in geen geval genoegen met een tegoedbon (of andere onzin), je hebt recht op geld terug.

Eventueel kun je een klacht indienen bij consuwijzer of een geschillencommissie als bol.com daarbij is aangesloten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wat moet ik doen? Bol.com

Ongelezen bericht door olaf79 »

bol.com is aangesloten bij thuiswinkel. Als ze niet verder meewerken kun je daar je klacht ook indienen

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wat moet ik doen? Bol.com

Ongelezen bericht door olaf79 »

vogels schreef:
De bestelling is immers incompleet geleverd
Dat is nog maar de vraag. Zie op het hele web nergens die Just dance 3 + 4 tezamen worden aangeboden.

En waar hebben we het over? Teneinde raad voor zoiets onbenulligs????
Jawel bij bol.com dus. Anders kon TS het niet kopen he.

Het is niet iets onbenulligs. Het is gewoon krijgen waarvoor je betaald hebt. Dat heet gewoon krijgen waar je recht op hebt en heet niks met onbenulligs te maken.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Wat moet ik doen? Bol.com

Ongelezen bericht door kokka »

het is wel onbenullig dat TS het aanbod van zowel centralpoint en bol.com heeft geweigerd.
deze hebben meteen toegegeven dat het een fout was en aangeboden om de koop te ontbinden.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Wat moet ik doen? Bol.com

Ongelezen bericht door newmikey »

kokka schreef:het is wel onbenullig dat TS het aanbod van zowel centralpoint en bol.com heeft geweigerd.
deze hebben meteen toegegeven dat het een fout was en aangeboden om de koop te ontbinden.
Mee eens! TS wil helemaal géén oplossing maar genoegdoening.

veroniquekoen
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2012 00:05

Re: Wat moet ik doen? Bol.com

Ongelezen bericht door veroniquekoen »

Ik vind het gewoon een hele vervelende zaak.
En ook al is het een "klein iets" voor sommige van jullie.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Wat moet ik doen? Bol.com

Ongelezen bericht door newmikey »

veroniquekoen schreef:Ik vind het gewoon een hele vervelende zaak.
En ook al is het een "klein iets" voor sommige van jullie.
Laat ik het dan simpel stellen: wij ook hoor maar wàt wilt u nu eigenlijk? U heeft tot tweemaal toe het aanbod de koop ongedaan te maken van de hand gewezen. Zowel verkoper als leverancier hebben aan hun verplichtingen voldaan. Het produkt zoals u dat had gedacht te ontvangen bestaat niet - of niet meer.

Praktisch: wat wilt u?

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wat moet ik doen? Bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion »

kokka schreef:het is wel onbenullig dat TS het aanbod van zowel centralpoint en bol.com heeft geweigerd.
Ik ben het met Olaf eens. Dit is niet iets onbenulligs. TS heeft alle recht om beiden producten te ontvangen. Het aanbod dekt overigens kennelijk niet de verzendkosten en je krijgt een tegoedbon. De verkoper maakt een fout en het gevolg is dat je schade lijd en gedwongen iets binnen een jaar moet kopen bij hen.
veroniquekoen schreef: Hoe krijg ik de helft van mijn geld terug? of just dance 4?
Kan ik een bepaalde instantie inschakelen of is dat overdreven?
U moet een een ingebrekestelling sturen. Dit is een brief waarin u de verkoper in gebreke stelt en een redelijke termijn (14 dagen) geeft om just dance 4 te leveren. Hierna kunt u elders een dekkingsverkoop sluiten en de aanschafwaarde verhalen.
newmikey schreef:Het produkt zoals u dat had gedacht te ontvangen bestaat niet - of niet meer.
Just dance 4 is 30 november 2012 uitgekomen in Europa.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Wat moet ik doen? Bol.com

Ongelezen bericht door newmikey »

alfatrion schreef:
newmikey schreef:Het produkt zoals u dat had gedacht te ontvangen bestaat niet - of niet meer.
Just dance 4 is 30 november 2012 uitgekomen in Europa.
Het produkt is een "dubbel pakket van just dance" en dat bestaat blijkbaar niet of nog niet of niet meer of heeft nooit bestaan of .... etc.

PS: "is 30 november 2012 uitgekomen" ??? Kunt u de toekomst voorspellen?

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wat moet ik doen? Bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion »

Voor de Wii, Xbox 360, PlayStation 3 is just dance 4 uitgekomen op 2 oktober en voor de Wii U op 30 november. Ze moeten gewoon leveren.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Wat moet ik doen? Bol.com

Ongelezen bericht door newmikey »

alfatrion schreef:Voor de Wii, Xbox 360, PlayStation 3 is just dance 4 uitgekomen op 2 oktober en voor de Wii U op 30 november. Ze moeten gewoon leveren.
Bij mijn beste weten is het vandaag 20 november en TS heeft nergens aangegeven voor wat voor apparaat er besteld is. Voorts zijn er bepaalde promo-pakketten die net als dubbel-CD's specifiek voor dàt pakket worden vervaardigd en niet apart te krijgen zijn.

Maar goed, zoals gewoonlijk maakt u van een mug weer een (dubbele) olifant, succes ermee! Heeft TS vast héél véél aan, dat "advies" van u...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wat moet ik doen? Bol.com

Ongelezen bericht door bprosman »

@Alfa,

TS heeft het over een COMBI pakket (3 + 4) waarvan de twijfel bestaat of het ueberhaupt bestaat. Als het bestaat heb je gelijk, als het niet bestaat kun je ook moelijk leveren.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Wat moet ik doen? Bol.com

Ongelezen bericht door kokka »

Ik vind inderdaad wel dat TS geen genoegen hoeft te nemen met een tegoedbon. IK lees overigens ook nergens dat centralpoint dit ook aanbied.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wat moet ik doen? Bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion »

bprosman schreef:TS heeft het over een COMBI pakket (3 + 4) waarvan de twijfel bestaat of het ueberhaupt bestaat.
Volgens mij gaat het gewoon om just dance 3 + just dance 4. Of ze dat los versturen of samen in een doos maakt voor mij geen verschil.

Gesloten