Webshop annuleert bestelling, wil alleen tegoed geven

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
97123
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2022 08:54

Webshop annuleert bestelling, wil alleen tegoed geven

Ongelezen bericht door 97123 »

Vorig jaar heb ik bij Social Deal 4 vouchers voor een restaurant gekocht. Meerdere malen gereserveerd, maar door de Coronamaatregelen e.d. moest de reservering een aantal maal verplaatst worden.
Een paar dagen geleden kreeg ik bericht dat de actie om onvoorziene redenen gestopt was en dat ik het betaalde bedrag als tegoed in mijn SocialDeal account gestort krijg.
Ik zou daarentegen erg graag het betaalde bedrag ontvangen op de wijze waarop ik heb betaald, dit zodat ik de mensen waarvoor ik de vouchers heb gekocht kan terugbetalen... Social Deal weigert dit.
Mag een webshop een bestelling annuleren en dan een tegoed(bon) geven?
Als je als klant annuleert mag dat wel, maar andersom ook?

Ik hoor het supergraag!

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Webshop annuleert bestelling, wil alleen tegoed geven

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Aangezien de restaurants langere tijd open zijn (met 3G beleid, inmiddels zonder maatregelen) kunnen hun het "product" leveren. 3G is geen reden om je geld terug te eisen. Een gesloten restaurant is wel een reden om je geld terug te eisen.

Om een goed advies te geven moet ik meer informatie hebben. Hoe lang is het bon oorspronkelijk geldig? Is de geldigheid verleend? Waarom is jouw bon niet meer geldig?

Na het beantwoorden van deze vragen kan ik een betere inschatting maken of Social Deal wettelijk verplicht is om je geld terug te geven, of dat je blij mag zijn dat je een tegoedbon aangeboden krijgt.

Indien jij in je gelijk staat, kan je bij je rechtsbijstandverzekering of een deurwaarder een rechtzaak starten.
Op www.consumentenbond.nl/juridisch-advies ... code-kopen bij ”Bon niet in te wisselen?” staat meer informatie. Neem met hun (onderaan de pagina voor contact gegevens) of www.juridischloket.nl contact op voor advies.

97123
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2022 08:54

Re: Webshop annuleert bestelling, wil alleen tegoed geven

Ongelezen bericht door 97123 »

Hoi @seinhuis. De reservering moest verplaatst worden omdat de horeca toentertijd dicht moest ivm de coronamaatregelen. De laatste 2 keer is de reservering verplaatst omdat het restaurant onverwachts dicht moest 'om persoonlijke redenen'. Het tegoed dat ik nu heb ontvangen is omdat het restaurant nu -volgens google- permanent dicht is.
Onderstaand bericht heb ik van Social deal ontvangen:

'Goedendag, je ontvangt deze SMS in verband met de reservering bij ***** Helaas kan deze niet doorgaan omdat de deal wegens onvoorziene omstandigheden is gestopt. de vouchers zijn vergoed in de vorm van een saldo. Natuurlijk mag je dit weer opnieuw uitgeven, zodat je alsnog kan gaan genieten. Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op via whatsapp. Met vriendelijke groet, Team Social Deal'

De voucher was bij het maken van de laatste reservering de hele maand maart nog geldig, daarnaast gaf SD de garantie dat als de horeca weer dicht moest dat de vouchers met dezelfde tijd verlengd zouden worden als dat het restaurant dicht zou gaan.

3G, 2G of 1G is voor mij, voor ons, nooit een issue geweest, en zal ook nooit een reden zijn om een etentje/uitje oid te cancellen.

97123
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2022 08:54

Re: Webshop annuleert bestelling, wil alleen tegoed geven

Ongelezen bericht door 97123 »

Dit is de reactie van Social Deal op mijn vraag om het tegoed op mijn rekening uit te betalen ipv als een tegoed in mijn account te houden:
'Goedenavond, je spreekt met Deborah namens Social Deal.
Excuses voor de late reactie, het is momenteel erg druk op onze klantenservice. Helaas kunnen wij dit bedrag niet terugstorten op de rekening. Wij kunnen alleen vouchers annuleren en terugstorten binnen 14 dagen na aankoop van de deal. Deze deal is helaas wegens onvoorziene omstandigheden gestopt. Om die reden hebben wij gelukkig de vouchers wel kunnen annuleren, maar wordt het tegoed hiervan als Saldo op het Social Deal account geplaatst.

Dit Saldo blijft onbeperkt geldig en wordt verrekend bij een toekomstige aankoop.'

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Webshop annuleert bestelling, wil alleen tegoed geven

Ongelezen bericht door arvandongen »

Kijk eens in de algemene voorwaarden van Social Deal, Artikel 10 (Overmacht) lid 2 en 3.

Het is eerst handig om te weten of het restaurant failiiet is en tegelijkertijd of Social Deal al betaald heeft aan het restaurant. Zo ja, dan is bijschrijven op je acount een mooi aanbod. Je zou namelijk op basis van de voorwaarden geen recht hebben op enige terugbetaling.

Als Social Deal nog niet betaald heeft aan het restaurant, of als Social Deal het geld kan terugvorderen, dan mag je de overeenkomst ontbinden. Ontbinding van de overeenkomst betekent dat Social Deal het aankoopbedrag aan jou moet terugbetalen. In Euro's als je dat van ze eist.


Gesloten