LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Marleen123
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2016 18:33

Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Marleen123 »

Onlangs kwam ik via vriendinnen terecht op de Facebookpagina en webshop van Samen Stijlvol. Hier worden baby- en kinderartikelen verkocht. Nu lijkt het er op dat alle spullen worden ingekocht via Aliexpres (soort Chinese EBay). Alle artikelen die zij verkoopt, zijn te vinden op Aliexpres. De dame achter Samen Stijlvol blokkeert echter een ieder die vragen stelt over de herkomst en veiligheid van de producten. Mag een Nederlandse webshop artikelen verkopen die niet gegarandeerd voldoen aan Nederlandse maatstaven met betrekking tot veiligheid en het productieproces? En wat kan hiertegen gedaan worden? Mensen bestellen immers bij een Nederlandse webshop en gaan er van uit dat de producten veilig zijn, maar dat kan dus niet gegarandeerd worden. Baby's en kinderen dragen en sabbelen op artikelen die mogelijk niet voldoen aan Nederlandse normen en consumenten zijn niet op de hoogte van de herkomst en veiligheid van de producten die zij voor kun kinderen aanschaffen...
Laatst gewijzigd door Radar op 22 mar 2016 17:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid. Naam webshop verwijderd uit de titel.

DVr1977
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2016 16:10

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door DVr1977 »

Ik heb helaas exact hetzelfde ondervonden. Ik vroeg naar de prijs van een product en kreeg de reactie, dat ik een pb kon sturen. Toen ik zei dat ik liever gewoon zo een prijs hoor ipv in pb, werd ik geblokkeerd van de pagina... Even later ook door de persoon achter de pagina Samen Stijlvol.
Als andere mensen haar vragen hoe het 1 en ander nu werkelijk in elkaar zit, worden ook zij geblokkeerd. Ze heeft de mogelijkheid tot recensies geven, uitgeschakeld op haar pagina.

Moirin
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2016 19:11

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Moirin »

Helaas heb ik ook niet zo'n positieve ervaring met deze webwinkel/dame, Samen Stijlvol. Geen transparantie over de herkomst van de goederen. Gevraagd op de zakelijke facebook, dat leverde me direct een block op. Dat vind ik nogal kwalijk en schimmig op zijn minst. Wanneer ik zelf in het buitenland bestel als privé persoon, ben ik verantwoordelijk voor enig risico. Wanneer ik bij een Nederlandse webshop bestel, mag ik ter goeder trouw verwachten dat de aangeboden spullen voldoen aan alle Nederlandse regels en voorwaarden. Daar heb ik bij deze webshop inmiddels ernstig mijn twijfels over. Weet iemand hier wellicht wat meer over hoe dat wettelijk geregeld is?

mh73

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door mh73 »

Je mag alleen producten verkopen die voldoen aan de Nederlandse veiligheidseisen. Als jij producten importeert, ben jij verantwoordelijk voor die producten. Je moet dus vooraf bekijken of die producten veilig zijn, óf ze laten testen maar dat kost uiteraard een boel centjes.
Gaat er iets mis met een kind, door de producten die een winkelier heeft geïmporteerd en verkocht en die niet voldoen aan de Nederlandse eisen, dan is deze daarvoor verantwoordelijk. Dat kan dus een duur grapje worden, met boetes en schadevergoedingen en wat dies meer zij.

mh73

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door mh73 »

Even website bekeken, maar dit lijkt me toch allemaal niet zo dramatisch. Ik verwachtte draagzakken, speelgoedjes, tuitbekers, beveiligingsmateriaal, enz. Maar dit is enkel kleding, mutsjes, petjes en zo. Het enige wat eventueel misschien een probleem zou kunnen opleveren zijn de zonnebrilletjes en de speenkettingen. Maar die laatste worden ook door vele hobbyisten op de onjuiste manier vervaardigd en daar kraait ook geen haan naar. Beetje storm in een glas water dit.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door tijger1 »

En als een ander bedrijf in China inkoopt of wat mij betreft in Zuid-Amerika gaat u daar dan ook vragen stellen over de herkomst en de veiligheid?

Volgens mij probeert u die zaak een beetje zwart te maken. Probleem met ze gehad?

Marleen123
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2016 18:33

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Marleen123 »

Het typische is dat een ieder die vragen stelt over de herkomst en veiligheid van de producten geblokkeerd wordt. Dat roept enkel meer vragen op.

Xanjo
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2016 22:05

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Xanjo »

Ook ik heb slechte ervaringen. Ik las de recensies op de pagina. Ik vroeg me af of ik hier wat meer informatie over kon krijgen. Ik heb via de pagina een bericht gestuurd maar tot op heden heb ik geen reactie gekregen. Ik heb het inmiddels via meerdere kanalen geprobeerd maar ook hier kreeg ik geen reactie over. Het plaatsen van een recensie op haar webpagina heb ik ook geprobeerd maar deze moet eerst goed gekeurd worden. Waarom ik geen reactie krijg snap ik niet. Zelf geeft ze aan dat ze open staat voor reacties maar het lijkt er op dat ze alleen openstaat voor positieve reacties. Als je vragen hebt waar ze geen antwoord op kan geven word je geblokt of krijg je gewoonweg geen antwoord.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Brahms »

Maar wat is nu het probleem voor de TS, als je de kleding voor je kind niet vertrouwd bij dit bedrijfje, dan koop je het toch niet daar.
Er zijn zoveel winkels en web shops met kinderkleding, dat kopen bij deze shop niet echt van levensbelang is.

Verder wordt zowat alle kleding in dit soort verre landen gefabriceerd, China voorop, dus waarom pakt u deze relatief onbekende webshop er uit.

Wel grappig dat ze iedereen blokkeert, schijnbaar toch nog genoeg wel kopende klanten zonder moeilijke vragen............

Tip: Koop het zelf via Alie Express, misschien nog goedkoper en meestal snel in huis. Nooit problemen mee gehad, zei het dan niet met kinderkleding.
Laatst gewijzigd door Brahms op 19 mar 2016 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmely82
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2016 22:10

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Emmely82 »

Ik heb helaas ook problemen met deze webshop. Ik draag mijn kindje graag in een draagdoek, via via kreeg ik de Facebook pagina door van Samen Stijlloos ehhh Stijlvol. Ik had interesse in een leuke bijtketting. Omdat ik zag dat er veel producten van Aliexpress komen, was ik toch benieuwd naar keurmerken. Een paar keer naar gevraagd, niet gekregen. Enige wat ik kreeg was een block. Dit zegt mij genoeg. Iemand die niets te verbergen heeft, deelt ook niet zomaar blocks uit. Je mag daar alleen maar positieve comments geven, bij moeilijk commentaar of negatieve recensies word je verwijderd en geblokkeerd. Voor mij geen Samen Stijlvol meer. Want zo stijlvol gaat deze dame niet met haar klanten om.

Marleen123
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2016 18:33

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Marleen123 »

Ik koop bewust niet via Aliexpres. Als ik iets bestel bij een Nederlandse webshop dan verwacht ik dat de producten veilig zijn. Bij deze webshop kun je daar dus niet van op aan. Dat vind ik kwalijk en ik vraag me af of er meer webshops zijn die zo te werk gaan en of dat mag.

debsy83
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2016 16:21

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door debsy83 »

Ik denk in TS haar bericht te lezen dat zij zich afvraagt of een dergelijke webshop uberhaupt iets mag verkopen zonder dat de veiligheid gegarandeerd lijkt te zijn. Zij zal door deze specifieke webshop op deze vraag zijn gekomen. Maar dit zal algemeen gelden voor meerdere webshops?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Brahms »

Producten komen allemaal uit die landen, of je het nu bij een web shop koopt of bij bv C&A, Coolcat of Prenatal.
Uw bezorgdheid is wat erg overtrokken. Koop dan in een echte winkel, en kijk op het etiket en/of vraag verkoopster.
Maar dan weet je nog nooit zeker of product echt 110 procent veilig is voor je kind.
En ja, heel veel van dit soort web shops kopen vanzelfsprekend in verre zeer goedkope landen in, waarom zouden ze het anders zo goedkoop (en met winst) kunnen doorverkopen.
U maakt zich nu zorgen over kleding webshops in het algemeen, dus zou "Samen Stijlvol" even uit de topictitel verwijderen, wel zo netjes.......

Vietje
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2016 22:12

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Vietje »

ook ik ben geblokkeerd door de eigenaar nadat ik vroeg of de producten wel veilig zijn. Ik vind het vreemd dat als je zegt dat je het in Nederland inkoopt iemand na een doodnormale vraag blokkeert. In mijn ogen heb je dan iets te verbergen. Dat er spullen verkocht worden die ingekocht zijn bij Ali expres moet iedereen helemaal zelf weten of je het verkoopt of koopt. Maar wees er dan wel eerlijk over tegen je klanten omdat er mogelijkheid gezondheids risico's aan vastzitten.

DVr1977
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2016 16:10

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door DVr1977 »

Het probleem is, dat deze webshop niets vermeld en je dus niet weet wat je koopt. Daarbij is er geen openheid van zaken; je krijgt een pb met antwoord en als het de eigenaresse niet bevalt, word je geblokkeerd. Het begon met een sjaal, maar het wordt steeds verder uitgebreid. Een bijtketting die niet is goedgekeurd, kan echt wel gevaarlijk zijn voor kleine kindjes. Een sjaal die om een kind gedrapeerd wordt op de verkeerde manier, kan ervoor zorgen dat dat kind stikt.
Ik vind het zorgwekkend.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door moederslink »

DVr1977 schreef: Een sjaal die om een kind gedrapeerd wordt op de verkeerde manier, kan ervoor zorgen dat dat kind stikt.
Een sjaal gekocht bij de Zeeman en verkeerd gedrapeerd kan er ook voor zorgen dat een kindje stikt... :(
U kunt het beste bij een fysieke winkel gaan kopen, dan zie je en voel je wat je koopt , maar dan nog! :cry:
Voor je kind kun je niet voorzichtig genoeg zijn dus mijn advies zou zijn:" ga lekker de stad in en koop wat je nodig hebt en beknibbel niet op een paar centen..." en laat deze webshop links liggen als u het allemaal zorgwekkend vindt.

Marleen123
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2016 18:33

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Marleen123 »

Die sjaals worden verkocht als 'draagsjaals', maar zijn daarvoor niet geschikt, zoals draagjassen en draagcovers wel specifiek voor dit doeleinde geproduceerd worden. Dat is waar men over valt. De illusie wordt gewekt dat het veilig is om je kind in een gigantische sjaal in te pakken, terwijl het risico bestaat dat er te weinig luchtcirculatie is en er bovendien giftige stoffen in het materiaal kunnen zitten. Als mensen zelf bedenken dat ze een grote sjaal van Aliexpres om hun kind willen wikkelen, dan is dat hun eigen verantwoordelijk. Een bedrijf dat de illusie wekt dat het gaat om een product dat goedgekeurd is om een kind in te dragen, misleidt naar mijn idee de consument.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door tijger1 »

Dat gekke ding is bedoeld om de draagzak te verbergen, niet om het kind in te wikkelen. U moet hem zelf om uw nek doen.

DVr1977
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2016 16:10

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door DVr1977 »

Ik vraag me af waarom mensen reageren :) Wat de 1 zorgwekkend vindt, vindt de ander niet erg genoeg. Dit is een consumentenforum. Waar mensen hun zorgen kunnen uiten en delen.
Wat een ander daarmee doet, moet die persoon zelf weten. Maar het afdoen als een storm in een glas water of 'er zijn wel ergere dingen', daar heeft niemand wat aan.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Webshop koopt in bij Aliexpress. Mag dat?

Ongelezen bericht door Brahms »

Natuurlijk mag je je zorgen uiten, andere consumenten / forumgebruikers mogen dan ook aangeven het probleem niet zo te zien ! Dat heet interactie, waardoor het probleem van twee kanten wordt bekeken. Daarvoor is een forum ook bedoelt.

Maar terug on topic, wel een webshop zwart maken door naamsvermelding alhier, terwijl dit zgn probleem natuurlijk voor alle kleding geld. Of het echt veilig is dat moet je maar afwachten.
Maar ik denk dat er veel grote gevaren zijn voor de (jonge) mens dan kleding van Alie Express of deze nieuwe web shop........

Gesloten