Website refurbished nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Geertwolbert
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2024 15:00

Re: Website refurbished nl

Ongelezen bericht door Geertwolbert »

Refurbished.nl
Op 9 november 2023 heb ik bij Refurbihed.nl een IPhone SE 2021 besteld en betaald. Toen deze na enkele dagen nog niet geleverd was heb ik op 12 november via het contactformulier een berichtje gestuurd wanneer ik deze bestelling zou kunnen ontvangen. Een dag later kreeg ik bericht dat ze deze nu niet konden leveren en of ik wilde wachten of dat ik mijn geld terug wilde hebben. Ik heb aangegeven dat ze mij mijn geld terug terugbetalen. Ik heb bericht ontvangen dat ze de bestelling gingen annuleren en voor terugbetaling gingen zorgen. Ik heb ze hierna verschillende malen via mail benaderd met de vraag wanneer ik de terugbetaling kan verwachten. Hierop heb ik geen reactie ontvangen

amclaus
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2024 11:19

Re: Website refurbished nl

Ongelezen bericht door amclaus »

Mijn verhaal is niet nieuw, maar weer een bevestiging van het feit dat Refurbished.nl een stel oplichters zijn.

Op 1/9/23 heb ik via de site van www.Refurbished.nl een IPhone SE 2020 besteld. Ik had de telefoon nodig voor een reis van 2 maanden vanaf 5/10/23. Beloofd werd op de site dat de telefoon binnen enkele dagen in huis zou zijn.
Op 11/9/23 kreeg ik na mijn vraag over de levering de bevestiging dat de telefoon binnen 2 weken geleverd zou worden.
Op 21/9/23 was mijn geduld op en heb ik de optie aanvaard om de bestelling te annuleren met teruggave van het bedrag binnen 15 werkdagen.
Omdat ik de telefoon nodig had, heb ik hetzelfde type telefoon via Bol.com besteld. Deze had ik de volgende dag in huis.
Hierbij had ik dus inmiddels 2 telefoons betaald om er één mee op reis te kunnen nemen.
Op 26/10/23 had ik nog steeds mijn geld niet terug gekregen van Refurbished.nl. en heb ik daarover gemaild. Na heen en weer gemail met vragen over mijn gegevens en ordernummer kreeg ik op 31/10/23 de bevestiging dat de refund zo snel mogelijk uitgevoerd zou worden.
Op mijn mail op 17/11/23 kreeg ik waarachtig de opmerking dat de 15 werkdagen nog niet verstreken waren!!
Telefonische klantenservice is niet meer bereikbaar, dus vandaag er maar weer een mail uitgedaan. Ik vind dit echt schandalig, je voelt je zo machteloos!

Bugel
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2023 13:05

Re: Website refurbished nl

Ongelezen bericht door Bugel »

Het is nu 12 januari 2024, de directeur heeft aan Radar beloofd dat rond deze tijd alles in orde zou zijn. Maar helaas daar klopt niets van🫣, bellen, mailen gaat ook al niet meer lukken.

Jonne2604
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2024 10:07

Re: Website refurbished nl

Ongelezen bericht door Jonne2604 »

mistolt schreef:
28 jul 2023 17:18
Ik heb een Ipad (refurbished) gekocht op refurbished.nl na ontvangst van de Ipad heb ik het apparaat retour gestuurd. Terugbetaling heb ik nooit ontvangen. Geprobeerd telefonisch contact op te nemen en na 2 uur in de wacht te hebben gestaan werd de verbinding verbroken. Heeft iemand ervaring met deze website en wat kan ik nog meer doen om mijn geld terug te krijgen
Ik heb een zelfde sport ervaring . Heb hierover vandaag een melding gedaan, maar moet nog geplaatst worden. Het is echt schandalig. Ik vind dat we de handen ineen moeten slaan! Hoe kunnen we dit aanpakken?

RowenaL
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2024 11:34

Re: Website refurbished nl

Ongelezen bericht door RowenaL »

Nog steeds niets van refurbished.nl ontvangen
Bestelling 5/12/23
Na 3 weken ook geen reactie meer op mails .

cok de Haas
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2024 16:50

Re: Website refurbished nl

Ongelezen bericht door cok de Haas »

Ik heb in november 2023 ook een IPad gekocht die niet voorradig bleek te zijn. Nu nog steeds mijn geld niet terug gekregen.

RowenaL
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2024 11:34

Re: Website refurbished nl

Ongelezen bericht door RowenaL »

Misschien is het een idee om allemaal een klacht bij de politie neer te leggen tegen refurbished.nl
Zodat er mss via deze weg iets gedaan kan worden aan al deze klachten ! En betaalde telefoons en andere die we niet ontvangen hebben !mss toch iets gedaan word door de politie.

Keijzer123
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2024 09:36

Re: Website refurbished nl

Ongelezen bericht door Keijzer123 »

Ook wij hebben een probleem met een Iphone SE2020, welke na aankoop helemaal niet leverbaar bleek te zijn.
Volgens mij zijn ze daarna nooit gestopt met verkopen van dit niet leverbare product.

Die van ons loopt al vanaf september 2023.

25 september gekocht, 3 oktober bleek na contact op te nemen dat deze helemaal niet kon worden geleverd. Hierop de koop ontbonden en geld zou zsm worden teruggestort. Klantenservice was inmiddels al praktisch onbereikbaar en nu kan je ze zelfs niet eens meer bellen. Aantal boze mails gestuurd inmiddels en nu ook een officiele ingebrekestelling maar geen enkele respons van refurbished. (ook niet na de verwachte antwoordtijd van 5 werkdagen omdat de hele klantenservice is weggelopen)

Ik vraag me af of iemand in dit forum inmiddels al zijn geld terug heeft?

Volgende actie is om gewoon langs te gaan daar in Zeist.

Moneyman
Berichten: 30114
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Website refurbished nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Keijzer123 schreef:
22 jan 2024 09:50
Volgende actie is om gewoon langs te gaan daar in Zeist.
Vraag is wel of je daar iets wijzer zult worden. Denk dat je niet eens binnenkomt.

Ik vraag me wel af waar het fout gegaan is. Dit bedrijf bestaat al heel lang (vanaf 2016), en heeft -tot 2021- heel wat e-commerce prijzen gewonnen. Ze stonden tot nog niet eens zo heel lang geleden goed bekend. En nu (sinds een jaar ofzo?) regent het overal klachten.

Blijkbaar is er óf iets in de bedrijfspolicy niet goed gegaan, of er zijn financiele problemen ontstaan. Maar het beeld is niet best...

https://tweakers.net/shopreview/2134/re ... opreviews/
https://nl.trustpilot.com/review/refurbished.nl
https://www.consumentenbond.nl/smartpho ... rbished.nl

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Website refurbished nl

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik zou individueel deurwaarder inschakelen, voordat er een faillissement is. Zeker niks gezamenlijk proberen te organiseren. Dan komt er meteen zo'n hoge rekening op tafel dat alleen een faillissement nog mogelijk is. Daarna is het te laat.

Pieter_078
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2024 19:30

Re: Website refurbished nl

Ongelezen bericht door Pieter_078 »

Ik heb geen ervaring met deze website, maar wellicht dat een brief met een juridische inhoud helpt? Volgens mij is dit gewoon een Koop op afstand en heb je gewoon de mogelijkheid binnen veertien dagen de overeenkomst te ontbinden. Vervolgens moeten de handelingen ongedaan worden gemaakt. Met andere woorden, jij stuurt de Ipad terug en zij sturen het geld terug.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Website refurbished nl

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
22 jan 2024 10:50
Keijzer123 schreef:
22 jan 2024 09:50
Volgende actie is om gewoon langs te gaan daar in Zeist.
Vraag is wel of je daar iets wijzer zult worden. Denk dat je niet eens binnenkomt.
Het adres is van een bedrijfsverzamelgebouw. Dus meerdere bedrijven die er een ruimte huren. Het is maar de vraag of er wel iemand aanwezig is, of dat er enkel een lege ruimte is gehuurd.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Website refurbished nl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
22 jan 2024 11:49
Moneyman schreef:
22 jan 2024 10:50
Keijzer123 schreef:
22 jan 2024 09:50
Volgende actie is om gewoon langs te gaan daar in Zeist.
Vraag is wel of je daar iets wijzer zult worden. Denk dat je niet eens binnenkomt.
Het adres is van een bedrijfsverzamelgebouw. Dus meerdere bedrijven die er een ruimte huren. Het is maar de vraag of er wel iemand aanwezig is, of dat er enkel een lege ruimte is gehuurd.
Nou, Fons is op bezoek geweest, dus geen lege ruimte.

Moneyman
Berichten: 30114
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Website refurbished nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Pieter_078 schreef:
22 jan 2024 11:36
Ik heb geen ervaring met deze website, maar wellicht dat een brief met een juridische inhoud helpt? Volgens mij is dit gewoon een Koop op afstand en heb je gewoon de mogelijkheid binnen veertien dagen de overeenkomst te ontbinden. Vervolgens moeten de handelingen ongedaan worden gemaakt. Met andere woorden, jij stuurt de Ipad terug en zij sturen het geld terug.
Ja, da's de theorie. De praktijk is anders, zoals in dit topic blijkt.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Website refurbished nl

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik denk dat alleen de juridische inhoud van een deurwaarder daar iets kan bereiken, niet de juridische inhoud van een brief. Brieven en mails worden blijkbaar genegeerd.

bennie02
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2018 12:15

Re: Website refurbished nl

Ongelezen bericht door bennie02 »

ik heb ik de plaatselijke telefoon winkel een telefoon gekocht
en ik kon hem meteen mee nemen.
misschien een idee voor de volgende keer :)

Adbren
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2023 11:18

Re: Website refurbished nl

Ongelezen bericht door Adbren »

(Vervolg op de klacht die ik heb geplaatst op 23 december j.l.)

Ik heb op 22 november een IPHONE13 Pro besteld bij Refurbished en direct betaald. Op 5 december heb ik een mail ontvangen van het bedrijf dat zij geen indicatie kunnen mbt de levering ivm problemen met de leverancier.
Na deze mail heb ik getracht het bedrijf telefonisch te bereiken, maar helaas zonder resultaat.; in verband met personele onderbezetting is Refurbished niet telefonisch te bereiken.
Vervolgens een mail gestuurd dat ik afzie van de koop en mijn geld terug wens; als antwoord hierop heb ik onderstaande mail ontvangen:
"Hierbij bevestig ik dat uw bestelling is geannuleerd.
De terugbetaling zal zo snel mogelijk worden verwerkt door de financiële afdeling.
Zodra dat is afgerond ontvangt u een bevestiging in de mail."

Inmiddels is het 6 februari . Ik heb het geld nog niet terugontvangen en heb inmiddels ( met een aangetekende brief) het bedrijf officieel ingebreke gesteld.
Hierop heb ik op 18 januari via de mail een bericht ontvangen:
"Momenteel is het enorm druk en zijn er op de klantenservice grote achterstanden ontstaan. Wij doen er alles aan u zo snel als mogelijk te woord te staan en u te voorzien van een antwoord en/of oplossing.
Wij er alles aan u binnen 5 werkdagen te voorzien van een reactie op uw mail."
De 5 werkdagen zijn inmiddels ruim verstreken........ ik heb geen reactie ontvangen!

We schakelen nu onze rechtsbijstandsverzekering in om vervolgstappen te ondernemen.

Zal worden vervolgd..... ondertussen waarschuwen we alle aspirant kopers om NIET met dit bedrijf in zee te gaan!!

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Website refurbished nl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@Adbren e.a.: het ziet er somber voor je uit https://www.emerce.nl/nieuws/refurbishe ... ng-verkoop

Moneyman
Berichten: 30114
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Website refurbished nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Slechts bericht voor degenen die geld te goed hebben. En slechte journalistiek ook... :roll:
Webwinkel Refurbised.nl is uit zijn kantoorpand gezet, terwijl de eigenaar een kort geding heeft aangespannen vanwege een huurachterstand.
Als je dit uit je pen krijgt, heb je geen idee wat je schrijft.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Website refurbished nl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik lees hier dat politie en ACM ook een onderzoek begonnen zijn https://retailtrends.nl/news/71804/webw ... en-verkoop

Ik vrees dat de mensen naar hun geld kunnen fluiten.

Plaats reactie