LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] webwinkel annuleert order

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
pepperoni0
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2013 20:57

webwinkel annuleert order

Ongelezen bericht door pepperoni0 »

Hallo allemaal,

Ik heb vanmiddag een telefoon gekocht bij een grote webwinkel die oa kantoorspullen levert aan bedrijven.
Ik zocht al een tijdje naar zo iets en hij was vrij goedkoop(goedkoopste wat ik kon vinden was 119, hier 113 met verzendkosten). Netjes betaald met iDeal. Order acceptatie mail gehad.

Maar enige tijd later kreeg ik een mail dat ze de order annuleerden, want het was een op=op artikel. Dit klopt niet volgens mij. Dat stond niet op de site. Bovendien stond er dat ze er nog 2 op voorraad hadden, dus waarom kon ik dan bestellen en betalen? Ze bieden nu aan mijn geld terug te storten. Ik vind eigenlijk dat de koop gesloten is en ze maar moeten leveren. Het is een nieuw toestel wat volop te koop is overal, en hij staat nu op hun website alszijnde niet leverbaar op dit moment, EN ruim 100 euro duurder.

Klinkt alsof ze ze zich in de prijs vergisten, maar is dat mijn probleem? Kijk als het toestel er nu voor 1,99 op stond in plaats van 199 dan snap ik de fout...dit klonk mij als een goede stunt.

Mijn vragen zijn dus: sta ik in mijn recht om levering te eisen, en zoja, wat is de beste manier dit te doen?

Ze zijn overigens aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg. Bedank voor wie me kan helpen!

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: webwinkel annuleert order

Ongelezen bericht door riddert »

pepperoni0 schreef:Hallo allemaal,

Ik heb vanmiddag een telefoon gekocht bij een grote webwinkel die oa kantoorspullen levert aan bedrijven.
Ik zocht al een tijdje naar zo iets en hij was vrij goedkoop(goedkoopste wat ik kon vinden was 119, hier 113 met verzendkosten). Netjes betaald met iDeal. Order acceptatie mail gehad.

Maar enige tijd later kreeg ik een mail dat ze de order annuleerden, want het was een op=op artikel. Dit klopt niet volgens mij. Dat stond niet op de site. Bovendien stond er dat ze er nog 2 op voorraad hadden, dus waarom kon ik dan bestellen en betalen? Ze bieden nu aan mijn geld terug te storten. Ik vind eigenlijk dat de koop gesloten is en ze maar moeten leveren. Het is een nieuw toestel wat volop te koop is overal, en hij staat nu op hun website alszijnde niet leverbaar op dit moment, EN ruim 100 euro duurder.

Klinkt alsof ze ze zich in de prijs vergisten, maar is dat mijn probleem? Kijk als het toestel er nu voor 1,99 op stond in plaats van 199 dan snap ik de fout...dit klonk mij als een goede stunt.

Mijn vragen zijn dus: sta ik in mijn recht om levering te eisen, en zoja, wat is de beste manier dit te doen?

Ze zijn overigens aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg. Bedank voor wie me kan helpen!
Ach, je kunt wel heel moeilijk gaan doen, maar van de andere kant gezien zou u als consument de order ook kunnen annuleren.
Ik zou zeggen bestel hem op een ander adres die wel wil leveren.

pepperoni0
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2013 20:57

Re: webwinkel annuleert order

Ongelezen bericht door pepperoni0 »

Dat was mijn eerste idee ook Riddert, maar aan de andere kant zie ik het ook niet zitten om gewoon maar alles te accepteren wat bedrijven doen.

john duelieux
Berichten: 104
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:39

Re: webwinkel annuleert order

Ongelezen bericht door john duelieux »

U heeft gelijk. De winkel had gewoon moeten leveren en komt er nu met een smoes onder haar foutje uit. Beetje flauw inderdaad. Echter er is recht hebben en recht krijgen. Het afdwingen ervan gaat moeilijk worden.

Iemand101
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2013 23:31

Re: webwinkel annuleert order

Ongelezen bericht door Iemand101 »

Tenzij ze kunnen bewijzen dat het op = op was, kan je ze inderdaad verplichten om te leveren. Wat de beste manier is kan beter iemand anders beantwoorden dan ik.

Aangezien het artikel "ineens" 100 euro duurder is, klinkt dit als een erg bekende truc: ze willen niet meer voor de oude prijs verkopen en annuleren dus de order in de hoop dat de klant zijn rechten niet kent. Ze zeggen het overigens zelf al: niet leverbaar op het moment. Dat zij de nieuwe lading (want waarschijnlijk spreken zij wel de waarheid dat de oude voorraad op is, die nummers updaten namelijk niet meteen na een order) voor duurder proberen te verkopen is niet jouw probleem.
Laatst gewijzigd door Iemand101 op 03 mei 2013 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.

pepperoni0
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2013 20:57

Re: webwinkel annuleert order

Ongelezen bericht door pepperoni0 »

Ja nu wordt het helemaal grappig....ik kijk nu even op de site en hebben ze ineens een voorraad van 209 stuks! Ik zal dit weekend wel eens een mooi mailtje typen waarin ik eea uitleg, en als ik dat gedaan heb kan ik bij Thuiswinkel waarborg terecht zie ik op hun site.

Marcel6969
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2013 23:11

Re: webwinkel annuleert order

Ongelezen bericht door Marcel6969 »

Ik hoop dat u beseft dat op=op acties vaak gepaard gaan met een aparte voorraad. Bijvoorbeeld b-stock, importspul of gewoon een leuke eenmalige aanbieding van de producent gehad.

Maw ze kunnen er bijv 50 voor € 90 hebben ingekocht en de volgende lading kost gewoon weer inkoop € 170.

De webwinkel hoeft niet te leveren. Zij hebben de actie gecommuniceerd op de website. Misschien onduidelijk echter. Ook hebben bijna alle webwinkels in de algemene voorwaarden staan dat ze niet aansprakelijk zijn voor fouten.

Daarnaast meen ik ook dat u als consument niet kunt verwachten altijd voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Betaal wat meer en haal uw product elders. Bedrijven hebben het ook moeilijk in deze tijden en het lijkt me logisch dat ze liever geen € 100 minmarge draaien.

john duelieux
Berichten: 104
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:39

Re: webwinkel annuleert order

Ongelezen bericht door john duelieux »

Marcel6969 schreef:Ik hoop dat u beseft dat op=op acties vaak gepaard gaan met een aparte voorraad. Bijvoorbeeld b-stock, importspul of gewoon een leuke eenmalige aanbieding van de producent gehad.

Maw ze kunnen er bijv 50 voor € 90 hebben ingekocht en de volgende lading kost gewoon weer inkoop € 170.

De webwinkel hoeft niet te leveren. Zij hebben de actie gecommuniceerd op de website. Misschien onduidelijk echter. Ook hebben bijna alle webwinkels in de algemene voorwaarden staan dat ze niet aansprakelijk zijn voor fouten.

Daarnaast meen ik ook dat u als consument niet kunt verwachten altijd voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Betaal wat meer en haal uw product elders. Bedrijven hebben het ook moeilijk in deze tijden en het lijkt me logisch dat ze liever geen € 100 minmarge draaien.
Onzinverhaal. Tijdens bestellen waren ze gewoon op voorraad. Vervolgens even niet en dan weer volop met 100 euro korting. Scheef verhaal. En algemene voorwaarden mogen niet nadeliger zijn dan het dwingend recht, zie ook de discussies romdom de topics van e bikes e.d.
Dat bedrijven het misschien wat moeilijker hebben is geen argument. Misschien heeft TS het ook wel moeilijk.

Marcel6969
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2013 23:11

Re: webwinkel annuleert order

Ongelezen bericht door Marcel6969 »

john duelieux schreef:
Onzinverhaal. Tijdens bestellen waren ze gewoon op voorraad. Vervolgens even niet en dan weer volop met 100 euro korting. Scheef verhaal. En algemene voorwaarden mogen niet nadeliger zijn dan het dwingend recht, zie ook de discussies romdom de topics van e bikes e.d.
Dat bedrijven het misschien wat moeilijker hebben is geen argument. Misschien heeft TS het ook wel moeilijk.
Als ik lees "2 op voorraad, ik bestellen, maar toch niet geleverd, later 209 op voorraad en nog niet geleverd" past dit volledig on het op=op verhaal. Vooral die 2 is hierin belangrijk: een product wordt bijvoorbeeld in diverse webshop systemen pas van de vrije voorraad afgeboekt nadat de shopeigenaar of de psp de betaling geaccordeerd heeft. Als dus 3 mensen iets bestellen stond er bij al deze drie mensen dezelfde voorraad en heeft er helaas één pech, die hoort het echter pas achteraf.

Begrijpelijk teleurstellend maar Dit is nou eenmaal de realiteit ondanks u dit duidelijk niet wenst te horen en alle blaam direct weglegt bij een webwinkel welke er werkelijk geen enkel voordeel aan heeft niet te leveren.

Iemand101
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2013 23:31

Re: webwinkel annuleert order

Ongelezen bericht door Iemand101 »

Marcel6969 schreef:
john duelieux schreef:
Onzinverhaal. Tijdens bestellen waren ze gewoon op voorraad. Vervolgens even niet en dan weer volop met 100 euro korting. Scheef verhaal. En algemene voorwaarden mogen niet nadeliger zijn dan het dwingend recht, zie ook de discussies romdom de topics van e bikes e.d.
Dat bedrijven het misschien wat moeilijker hebben is geen argument. Misschien heeft TS het ook wel moeilijk.
Als ik lees "2 op voorraad, ik bestellen, maar toch niet geleverd, later 209 op voorraad en nog niet geleverd" past dit volledig on het op=op verhaal. Vooral die 2 is hierin belangrijk: een product wordt bijvoorbeeld in diverse webshop systemen pas van de vrije voorraad afgeboekt nadat de shopeigenaar of de psp de betaling geaccordeerd heeft. Als dus 3 mensen iets bestellen stond er bij al deze drie mensen dezelfde voorraad en heeft er helaas één pech, die hoort het echter pas achteraf.

Begrijpelijk teleurstellend maar Dit is nou eenmaal de realiteit ondanks u dit duidelijk niet wenst te horen en alle blaam direct weglegt bij een webwinkel welke er werkelijk geen enkel voordeel aan heeft niet te leveren.
Echter, volgens TS werd er niet op=op aangegeven, in welk geval dat verhaal niet opgaat. Mocht TS het fout hebben, dan is het aan de webwinkel om te bewijzen dat op=op inderdaad werd aangegeven (immers, de webwinkel is de partij die de bewering maakt).

Marcel6969
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2013 23:11

Re: webwinkel annuleert order

Ongelezen bericht door Marcel6969 »

Iemand101 schreef:Echter, volgens TS werd er niet op=op aangegeven, in welk geval dat verhaal niet opgaat. Mocht TS het fout hebben, dan is het aan de webwinkel om te bewijzen dat op=op inderdaad werd aangegeven (immers, de webwinkel is de partij die de bewering maakt).
Eens. Ik zou TS adviseren om zelf alvast even op zoek te gaan (google cache, oude reclame uitingen, enz) om het proces te bespoedigen aangezien het voor webshops vaak helaas technisch niet mogelijk is om oude acties, paginas, teksten, etc. terug te halen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: webwinkel annuleert order

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik zou ts adviseren het te laten rusten. Nutteloze energie.

pepperoni0
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2013 20:57

Re: webwinkel annuleert order

Ongelezen bericht door pepperoni0 »

Bedankt voor alle input.
Nogmaals voor de duidelijkheid: er stond nergens op=op, het typenummer is ook exact hetzelfde.
En nee, ik ben niet bijna failliet. Ik ben wel voor afspraak=afspaak, en dat geldt ook voor mijzelf.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: webwinkel annuleert order

Ongelezen bericht door sjoegel »

Sorry maar ik vind dit kinderachtig gedram. Koop het lekker ergens bij iemand anders die wel wil leveren.

Gesloten