Aliexpress

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
meneerkaktus
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 dec 2022 14:12

Aliexpress

Ongelezen bericht door meneerkaktus »

Goede dag,

Zijn er hier mensen die goede ervaringen hebben met deze webwinkel.
Ik heb zondag voor het eerst iets besteld, ik was een nieuwe klant en kreeg korting.
Tot mijn verbazing hoefde ik maar 1 eurocent te betalen.
Dat is voor 1 paar skisokken.
Al komt het niet aan... dan valt de schade mee.
Hoe zijn jullie ervaringen met deze organisatie?

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Aliexpress

Ongelezen bericht door rvjapio »

Natuurlijk is dit een goeie webwinkel, ook al vermeldt u geen naam. Voor een cent. Zou ik ook gelijk doen, mijn gegevens verkopen aan een wildvreemde. Succes!

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Aliexpress

Ongelezen bericht door grun »

Op zich heb ik goede ervaringen met Aliexpress. De levertijden zijn heel verschillend: soms drie weken en ook wel eens twee maanden of nog langer. Kleding en schoenen zou ik er liever niet bestellen vanwege verschillen in maatvoering. Retour zending is peperduur, het is meestal goedkoper om je verlies te nemen als het tegenvalt.

Aliexpress is niet zozeer de winkel zelf maar meer een platform, een portal, waarop andere winkels hun spullen adverteren. Net zoiets als Ebay. Beiden werken met een feedback systeem, waar je elkaar na de transactie en ontvangst beoordeelt.
Laatst gewijzigd door grun op 20 dec 2022 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Aliexpress

Ongelezen bericht door caruso »

@TS:
Leuk toch die sokken voor 1 eurocent.
Heb je ook verder gekeken naar de verzendkosten want die komen er nog even bij.
Verder is Aliexpres best wel ok.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Aliexpress

Ongelezen bericht door PGros »

Aliexpres is een prima platform. Gaat niet vaak iets mis en anders krijg je makkelijk je geld terug. Mijn eerste keer was ook bijna gratis en kwam gewoon na een week of 6 aan.

Moos59
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2022 12:01

Re: Aliexpress

Ongelezen bericht door Moos59 »

Nou, ik heb een andere ervaring met AliExpres. Mijn geleverde product werkte niet naar behoren. Ook kwam het niet overeen met de productinformatie.
Ik heb een geschil geopend. Ik moest het pakketje maar terugsturen naar en adres in China. Geen optie want de kosten van het terugsturen was hoger dan de waarde van het artikel. Wat ik ook probeerde; contact met de verkoper, contact met AliEpress, ik kwam niet verder dan een chatrobot die mij maar vertelde het maar niet te snappen wat ik bedoelde.
Ik bn er klaar mee mat Ali.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Aliexpress

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tja, AliExpress is veruit het grootste platform ter wereld qua aantallen. Er zal vast eens iets misgaan. Ik heb zelf alleen maar positieve ervaringen, maar ik weet dat het lang kan duren voor iets er is, dus daar houd ik rekening mee. China is gewoon een heel eind weg en het gaat dus over veel schijven.

Afgelopen jaar had ik dakclips besteld voor de auto. Ze kosten helemaal niets, maar de bestelling kwam maar niet binnen. Daar mijn geld voor terug gekregen. Uiteindelijk opnieuw besteld en toen kwamen ze wel binnen. Iets later (3 maanden na bestellen) kwam de eerste zending alsnog binnen.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Aliexpress

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ik koop erg veel via Ali, heb momenteel 15 pakketjes onderweg (voor opleuken nieuwe auto) Levering kan lang duren. maar als het niet komt en je vult een dispuut in, krijg je keurig je geld terug.
Zoals boven al genoemd, koop geen kleding wan XL in China is S in Nederland.
Ook zou ik hier geen elektrische apparatuur kopen, valt meestal tegen wat je binnen krijgt.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Aliexpress

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

caruso schreef:
20 dec 2022 11:26

Heb je ook verder gekeken naar de verzendkosten want die komen er nog even bij.
Ligt een beetje aan waar het naar toe gestuurd moet worden. Naar bijvoorbeeld Schiedam schijnt het mee te vallen.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Aliexpress

Ongelezen bericht door caruso »

J. Deltoer schreef:
20 dec 2022 15:03
caruso schreef:
20 dec 2022 11:26

Heb je ook verder gekeken naar de verzendkosten want die komen er nog even bij.
Ligt een beetje aan waar het naar toe gestuurd moet worden. Naar bijvoorbeeld Schiedam schijnt het mee te vallen.
:D :D

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Aliexpress

Ongelezen bericht door juliomariner »

rvjapio schreef:
20 dec 2022 11:09
Natuurlijk is dit een goeie webwinkel, ook al vermeldt u geen naam. Voor een cent. Zou ik ook gelijk doen, mijn gegevens verkopen aan een wildvreemde. Succes!
Ach ja je kunt ook bang zijn voor je eigen schaduw.
Gegevens verkopen, dan moet je nergens op internet wat kopen. Ik koop regelmatig wat bij oom Ali en de hoeveelheid SPAM in mijn mailbox is niet hoger geworden.
Sorry maar we zijn inhoudelijk veel betere reacties van u gewend.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Aliexpress

Ongelezen bericht door Justmeagain »

caruso schreef:
20 dec 2022 11:26
@TS:
Leuk toch die sokken voor 1 eurocent.
Heb je ook verder gekeken naar de verzendkosten want die komen er nog even bij.
Verder is Aliexpres best wel ok.
Nou dat durf ik wel te betwijfelen. Ik kocht voor mijn moeder stappentellers van €0,07 per stuk. Ik kocht drie kleuren en na ruim drie weken kwamen ze incl batterijen binnen. Totaalbedrag was gewoon 21 cent.
Bij nieuwe klanten doen ze vaak dit soort acties. Dus ja je krijgt sokken voor 1 eurocent maar verwacht er niets van.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Aliexpress

Ongelezen bericht door Justmeagain »

J. Deltoer schreef:
20 dec 2022 15:03
caruso schreef:
20 dec 2022 11:26

Heb je ook verder gekeken naar de verzendkosten want die komen er nog even bij.
Ligt een beetje aan waar het naar toe gestuurd moet worden. Naar bijvoorbeeld Schiedam schijnt het mee te vallen.
Ridder is in geen geval een opgever te noemen.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Aliexpress

Ongelezen bericht door Kokka1 »

toch maar geen verwarmde sokken dan?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Aliexpress

Ongelezen bericht door kweenie »

Sluit me aan bij nevyn. Kleding heeft vaak andere maatvoering, dus alleen bestellen als de maatvoering ook gespecificeerd staat (bv lengte en breedte in cm). En niet simpelweg met L of XL. De kwaliteit is vaak ook niet echt goed, al zitten er ook genoeg uitzonderingen tussen. Dus verwacht niet te veel van de skisokken. Grote kans dat ze klein uitvallen en niet heel warm zijn.

Maar voor heel veel spullen geldt dat de spullen die ze in de Nederlandse winkels verkopen ook gewoon Chinese waar is. En je de zelfde spullen voor een fractie van de prijs ook rechtstreeks bij Ali kunt kopen. Alleen kom je dan al snel in de verleiding om daar een nóg goedkopere variant te bestellen, die misschien veel slechtere kwaliteit is.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aliexpress

Ongelezen bericht door Moneyman »

rvjapio schreef:
20 dec 2022 11:09
Natuurlijk is dit een goeie webwinkel, ook al vermeldt u geen naam.
Ietsje beter kijken :mrgreen:

Plaats reactie