LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 50% vooruit betalen??

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Gast

50% vooruit betalen??

Ongelezen bericht door Gast »

Omdat mijn naaimachine het begaf :twisted: , ik in een buitengebied woon en geen rijbewijs heb, wilde ik een naaimachine bestellen via postorder.
Bader had een leuke aanbieding, dus die bestelde ik.
Krijg ik na vijf dagen een brief van ze -met acceptgiro- dat ze de levering niet kunnen doen, dat ik eerst 50% moet aanbetalen :evil: .
Zoiets heb ik dus nog nooit meegemaakt!
Ik dacht dat aanbetaling wettelijk was geregeld......
mag een postorder idd 50% vooruitbetaling vragen??
Heeft iemand dit eerder bij een postorder meegemaakt??
Verder staat nergens een leveringstermijn op de site van bader :roll: . Ook in de brief hebben ze het over spoedige verzending en wordt er geen concrete leveringstermijn genoemd. Op mijn mail is nog geen antwoord gekomen. :?
overigens heb ik nooit eerder bij bader besteld. Wel bij Wehkamp en otto. Geen betalingsachterstanden daarbij.

HEPA

Re: 50% vooruit betalen??

Ongelezen bericht door HEPA »

Hallo,
De gedachte dat aanbetalingen wettelijk zijn geregeld is niet helemaal juist.
Een leverancier mag een aanbetaling vragen, maar de klant bepaald of hij daar op in gaat. Gaat men er niet op in is de kans altijd aanwezig dat de leverancier het product niet levert.
Maar of je daar om moet treuren, ik weet het niet.
Wat ik wel weet is dat je zult treuren als je een aanbetaling hebt gedaan en het bedrijf levert het artikel niet.
Mijn advies is niet op in gaan.
Desnoods bij een ander postorder bedrijf, waar beter ervaringen mee zijn, een naaimachine bestellen.

Mik9

Re: 50% vooruit betalen??

Ongelezen bericht door Mik9 »

Das Gel*l. Er staat in het burgerlijk wetboek dat een leverancier een aanbetaling mag eisen van 25% van het totaal te betalen bedrag. Huiswerk doen dus.

Gast

Re: 50% vooruit betalen??

Ongelezen bericht door Gast »

Ondertussen ben ik wat wijzer. In Nederland geldt dat de aanbetaling nooit meer mag zijn dan 50 procent van de prijs. Het resterende bedrag behoeft in zo'n geval pas te worden voldaan bij levering.
De zevendaagse terugzendtermijn gaat daarna in.

Dus dat mag. Wel blijven ze met wat anders in gebreke. Namelijk dat ze niet duidelijk zijn over hun leveringstermijnen en dat het feit dat ze een aanbetaling kunnen vragen niet in hun algemene voorwaarden staat.

Maar, het is ondertussen al duidelijk. Met dit bedrijf wil ik geen overeenkomst afsluiten. Ze zijn me veel te vaag in hun uitlatingen en wanneer je vraagt om verduidelijking wordt daar ook erg traag -of helemaal niet- op gereageerd.

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: 50% vooruit betalen??

Ongelezen bericht door Fenkie »

Al mij goederen die ik koop op het internet betaal ik vooruit. Ik zorg er wel eerst voor dat ik van te voren weet of ik met een betrouwbaar bedrijf heb te maken. Nooit problemen mee gehad.

Gesloten