LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Otto

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
scorpius
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jun 2005 17:46

Otto

Ongelezen bericht door scorpius »

Onlangs was ik op internet op zoek naar een nieuw mobiel telefoontoestel, een Nokia 6230i. Via diverse zoekmachines kwam ik uit bij Otto, waar het toestel slechts 199 euro kostte. Helaas werkte de site van Otto niet goed, waardoor ik niet online konden bestellen. Dus heb ik Otto gebeld en het probleem voorgelegd. Bij de klantenservice kon men me niet vertellen wat er mis was want ook zij konden het toestel niet voor me bestellen. Ik zou wel worden teruggebeld. Niet, dus...zelf maar weer bellen. Ik kreeg vervolgens iemand aan de lijn die vertelde dat het toestel geen 199 euro kost, maar 349 euro en dat het toestel via internet niet te bestellen was door deze foutieve prijs.
Ik was het hier niet mee eens, want otto had alle zoekmachines deze gegevens toegestuurt en kwam dus altijd als goedkoopste uit de bus, maar bleek dus de duurste. Na veel discussie besloot ik het toestel niet bij Otto te kopen, want voor 199 euro kreeg ik het niet.
Eén week later staat Selekt-vracht voor de deur met een pakketje. 3 keer raden...ja hoor, de Nokia 6230i. Zonder afzender, bon of wat dan ook. Ik Otto weer bellen en ja hoor, het was van hun en binnen een week zou ik de factuur ontvangen. Ik helemaal blij want ik dacht dus dat ze me het toestel toch voor 199 euro hadden verkocht. Mooi niet dus...Op de factuur stond een bedrag van 333 euro met als artikel een kast?!?
Weer bellen... Ze begrepen er niets van en ik moest het maar kosteloos terugsturen.
5 weken later: een Betalingsherinnering van 333 euro + portokosten. Weer bellen..toestel was toevallig die dag binnengekomen (na 5 weken en volgens Otto duurt dat meestal wel zo lang). Zou allemaal worden opgelost.
4 weken verder...Een betalingsherinnering van 16 euro en een beetje voor achterstallige portokosten een een dreigement voor registratie bij BKR in Tiel (toestel was nu dus wel van de rekening afgehaald).
Na 3 maanden heeft Otto het eindelijk opgelost. Want ze hadden het toestel toegezonden ZONDER dat het was besteld (en ook nog eens tegen een foutieve prijs).
U zult begrijpen dat ik NOOIT meer iets bij Otto koop, want zoveel gezeur is een bestelling me absoluut niet waard!

Gesloten