LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pakketje dat zoekraakt bij tpg

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
haasnoot

pakketje dat zoekraakt bij tpg

Ongelezen bericht door haasnoot »

Geachte heer/mevrouw,
Vorige week woensdag wilde ik een vriend verrassen met een cadeautje (een webcam) per post, dat ik in een bruine omdoos afgaf bij het postkantoor. De verzendkosten bedroegen bijna 6 euro. Ik heb het cadeautje niet aagetekend laten versturen omdat ik het vertrouwen wel had dat het normaal bezorgd zou worden, en de totale kosten een beetje wilde beperken. We zijn inmiddels een week later en het pakketje is nog altijd niet aangekomen. Helaas pindakaas, TPG kan niets voor mij doen. Hoe betrouwbaar is TPG eigenlijk?? Zijn er meer mensen met klachten?
mvg
Dhr Haasnoot

Gast

Re: pakketje dat zoekraakt bij tpg

Ongelezen bericht door Gast »

Een pakketje kan net als een bruef altijd wel eens verkeerd bezorgd worden. Als je zekerheid wilt hebben doe het dan als postpakket of aangetekend, zaken waarvoor de ontvanger moet tekenen en waarvan dus valt na te gaan waar het gebleven of afgeleverd is. Goedkoop wordt dus weer duurkoop want zoveel duurder is aantekenen of postpakket niet.

Kroontje

Re: pakketje dat zoekraakt bij tpg

Ongelezen bericht door Kroontje »

Wanneer je een pakketje verstuurt, krijg je een bewijs mee op het postkantoor. Op dat bewijs staat een code waarmee je op de site van TPG post kunt zien wat er met je pakketje gebeurd is. De hele route die het pakket heeft afgelegd, kun je volgen. Als het bijv. bij de buren is afgegeven wordt dat vermeld.
Misschien dat je er op deze manier nog achter komt.

EX-Tpg

Re: pakketje dat zoekraakt bij tpg

Ongelezen bericht door EX-Tpg »

Dit lijkt me nou niet iets om niet verzekerd of aangetekend te verzenden.
Alle pakketten krijgen een barcode zoals de vorige gast al zei en is dus traceerbaar op de site van TPG.
Dit maakt het moeilijker om het pakkeje te jatten maar niet onmogelijk .
Om te zeggen hoe laat ik hier maar achterwege .Bij klachten over vermissing met een barcode zal zeker een onderzoek worden gedaan maar ook pakken ze dief naar je centen kan je fluiten .
De TPG neemt iedereen tegenwoordig zonder screening (met een strafblad) aan en zoals bij elk bedrijf zitten daar ook mensen met minder goede bedoelingen tussen.Maar je wordt er tegenwoordig ook er zo uit gepleurt als je iets te veel zegt dat je niet bevalt.
De winst is het belangrijkste en de rest maakt niet meer uit.

teleur

Re: pakketje dat zoekraakt bij tpg

Ongelezen bericht door teleur »

Mijn ervaring is dat ze bij TPG klantenservice alleen je klacht aanhoren en van alles beloven, maar niets doen.
Alles moet schriftelijk ingediend worden, terwijl je via tracktrace zo kan zien wat er gebeurd is.Maar daar wordt niets mee gedaan.
Pure bureaucratie!
Pas als je een formulier tot schadevergoeding indient, gaan ze wat doen.
Meestal gaat verzenden gelukkig goed, maar als er iets fout is, is het om wanhopig te worden.
Ik zou over één geval een boek vol kunnen schrijven.Misschien zelfs twee, want na 5 maanden is mijn pakket nog niet bezorgd. :oops:

TPG klantenservice

Re: pakketje dat zoekraakt bij tpg

Ongelezen bericht door TPG klantenservice »

Hoi,

Ik werk als manager bij de TPG klantenservice. Tot mijn groot genoegen kan ik U mededelen dat 99% van alle klachten tot een goed einde wordt gebracht.

Madelaine

SuBa
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2005 19:00

Re: pakketje dat zoekraakt bij tpg

Ongelezen bericht door SuBa »

Ik lees negatieve verhalen over postpakketjes die kwijtraken. Zelf heb ik de afgelopen vier jaar bijna 500! postpakketjes via tpg post verzonden. Allemaal zijn ze aangekomen en ook bijna allemaal de dag na verzending.

JFG
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 jul 2005 19:32

Re: pakketje dat zoekraakt bij tpg

Ongelezen bericht door JFG »

ik heb helaas ook andere ervaringen met de TPG. Ik had per ongeluk de postcode van mijn ouderlijk huis bij mijn huisadres vermeld. Scheelt alleen 2 letters, cijfers zijn identiek. Maar... hierdoor ontstond een onbekende combinatie. Het pakketje bleek echter via Track en Trace al afgeleverd te zijn. Waar dan? Op het adres met de postcode en huisnr.combinatie die niet bestond volgend die medewerkster. Onderzoek ingesteld, en met als enige uitslag dat de TPG ervan uitgaat dat het pakket aan de geadresseerde (ik dus, die het nooit gezien heeft) is uitgereikt... er zou naar de straatnaam gekeken worden werd me dit keer verteld... Ik heb eignelijk sterk het idee dat de betreffende pakketjes-bezorger het teveel moeite vond om het een en ander uit/op te zoeken en het pakketje ergens langs de kant van de weg heeft gezet (het is een persoonlijk cadeau met de naam/geboortedatum van een kind erop dus een eventuele ontvanger zou er niks aan hebben...)

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: pakketje dat zoekraakt bij tpg

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

verstuur nooit onverzekerd een pakketje met wat waarde
verzekerd kost het (tot 5kg) € 8,13 dacht ik uit mijn hoofd.
als het verdwijnt! (gebeurt regelmatig) heb je onverzekerd geen been om op te staan.

2e verstuur een cd of meerdere4 nooit in een bubble envelop,het kan wel
maar geef hem dan af op het postkantoor met de vermelding
handmatige postsorteer!


vrgr

wiewatwaar

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: pakketje dat zoekraakt bij tpg

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

De reden van dat laatste, ik ben er ook een set cd's door kwijtgeraakt:

Cd's kunnen, wanneer ze in die bubble-enveloppen worden verstuurd, niet tegen de machinale verwerking, ze rollen er aan de andere kant namelijk in reepjes uit.

Dat zit zo: de postsorteermachines werken met een soort wieltjes, die elkaar door het poststuk heen nagenoeg aanraken. Wanneer er dus een envelop met 1 of meer cd's passeert, heb je kans dat die wieltjes als messen fungeren. Je cd ziet er dan uit, alsof die door de papierversnipperaar is gegaan. Waarom datzelfde met papier niet gebeurt: papier geeft mee, en daar is de kans eigenlijk nihil dat er iets mis gaat.

SuBa
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2005 19:00

Re: pakketje dat zoekraakt bij tpg

Ongelezen bericht door SuBa »

Hallo,

Eergisteren mailde nog ik dat ik in vier jaar bijna 500 pakketten heb verstuurd en er nog nooit wat mis was gegaan. Gisteravond belde er een klant die haar pakket niet had ontvangen. Toen ik de barcode volgde op trace en track (TPG) zag ik dat hij de 20e al uitgereikt was.
Ik ga vandaag de klantenservice bellen. Laat jullie weten hoe het afloopt.

Groetjes van Suzan.

SuBa
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2005 19:00

Re: pakketje dat zoekraakt bij tpg

Ongelezen bericht door SuBa »

Het pakketje dat kwijt was is bovenwater. De klantenservice kon mij niet helpen want het pakket was uitgereikt volgens hen. Na zoeken heb ik het nummer van het kantoor gevonden vanwaar het pakketje bezorgd is. Daar heb ik na enig aandringen de pakketchauffeur aan de lijn gehad. Hij had het pakketje op dat adres bezorgd. Maar omdat er meerdere bedrijven in dat pand zitten heeft hij het aan een ander afgegeven. Die heeft in een hoekje laten staan. Nu is het boven water.
Mijn tip is: wordt een pakket niet geleverd bel dan snel naar het kantoor dat het pakket bezorgd heeft. Grote kans dat de chauffeur zich het pakket nog kan herinneren.

Groetjes van Suzan.

throumausd
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2005 16:12

Re: pakketje dat zoekraakt bij tpg

Ongelezen bericht door throumausd »

Over TPG heb ik geen klachten, is wel eens iets een tijdje zoek geweest, maar GLS is een stuk beroerder. heb 2x achtereenvolgens onderdelen besteld, (overjarige, nog nieuwe onderdelen dus in de originele verpakking, en onvervangbaar) die GLS zou moeten bezorgen.... de eerste keer was ik volgens hun track en trace 'op vakantie' en ik ben helemaal geen dag weg geweest, ook geen briefje, niks. gewoon gestolen door GLS of de vervoerder/chauffeur dus. want het pakket is wel degelijk in Enschede 7500 geweest volgens GLS track-trace .

Ik heb vlak nadat ik het idee had dat de bezorging wel erg lang duurde (een week of 3) navraag gedaan bij GLS in Enschede met mijn britse tracking number, welke ik van de afzender heb gekregen, ze vertelden me dat ze daar niks mee konden. dus ik moest maar weer in Groot Brittanie gaan klagen. toch na een week of 5 een email naar GLS gestuurd, omdat een tweede pakket met eveneens een economische waarde van ca. 150 euro zo voor de deur op de stoep gedumpt was. zonder handtekening of wat ook. Ik heb GLS gevraagd om voorzichtiger met andermans pakketten om te gaan, en ook verteld , nogmaals, van het vermiste pakket. Hun antwoord: ik had ' binnen een maand moeten reageren, dan hadden ze het misschien kunnen traceren' Volgens mij bestaat een maand uit een week of 4, dus waarom kreeg ik na 3 weken dan geen antwoord? Een pakket met een traceernummer, KAN NIET kwijt raken, het moet ergens zijn. gezien het feit dat het laatste traceeradres het depot van GLS in Enschede is.

GLS, heeft voor mij volledig afgedaan. Of ze moeten alsnog met het pakket voor de dag komen. Het is hun taak om met zorg andermans eigendommen te vervoeren, daar worden ze voor betaald.

Helaas ben ik de ontvanger, anders had ik in ieder geval voor een andere vervoerder gezorgd.

GLS=superslecht. :twisted:

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: pakketje dat zoekraakt bij tpg

Ongelezen bericht door maybe »

Het pakketje dat kwijt was is bovenwater. De klantenservice kon mij niet helpen want het pakket was uitgereikt volgens hen. Na zoeken heb ik het nummer van het kantoor gevonden vanwaar het pakketje bezorgd is. Daar heb ik na enig aandringen de pakketchauffeur aan de lijn gehad. Hij had het pakketje op dat adres bezorgd. Maar omdat er meerdere bedrijven in dat pand zitten heeft hij het aan een ander afgegeven. Die heeft in een hoekje laten staan. Nu is het boven water.
Mijn tip is: wordt een pakket niet geleverd bel dan snel naar het kantoor dat het pakket bezorgd heeft. Grote kans dat de chauffeur zich het pakket nog kan herinneren.
Kortom TPG heeft hier eigenlijk niks fout gedaan, maar de mensen in het andere bedrijf waren vergeten te zeggen dat er een pakkejte was.

koopjesjager
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jan 2005 21:33

Re: pakketje dat zoekraakt bij tpg

Ongelezen bericht door koopjesjager »

Ik heb de topics zitten lezen en ik heb een positief bericht.We hadden een pakje beschadigd binnen gekregen.We hebben dit bij de afzender en tpg gemeld.Tpg had ondertussen onze afzender gemaild,dat ze een kapotte cd hadden liggen.De afzender zat alleen nog op ons berichtje te wachten.De ontbrekende cd werd geheel kosteloos naar ons opgestuurd.
Nog even dan is alles TNT.

t@m@r@
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2005 18:32

Re: pakketje dat zoekraakt bij tpg

Ongelezen bericht door t@m@r@ »

hallo
ik en mijn partner hebben een internet bedrijf en gaan 3x per week naar het postkantoor en als we goedkope artikelen verkopen sturen we het zo goedkoop mogelijk op en daardoor al 3 mensen gehad die iets niet hebben gekregen is het de fout van de post of liegen de kopers ik weet het niet maar het is wel irritant dan kun je ze wel aangetekend versturen maar dan moet de koper dus meer betalen en dat willen ze ook niet. de duurdere dingen sturen we natuurlijk altijd aangetekend maar ik vind het wel jammer dat je niet weet of de post of de mensen liegen.

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: pakketje dat zoekraakt bij tpg

Ongelezen bericht door Fenkie »

Als je middels de code de verzending kan controleren en het blijkt dat deze is aangekomen is de kans groot dat de ontvanger niet eerlijk is.

Met de tpg hebben wij nog geen problemen ondervonden.

Gesloten