geen geld terug externe verkoper Bol.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Tony01
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2022 22:02

geen geld terug externe verkoper Bol.com

Ongelezen bericht door Tony01 »

Hallo allemaal!


Ik heb een probleem met een externe verkoper van Bol.com. Ik heb er 1 1/2 maand een radiatorventilator besteld. Nu was ik er niet tevreden mee omdat die teveel geluid maakt. Dat kan natuurlijk. Toen heb ik de radiatorventilator in goede orde geretouneerd. Ik kan via track-and-trace van Postnl zien dat de radiatorventilator goed is aangekomen bij de externe verkoper. Tot op heden heb ik echter nog niet mijn geld terug. Het gaat immers om EUR 149. Ik heb via Bol.com verschillende mailtjes aan de externe verkoper gestuurd, maar geen reactie. Ook via Bol.com verschilldende pogingen gedaan dat Bol.com iets doet. Hier krijg ik ook geen reactie terug. Zij zijn juridisch gezien niet de verkoper, maar ik had in ieder geval wel reactie terug verwacht. Inmiddels is de externe verkoper ook geen externe verkoper meer van Bol.com. Uiteindelijk nog een aangetekende brief gestuurd aan de externe verkoper, maar diet komt niet aan. Volgens mij heeft heeft de externe verkoper ook de kantoorruimte opgezegd. Hebben jullie nog tips hoe ik mijn geld nog terug kan krijgen, of zouden jullie hier geen moeite doen?

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: geen geld terug externe verkoper Bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Is het KVK nummer nog actief? Een bedrijf hoort ingeschreven te zijn op het adres waar vandaan ze werken.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: geen geld terug externe verkoper Bol.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
02 apr 2023 21:30
Is het KVK nummer nog actief? Een bedrijf hoort ingeschreven te zijn op het adres waar vandaan ze werken.
Een bedrijf kan ook op een andere locatie ingeschreven staan. Bijvoorbeeld bij een boekhouder.

cellen
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2023 12:16

Re: geen geld terug externe verkoper Bol.com

Ongelezen bericht door cellen »

Daarom koop ik ook altijd met achteraf betalen. Dat is natuurlijk leuk achteraf kletsen, maar zo voorkom je dit wel.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: geen geld terug externe verkoper Bol.com

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Indien u betaalt hebt met uw creditcard neem dan contact op met uw creditcard maatschappij. Hopelijk krijgt u dan uw geld terug.

Ga naar uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.

Of neem contact op met www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ voor bemiddeling (stap 2). Echter, als hun geen contact krijgen dan houdt het voor hun op. Dit met voorwaarden dat de externe verkoper lid zijn van Thuiswinkel waarborg. Ook kunt u naar de geschillencommissie toe (stap 3).

Ook kunt u een rechtzaak aanspannen en daarna naar de deurwaarder gaan om de uitspraak ten uitvoering te brengen. Echter, ook dan moet de deurwaarder de verkoper kunnen vinden.

rwolters
Berichten: 1546
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: geen geld terug externe verkoper Bol.com

Ongelezen bericht door rwolters »

cellen schreef:
04 apr 2023 12:24
Daarom koop ik ook altijd met achteraf betalen. Dat is natuurlijk leuk achteraf kletsen, maar zo voorkom je dit wel.
Niet iedereen krijgt die mogelijkheid. Hangt o.a. van je adres en je betalingsverleden.

Ik heb die mogelijkheid gelukkig wel en gebruik het dan ook altijd. Het is voor mij ook een reden om veel bij of via bol.com te kopen.

Plaats reactie