LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL Extra@Home: witgoed bezorgservice

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Maartje K.
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2017 21:47

PostNL Extra@Home: witgoed bezorgservice

Ongelezen bericht door Maartje K. »

Ik heb gisteren via Mediamarkt een nieuwe wasmachine bezorgd gekregen. Dit werd bezorgd via PostNL Extra@home, waarbij ik extra had betaald voor Witgoed bezorgservice. Handelingen waarvoor ik heb bijbetaald zijn o.a.:

- plaatsen van de machine op een verdieping
- aansluiten van de machine
- verwijderen van verpakingsmateriaal van de nieuwe machine
- meenemen van de oude machine

Voorwaarde was dat ik de oude machine zou ontkoppelen. Dat had ik niet gedaan. De bezorger wilde de oude machine niet meenemen, omdat hij bang was voor restwater in de wasmachine, die nieuwe apparatuur die in zijn vrachtwagen zou kunnen beschadigen. Daar kan ik nog in meegaan, ik heb iets nagelaten wat ik had moeten doen.

Echter: de 'hoofd'bezorger (ze waren met zijn 2-en) wilde pas na een smeekbede de nieuwe machine naar boven brengen en heeft deze ook niet uit de verpakking gehaald (het is niet te doen om in je eentje een wasmachine op te tillen van een piepschuimen bodem). Verder wilde hij niet de oude machine op de begane grond zetten. Dus deze is op de 1e verdieping achtergebleven. Het uitpakken van de nieuwe machine en op de begane grond neerzetten van de oude machine heeft niets te maken met eventuele waterschade aan nieuwe apparatuur in zijn vrachtwagen. Een klacht bij de Mediamarkt leverde niets op: die zeggen dat als je niet aan de voorwaarden voldoet, geen enkele van de handelingen waarvoor je hebt betaald hoeft te worden uitgevoerd.

Is dit redelijk, billijk en rechtsgeldig?

AndriesAarden
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2017 17:38

Re: PostNL Extra@Home: witgoed bezorgservice

Ongelezen bericht door AndriesAarden »

Er is wel meer mis met extra@home/ mediamarkt.
Dit weekend ondervonden dat de belofte van voor 22.30 bestelt volgende dag in huis niet waar is.
Alleen de trillingsmat werd binnen een dag geleverd maar de wasmachine niet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL Extra@Home: witgoed bezorgservice

Ongelezen bericht door berndv »

Maartje K. schreef:Verder wilde hij niet de oude machine op de begane grond zetten. Dus deze is op de 1e verdieping achtergebleven. Het uitpakken van de nieuwe machine en op de begane grond neerzetten van de oude machine heeft niets te maken met eventuele waterschade aan nieuwe apparatuur in zijn vrachtwagen.
klopt, maar wel met eventuele schade aan uw huis, waarvoor zij aansprakelijk gesteld kunnen worden, omdat zij juridisch gezien de veroorzaker van de schade zijn, want:
Maartje K. schreef: omdat hij bang was voor restwater in de wasmachine
Dit restwater kan er ook uit gaan als de wasmachine van een trap af naar beneden gehaald wordt, met alle gevolgen van dien voor vloerbedekking of laminaat. Aangezien de bezorgers deze opdracht op dat moment uitvoeren, kunnen zij verantwoordelijk worden gehouden. En dan kunt u zeggen dat u dat niet zult doen, dat hebben ze vaker gehoord.

stofzuigertje

Re: PostNL Extra@Home: witgoed bezorgservice

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nieuwe apparaten moet rechtop vervoerd worden en wegens testen in fabriek zit er vaak nog water in!

Dus hoezo water schade in auto, als nieuwe om pleurde moet hij rustiger rijden of lading vast zetten!
Vrijwel allen nieuwe en alle oude hebben dus nog enig rest water!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PostNL Extra@Home: witgoed bezorgservice

Ongelezen bericht door berndv »

stofzuigertje schreef:Nieuwe apparaten moet rechtop vervoerd worden en wegens testen in fabriek zit er vaak nog water in!

Dus hoezo water schade in auto, als nieuwe om pleurde moet hij rustiger rijden of lading vast zetten!
Vrijwel allen nieuwe en alle oude hebben dus nog enig rest water!
neemt niet weg dat als er afgesproken is dat de apparatuur afgekoppeld en wel klaar dient te staan, dit in de voorwaarden staat, je van die voorwaarden op de hoogte bent en hier akkoord mee gaat, je niet zomaar hiervan af moet wijken met het idee van "ach, dat kunnen die sterke en handige mannen van extra@home er vast wel even bij doen".

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: PostNL Extra@Home: witgoed bezorgservice

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stofzuigertje schreef:Nieuwe apparaten moet rechtop vervoerd worden en wegens testen in fabriek zit er vaak nog water in!

Dus hoezo water schade in auto, als nieuwe om pleurde moet hij rustiger rijden of lading vast zetten!
Vrijwel allen nieuwe en alle oude hebben dus nog enig rest water!
Wat jij zegt slaat werkelijk nergens op. Berndv heeft het antwoord al gegeven.

Jan2017
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2017 15:37

Re: PostNL Extra@Home: witgoed bezorgservice

Ongelezen bericht door Jan2017 »

Volgens mij is er in een half jaar nog steeds niets veranderd, want "er zit water in de machine" wordt nog steeds gebruikt om de oude machine niet mee retour te nemen. Tot 2x toe hebben mensen van de bezorgservice de oude machine niet meegenomen. Ik ben nu met de 3e afspraak bezig en zorg er voor dat ik zelf aanwezig ben, want het is 100% zeker dat er geen water in de machine zit. Ook het argument dat er in de bestelwagen houten kastjes staan die niet nat mogen worden wordt volgens mij veelvuldig gebruikt om oude machines niet mee retour te nemen, volgens mij met name als de machine zich op de 2e verdieping bevind. Al met al een vervelende situatie, want als je de klantenservice belt krijg je als antwoord: ik kan het niet beoordelen, ik moet afgaan wat de chauffeur heeft geconstateerd en als die zegt dat er water in de machine zit, dan is dat zo.
Nog even en je moet vooraf een video maken om het tegendeel te bewijzen.
Ik hoop dat de 3e afhaling wel lukt......
9-9-2017 Update
De afhaling zou plaatsvinden tussen 13.15 en 13.45. Krijg zojuist (13.30) een berichtje dat het met 3 uur vertraagd is!
Ik ben benieuwd of de afhaling vandaag nog gaat lukken.

Marchel74
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2018 18:08

Re: PostNL Extra@Home: witgoed bezorgservice

Ongelezen bericht door Marchel74 »

Wat een bedrijf is dit zeg. Vorige week dinsdag kwamen ze namens MediaMarkt een wasmachine afleveren, keurig geinformeerd hoe laat ze kwamen. Toen ze bij ons aankwamen waren ze er al niet blij mee dat de nieuwe wasmachine naar zolder moest. Eenmaal op zolder zetten ze de nieuwe wasmachine keurig op zijn plek , daarna melde de bezorger mijn vrouw dat de oude wasmachine niet mee retour genomen werd omdat de trap te smal was. Mijn vrouw vroeg hoe hij daarbij kwam omdat de nieuwe wasmachine ook makkelijk naar boven was gekomen, het antwoord was de trap is te smal zet de wasmachine maar op weggeefhoek en dan komt het wel goed. Dag Mevrouw . Daarna heb ik direct contact opgenomen met Mediamarkt en die heeft tot 2 keer toe een afhaalopdracht gegeven aan PostNL maar ze weigerden hem op te halen omdat de trap te smal was. Toen ik aangaf aan MediaMarkt dat ze dan maar de nieuwe machine moesten komen ophalen kreeg ik te horen dat ze met nog een vervoerder werken en die wel een ophaalopdracht zouden geven. Die zijn vandaag langs geweest en hebben de oude wasmachine opgehaald. Toen ik de reden vertelde dat PostNL hem niet meenam werd er alleen maar gelachen en gezegd dat de trap breed genoeg is. Dus als ik weer wat ga aanschaffenis het nooit meer bij een winkel die zaken doet met PostNl Extra@Home

Gesloten