LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
bbbv
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2008 13:08

Wehkamp.nl

Ongelezen bericht door bbbv »

Hallo,

Ik heb voor de Sinterklaas met mijn zwager samen bij wehkamp.nl 2 Wii Sports consoles besteld.
Deze hebben we netjes binnengekregen.
Nadat deze met Sinterklaas waren uitgepakt en aangesloten bleek al snel dat ik een probleem had met mijn Wii console.
Ik heb direct de klantenservice van wehkamp.nl gebeld, maar kreeg daar het antwoord dat zij niets konden doen en dat ik naar de Servicdedesk van Nintendo moest bellen.
Nintendo heeft verzocht om het Wii console op te sturen (kosten 8,50) en ik heb binnen een paar dagen een nieuwe Wii console toegestuurd gekregen, de oude fout is er nu uit maar helaas vertoond deze ook wat kuren.
Mijn vraag is heeft wehkamp.nl helemaal geen verantwoordelijkheid want uiteindelijk zijn zij de partij waar ik de Wii console gekocht heb?

mvg,

Rinie

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wehkamp.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wehkamp is wettelijk voor de volle honderd procent verantwoordelijk omdat dit de verkopende partij. Zij moeten het product kosteloos herstellen of vervangen en de verzendkosten zijn ook voor hen. Misschien zou het helpen als u ze een brief stuurt waarin u aangeeft dat u dit wilt.

The@
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2009 16:10

Re: Wehkamp.nl

Ongelezen bericht door The@ »

Ik heb een soortgelijke ervaring met Wehkamp. Vanmiddag onderstaande mail naar ze gestuurd....

Geachte mevrouw, mijnheer,

Begin december 2008 heb ik een WII console + extra afstandsbediening bij u gekocht. Omdat de afstandsbediening nu al kapot is, heb ik vanmorgen telefonisch contact gezocht met uw afd. Klantenservice. Daar werd mij verteld dat ik contact op moest nemen met de service-afdeling van Nintendo. Ik heb bij de betreffende medewerker aangegeven dat dat wat mij betreft niet nodig was, omdat ik de artikelen bij Wehkamp heb gekocht en jullie dus ook verantwoordelijk zijn voor de afhandeling van deze klacht. Vervolgens ben ik klakkeloos doorverbonden met de Elektronica-serviceafdeling die ook niets konden betekenen, omdat dat ook een externe partij bleek te zijn.

Uiteindelijk dus eieren voor mijn geld gekozen en contact opgenomen met Nintendo. Ik "mag" de afstandsbediening opsturen, wat mij in elk geval al bijna EUR 7 kost.

Ik vind de afhandeling door Wehkamp niet correct. Jullie zijn als leverancier verantwoordelijk voor het product dat jullie aan mij verkopen. Dat is ongeveer regel 1 van het consumentenrecht! Voordat ik de bestelling plaatste, heb ik erg getwijfeld of ik het moest doen want "stel dat er iets niet goed is". Uiteindelijk heb ik het gedaan omdat een groot bedrijf als Wehkamp mij een betrouwbare partner leek,

Ik vind de wijze van afhandeling van deze klacht bijzonder teleurstellend en hoop voor jullie dat deze "service" in de toekomst anders zal zijn.

Groet (excuses: hartelijke of vriendelijke kunnen er op dit moment niet vanaf),

.....

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Wehkamp.nl

Ongelezen bericht door marinepik »

Ik begrijp niet waarom u deze electronica bij de firma Wehkamp gaat kopen. Zij zullen beslist niet goedkoper of duurder zijn dan een reguliere electroniczaak waar je bij problemen persoonlijk en face to face zaken kunt doen en een beroep doen op garantie.
Wehkamp stuurt "garantiegevallen" altijd door naar de fabrikant en trekt zodoende haar handen er van af.

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Wehkamp.nl

Ongelezen bericht door Rema »

Klopt niet helemaal, mijn zoon werkt in een computerzaak, en Nintendo wil zelf de garantie en reparaties in de hand houden, het ligt dus waarschijnlijk niet aan Wehkamp, maar aan Nintendo.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Wehkamp.nl

Ongelezen bericht door dhc »

Da's dan hartstikke leuk maar als klant van Wehkamp heb ik er niets mee te maken welke afspraken Wehkamp en Nintendo onderling hebben gemaakt!
Als ik iets bij Wehkamp, of willekeurig welke winkel koop, dan doe ik zaken met de winkel en niet met de leverancier. Dat zoeken ze dan zelf maar even uit!

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Wehkamp.nl

Ongelezen bericht door Rema »

Ben het helemaal met je eens, maar in dit geval lukt het echt niet, Nintendo wijkt geen duimbreed, en de winkelier kan er niets aan doen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Wehkamp.nl

Ongelezen bericht door dhc »

De winkelier wil er kennelijk niets aan doen! Da's jammer voor hun maar ook Wehkamp heeft zich aan de consumentenwet te houden! Maak ze daarop attent en vertel ze dat je anders de consumentenautoriteit inschakelt!

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Wehkamp.nl

Ongelezen bericht door marinepik »

Maar mijnheer dhc toch, ik begrijp uw standpunt maar zeg nu zelf, wilt u uw Nintendo nu gerepareerd hebben of niet. En wat maakt het dan uit wie de reparatie uitvoerd, als deze maar gedaan wordt. Ja toch!
IK heb ook wel eens wat bij Wehkamp gekocht, het betrof een afwasmachine, een Siemens om precies te zijn. Deze werd geleverd met 5 jaar garantie. Welnu, op zekere dag deed de machine iets wat deze niet zou moeten doen en ik heb toen rechtsstreeks kontakt gezocht met Siemens omdat ik weet dat Wehkamp dat ook doet. En als ik dat nu zelf doe scheelt dat op z'n minst 1 dag wachttijd. Reeds de volgende dag kwam er een monteur van Siemens de reparatie uitvoeren ondanks dat het euvel nou niet bepaald levenbedreigend was. En klaar was Kees al weet ik niet of die monteur echt wel Kees heette.
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan.
e

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Wehkamp.nl

Ongelezen bericht door dhc »

Maar marinepik toch,
het maakt mij inderdaad geen zier uit wie er repareert maar wat de wet in deze bepaalt! Wehkamp is wettelijk verplicht een oplossing aan te dragen en mag niet zeggen dat Nintendo dat zelf wil oplossen.
U koopt een product en de leverancier dient het hoe dan ook op te lossen. Dat Nintendo daar een andere mening over heeft is fijn, maar niet het probleem van de klant! Dat zoekt Wehkamp dan maar met Nintendo uit!

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Wehkamp.nl

Ongelezen bericht door marinepik »

Jij hebt volkomen gelijk voor wat betreft wie de garantie uit zou moeten voeren. Daarvoor moet je bij de leverancier zijn, dat is correct.
Maar als je weet dat deze leverancier het toch uit handen geeft naar de monteurs van de fabrikanten waarom zou je dan niet rechtsstreeks daar aanbellen. Zoals ik reeds vermelde scheelt dat wachttijd!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Wehkamp.nl

Ongelezen bericht door dhc »

Daar gaat het niet om: Nintendo eist iets en heeft in deze niets te eisen! Dat heb je als klant wel! Je eist dus dat Wehkamp het probleem oplost en niet jij, zou lekker wezen als je alles zelf moet doen!

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Wehkamp.nl

Ongelezen bericht door marinepik »

Ik geef de moed op!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Wehkamp.nl

Ongelezen bericht door dhc »

Dat valt me tegen van een "marinepik"....

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wehkamp.nl

Ongelezen bericht door G7 »

Het zal toch ook eens niet!!!!! :shock:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Wehkamp.nl

Ongelezen bericht door dhc »

Lijdt jij aan achtervolgingswaanzin of zo? Er is geen topic waar je niet reageert op mij. Niet dat ik daar wakker van lig, maar heb liever een lekker w**f.
En misschien moet je je even afvragen dat ik wel eens gelijk kan hebben...

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wehkamp.nl

Ongelezen bericht door G7 »

Achtervolgingswaanzin? :lol: Nou, tien pond zout en nog geen dorst.

Tja, dan zou ik nergens meer kunnen reageren, want jou naam kom ik overal tegen. Je schijnt overal verstand van te hebben, althans dat denk je zelf. :roll:
maar heb liever een lekker w**f.
Misschien ben ik dat ook wel. :P

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Wehkamp.nl

Ongelezen bericht door dhc »

Toevallig heb ik misschien, héél misschien een klein beetje verstand van wetten, rechten en consumentenzaken.
Ik heb daarentegen geen verstand van auto's, kankertherapie, geitenwollensokken, internet en telefonie.

En als je een lekker w**f zou zijn, pak dan even een biertje voor me, ik heb wel dorst.... :D

Gesloten