LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jottum
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2006 20:51

Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Ongelezen bericht door jottum »

Afgelopen week was er een flinke afprijzingsronde bij Wehkamp.
Aangezien dit hele leuke prijzen opleverde heb ik aardig wat spullen daar besteld.
Toen ik de spullen kreeg met de daarbij behorende rekening werd het echter een stuk minder leuk. Er werden weer de originele prijzen (die een stuk hoger lagen dan de prijzen die op het moment van bestellen op de site stonden) gerekend. Nu heb ik gelukkig de bevestigingsmail van mijn bestelling bewaard.
Maar het klopt toch wel dat ik in mijn recht sta als ik vind dat ik deze spullen voor de op de website vermelde prijs zou moeten krijgen?

MAXIEM

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag jottum,

Dat klopt als een bus. Als je het maar kunt bewijzen.

Groeten, Paula.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wanneer de prijzen geen ''kennelijke'' vergissing zijn, heb je recht op korting.

Een voorbeeld van een kennelijke vergissing is een LCD-kleurentelevisie voor 70 euro. Iedereen weet dat die dingen het tienvoudige kosten.

Maar als ze bijvoorbeeld zeggen: die tv kost nu 700 euro in plaats van 900 euro, en ze rekenen plotseling 800 euro, dan kan Wehkamp zich niet beroepen op de term 'kennelijke vergissing'. Want iets afprijzen van 900 naar 700 euro: het zou heel goed kunnen, en is een stuk waarschijnlijker dan afprijzen van 900 naar 70 euro.

Wijs ze op de aanbieding, en zeg dat je bereid bent de aanbiedingsprijs te betalen. Doe dat dan ook, zo kunnen ze je niet als wanbetaler betitelen.

janan
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 dec 2005 09:35

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Ongelezen bericht door janan »

Wehkamp doet tegenwoordig wel meer rare dingen.
Zo zijn de verzendkosten voor een stoomsysteem sinds oktober, met maar liefst €4,- gestegen. van € 4,95 naar € 8,95.
Er moeten nu ook verzendkosten worden betaald als je het artikel niet wilt houden, dit was voorheen gratis.
Verder moet je voor de bezorging op zaterdag ook 1 euro extra gaan betalen.
Ja bij Wehkamp weten ze wel hoe ze hun klanten tevreden moeten houden!!

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Verzendkosten voor huishoudelijke apparaten zijn al lang € 8,95.
Niks nieuws dus.
Een stoomsysteem weegt meer dan 3 kilo.

Avondbezorging kost € 1,- extra
Voor de zaterdag kan ik geen extra kosten vinden ....

Deze gegevens komen van hun site:


Artikelsoort/gewicht Voorbeeldartikelen Bezorgkosten
DVD’s, cartridges, CD-roms en games* Bestellingen via de fotoservice (foto's 10x15 cm en 13x18 cm) € 2.95 per bestelling

Artikelen tot 3 kilo* Bestellingen via de fotoservice (foto's 20x30, 30x45, 50x75 cm),boven- en onderkleding, schoenen, accessoires, huishoudlinnen, gordijnen, badtextiel, tafellinnen, kleine huishoudelijke apparatuur, fotofunartikelen € 4.95 per bestelling

Artikelen tussen 3 en 20 kilo* campingartikelen, verlichting, kleine magnetrons, pannensets, dekbedden, tapijtjes, spiegelkastjes, kleine fitnessapparaten, stofzuigers, videorecorders, camcorders, printers, scanners, DVD-spelers € 8.95 per bestelling

Artikelen tussen 20 en 40 kilo hometrainers, kastjes, salontafels, matrassen, koel- en vrieskasten, fornuizen, grote magnetrons, televisies, stereotorens, karpetten, computers, thuisbioscopen, notebooks € 19.95 per bestelling

Artikelen vanaf 40 kilo complete fitnessinstallaties, bankstellen, wandmeubelen, slaapkamers, Amerikaanse koelkasten, wasmachines € 24.95 per bestelling

Deze bedragen zijn richtlijnen. De afmeting of het gewicht van het bestelde product kan er voor zorgen dat het in een andere tariefgroep valt. Als u artikelen uit meerdere tariefgroepen bestelt, betaalt u alleen de bezorgbijdrage van het zwaarste artikel. Als wij uw bestelling in twee keer leveren betaalt Wehkamp de extra kosten. *Deze artikelen bezorgen wij ook op dinsdag-, woensdag- of donderdagavond. Voor deze service rekenen we € 1.- extra.

coinoperator
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jan 2006 19:26

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Ongelezen bericht door coinoperator »

Wehkamp betaalt met een contract iets in de ordegrootte van 2,50 aan tpg post.
Het is dus zowiezo een stel vreselijke oplichters.

Ik begrijp ook niet dat je je over die prijzen druk maakt, stuur de hele rotzooi acuut terug en laat ze het in hun r**t steken.

Voor diegenen die wel iets willen betalen...
Trek altijd de kredietverzekering van het totaalbedrag af.

Nog beter, koop niet bij wehkamp maar ga naar een echte winkel.
wehkamp verkoopt zowiezo alleen maar absolute junk voor de meest bezopen topprijzen, in het bijzonder de niet merk artikelen zijn gruwelijke bagger en versleten binnen no time.

janan
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 dec 2005 09:35

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Ongelezen bericht door janan »

Dat van die verzendkosten op zaterdagochtend kan ik verkeerd begrepen hebben, maar er staat boven avond- en zaterdagochtendbezorging,dus ik dacht dat het ook voor de zaterdag gold.
Verder heb ik in oktober een stoomsysteem bij Wehkamp gekocht en toen waren de verzendkosten 4,95 nu koop ik precies dezelfde die is dus niks zwaarder dan die van oktober, dus vind ik het raar dat dat nu ineens 8,95 moet kosten.
En coinoperator als je het terugstuurt moet je dus sinds kort wel die 8,95 betalen.Dat is dus zonde van je geld. Had het bij de Wehkamp gekocht, omdat zij er een gratis strijkplank bij leveren.
Maar je hebt gelijk hoor, voor mij niks meer van Wehkamp.
Wat bedoel je trouwens met die kredietverzekering??

coinoperator
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jan 2006 19:26

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Ongelezen bericht door coinoperator »

Op de factuur stond altijd een bedrag "kredietverzekering".
Vroeger althans, ik koop al zeker 15 jaar niets mee bij die laajenlichters.

Krediet verzekering mag je van het totaal aftrekken als je binnen de gestelde datum betaalt.

8,95 toch betalen?
Ze adverteren toch dat je de rotzooi mag teruggeven, dan mogen ze dat ook zelf lappen vind ik.

Ik moest zelf ooit de verzendkosten voor een garantieproduct betalen (nooit gedaan uiteraard maar ik had er wel eerst de DAS rechtsbijstand bij nodig)

Nog iets...
Die thuiswinkelwaarborg is ook pure oplichterij omdat dit nepkeurmerk van die lui zelf is (samen met nog wat andere dure nepwinkels)

janan
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 dec 2005 09:35

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Ongelezen bericht door janan »

Bedankt voor de uitleg. Dat van die kredietverzekering heb ik nog nooit gezien.
Ik koop nu dus inderdaad niets meer bij hen, het is te gek voor woorden dat je, als je niks koopt, toch de verzendkosten moet betalen.

janan
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 dec 2005 09:35

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Ongelezen bericht door janan »

Na gisteren een mailtje van Wehkamp te hebben gehad dat de verzendkosten nu 8,95 bedragen, kreeg ik vandaag opnieuw een mailtje waarin Wehkamp stelt dat het bedrag toch niet klopt en dus aangepast zal worden.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Zou het kunnen zijn dat die gratis strijkplank er voor zorgt dat het gewicht nu over de 3 kilo komt ?
Maar het stoomsysteem alleen net onder de 3 kilo ?

Dus het is nu toch € 4,95.
Heeft je actie toch succes gehad.

Lieske

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Ongelezen bericht door Prikker »

Ik heb een mobieltje besteld bij Wehkamp.

Prijs bestellingsbevestiging internetpagina totaalbedrag (inclusief vermelding bezorgdag) € 80,99. Er is geen enkele vermelding of verwijzing naar berekening extra bezorgkosten.
(Ik heb toevallig een screenprint gemaakt van die internetpagina waar de totaalprijs € 80,99 vermeld staat)

De acceptgiro vermeldt prijs € 85,94 (specificatie geeft aan € 80,99 + € 4,95 bezorgkosten).

Aangezien de overeengekomen totaalprijs € 80,99 is, zie ik geen enkele reden die € 4,95 te betalen. Ik zal dus gewoon € 80,99 overmaken via de acceptgiro.

Heeft iemand anders hier ervaring mee ?

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Wehkamp en alle andere postorderbedrijven rekenen verzendkosten.
Nergens staat vermeld dat het bestelde inclusief bezorgkosten is.

Als je de moeite had genomen verder te lezen op hun site had je kunnen zien dat in de Algemene Voorwaarden de bezorgkosten worden gespecificeerd.

In mijn ogen heb je geen poot om op te staan.

Lieske

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Ongelezen bericht door Prikker »

Beste Lieske,

als je m'n post gelezen had, dan wist je waarom ik stel dat die bezorgkosten niet berekend kunnen worden. Een beetje rechtskennis helpt trouwens ook bij het beoordelen van geschillen. Het is niet aan de consument om te bewijzen dat hij/zij op de hoogte moest zijn, maar aan de verkoper.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Ongelezen bericht door edmoor »

In de Algemene Voorwaarden staan de bijdragen voor verzendkosten anders duidelijk vermeld.

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Ongelezen bericht door Prikker »

Wat de dan de betekenis van de term 'totaalprijs' op de bestellingsbevestiging als hier niet alle achteraf berekende kosten onder vallen ?

Indien additionele kosten boven de vermeldde 'totaalprijs' op de bestellingsbevestiging berekend worden, dan is het gebruik van de term 'totaalprijs' misleidend.

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Ongelezen bericht door Prikker »

Volgens mij schrijf ik toch echt in 't Nederlands, of niet soms ?

Ik wil het wel allemaal nog een keer herhalen, maar ik vraag me af waarom jullie zo consistent aan de inhoud van m'n verhaal voorbijgaan....

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Beste Lieske,

als je m'n post gelezen had, dan wist je waarom ik stel dat die bezorgkosten niet berekend kunnen worden. Een beetje rechtskennis helpt trouwens ook bij het beoordelen van geschillen. Het is niet aan de consument om te bewijzen dat hij/zij op de hoogte moest zijn, maar aan de verkoper.
Je blaast een beetje hoog van de toren ....

Er staat nergens op de site vermeld dat een bestelling incl verzendkosten is.
Als je wil weten waar je aan toe bent, wel of geen verzendkosten en eventueel hoeveel, raadpleeg je normaal gesproken de algemene voorwaarden.
Daardoor zou je kunnen besluiten, bijv. ivm idioot hoge verzendkosten, je bestelling niet te plaatsen.
Dat is in iedere geval het eerste wat ik na ga op een site.
Geen verrassingen achteraf ...

Wehkamp zou wat dit betreft inderdaad duidelijker moeten aangeven wat de verzendkosten zijn.
Bij Neckermann "teken" je voor akkoord met de algemene voorwaarden voordat je daadwerkelijk je bestelling via de site plaatst.
Dat ontbreekt bij Wehkamp.
Maar dat ontslaat jou, in mijn ogen, met of zonder een beetje rechtskennis zoals jij dat noemt, niet van het feit na te gaan wat de algemene voorwaarden inhouden.
Zolang een verkopende partij niet expliciet aangeeft dat de prijs inclusief verzendkosten is mag je ervan uitgaan dat er verzendkosten in rekening zullen worden gebracht.

Lieske

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Ongelezen bericht door Prikker »

Beste Lieske,

als je m'n post gelezen had, dan wist je waarom ik stel dat die bezorgkosten niet berekend kunnen worden. Een beetje rechtskennis helpt trouwens ook bij het beoordelen van geschillen. Het is niet aan de consument om te bewijzen dat hij/zij op de hoogte moest zijn, maar aan de verkoper.

Wat de dan de betekenis van de term 'totaalprijs' op de bestellingsbevestiging als hier niet alle achteraf berekende kosten onder vallen ?

Indien additionele kosten boven de vermeldde 'totaalprijs' op de bestellingsbevestiging berekend worden, dan is het gebruik van de term 'totaalprijs' misleidend

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Wehkamp rekent hogere prijzen dan op bestelbevestiging

Ongelezen bericht door edmoor »

@Prikker:

Doe je best en laat het voorkomen.
Zul je zien dat je toch echt ongelijk hebt.
Al denk ik dat je zelfs DAN nog overtuigd bent van je eigen gelijk, welke niet juist is.

Gesloten