LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Word ik opgelicht waar ik bij sta? Vreemd pakket naar mijn adres

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Eric Reitsema
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2021 04:34

Word ik opgelicht waar ik bij sta? Vreemd pakket naar mijn adres

Ongelezen bericht door Eric Reitsema »

Op 28 december 2020 kreeg ik een aan mijn onderneming geadresseerde plastic zak van het bedrijf ‘Saint Monte’ met een twintigtal stickers er op. Ik heb voorzichtig de zak open gemaakt, als ondernemer krijg ik vaker pakketten.

De bestelling was volgens de pakbon blijkbaar bedoeld voor ene Christelle in Frankrijk. Het adres van de afzender was '[Adres verwijderd] in Rotterdam’ op de DPD sticker Deze komt niet overeen met het adres van Saint Monte bij de KvK. Sterker nog, het opgegeven verzendadres is bij natrekken van een leegstaand kantoorpand. Het vermeldde telefoonnummer op de DPD sticker is een mobiel nummer. Online is te zien dat het pakket blijkbaar reeds vanaf 26 november 2020 onderweg is.

Blijkbaar heeft iemand zich wel geregistreerd onder deze naam. KvK geeft: ‘Saint Monte Detailhandel via internet in kleding en mode-artikelen www.saintmonte.com Eenmanszaak Webshop in kleding en mode-accessoires.’

De webshop www.saintmonte.com vond ik vaag. Een e-mail bericht naar hen werd met taalfouten en zonder naam beantwoord. Er werd gevraagd of ‘zij’ het konden ophalen.

Politie gebeld. Naar mijn mening niet veel aan gehad, ik zou het retour dienen te verzenden naar de afzender. Dat is naar mijn mening geen bewijs dat ik daadwerkelijk de goederen (luxe kleding schijnt volgens de pakbon) heb verstuurd. Ik zou wel een paar oude lappen in de zak kunnen doen. Politie gevraagd of ik het pakket daar op het bureau kon afleveren. Nul op rekwest.

Ik weet het ook niet meer. Bij mij is het idee dat ik vrijwel alles gedaan heb om niet opgelicht te worden, maar dat ik straks een juridisch correcte vette rekening krijg.

P.S. Flink gekeken op Radar, in andere gevallen ging het om een incorrect adres, in mijn geval een adres van mijn onderneming (eenmanszaak).

Alvast bedankt voor de respons.

Mvrgr, Eric

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Beste antwoord
Gekozen door Eric Reitsema

Re: Word ik opgelicht waar ik bij sta? Vreemd pakket naar mijn adres

door sylvesterb » 11 jan 2021 14:24

Eric Reitsema schreef:
05 jan 2021 05:23
Politie gebeld. Naar mijn mening niet veel aan gehad, ik zou het retour dienen te verzenden naar de afzender. Dat is naar mijn mening geen bewijs dat ik daadwerkelijk de goederen (luxe kleding schijnt volgens de pakbon) heb verstuurd. Ik zou wel een paar oude lappen in de zak kunnen doen. Politie gevraagd of ik het pakket daar op het bureau kon afleveren. Nul op rekwest.
Ook al zou u een paar oude lappen in de zak gedaan hebben dan is het aan de verzender omdat te bewijzen dat u dat heeft gedaan. U zegt zelf het pakket niet open te hebben gemaakt (enkel de pakbon) dus waarom z'n angst? Gewoon retour sturen en opgelost.

Oplichten doen ze veelal door een adres te gebruiken, verzonnen tenaamstelling, dan langs te gaan bij het bedrijf, volgens mij is mijn pakket verkeerd bezorgd heeft u het ontvangen. Ontvanger zegt "Ja" en de oplichter gaat er vandoor.

En zelf in dit geval bent u als "ontvanger" niet aansprakelijk want er is geen overeenkomst tussen u en de webshop. U bent geen partij als een pakket verkeerd is bezorgd.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Word ik opgelicht waar ik bij sta? Vreemd pakket naar mijn adres

Ongelezen bericht door Jablan »

Snelste en makkelijkste oplossing: naar een DPD-verzendpunt brengen, zodat het retour afzender gaat met als redenen: incorrect adres / geweigerd / geadresseerde onbekend.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Word ik opgelicht waar ik bij sta? Vreemd pakket naar mijn adres

Ongelezen bericht door 16again »

Eric Reitsema schreef:
05 jan 2021 05:23
Bij mij is het idee dat ik vrijwel alles gedaan heb om niet opgelicht te worden, maar dat ik straks een juridisch correcte vette rekening krijg.
Hoezo? Er is toch geen overeenkomst.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Word ik opgelicht waar ik bij sta? Vreemd pakket naar mijn adres

Ongelezen bericht door Sira »

Zo te zien is dit een dropshipper

Eric Reitsema
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2021 04:34

Re: Word ik opgelicht waar ik bij sta? Vreemd pakket naar mijn adres

Ongelezen bericht door Eric Reitsema »

Goedemiddag,

Voor de liefhebbers het laatste nieuws. P.S. Het pakketjes werd tegen mijn deur gezet, twee (!) bezorgers stonden inmiddels buiten mijn oprit op openbaar terrein, en zodra mijn voordeur open ging, snelden ze weg. Niet 100% ongebruikelijk in deze tijd, dat wel.
Ik heb besloten morgen het DPD pakket retour met een nieuwe DPD sticker te sturen. Ik kan niet meer (logischerwijze) het pakket weigeren. Persoon van bedrijf gebeld, en ander blijkbaar mailde de volgende reply. Zelf vind ik het wat onprofessioneel samengesteld maar goed.

Beste,

Hierbij de gehele vrijwaring

groet,

kxxxxxx


Op 8 januari 2021 om 1:35 schreef Fred Xxxxxx

Goedemorgen,

Graag wil ik een algehele vrijwaring van verantwoording voor de goederen. Met andere woorden, dat de inhoud, de staat, en de verzending van de inhoud NIET voor mijn verantwoording is, en dus geheel voor uw risico. Zelf de inhoud niet open gemaakt.
Maar ik wil straks niet een rekening omdat iemand anders bij wijze van spreken zijn sigarettenpeuk op de inhoud uitgedrukt heeft. Het pakket zit vol met stickers en is overal en nergens geweest.
Compensatie verzenden niet nodig.

Per e-mail is voldoende.

Mvrgr. Fred

P.S. voor Radar: mijn 2e naam is Eric
Laatst gewijzigd door Eric Reitsema op 11 jan 2021 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Word ik opgelicht waar ik bij sta? Vreemd pakket naar mijn adres

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Eric Reitsema schreef:
05 jan 2021 05:23
Politie gebeld. Naar mijn mening niet veel aan gehad, ik zou het retour dienen te verzenden naar de afzender. Dat is naar mijn mening geen bewijs dat ik daadwerkelijk de goederen (luxe kleding schijnt volgens de pakbon) heb verstuurd. Ik zou wel een paar oude lappen in de zak kunnen doen. Politie gevraagd of ik het pakket daar op het bureau kon afleveren. Nul op rekwest.
Ook al zou u een paar oude lappen in de zak gedaan hebben dan is het aan de verzender omdat te bewijzen dat u dat heeft gedaan. U zegt zelf het pakket niet open te hebben gemaakt (enkel de pakbon) dus waarom z'n angst? Gewoon retour sturen en opgelost.

Oplichten doen ze veelal door een adres te gebruiken, verzonnen tenaamstelling, dan langs te gaan bij het bedrijf, volgens mij is mijn pakket verkeerd bezorgd heeft u het ontvangen. Ontvanger zegt "Ja" en de oplichter gaat er vandoor.

En zelf in dit geval bent u als "ontvanger" niet aansprakelijk want er is geen overeenkomst tussen u en de webshop. U bent geen partij als een pakket verkeerd is bezorgd.

Gesloten