LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.GSMWEB.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Dennis V

www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door Dennis V »

Ik heb een telefoon(Nokia 7250i)besteld bij GSMWEB.NL en vandaag ontvangen. Wat blijkt... het is gewoon een gebruikt toestel!!! De frontjes zitten helemaal onder de krassen, onderin zitten 2 ingebrande strepen en zelfs onder het frontje (bij de antenne) zit ook nog een kras.
Heb direct klanten service gebelt, en zij zeggen dat dit niet moet kunnen dus mag ik hem terug sturen. Wat is nu mijn garantie dat ze mij weer een gebruikt toestel toesturen??!! misschien wel 1 gebruikte met nieuwe frontjes???!!! Weet iemand hoe ik dit kan zien?
Er zit ook een zegel op de doos, wanneer verbroken ruilen onmogelijk is. Je kan dus nooit het toestel controleren dit is echt geen gang van zaken, zoals in mijn geval nu ik een 2e hands toestel heb. Ik zit nu met verzendkosten 3x maar ik bel morgen eerst nog een keer dat ik die zeker niet hoef te betalen.

p.s. Ik bestel NOOIT meer bij GSMWEB.NL !

Tall

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door Tall »

ook ik had problemen met gsmweb. Ze hadden mij een verkeerde kleur opgestuurd. Toen ik hem terug stuurde zeiden ze dat ik hem beschadigd had en dat ze hem niet om konden ruilen.
Uiteindelijk heb ik mijn gelijk gekregen en is alles naar bohoren opgelost maar die zegel is inderdaad ***. Ze kunnen vanalles in die doos stoppen en zodra jij die zegel verbroken hebt is het jouw probleem hoe het toestel eruit ziet. Dit moet dus eigenlijk niet kunnen.

Gewoon blijven bellen of een klachtenbrief sturen dus. Heeft bij mij geholpen.
Succes!

#_#

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door #_# »

Nou nou nou Dennis,

Fouten maken is menselijk

gsmkoper

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door gsmkoper »

Vervelend te lezen over je ervaring met GSMWeb. Ik heb een andere ervaring. Een LG-GSM gekocht welke er echt nieuw uitzag. Kort na aankoop moest die gerepareerd. Opgestuurd en binnen 10 dagen retour via GSMWeb. Bij mij leek alles zeer correct afgehandeld.[/url]

GSMWEB zelf

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door GSMWEB zelf »

Beste Dennis V.

Natuurlijk zit GSMWEB ook op deze site. Daarom willen wij even reageren op deze case. Allereerst betreuren ook wij dat je een beschadigde telefoon hebt ontvangen. Je hebt hier melding van gemaakt op 15-10-2003 om 10:13:41 uur. Onze helpdesk heeft toen uw klacht/opmerking aangenomen en u uitgelegd dat u het gehele pakket kunt retourneren incl. een brief. Wij zouden dan de zaak bekijken. Op 16-10-2003 om 14:07:33 uur heeft een zgn kennis van u contact met ons opgenomen om 'verhaal te halen'. Toevalligerwijs heeft dezelfde medewerker deze kennis te woord gestaan. Het verzoek van de "kennis" was om het toestel "...maar even op te halen..." Onze medewerker heeft uitgelegd dat dit niet zo gaat/werkt/niet kan. Hierna is niets meer vernomen van u... Enigszins vreemd, vindt u niet?

Beste mensen-wat wij bedoelen is het volgende:
iemand die echt een ondeugdelijk product meent te hebben ontvangen zal er meer aan doen om een deugdelijk product te krijgen dan alleen een 'belletje' en een verhaal op een forum. Aangezien GSMWEB het product niet terug heeft ontvangen (zoals wij hebben geadviseerd) kunnen we er vanuit gaan dat het wel mee zal vallen met het "gebruikte toestel".

Overige lezers: laat dit een wijze les zijn: geloof niet meteen alles wat gezegd wordt. GSMWEB staat bekend om haar prima service en uitstekende manier van klachtenafhandelen. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. Dit is er echter geen!

Dennis V

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door Dennis V »

Nou weet je wat is met je gsmweb.nl, ik heb nu geen enkel vertrouwen meer in zown bedrijf als jullie. Snappen jullie nu niet dat ik geen risico meer ga lopen wannneer ik mijn toestel zou opsturen en dit dan als nog 'kwijt raak" in de post. Dan heb ik straks helemaal niets! Ik heb hier fotos ter bewijs als je die wil hebben. Want het valt helemaal niet mee zoals je zegt. Ik koop bij jullie een NIEUW toestel en geen gebruikt. Hij komt ook uit de arabische emiraten waarbij ik dus helemaal geen garantie heb bij nokia-NL.Heb ik nalaten tracken bij PHC(nokia business centre eindhoven) Ik voel me eigen gewoon genaait en heb me erbij neergelegt. Wijze les geleerd niet meer bij bedrijven met postbus te bestellen, ik kan nergens heen om verhaal te halen alleen maar opsturen en hopen dat ik WEL een waardig product terug krijg.

Gast

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door Gast »

Dennis,

Als ik de verhalen zo lees en ik moet GSMweb geloven (en dat doe ik) dan geef je het bedrijf geen kans om de fout te corrigeren. Kijk een bedrijf zwart maken is makkelijk maar om later niet toe te geven dat je zelf niet correct heb gehandeld door het pakketje aangetekend retour te zenden vind ik zwak.

BounceMeister
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 jan 2004 19:31

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door BounceMeister »

Je kan inderdaad ook iets aangetekend versturen en om schriftelijke bevestigingen van afspraken vragen. Als je dat niet wilt dan zou ik zeker niets meer via internet bestellen. Ga gewoon naar een winkel en bekijk van te voren waar je voor betaalt. Dan heb je zekerheid.

Kopen via internet kan heel makkelijk en heel goedkoop zijn. Maar houd wel rekening met verzenden en eventuele kosten hiervan wanneer er problemen zijn.

kegeltje

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door kegeltje »

Na een bestelling te hebben geplaats ontving ik binnen 3 dgn mijn (nieuwe) toestel, echter de bijbestelde headset, tas en 12v oplader zaten niet bij de bestelling. Ondanks beloftes van de klantenservice heb ik tot op heden niets ontvangen en ook op mijn meel wordt niet gereageerd. Het lijkt er een beetje op dat men moeite voor je doet tot ze je geld binnen hebben, want ze leveren onder rembours. wordt vervolgd.

Gast

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door Gast »

De hoop op de headset en dergelijke moet je maar opgeven, ik had het in september al aangevraagd en wat denk je? Heb ik hem al binnen? NEEEEEEE natuurlijk niet...

GAST00144
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2004 12:19

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door GAST00144 »

Beste Dennis en andere gedupeerden,

Het is een recht van een ieder om een verbintenis te ontbinden als er door een tekortkoming in de nakoming van een verbintenis niet het juiste is geleverd zoals is afgesproken.

Volgen boek 6 artikel 75 van het Burgelijkwetboek.

Hieronder vinden jullie een voorbeeld brief die jullie kunnen schrijven aan GSMWEB.NL


Ontbinding koopovereenkomst wegens niet-nakoming

Stuur naar uw email-adres
Een antwoord corrigeren

--------------------------------------------------------------------------------



AANTEKENEN


GSM WEB
t.a.v. de directie
Postbus 40
1110AA Amsterdam



Datum: WOONPLAATS, datum
Betreft: Ontbinding overeenkomst niet-nakoming


Geachte heer, mevrouw,

Op datum heb ik bij u het volgende product gekocht: Product. Dit product vertoonde echter de volgende gebreken: UW KLACHT INVULLEN. Van deze gebreken heb ik u al zowel mondeling als schriftelijk op de hoogte gebracht. Daarbij heb ik u gewezen op uw verplichting als verkoper mij een product te leveren die aan de overeenkomst beantwoordt.

Tevens na mijn ingebrekestelling die ik u op DATUM heb gestuurd heeft u verzuimd binnen de door mij gestelde termijn tegemoet te komen aan mijn klachten, en tot op heden bent u in dus gebreke gebleven. U heeft nagelaten om het ondeugdelijke product afdoende te herstellen, dan wel te vervangen door een deugdelijk product.

Ik heb u in de ingebrekestelling van DATUM ook aansprakelijk gesteld voor de schade die ik lijd en zal lijden als gevolg van uw toerekenbare niet-nakoming van de overeenkomst.

Omdat ik geen vertrouwen meer heb dat deze zaak naar behoren zal worden opgelost, ontbind ik hierbij de koopovereenkomst.

Ik verzoek u dan ook zo spoedig mogelijk mijn aankoopbedrag van BEDRAG Euro terug te storten op mijn bankrekening: REKENINGNUMMER.


Met vriendelijke groet,





UW NAAM
UW ADRES
UW POSTCODE WOONPLAATS


Stuur deze brief altijd aangetekend!

hebben jullie nog vragen dan beantwoord ik deze heel graag voor jullie

Groetjes,

gast00144

Gast

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door Gast »

Dat extra setje dat besteld is door mij en anderen is nog niet betaald, zou onder rembours opgestuurd worden dus dat is niet zo'n probleem.
Aangetekende brieven heb ik al verstuurd en krijg daar beloftes op na talloze keren contact erover te hebben opgenomen.

Geld dat terug gestort zou worden wordt niet teruggestort omdat de eindverantwoordelijken niet accoord gaan met het beloofde.

Maar opgeven???? Nee, nog lang niet

GAST00144
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2004 12:19

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door GAST00144 »

Wat je dan moet doen als dat niet helpt is dreigen met het faillisement aanvragen van gsmweb.nl moet je is zien hoe snel ze dan over de brug komen met geld

cyberron

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door cyberron »

vertrouwen in gsmweb vergeet het maar,laat ze eerst hun afspraken maar nakomen.
min advies koop nooit iets bij gsmweb.

een teleurgestelde klant van gsmweb.

Gast

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door Gast »

Dames en heren,

Jammer dat jullie zo reageren, ik begrijp dat jullie erg zijn teleurgesteld in het niet ontvangen van jullie bestelling.
Ik vind in de door jullie beschreven situaties dat het hoor en wederhoor is en dat is nu niet gedaan.
Ik heb zelf een keer een kapot toestel gekregen (deed het vanaf het begin niet) via GSMWEB. En heb dit telefonisch gemeld, het pakket direct (verzekert Dennis!) terug gestuurd, en binnen vier dagen het nieuwe toestel thuis, klap op de vuurpijl kreeg ik 8 weken later een maand abonnementsgeld retour omdat ik 10 dagen geen gebruik kon maken van mijn telefoon.
Ik heb het als volgt aangepakt.
Gebeld en gevraagd of de medewerker mij kon helpen, en dat wou zij graag, ze heeft alles uitgelegd en dit mij per mail bevestigt, ik heb dat allemaal opgevolgd en alles werd perfect opgelost.
Misschien is mijn aanpak wat anders, maar hij werkte wel.
Als je hoog van de toren blaast en direct je “recht”opeist kan ik me voorstellen dat mensen niet graag voor jou wat extra’s zouden doen.
Met stroop vang je per slot van rekening meer vliegen dan met azijn.

Ik heb alle vertrouwen in de mensen bij GSMWEB, ze hebben mij perfect geholpen.

Met vriendelijke groet,

Stevie

Tall

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door Tall »

Mij is BELOOFD dat ik een maand abonnementsgeld terug zou krijgen en twee keer verzendkosten omdat ZIJ een fout hadden gemaakt. Toen ik eindelijk dacht dat het dus geregeld zou worden kwam ik van een koude kermis thuis omdat bleek dat zij zich niet aan de afspraak hielden. Ik moest maar wederom een klachtenbrief sturen om het nogmaals uit te leggen.
In mijn eerste aangetekende brief stond al precies mijn klacht maar ze hadden blijkbaar geen zin om die op te zoeken. In eerste instantie hadden ze al geen zin om te reageren aangezien ik pas na anderhalve maand reactie kreeg na flink aangedrongen te hebben.
En nu? Helemaal nix!
Flutbedrijf dat zijn afspraken niet na komt! En ja, dit is mij overkomen en ik heb mijn best gedaan en hun de kans gegeven om het op te lossen en als zij dat niet doen, dan ga ik hun natuurlijk ook geen handje helpen met positieve reklame.

Dus mensen: GSMWEB SUCKS!!!!

cyberron

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door cyberron »

ik heb totaal geen vertrouwen in dat ........bedrijf,ik wacht nu al een maand op een ander toestel de vorige is gestolen alleen bij gsmweb denken ze dat dat mobieltje terug komt lopen dan kunnen ze hem alsnog naar mij opsturen.
dus ik denk dat ze nog steeds in sprookjes geloven,of ze zijn nog minderjarig want de telefoon gewoon opnemen kunnen ze ook al niet.als een pakketje sinds 21-02-2004 zoek is dan is het voor mij wel duidelijk dan is het gewoon gejat.
maar zelfs dat snappen ze bij gsmweb niet.
dus je snapt wel geen vertrouwen in dat ...........bedrijf.

Arnodg

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door Arnodg »

ik heb net de hele lijst zitten lezen
en dus ook de brief waar de koop overeenkomst word afgebroken omdat leverings afspraken niet worden nagekomen.

hier is een probleem mee omdat u bij de aanschaf van een mobile telefoon 2 producten koopt

1) een abbonement bij een netwerk provider
2) een toestel

de provider heeft in de bovengenoemde verhalen zijn verplichtingen voldaan
namelijk het leveren van een aansluiting en het storten van een bonus naar de telefoon dealer (deze geeft u daarvan 1. toestel goedkoop of gratis 2. abbonements korting)
deze overeenkomst gaat u aan als u het contract heeft getekend.
een telecom overeenkomst kan tot 2 weken na aansluiting (tegen kosten) afgesloten worden.

de telecom dealer blijft in gebreken en moet nog een verplichting voldoen (leveren nieuw toestel, of headset e.d.)
daarom kan deze koop dan ook teruggedraaid worden.
helaas betreft dit alleen de aankoop van uw mobile telefoon (waar u een aparte factuur van heeft gehad.)

het terugdraaien van de telefoonaankoop is dus gunstig voor de telecom dealer aangezien deze een bedrag van de provider heeft gehad wat hij nu niet meer uitkeert als toestel.
wel kunt u via de rechter de dealer aansprakelijk stellen, maar in dat geval moet u zelf naar de rechter, de dealer maakt toch winst dus die doet niets.

nu geloof ik niet dat gsmweb zo werkt aangezien ze al jaren meedraaien en als je de boel oplicht dan hou je het misschien een jaartje vol.
ikzelf werk bij een van hun concurenten en hoor niet erg veel klachten.
ik raad iedereen dan ook aan om het gesprek met gsmweb nogmaals aan te gaan.
mocht het internetkopen niet bevallen trek daar dan een les uit en kom weer bij ons in de winkel :wink:

bedenk je ook dat wij in de winkel iets duurder zijn en die kosten worden gebruikt om de service en winkels te betalen, door bij een bedrijf als gsmweb te bestellen neem je de goedkoopste oplossing met minimale service (net als de Lidl en de Aldi)

Met vriendelijke groet

cyberron

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door cyberron »

ik heb vandaag weer een telefonisch contact gehad met gsmweb ik had heel duidelijk gevraagd of ze nu eens na een maand een keer konden vertellen wanneer ik mijn telefoon kreeg.
ik kreeg als antwoord dat hun de proseduren netjes naliepen.
ik vroeg waarom de klant de dupe moest zijn en waarom er pas na een week een onderzoek opgestart werdt na de melding van de vermissing van het pakket.
ze beloofde voor de zoveelste keer dat ze het gingen uitzoeken en dat ik vandaag nog een mailtje zal krijgen,ik zei nog dat ik daar niet zoveel vertrouwen in had maar de dame mevr,tera zei dat ze echt vandaag een mailtje zal sturen.
maar ja mijn voor gevoel was terecht,weer geen mailtje gehad dus bedenk voor je een telefoon besteldt je bent in de winkel toch beter af.

frankie

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door frankie »

ik koop al jaren bij gsm web ben zeer tevreden, ook mijn zoon heeft pas nog een toestel aangeschaft. geen enkel probleem.

de bovenstaande verhalen kunnen uiteraard wel kloppen, maar blijf altijd communiceren i.p.v. de confrontatie zoeken, daar is nog nooit iemand beter van geworden.

Gesloten